Strona 2 z 3
: sobota 08 lis 2014, 19:21
autor: pegasus_sis
Matowa? Nie sondzem
: niedziela 09 lis 2014, 00:27
autor: skaktus
Czas zacząć "sondzić". 95% reflektorów z lat 90 ma białe lub srebrne lustra. Mam pod ręką golfa 3 z roku 94 jak i felicję z 97. Co ciekawe 3 światło stopu w MK3 też jest srebrne, 6 sztuk W5W a i tak bez czerwonego "filtra" mocno razi. Wszystko zależy od zamysłu producenta.
: niedziela 09 lis 2014, 00:31
autor: zxcvb
Skaktus ma rację, są lampy, które nie mają żadnej specjalnej warstwy odbijającej światło, "odbłyśnik" jest biały. Szczególnie dotyczy to świateł cofania.
: niedziela 09 lis 2014, 09:32
autor: GrzechVip
Jedyny gotowiec który się sprawdza na jaki trafiłem, 4szt XB-D zdjęcie pierwsze jakie znalazłem, mam dostęp więc mogę zrobić fotki i jakieś pomiary. Co do ilości światła za samochodem trzeba by sprawdzić bo wszystko zależy od lampy.
: niedziela 09 lis 2014, 16:17
autor: skaktus
GrzechVip pisze:Jedyny gotowiec który się sprawdza na jaki trafiłem, 4szt XB-D zdjęcie pierwsze jakie znalazłem, mam dostęp więc mogę zrobić fotki i jakieś pomiary. Co do ilości światła za samochodem trzeba by sprawdzić bo wszystko zależy od lampy.
Zrób kilka fotek i pomiarów ile to prądu bierze.
Masz może jakieś cuda na W21W i W21/5W pomarańczowe / czerwone na ledach od cree ?
: niedziela 09 lis 2014, 21:27
autor: simon-u
Jaki jest tutaj sens pchania się w ledy, przy znikomym czasie świecenia?
Nie wystarczy halogen H1 55W w dedykowanej oprawie, lub jak wcześniej proponowano zdrutowanie halogenu i włożenie do ori lampy?
: niedziela 09 lis 2014, 22:07
autor: smokuxx1987
Nie do każdej lampy można zamontować taką przeróbkę.
Między 21 a 55 Watt jest trochę różnicy i tu mogą być problemy z instalacją elektryczną (Palenie bezpieczników).
Nie każda lampa też odpowiednio odbije światło z żarówki H1.
: poniedziałek 10 lis 2014, 12:49
autor: zxcvb
Żarówka o mocy 55W pobierze 260% większy prąd niż żarówka 21W. Jeśli przewody wytrzymają, co jest możliwe (chociaż na pewno są obliczone bez zapasu, bo po co zrobić za dobrze?), to nie każdy włącznik wytrzyma ponad 2-krotną wartość prądu.
: poniedziałek 10 lis 2014, 16:51
autor: simon-u
smokuxx1987 pisze:Nie do każdej lampy można zamontować taką przeróbkę.
Między 21 a 55 Watt jest trochę różnicy i tu mogą być problemy z instalacją elektryczną (Palenie bezpieczników).
zxcvb pisze:Żarówka o mocy 55W pobierze 260% większy prąd niż żarówka 21W. Jeśli przewody wytrzymają, co jest możliwe (chociaż na pewno są obliczone bez zapasu, bo po co zrobić za dobrze?), to nie każdy włącznik wytrzyma ponad 2-krotną wartość prądu.
Można użyć przekaźnika.
smokuxx1987 pisze:Nie każda lampa też odpowiednio odbije światło z żarówki H1.
A z leda?
Pomijam, że światło cofania jest raczej rozproszone niż skupione w wiązkę, która ma coś oświetlić, z tąd też srebrzankowe/z białego plastiku reflektory, więc zamontowanie halogenu "skupienia" nam nie pogorszy.
Myślę, że halogen w dedykowanej oprawie jako światło przeciwmgłowe, odpowiednio ustawiony spełniłby najlepiej założenie tematu, czyli doświetlenie ziemi za pojazdem, przy czym nie oślepiałby innych uczestników ruchu. Natomiast taki led, to niewiadomo jak zaświeci/oślepi.
: poniedziałek 10 lis 2014, 17:38
autor: smokuxx1987
Led ma tą przewage że nie musi się odbijać od odbłyśnika tylko do ledowego zamiennika żarówki można założyć kolimator np 15x30 albo 25x45 i wtedy nie ma dodatkowych strat na odbłyśniku, który często jest w kiepskim stanie.
Oczywiście wszystko zależy od budowy lampy.
Nie wiem czy u siebie czegoś takiego nie zrobie.
Taka żarówka diy na trzonku P21W z XM-L-em + kolimator owalny
: poniedziałek 10 lis 2014, 18:14
autor: zxcvb
simon-u pisze:smokuxx1987 pisze:Nie do każdej lampy można zamontować taką przeróbkę.
Między 21 a 55 Watt jest trochę różnicy i tu mogą być problemy z instalacją elektryczną (Palenie bezpieczników).
zxcvb pisze:Żarówka o mocy 55W pobierze 260% większy prąd niż żarówka 21W. Jeśli przewody wytrzymają, co jest możliwe (chociaż na pewno są obliczone bez zapasu, bo po co zrobić za dobrze?), to nie każdy włącznik wytrzyma ponad 2-krotną wartość prądu.
Można użyć przekaźnika.
Wolałbym zamontować LED-y zamiast ciąć instalację - gimnastyka między fotelem a deską rozdzielczą nie jest moim ulubionym sportem.
: wtorek 11 lis 2014, 01:00
autor: pegasus_sis
Już pomijając "drobny" fakt, że 55W halogen daje dużo ciepła.
: wtorek 11 lis 2014, 01:18
autor: zxcvb
Lubię ciepełko
.
: wtorek 11 lis 2014, 01:55
autor: skaktus
Dodając do tego fakt, że w dzisiejszych reflektorach żarówki W5W (postoje) potrafią zniekształcić lustro, to taka H1 55W roztopi je w 30 sekund.
: środa 12 lis 2014, 18:32
autor: GrzechVip
skaktus pisze:
Zrób kilka fotek i pomiarów ile to prądu bierze.
OK
Masz może jakieś cuda na W21W i W21/5W pomarańczowe / czerwone na ledach od cree ?
Nie szukałem W21W ani W21/5W, sprawdzę może jest coś nowego, we wrześniu nie było bo robiłem sam. A do tych mam już diody AMBER tylko czasu mało i soczewka jest tak wklejona że muszę dobrać jakiś zamiennik może bardziej matowy zanim zabiorę się do rozbierania.
[ Dodano: 12 Listopad 2014, 18:37 ]
simon-u pisze:
Myślę, że halogen w dedykowanej oprawie jako światło przeciwmgłowe, odpowiednio ustawiony spełniłby najlepiej założenie tematu, czyli doświetlenie ziemi za pojazdem, przy czym nie oślepiałby innych uczestników ruchu. Natomiast taki led, to niewiadomo jak zaświeci/oślepi.
Przeciwmgłowe?