Strona 2 z 8
: poniedziałek 20 paź 2014, 15:18
autor: PawelG.
Akurat moim zdaniem, ten test jest przydatny i tyczy się tak naprawdę każdego auta.
KaszeL wykazał, że odpowiednie ustawienie reflektorów może nam dać znaczący przyrost ilości światła na drodze.
Tak więc trzeba naciskać diagnostów, aby się przykładali do tego co robią.
: poniedziałek 20 paź 2014, 15:40
autor: skaktus
PawelG. pisze:Akurat moim zdaniem, ten test jest przydatny i tyczy się tak naprawdę każdego auta.
KaszeL wykazał, że odpowiednie ustawienie reflektorów może nam dać znaczący przyrost ilości światła na drodze.
Tak więc trzeba naciskać diagnostów, aby się przykładali do tego co robią.
Problem że 60% z nich nie wie co robi.
Myślę że ustawienie jest tak oczywiste że raczej nie trzeba tego tłumaczyć. A że większość aut na polskich drogach grzeje pupy wiewiórką na drzewach więc
: poniedziałek 20 paź 2014, 15:44
autor: PawelG.
Ja bym raczej powiedział, że te po ustawieniu świateł topią asfalt 5m przed aute, a te przed ustawieniem świecą w kosmos
: poniedziałek 20 paź 2014, 21:34
autor: KaszeL
skaktus pisze:Smigam autem z roku 94 i mam reflektory ustawione własnoręcznie - wychodzi to lepiej niżu diagnosty
No i chwała Ci za to. Niemniej obawiam się, że jesteś w mniejszości
Ja wśród najbliższego otoczenia nie znam nikogo (po za mną) kto by własnoręcznie ustawiał sobie światła. Zdecydowana większość wręcz uważa, że jest to całkowicie bez znaczenia.
skaktus pisze:Żarówki możesz pomierzyć np. z odległości 50 cm czy 1m i podać wyniki przy różnych napięciach. Da to obraz ilości światła uzyskiwanych z różnych typów żarówek i przy różnych napięciach.
Nawet taki pomiar wymaga przygotowania i odpowiednich warunków. Pomyślę, może uda mi się prosto skonstruować jaki przyrządzik pomiarowy - chciałbym, żeby takie pomiary były przynajmniej powtarzalne. Pomysł pomiarów przy różnym napięciu bardzo mi się podoba, sam jestem ciekaw jak wygląda faktycznie krzywa strumienia względem napięcia.
: poniedziałek 20 paź 2014, 22:53
autor: PawelG.
Na szczęście tam gdzie robię przeglądy, gościu przykłada się do ustawiania świateł i co najważniejsze robi to dobrze.
: środa 22 paź 2014, 17:31
autor: KaszeL
No dobra Panowie. Obkupiłem się właśnie w 20+ kompletów żarówek H4 (no niestety). Możemy robić pomiary. Czy ktoś z Was ma jakieś sugestie, jak to robić? Powiedzmy, że mam swoją wizję, ale wszelkie pomysły są mile widziane
: środa 22 paź 2014, 18:38
autor: PawelG.
Szkoda, że H7 nie masz
IMHO pomiary powinny być robione w reflektorze.
Tylko wtedy będą miały one sens.
Co z tego, że żarówka będzie super świeciła, jak np. będzie miała skopaną geometrię.
Bez przyrządów się tego nie wykryje, ale w reflektorze to wyjdzie.
: środa 22 paź 2014, 18:39
autor: KaszeL
H7 będzie mi musiał ktoś za-sponsorować, bo to jednak dość droga impreza jest
Wracając do pomiarów. To mam zamiar zrobić za równo pomiar na sucho, samej żarówki, jak i żarówki w jakimś tam wzorcowym reflektorze.
: środa 22 paź 2014, 19:13
autor: skaktus
PawelG. pisze:Szkoda, że H7 nie masz
IMHO pomiary powinny być robione w reflektorze.
Tylko wtedy będą miały one sens.
Co z tego, że żarówka będzie super świeciła, jak np. będzie miała skopaną geometrię.
Bez przyrządów się tego nie wykryje, ale w reflektorze to wyjdzie.
Wystarczy mieć żarówki znanych firm i wiele już będzie wiadomo. Takie cuda jak Farenheit Xenoon Look już same z siebie słabo świecą. Pomiar z kolei w reflektorze też jest obarczony błędem samego reflektora. Nie ma idealnego pomiaru. Wypadało by testować każdy model żarówki w każdym reflektorze.
PS-Jakie to żarówki zakupiłeś ?
: środa 22 paź 2014, 19:27
autor: KaszeL
skaktus pisze:Pomiar z kolei w reflektorze też jest obarczony błędem samego reflektora. Nie ma idealnego pomiaru. Wypadało by testować każdy model żarówki w każdym reflektorze.
Niby tak, ale mierząc żarówki na "sucho", a potem mierząc te same żarówki w jednym konkretnym "reflektorze" będziemy mniej więcej wiedzieć czego można się spodziewać.
skaktus pisze:PS-Jakie to żarówki zakupiłeś ?
Ojej, sporo tego:
Tungsram standard
Tungsram Megalight Plus +60%
Tungsram Megalight Ultra +90%
Tungsram Megalight Ultra +120%
Tungsram SPORTLIGHT BLUish +50%
Osram Original
Osram UltraLife
Osram Cool Blue 4000K
Osram Cool Blue Intense 4200K
Osram Cool Blue Hyper White Xenon 5000K
Osram Silverstar 1.0 +50%
Osram Silverstar 2.0 +60%
Osram Night Breaker Unlimited +110%
Philips Vision +30%
Philips Vision Plus +60%
Philips Xtreme Vision +100%
Philips Long Life Eco
Philips Blue Vision
Philips Blue Vision Ultra
Narva standard 3500K
Narva xenon 4500K
Narva Rally 100/90W
Bezfirmówki H4 Gold
Bezfirmówki H4 Gold 100/90W
Bezfirmówki H4 Xeon Blue
: środa 22 paź 2014, 20:27
autor: PawelG.
Jestem ciekaw jak u Ciebie w testach spiszą się Tungsramy Sportlight,
Używam ich już od dobrych kilku lat, wcześniej H4, a obecnie H7 i H1.
Jak do tej pory nie znalazłem lepszych w kategorii cena/jakość.
: środa 22 paź 2014, 20:32
autor: KaszeL
Zobaczymy jak dojdą. Muszę wymyślić jakiś sposób na pewne zasilanie tego całego ustrojstwa bez konieczności kupowania zasilacza laboratoryjnego.
: czwartek 23 paź 2014, 14:44
autor: skaktus
Zasilacz na jakiegoś LM, przynajmniej 5A wydajności + dobre zasilanie czyli np. zasilacz z lapka.
Wybierz też napięcie na jakim będziesz testował żarówki. Ja w swoim Nissanie mam 12,2V i ani więcej. Mimo to żarówki spisują się dobrze, choć brakuje tych 13,2V. Jednak przy 12,2 żarówki pobierają na mijania równe 55,6W a na długich 61W.
Ja jestem ciekaw takich modeli:
-Tungsram +90% vs +120% (dla mnie te + 90 były lepsze
)
-OSram Unlimited vs Osram Cool Blue Intense
-Philips + 100%
Fajnie by było, jak byś jeszcze zrobił taki bajer - żarówka w lampę, ustawić na sztywno balans bieli itd i robić test jakości oświetlenia drogi, podwórka czy czegokolwiek z każdą żarówką. Zawsze mi takie coś się marzyło, jednak zawsze za mało czasu lub kasy na żarówki itd
: czwartek 23 paź 2014, 15:19
autor: KaszeL
Beamshoty chciałbym porobić, ale czy to będzie surowe na ścianie czy w samochodzie, tego jeszcze nie wiem. Coraz zimniej się robi, więc może być problem z tymi zdjęciami w samochodzie. Tak swoją drogą to napięcie masz sporo za niskie, ja bym zaczął szukać przyczyny
: czwartek 23 paź 2014, 17:21
autor: skaktus
Napięcie jest prawidłowe. Jak pisałem przy 12,2 żarówka na mijania pobiera 55,6W czyli w normie. Auto z roku 2010 i tam nie ma już typowego połączenia - alternator -> żarówki. Pomiędzy nimi jest regulator napięcia + cykliczne ładowanie akumulatora układem "dbającym" o kondycję akumulatora i parametry ładowania. Najczęściej wygląda to tak, że akumulator jest ładowany do 100% a potem przechodzi system ładowania w stan łądowania podtrzymującego. Żeby to wyłączyć, trzeba by grzebać w komputerze itd.
Mam nadzieje że nie długo dochrapię się oryginalnych xenonów...