Strona 2 z 2
: czwartek 14 sie 2014, 00:59
autor: pegasus_sis
Heh, nawet zmontowanie z instrukcji przerosło moje możliwości
albo płytka prototypowa nie nadaje się do takich rozwiązań, mimo że przerw nie znalazłem. 100 zł wyrzucone w błoto, zdarza się
: czwartek 14 sie 2014, 10:27
autor: Pyra
Witam
pegasus_sis pisze: albo płytka prototypowa nie nadaje się do takich rozwiązań, mimo że przerw nie znalazłem.
Który układ budowałeś, daj fotkę, sprawdź jeszcze raz elementy, często się zdarza, że zostaną źle odczytane wartości elementów, albo zinterpretowane wyprowadzenia.
Dobra płytka prototypowa spokojnie znosi 1 - 1,5A.
Pozdrawiam
: czwartek 14 sie 2014, 22:27
autor: pegasus_sis
Uff... poskładałem wszystko drugi raz, na bardziej czysto. I działa, wcześniej gdzieś musiał być mój błąd
w końcu pierwsza płytka (i tak skomplikowany obwód). Przepraszam wszystkich za panikę...
Schematy brane z tej strony:
http://www.instructables.com/id/Gel-ele ... er-supply/
: czwartek 14 sie 2014, 23:18
autor: Pyra
Witam
Staraj się nie stosować tak długich łączówek, w przypadku układów impulsowych może to mieć wpływ na działanie układu.
Szyny zasilania (poziome szyny) nie są połączone wewnętrznie, że stosujesz mostki?
Mam kilka płytek i we wszystkich są połączone przez całość.
Pozdrawiam
: czwartek 14 sie 2014, 23:42
autor: rafalzaq
Mam podobną płytkę (tylko ma po jednej linii na górze i na dole) i są przerwy w dwóch miejscach. To najtańsza dostępna, więc jakością nie powala. Ale też nie widziałem płytki, która ma przerwy wszędzie.
Jak dostałem pierwszą płytkę to też starałem się przycinać przewody i rezystory tak aby ładnie wszystko pasowało. Po kilku prostych projektach przestałem. Teraz mam pełno chińskich przewodów, która nijak nie są dopasowane i zazwyczaj są dużo za długie i się przecinają. Na razie jedyny problem jaki napotkałem to z diodami WS2812. Mam połączonych 9 w szeregu i przy jakimś konkretnym ułożeniu przewodów diody głupieją. Gdzieś brakuje styku albo robią się zakłócenia.
: piątek 15 sie 2014, 00:15
autor: pegasus_sis
Dziękuje za porady. Jeżeli pojawią się jakieś niestabilności, poskracam dół, na górze jest już dość tłoczno. Kabelki to stare, miedziane krosówki telefoniczne. Szyny zasilania połączyłem, bo po zakupie znalazłem przerwy. Później dziwnym trafem ich nie znalazłem (źle mierzyłem?), ale mostki zostały dla pewności
: piątek 15 sie 2014, 10:47
autor: Pyra
Witam
Na początku też stosowałem przewody telefoniczne
(przetwornica do NIXIE, 160 - 190V 2mA)
Potem porobiłem swoje i dokupiłem "fabryczne" kabelki.
Te po prawej to DiY. Bierzesz listwę goldpin i przewód taśmowy 0,15 - 0,35², rozdzielasz na pojedyncze żyły, docinasz na długości od 30 - 150mm (najczęściej przydają się takie po 50 - 80mm). Lutujesz końce przewodów do listwy, zakładasz na miejsca lutowania koszulki termokurczliwe, obkurczasz i wyciągasz piny z plastiku. Jedyna wada to trzeba przy wkładaniu zwrócić uwagę, aby je dobrze obrócić, ale za to zapewniają najlepszy styk.
Takie giętkie przewody są dużo wygodniejsze. Przede wszystkim łatwiej zmienić połączenia przy próbach, bo takie płytki używa się przede wszystkim do doświadczeń.
Pozdrawiam
: piątek 15 sie 2014, 11:02
autor: rafalzaq
Pociętej skrętki też używałem.
https://www.dropbox.com/s/l1efyyhq77ldm ... 013122.jpg
Problem był taki, że czasem płytka odmawiała współpracy i ciężko było wcisnąć dany przewód. W końcu się łamały.
: piątek 15 sie 2014, 13:18
autor: Marooned
Też z krosówki/skrętki robiłem przewody, ale tydzień temu "szarpnąłem" się na kilka paczek gotowców.
Myślę, że możecie odżałować $1,48 (~4,6zł) za 40
gotowców
Ewentualnie $4,79 za
140 sztuk.
: piątek 15 sie 2014, 13:52
autor: rafalzaq
Mam też paczkę tych drugich kupioną, w którymś z polskich sklepów. Każda długość ma inny kolor izolacji i są ładnie posegregowane w takim podobnym pudełku. Takie zworki są średnio wygodne. Nadają się jedynie tam gdzie nie będą ruszane albo potrzebne jest miejsce nad płytką. Żeby wyciągnąć je z płytki już potrzebne jest coś czym można jer podważyć. Najczęściej używałem tych o długości między 5 a 7 'oczek' płytki. Tych całkiem długich nigdy nie użyłem. Podsumowując: te zworki są ok, ale tylko jako dodatek do innych kabli i mają dość wąskie zastosowanie. Nie są uniwersalne.
Marooned, zamiast tych męsko-męskich polecam męsko-żeńskie i żeńsko-żeńskie. Zwykłe lepiej kupić takie
http://www.ebay.com/itm/Male-to-Male-So ... 2a41ca09eb Jest dużo krótszych i takie lepiej się sprawdzają do zwykłych połączeń w płytce stykowej.
: piątek 15 sie 2014, 14:02
autor: Marooned
rafalzaq pisze:Marooned, zamiast tych męsko-męskich polecam męsko-żeńskie i żeńsko-żeńskie.
ż-ż i m-ż już mam. Tym razem domówiłem 3x 40 z każdej opcji po paczce (ż-ż, m-ż, m-m). m-ż przydają się np. do łączenia GPIO Raspberry ze stykówką, a ż-ż do łączenia RPi z paroma innymi płytkami z gotowymi wyjściami. I tu już 20cm jak znalazł. Nawet czasem więcej by się przydało.
Generalnie przy dłubaniu warto mieć wszystkie opcje - wszystkie się przydają