Urwane pady przy sterowniku solarstorm x2.
-
- Posty: 473
- Rejestracja: środa 18 kwie 2012, 22:17
- Lokalizacja: Gorzyce Wielkie
Jeżeli znajdziesz rezystor o oznaczeniu R300, czyli 0,3Ω i wlutujesz w te puste miejsce obok R300 to powinieneś uzyskać około 2,8A. Tylko już bez tego 1Ω co prędzej dawałeś.
Nie wyrażam zgody na wykorzystywanie moich zdjęć w jakiejkolwiek formie bez mojej wiedzy, szczególnie nie życzę sobie czerpania za ich pomocą korzyści finansowych przez osoby trzecie.
-
- Posty: 473
- Rejestracja: środa 18 kwie 2012, 22:17
- Lokalizacja: Gorzyce Wielkie
Bo co? Bo z tym 1Ω się spali?? Jak ja lubię przeginać Dobra lecę jutro po taki jak piszesz i zobaczymy co wyjdzie
Od siebie dodam jeszcze, że przy ponad 2,06A lampka szybciej robi się ciepła i to wyraźnie szybciej Jutro zmierzę sobie czas w jakim osiąga temperatury jakie podałem wcześniej.
A niedługo recenzja z obrazkami jak wszystko przebiegło i jakie są efekty
Mam też nadzieję, że kolega pomoże przerobić taką samą ale z innym sterownikiem oraz jedną 3 ledową i 5 ledową
Dzięki za pomoc i pozdrawiam.
Od siebie dodam jeszcze, że przy ponad 2,06A lampka szybciej robi się ciepła i to wyraźnie szybciej Jutro zmierzę sobie czas w jakim osiąga temperatury jakie podałem wcześniej.
A niedługo recenzja z obrazkami jak wszystko przebiegło i jakie są efekty
Mam też nadzieję, że kolega pomoże przerobić taką samą ale z innym sterownikiem oraz jedną 3 ledową i 5 ledową
Dzięki za pomoc i pozdrawiam.
-
- Posty: 473
- Rejestracja: środa 18 kwie 2012, 22:17
- Lokalizacja: Gorzyce Wielkie
Skaktus. Coś Ty się tak uparł na tą temperaturę?? Termika jest zrobiona na ciasno. Pasta między diodą a pigułą jest ładnie rozciśnięta po całości. Lampka grzeje się cała. Dotykałem paluchem piguły i praktycznie po 5 minutach pracy ma taką samą temp. jak body. Oczywiście lampki nie używam nigdy na postoju zbyt długo i zawsze sprawdzam temperaturę całej lampki.
DNF. Jeszcze sprawdzę temp. tej cewki.
DNF. Jeszcze sprawdzę temp. tej cewki.
-
- Posty: 473
- Rejestracja: środa 18 kwie 2012, 22:17
- Lokalizacja: Gorzyce Wielkie
Wedle tego to widzę to wlutowanie w puste miejsce jest równoznaczne z kanapkowaniem, rezystory i tak będą połączone równolegle.
Zatem dodaj już na kanapkę ten 1Ω i sprawdź prąd.
Zatem dodaj już na kanapkę ten 1Ω i sprawdź prąd.
Nie wyrażam zgody na wykorzystywanie moich zdjęć w jakiejkolwiek formie bez mojej wiedzy, szczególnie nie życzę sobie czerpania za ich pomocą korzyści finansowych przez osoby trzecie.
-
- Posty: 473
- Rejestracja: środa 18 kwie 2012, 22:17
- Lokalizacja: Gorzyce Wielkie
Hmm. W ogóle dziwna sprawa. Teraz nawet z tym 1Ω pokazuje miernik 1.98A Aku ma 7,83V bez obciążenia. Może to tylko wina kabli od miernika? Bo jak się trochę rusza to się zmienia o 0,10A.
Ostatnio zmieniony wtorek 13 maja 2014, 22:14 przez kubaswiatelka, łącznie zmieniany 2 razy.
Witam
Pozdrawiam
A może już usmażyłeś układ scalony lub cewkę... Chińczycy dążą do redukcji kosztów, co wiąże się, z używaniem elementów obliczonych "na styk". Tak więc podkręcanie parametrów czasem działa trochę, czasem więcej, a czasem wcale...kubaswiatelka pisze:Może to tylko wina kabli od miernika?
Pozdrawiam
Izali miecz godniejszy niżli topór w boju?
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
-
- Posty: 473
- Rejestracja: środa 18 kwie 2012, 22:17
- Lokalizacja: Gorzyce Wielkie
Nie wiem. Nic się nie smażyło czy też grzało.
A teraz jeszcze inna dziwna sprawa. Po kilku minutach świecenia na mierniku prąd z 1,98A spada do 0,75A. Wyłączenie lampki na sekunde powoduje że wartości znów wracają do 1,98A. Pomysły?? Dzieje się tak z opornikiem 1ohm czy bez. Ilość światła spada w oczach aż do ponownego uruchomienia lampki.
A teraz jeszcze inna dziwna sprawa. Po kilku minutach świecenia na mierniku prąd z 1,98A spada do 0,75A. Wyłączenie lampki na sekunde powoduje że wartości znów wracają do 1,98A. Pomysły?? Dzieje się tak z opornikiem 1ohm czy bez. Ilość światła spada w oczach aż do ponownego uruchomienia lampki.
Być może działa jakieś zabezpieczenie lub też jakiś element ledwo dyszy
Doprowadź sterownik do stanu pierwotnego, zrób pomiar prądu, również przez dłuższą chwilkę.
Doprowadź sterownik do stanu pierwotnego, zrób pomiar prądu, również przez dłuższą chwilkę.
Nie wyrażam zgody na wykorzystywanie moich zdjęć w jakiejkolwiek formie bez mojej wiedzy, szczególnie nie życzę sobie czerpania za ich pomocą korzyści finansowych przez osoby trzecie.
-
- Posty: 473
- Rejestracja: środa 18 kwie 2012, 22:17
- Lokalizacja: Gorzyce Wielkie
No właśnie w stanie pierwotnym jest tak samo czyli prąd spada. Ale nie jest to spadek ze 100% do 50% od razu tylko liniowo w ciągu 20 sekund i na około 0,7A prąd się utrzymuje. Też mi się wydaje że to jakieś zabezpieczenie może być ale wcześniej(przed tuningiem) tego nie zauważyłem(nie sprawdziłem). No cóż być może pozostaje zmiana sterownika na inny mocniejszy tylko co ze stanem baterii? Jak to sprawdzać?
Co do temperatury body to faktycznie nie ma co przesadzać z mocą bo ustawiłem wiatrak na wprost lampki w odległości około 30cm i puściłem go na jakieś 1300rpm i lampka nadal była ciepła ale nie gorąca co nie zmienia faktu że w/g mnie lampka zimą spokojnie podczas jazdy może działać na jakieś 2,5A
Co do temperatury body to faktycznie nie ma co przesadzać z mocą bo ustawiłem wiatrak na wprost lampki w odległości około 30cm i puściłem go na jakieś 1300rpm i lampka nadal była ciepła ale nie gorąca co nie zmienia faktu że w/g mnie lampka zimą spokojnie podczas jazdy może działać na jakieś 2,5A
Ja zmieniłem oryginalny sterownik na dwa drivery od Grega (włączane microswitchem) plus oczywiście modyfikacja pakietu na 4.2V. Każda dioda dostaje około 2.5A w trybie max i nic się nie gotuje (modyfikacja hydrauliczna piguły znakomicie odprowadza ciepło na obudowę) a ilość światła spada dopiero jak się pakiet kończy (po około 1.5h w trybie max).
Na postoju nigdy nie świeciłem w maxie więcej niż 2-3 min (lampka robi się bardzo szybko gorąca), ale podczas jazdy nawet jak jest 18-19stC, to lampka jest chłodna.
Na postoju nigdy nie świeciłem w maxie więcej niż 2-3 min (lampka robi się bardzo szybko gorąca), ale podczas jazdy nawet jak jest 18-19stC, to lampka jest chłodna.