VAG+ kkl nie światełkowo z kablem diagnostycznym
Sporo zależy od tego co chcesz w tych autach robić i jaki ma to auto silnik i sterownik, bo to z nim łączy się interfejs, a co to za auto to go już średnio interesuje, a jego rocznik to już w ogóle mu koło kabla lata Dalej nie wiemy co chcesz robić tym kablem więc ciężko nam jednoznacznie wskazać najlepszy interfejs.
Choć tak na prawdę to najwięcej zależy od programu na komputerze. Taki VAG CAN Commander ma w środku tylko FT232 i scalaka obsługującego CAN-a reszta to tylko oprogramowanie na komputerze które robi z niego urządzenie którego większość funkcji podlega pod paragrafy.
Choć tak na prawdę to najwięcej zależy od programu na komputerze. Taki VAG CAN Commander ma w środku tylko FT232 i scalaka obsługującego CAN-a reszta to tylko oprogramowanie na komputerze które robi z niego urządzenie którego większość funkcji podlega pod paragrafy.
Na chwile obecną nie mam żadnego zadania dla kabla, ale chciałbym się w kręcić troszkę w diagnostykę różnych autek, ale z poziomu super biedaka takie zainteresowanie mnie ogarnęło na chwilę obecną.
Sczytałem sobie Skodę VCDS'em i jest OK
Op-com'a z Oplem mam opanowanego, nawet udało mi się odpalić goły komputer z Vectry B na stoliku z podłączonym kablem.
Kabelek VAG z VCDS już jest opanowany
Teraz chciałbym opanować programik COMMANDER, ma jakieś dodatkowe opcję jak wcześniej wspomniane skasowanie informacji po odpaleniu poduszek.
Czyli kabel do programu Commander składa się z scalka FT232 takiego jak pokazałem na zdjęciu wcześniej? Z tym że na tym kablu co mam brakuje obsługi CAN'a i dlatego nie będzie działał z nowszymi samochodami?
Sczytałem sobie Skodę VCDS'em i jest OK
Op-com'a z Oplem mam opanowanego, nawet udało mi się odpalić goły komputer z Vectry B na stoliku z podłączonym kablem.
Kabelek VAG z VCDS już jest opanowany
Teraz chciałbym opanować programik COMMANDER, ma jakieś dodatkowe opcję jak wcześniej wspomniane skasowanie informacji po odpaleniu poduszek.
Czyli kabel do programu Commander składa się z scalka FT232 takiego jak pokazałem na zdjęciu wcześniej? Z tym że na tym kablu co mam brakuje obsługi CAN'a i dlatego nie będzie działał z nowszymi samochodami?
Główny spammer tego Forum
Przyznam, że kupiłem go tylko dlatego, że kupiliśmy samochód z jednym kluczykiem, a przy drugim aucie zgubiłem kluczyk i zostałem z jednym, a serwis w promocji zaproponował mi kluczyk za 600zł więc wolałem kupić kabel za 70zł odczytać pin i zaprogramować nowe "pastylki" po 16zł sztuka. Da się też nim na pewno zmienić przebieg na zegarach i w ECU odczytać zawartość EEPROM-u np. do wymiany zegarów. Poduszek nie kasowałem, bo nie miałem potrzeby. W E60 robiłem poduchy u kolegi, bo samochód był po wypadku szykowany ale to robiliśmy KKL-em. Tak po za tym to potrafi to co każdy inny odczyta błędy zaadaptuje coś jednak średnio współpracuje z VAG-COM-em dlatego rzadko z niego korzystam.
Nie wiem czy potrafi coś więcej niż VCDS, bo nie mam ani programu ani kabla do niego. Samochody mam raczej stare (2001, 2004) więc nie potrzebuje VCDS-a.
Foty wnętrza mojego kabla. Okazauje się, że jednak jest coś w nim więcej nie wiem czemu uwaliło mi się w głowie, że nie ma procka.
Nie wiem czy potrafi coś więcej niż VCDS, bo nie mam ani programu ani kabla do niego. Samochody mam raczej stare (2001, 2004) więc nie potrzebuje VCDS-a.
Foty wnętrza mojego kabla. Okazauje się, że jednak jest coś w nim więcej nie wiem czemu uwaliło mi się w głowie, że nie ma procka.
Inna wersja kabelka Vag K + CAN:
Oraz kabelek do chip tuningu:
1 z nich odczytuje też błędy Polskim VAGiem, VAG-commem oraz VW Toolem. Ten 2gi czyta pamięć sterownika i możliwe, że też programuje. Auto z 2000r było na takich podpinane.
1wszy w Commanderze coś odczytywał ale, że nie byłem zagłębiony dostatecznie w temacie, to zrezygnowałem z przekładania zegarów 1/2 FIS na pełny FIS i nie znam jego pełnych możliwości
Oraz kabelek do chip tuningu:
1 z nich odczytuje też błędy Polskim VAGiem, VAG-commem oraz VW Toolem. Ten 2gi czyta pamięć sterownika i możliwe, że też programuje. Auto z 2000r było na takich podpinane.
1wszy w Commanderze coś odczytywał ale, że nie byłem zagłębiony dostatecznie w temacie, to zrezygnowałem z przekładania zegarów 1/2 FIS na pełny FIS i nie znam jego pełnych możliwości
W nowszych autach pewnie bezużyteczne ... u mnie tylko odczytałem "wirusa" i porównałem z oryginalnym wsadem. Pooglądałem modyfikacje map i kabelek leży. Gdybym miał większą wiedzę o tym, to pewnie bym zmienił nieco niektóre charakterystyki i wgrał do ECU (o ile by poszło).ProLight pisze:Ciekawe te Kabelki z chip tuningiem?
Aktualnie Posiadam:
VCDS 12.12
VagTacho
Commander 3.6
+ Niebieski kabelek z poprzedniej strony
Ni potrafię tym sprzętem sczytać PINu
Vag tacho przy żadnym ustawieniu nie łączy się z zegarem, kabelek dobrze zainstalowany, program pokazuje ID kabla ale nic się nie łączy.
Skoda 2.0 FSI dsg
[ Dodano: 20 Maj 2014, 19:45 ]
Commander łączy się z komputerem silnika, ale jak klikam żeby sczytać epprom zegara, przebieg czy inne to niestety nie daje rady.
VCDS 12.12
VagTacho
Commander 3.6
+ Niebieski kabelek z poprzedniej strony
Ni potrafię tym sprzętem sczytać PINu
Vag tacho przy żadnym ustawieniu nie łączy się z zegarem, kabelek dobrze zainstalowany, program pokazuje ID kabla ale nic się nie łączy.
Skoda 2.0 FSI dsg
[ Dodano: 20 Maj 2014, 19:45 ]
Commander łączy się z komputerem silnika, ale jak klikam żeby sczytać epprom zegara, przebieg czy inne to niestety nie daje rady.