VAG+ kkl nie światełkowo z kablem diagnostycznym

Coś Ci się zepsuło? Nie chce działać jak powinno? Opisz dokładnie swój problem a postaramy się pomóc...
macgap90
Posty: 401
Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2011, 12:02
Lokalizacja: Głowno

Post autor: macgap90 »

Może powiedz konkretnie czego nie możesz zaprogramować, bo tak to jest wróżenie troche. Commanderem na 100% odczytasz PIN dokonasz korekty w przebiegu auta zarówno w zegarach jak i ECU i skasujesz info o odpaleniu poduszek w sterowniku.
Awatar użytkownika
krzycho_
Posty: 2187
Rejestracja: piątek 08 maja 2009, 18:40
Lokalizacja: Poznań

Post autor: krzycho_ »

Musisz określić z czym konkretnie nie możesz się połączyć bo jak kolega wspomniał wróżenie.

O "korektach przebiegu" nie będziemy dyskutować Panowie .
elektroda.pl
ProLight
Posty: 1142
Rejestracja: wtorek 06 gru 2011, 01:16
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: ProLight »

A jaki Commander ogarnie autko po 2010r?

Wszystkie ktore widze to max do 2008r
Główny spammer tego Forum ;)
macgap90
Posty: 401
Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2011, 12:02
Lokalizacja: Głowno

Post autor: macgap90 »

Sporo zależy od tego co chcesz w tych autach robić i jaki ma to auto silnik i sterownik, bo to z nim łączy się interfejs, a co to za auto to go już średnio interesuje, a jego rocznik to już w ogóle mu koło kabla lata ;) Dalej nie wiemy co chcesz robić tym kablem więc ciężko nam jednoznacznie wskazać najlepszy interfejs.
Choć tak na prawdę to najwięcej zależy od programu na komputerze. Taki VAG CAN Commander ma w środku tylko FT232 i scalaka obsługującego CAN-a reszta to tylko oprogramowanie na komputerze które robi z niego urządzenie którego większość funkcji podlega pod paragrafy.
ProLight
Posty: 1142
Rejestracja: wtorek 06 gru 2011, 01:16
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: ProLight »

Na chwile obecną nie mam żadnego zadania dla kabla, ale chciałbym się w kręcić troszkę w diagnostykę różnych autek, ale z poziomu super biedaka takie zainteresowanie mnie ogarnęło na chwilę obecną.

Sczytałem sobie Skodę VCDS'em i jest OK

Op-com'a z Oplem mam opanowanego, nawet udało mi się odpalić goły komputer z Vectry B na stoliku z podłączonym kablem.

Kabelek VAG z VCDS już jest opanowany ;)

Teraz chciałbym opanować programik COMMANDER, ma jakieś dodatkowe opcję jak wcześniej wspomniane skasowanie informacji po odpaleniu poduszek.

Czyli kabel do programu Commander składa się z scalka FT232 takiego jak pokazałem na zdjęciu wcześniej? Z tym że na tym kablu co mam brakuje obsługi CAN'a i dlatego nie będzie działał z nowszymi samochodami?
Główny spammer tego Forum ;)
macgap90
Posty: 401
Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2011, 12:02
Lokalizacja: Głowno

Post autor: macgap90 »

Wieczorem postaram sie wrzucić dokładnie co ma mój Commander K+CAN w środku. A tak z ciekawostek z poduszkami do wykasowania w BMW E60 wystarczy zwykły KKL za 30zł
ProLight
Posty: 1142
Rejestracja: wtorek 06 gru 2011, 01:16
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: ProLight »

I co potrafi Twój Commander?
Łączyłeś się z modułami które nie są dostępne z VCDSa w nowszych samochodach?
Chodzi mi właśnie o odczytywanie PINU te poduszki
Główny spammer tego Forum ;)
macgap90
Posty: 401
Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2011, 12:02
Lokalizacja: Głowno

Post autor: macgap90 »

Przyznam, że kupiłem go tylko dlatego, że kupiliśmy samochód z jednym kluczykiem, a przy drugim aucie zgubiłem kluczyk i zostałem z jednym, a serwis w promocji zaproponował mi kluczyk za 600zł więc wolałem kupić kabel za 70zł odczytać pin i zaprogramować nowe "pastylki" po 16zł sztuka. Da się też nim na pewno zmienić przebieg na zegarach i w ECU odczytać zawartość EEPROM-u np. do wymiany zegarów. Poduszek nie kasowałem, bo nie miałem potrzeby. W E60 robiłem poduchy u kolegi, bo samochód był po wypadku szykowany ale to robiliśmy KKL-em. Tak po za tym to potrafi to co każdy inny odczyta błędy zaadaptuje coś jednak średnio współpracuje z VAG-COM-em dlatego rzadko z niego korzystam.
Nie wiem czy potrafi coś więcej niż VCDS, bo nie mam ani programu ani kabla do niego. Samochody mam raczej stare (2001, 2004) więc nie potrzebuje VCDS-a.

Foty wnętrza mojego kabla. Okazauje się, że jednak jest coś w nim więcej nie wiem czemu uwaliło mi się w głowie, że nie ma procka.
Obrazek

Obrazek
Awatar użytkownika
krzycho_
Posty: 2187
Rejestracja: piątek 08 maja 2009, 18:40
Lokalizacja: Poznań

Post autor: krzycho_ »

Procek jest - PIC , odpowiada za komunikacje CAN a FT232 wraz z konwerterm poziomów HC za linie K i L .

Wspomniany na początku tematu kabel ma tylko obsługę K i L to zupełnie coś innego .
elektroda.pl
macgap90
Posty: 401
Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2011, 12:02
Lokalizacja: Głowno

Post autor: macgap90 »

Do CAN-a się jeszcze mcp2551 "miesza"
ProLight
Posty: 1142
Rejestracja: wtorek 06 gru 2011, 01:16
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: ProLight »

Fajnie, cieszę się że się temat rozwija, w tym tygodniu dojdą do mnie jeszcze dwa kabelki o bliżej nie określonych nazwach / opcjach, będę męczył dalej ten temat.

Poczekam aż przyjdą kabelki zobaczymy co jest w środku.
Główny spammer tego Forum ;)
Awatar użytkownika
ElSor
Site Admin
Posty: 5041
Rejestracja: niedziela 13 wrz 2009, 12:52
Lokalizacja: Ozimek

Post autor: ElSor »

Inna wersja kabelka Vag K + CAN:
Obrazek

Oraz kabelek do chip tuningu:
Obrazek


1 z nich odczytuje też błędy Polskim VAGiem, VAG-commem oraz VW Toolem. Ten 2gi czyta pamięć sterownika i możliwe, że też programuje. Auto z 2000r było na takich podpinane.
1wszy w Commanderze coś odczytywał ale, że nie byłem zagłębiony dostatecznie w temacie, to zrezygnowałem z przekładania zegarów 1/2 FIS na pełny FIS i nie znam jego pełnych możliwości :(
ProLight
Posty: 1142
Rejestracja: wtorek 06 gru 2011, 01:16
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: ProLight »

Trzeba będzie to toche uporządkować, z zrobieniem małej bazy :D


Ciekawe te Kabelki z chip tuningiem?

Czyli ma możliwość zmiany eppromu w komputerze?
Awatar użytkownika
ElSor
Site Admin
Posty: 5041
Rejestracja: niedziela 13 wrz 2009, 12:52
Lokalizacja: Ozimek

Post autor: ElSor »

ProLight pisze:Ciekawe te Kabelki z chip tuningiem?
W nowszych autach pewnie bezużyteczne ... u mnie tylko odczytałem "wirusa" i porównałem z oryginalnym wsadem. Pooglądałem modyfikacje map i kabelek leży. Gdybym miał większą wiedzę o tym, to pewnie bym zmienił nieco niektóre charakterystyki i wgrał do ECU (o ile by poszło).
ProLight
Posty: 1142
Rejestracja: wtorek 06 gru 2011, 01:16
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: ProLight »

Aktualnie Posiadam:

VCDS 12.12
VagTacho
Commander 3.6
+ Niebieski kabelek z poprzedniej strony

Ni potrafię tym sprzętem sczytać PINu :/

Vag tacho przy żadnym ustawieniu nie łączy się z zegarem, kabelek dobrze zainstalowany, program pokazuje ID kabla ale nic się nie łączy.

Skoda 2.0 FSI dsg

[ Dodano: 20 Maj 2014, 19:45 ]
Commander łączy się z komputerem silnika, ale jak klikam żeby sczytać epprom zegara, przebieg czy inne to niestety nie daje rady.
ODPOWIEDZ