Strona 2 z 3

: środa 16 kwie 2014, 12:04
autor: smokuxx1987
Jeśli nie naładujesz ogniwa do 4.2V to będzie miało mniejszą pojemność.
Nowy sterownik to koszt 4$ za granicą i roboty tyle co przylutowanie 2 kabli do podłoża diody, o ile średnice starego i nowego drivera się zgadzają.

: środa 16 kwie 2014, 12:06
autor: maciex93
Będziesz się babrał ze sprawdzaniem czy już gaśnie albo jeszcze nie, to raz. A dwa, to, że nie gaśnie, wcale nie oznacza, że prąd jest mały, diodę masz na zwykłym podłożu, więc będzie się po prostu przegrzewać podczas dłuższego świecenia w trybie wysokim (prąd pewnie 4A), będzie tracić jasność i w sumie tylko czekać na jej zgon lub trwałą utratę jasności.
No i jak wyżej wspomniane masz pojemne ogniwa, a nie możesz wykorzystać ich potencjału przez marny sterownik.

: środa 16 kwie 2014, 12:22
autor: gapet69
Wielkie dzięki za wytłumaczenie tego tematu - teraz już w miarę rozumiem:) A skoro niezbyt duży koszt takiego sterownika za granicą moglibyście mi podrzucić kilka linków, abym wiedział jakiego szukać i gdzie?

: środa 16 kwie 2014, 12:31
autor: maciex93
http://www.fasttech.com/products/1186301
Do aluminiowej piguły nie da się za bardzo lutować więc może się przydać takie pierścień http://www.fasttech.com/products/0/1000 ... -17mm-ring albo jakoś ładnie nowy driver na wcisk zamontować i zadbać żeby miał kontakt elektryczny z masą.

: środa 16 kwie 2014, 18:26
autor: gapet69
a na co w ogóle zwracać uwagę przy wyborze driverka? czym się różni taki oto:
http://www.fasttech.com/products/1612/1 ... t-driver-c

od tego podanego powyżej?

: środa 16 kwie 2014, 18:32
autor: maciex93
Prąd, stabilizacja i ostrzeżenie przed słabym akku.
Różnica po między tymi driverami to inaczej definiowane tryby, w Twoim co podałeś grupy trybów (4) wybiera się lutując gwiazdkę a tym co ja podałem masz możliwość wybrania z pośród 2 grup klikając w niskim trybie.

: środa 16 kwie 2014, 18:37
autor: gapet69
czyli kupić ten co podałeś i nie szukać innego - będzie najlepszy prawda?

: środa 16 kwie 2014, 18:50
autor: maciex93
To są identyczne sterowniki, a jeżeli i tak będziesz używał 3 trybów to nie widzę powodu aby brać ten za 3,31$
No i jak kupisz na FT to pamiętaj o kodzie BLF ;)
Innych sterowników które spasują do Twojej latarki i są dobre w zasadzie nie ma, niestety.

: środa 16 kwie 2014, 18:52
autor: gapet69
ok dzięki:) - a na czym przykleić tę diodę ?

: środa 16 kwie 2014, 19:11
autor: maciex93
Przyklejać niekoniecznie trzeba, daj tam dobrą pastę termorzewodzącą (do kupienia w komputerowym, mała tubka typu 1g) Zobacz od razu jak wygląda powierzchnia pod diodą, czy jest równa, czy nie ma tam jakiś pozostałości po obróbce itp. Jak będziesz lutował przewody do diody (podłoża konkretnie) to musisz to zrobić maksymalnie płasko, bo inaczej po założeniu reflektora będzie on zwierał te punkty co może być groźne dla sterownika albo nawet Ciebie.

: czwartek 17 kwie 2014, 08:56
autor: gapet69
A mógłbyś mi jeszcze napisać do czego ta tulejka mosiężna/ pierścień co mi pokazałeś, bo za bardzo nie wiem, a póki by tamto nie przyszło to nie chce rozbierać tej całej piguły. Bo teraz też jest tam jakoś przecież zamontowany driver oryginalny.

: czwartek 17 kwie 2014, 10:23
autor: Jacek318
gapet69, po zewnętrznej stronie sterownika jest poprowadzona masa. Aby latarka działała poprawnie, musi być dobry kontakt tej masy z pigułą. Przy mosiężnej pigule można lutować masę bezpośrednio do piguły, natomiast w przypadku aluminiowej piguły jest to utrudnione. Pierścień umożliwia zalutowanie drivera.

: czwartek 17 kwie 2014, 16:11
autor: ElSor
maciex93, Jacek318, lutowanie aluminium wcale nie jest trudne ani tym bardziej niemożliwe. Trzeba tylko mechanicznie oczyścić miejsce lutowane najlepiej nożykiem do tapet uprzednio nakładając pastę lutowniczą lub kalafonię ale w postaci ciekłej (np poprzez podgrzanie piguły). Zapobiega to utlenianiu, które to przeszkadza w lutowaniu. Podczas lutowania dobrze jest też pocierać grotem o powierzchnię i pilnować żeby nie brakło pasty/kalafonii. Tak wykonane połączenie (po sprawdzeniu poprawności) trzyma tak samo dobrze jak w przypadku piguły mosiężnej.

: czwartek 17 kwie 2014, 16:16
autor: maciex93
To że się da, to wiem i o specyfikach ułatwiających lutowanie również słyszałem/widziałem.
Kiedyś próbowałem, tarłem czyściłem, grzałem, i nic mi z tego nie wyszło ;) Może to wina mojego alu, jakiś dziwny stop czy coś. Na pewno nie jest to takie łatwe i przyjemne jak lutowanie mosiądzu czy miedzi.

: czwartek 17 kwie 2014, 16:50
autor: Jacek318
ElSor, wiem że się da, sam lutowałem aluminium. Ale mam podobne obserwacje do maciex93.
Być może zbyt słabo rozgrzewamy materiał? Alu ma lepsze przewodnictwo cieplne (względem mosiądzu) i być może w tym tkwi problem?
Poza tym idąc tym tropem, dlaczego nie praktykuje się lutowania SinkPadów do piguł z aluminium?