Strona 2 z 4

: poniedziałek 14 kwie 2014, 17:19
autor: skaktus
Czyli lampy powinny przetrwać.

Tak czy siak, zmiana sterownika jak dla mnie będzie wykonana na siłę.

: poniedziałek 14 kwie 2014, 21:26
autor: soulmaster3m
Czyli doszliśmy do wniosku, że sterownik jest ok i zostaje taki jaki jest :)

Szkoda tylko, że nie są takie jak tutaj:

Obrazek

a dostałem lampki z takimi diodami jakimi dostałem ponieważ zamieniłbym to na ciepłe bo takie mam

Obrazek

Bo nic tutaj się nie wykombinuje ani te wlutować. W razie wypalenia ty co już są można co zrobić? Pokombinować z wstawianiem STARów i wykonaniem gwintów w obudowie aby STARy przykręcić?

[ Dodano: 14 Kwiecień 2014, 21:51 ]
Tak dla potomnych to tak wygląda wnętrze control boxa:

Obrazek

No nie widać nic.

A z tą wymianą na całe STARy to myślę poważnie bo jeśli padną to nie wiem co tam można by było wstawić ciekawego. Te LEDy co mam na starze są nieco wyższe od tych zamontowanych, ale cały led idealnie pasuje średnicą w otwory w odbłyśniku no i sam odbłyśnik ma pewien luz i wtykając go do końca w szybkę odchodzi od ledów akurat na tyle aby te moje weszły.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Zostałoby jedynie wykonanie gwintów aby STARy dokręcić do obudowy bo luzu dla nich byłoby dużo.

Obrazek

: wtorek 15 kwie 2014, 00:02
autor: skaktus
Patrząc na ledy prawdopodobnie wymienisz ledy ze średniej półki na jeszcze gorsze. Do tego ledy będące na starze wypadało by przylutować do niego, ale nie tylko pinami zasilającymi ale również padem termalnym.

Znając życie prędzej padnie auto niż takie lampy.

PS-Boxa można odgrzebać z sylikonu ;)

: wtorek 15 kwie 2014, 00:23
autor: soulmaster3m
skaktus pisze:Patrząc na ledy prawdopodobnie wymienisz ledy ze średniej półki na jeszcze gorsze. Do tego ledy będące na starze wypadało by przylutować do niego, ale nie tylko pinami zasilającymi ale również padem termalnym.

Znając życie prędzej padnie auto niż takie lampy.

PS-Boxa można odgrzebać z sylikonu ;)
Te LEDy to akurat mam pod ręką, zostały z innej zabawy dlatego też pytałem co tam można by było wsadzić. Na nie to już mam zagospodarowanie.
Znając życie to bym się o auto nie martwił, solidny wół roboczy. Przeżyje jeszcze nas ;)

: wtorek 15 kwie 2014, 09:45
autor: skaktus
Gdybyś doszedł jakie ledy siedzą w lampie można by sprawdzić czy poddane pady podejdzie jakiś markowy zamiennik

: wtorek 15 kwie 2014, 21:58
autor: soulmaster3m
skaktus pisze:Gdybyś doszedł jakie ledy siedzą w lampie można by sprawdzić czy poddane pady podejdzie jakiś markowy zamiennik
Na szybko szukałem w tme i maritex, ale nie znalazłem takich. Jeszcze poszukam.
Tak na szybko to mogę powiedzieć, że ta obudowa zbyt szybko odbiera ciepło i kleić klosz do obudowy klejem na ciepło to nie da się :razz:

: wtorek 15 kwie 2014, 23:05
autor: skaktus
Jeśli szybko odbiera ciepło to dobry znak. Klosz przyklej na zwykły czarny sylikon. Ja tak kleiłem i kierunkowskazy i zwykłe lampy i trzyma poprawnie. A Twoim wypadku klosz jest lekki więc pewnie będzie również dobrze trzymać.

Przed montażem oklej sobie klosz przeźroczystą folią, kiedy zmatowieje, odklejasz, nakładasz nową i lampy jak nowe.

: wtorek 15 kwie 2014, 23:25
autor: soulmaster3m
Oryginalnie był tam prawdopodobnie silikon przeźroczysty. Wnioskuję organoleptycznie bo już taki kiedyś rozklejałem. Mam takowego jeszcze trochę to myślę, że się nada.
Klosz to faktycznie plastik szybka, ale te ramki są na zatrzask i dodatkowo dociskają ją do obudowy.
Szybki były zabezpieczone folią i jej nie zdejmowałem to się po świeceniu ładnie dociągnęły od ciepła, ale są ok 1cm mniejszej średnicy, więc może wezmę folię do kanapek i ona też ładnie się naciągnie.
Trzeba dbać o nie będzie bo homologacja drogą nie chodzi a nie jest nabijana od wewnątrz jak to bywa w porządnych lampach.

Mam tylko nadzieję, że klejenie nie będzie puszczać bo i ten "zawór" to jakoś tak wątpię w jego 100% skuteczność, ale miejmy nadzieję.

: środa 16 kwie 2014, 09:44
autor: skaktus
Zawór ma za zadanie nie dopuszczać do parowania, o ile taki jest. Brzegi tkaniny zabezpiecz sylikonem, zostawiając otwór po środku i będzie ok.

A co do folii - wybierz folię samoprzylepną, dostępną w sklepach papierniczych itd. Nadaje się idealnie, pod wpływem temperatury mięknie i dobrze się naciąga.

: sobota 19 kwie 2014, 23:11
autor: Lampek
smokuxx1987 pisze:Zgodnie z przepisami w samochodach produkowanych po 2003 albo 2004 światła do jazdy dziennej nie mogą się świecić z żadnymi innymi światłami.
Nie mogą? Czy raczej nie muszą.

: niedziela 20 kwie 2014, 00:11
autor: smokuxx1987
Dokładnie tak brzmi wycinek przepisu:
*W pojazdach rejestrowanych do 31 grudnia 2009 roku dopuszcza się zainstalowanie świateł do jazdy dziennej w taki sposób, że włącza się również oświetlenie pozycyjne oraz tablicy rejestracyjnej.
W Pojazdach zarejestowane po 31 grudnia 2009 roku światła pozycyjne tylne, światła obrysowe przednie, boczne i tylne oraz oświetlenie tablicy rejestracyjnej nie mogą włączać się razem ze światłami dziennymi.*

Poza tym, jaki sens jest jeździć w dzień na światłach pozycyjnych + oświetlenie tablicy rejestracyjnej, które przy lepszych światłach do jazdy dziennej sa niezauważalne a pobierają 2x wiecej prądu.

: niedziela 20 kwie 2014, 08:50
autor: Mantom
soulmaster3m pisze:Oryginalnie był tam prawdopodobnie silikon przeźroczysty. Wnioskuję organoleptycznie bo już taki kiedyś rozklejałem. Mam takowego jeszcze trochę to myślę, że się nada.
Klosz to faktycznie plastik szybka, ale te ramki są na zatrzask i dodatkowo dociskają ją do obudowy.
Szybki były zabezpieczone folią i jej nie zdejmowałem to się po świeceniu ładnie dociągnęły od ciepła, ale są ok 1cm mniejszej średnicy, więc może wezmę folię do kanapek i ona też ładnie się naciągnie.
Trzeba dbać o nie będzie bo homologacja drogą nie chodzi a nie jest nabijana od wewnątrz jak to bywa w porządnych lampach.

Mam tylko nadzieję, że klejenie nie będzie puszczać bo i ten "zawór" to jakoś tak wątpię w jego 100% skuteczność, ale miejmy nadzieję.
Ja swoje lampy rozbierałem i kleiłem zwykłym silikonem transparentnym z Castoramy kilka razy i szczelność jest dobra - lampy maja już kilka lat i nie parują. Skoro lampy świecą dobrze i nie zakłócają radia to nie ma sensu kombinować. Bardzo dobrze że pokazałeś dokładnie ich budowę na forum ;) Jedyne co możesz teraz zrobić to to co napisał skaktus nanieść pasty silikonowej i dobrze zmontować, aby diody nie paliły się na skutek zbyt słabego odprowadzania ciepła, jak miało to miejsce u mnie. Cieplejsza barwa światła ma znaczenie raczej przy oświetlaniu drogi, a przecież DRL to światła sygnalizacyjne. Chłodniejsze IMO nawet lepiej widać ;)

: poniedziałek 21 kwie 2014, 12:46
autor: Lampek
smokuxx1987 pisze: Poza tym, jaki sens jest jeździć w dzień na światłach pozycyjnych + oświetlenie tablicy rejestracyjnej.
Oczywiście ze bez sensu.
Tylko po co się wyrywać i pisać coś, jak się nie wie co przewidują przepisy. Napisał że nie mogą, jak mogą.

: poniedziałek 21 kwie 2014, 13:19
autor: skaktus
Lampek pisze:
smokuxx1987 pisze: Poza tym, jaki sens jest jeździć w dzień na światłach pozycyjnych + oświetlenie tablicy rejestracyjnej.
Oczywiście ze bez sensu.
Tylko po co się wyrywać i pisać coś, jak się nie wie co przewidują przepisy. Napisał że nie mogą, jak mogą.
Dla aut po 2009 roku nie mogą świecić się pozycyjne z dziennymi.

: poniedziałek 21 kwie 2014, 18:31
autor: soulmaster3m
Spokojnie dziewczyny, nie szczypać się.
Układ działa i nie zakłóca - nie ruszam.
Ledy (jeszcze) świecą - nie ruszam.

Pozmieniałem tylko kilka rzeczy.

1) Wymieniłem przewody na porządne 0,5mm^.
2) Wtyczki były "szczelne", ale szczelności nabrały dopiero po mojej interwencji.
3) Wymienione przewody są dłuższe, ukryte w peszlach i poprowadzone do kabiny.
4) Przewody z controlboxa poucinałem i wstawiłem kostkę na 8 konektorów bo 7 nie ma. Teraz mam control box w kabinie.
5) Dodałem dodatkowy wyłącznik dziennych tak jak to jest oryginalnie w instalacjach, czyli ukryty przy skrzynce bezpieczników.
6) Lampki już zaklejone.

Zostało mi tylko dorzeźbić otwory w kratkach i mocowanie lampek ponieważ zderzak jest wyokrąglony i trzeba to zrobić jak najładniej. Żadnej partaniny. Już wstępnie otwory mam, ale trzeba to dostosować.
Masa poprowadzona do controlboxa.
Zostało plus poprowadzić czyli wyjąć manetkę świateł aby sprawdzić czy faktycznie mam tam wyjście na DRL bo oryginalnie tak jest w wersji skandynawskiej i światła mijania świecą przez to wyjście i świecą słabiej.

Zdjęcia zaworka:

Obrazek
Obrazek