latarka do specyficznych zastosowań
Jak zobaczyłem latarkę Bailong za 200 zł to aż się wystraszyłem że ktoś zapłacił tyle za latarkę z zoomem, na szczęście jest bez zoomu i można ją modyfikować.
Do pełnego wypasu brakuje
sterownika dającego >2.8A (o ile będzie mogła dobrze odprowadzać ciepło)
poprawy termiki - najważniejsze, mam nadzieję że podłoże pod diodą nie będzie wklęsłe jak u Maciex83
Wymiany baterii... przy poborze 1.36A i dwóch dobrych ogniwach powinna ona świecić pewnie z 5 godzin.
Wymiany diody na np. XM-L2 U2 która da więcej światła przy tym samym skupieniu i zimnym odcieniu skoro go lubisz, albo XP-G2 dla lepszego zasięgu
Przy okazji - masz tą latarkę zamocowaną do karabinu ?
Do pełnego wypasu brakuje
sterownika dającego >2.8A (o ile będzie mogła dobrze odprowadzać ciepło)
poprawy termiki - najważniejsze, mam nadzieję że podłoże pod diodą nie będzie wklęsłe jak u Maciex83
Wymiany baterii... przy poborze 1.36A i dwóch dobrych ogniwach powinna ona świecić pewnie z 5 godzin.
Wymiany diody na np. XM-L2 U2 która da więcej światła przy tym samym skupieniu i zimnym odcieniu skoro go lubisz, albo XP-G2 dla lepszego zasięgu
Przy okazji - masz tą latarkę zamocowaną do karabinu ?
Przy sterowniku dającym w diodę 3A i 2 akumulatorkach panasonic 3400mAh powinno być ponad 2 godziny pracy w trybie 100%.
Korpus da rade z ciepłem jednak pigułę będzie należało poprawić jeżeli będzie wklęsła, a jak nie to i tak wypada zdrapać anodyzację.
Diodę można dać jak proponuje Wojto XM-L2 U2 np. na sinkpadzie albo i nawet XP-G2 - powinna wyjść niezła igła.
A już poza tematem to 200zł za tą latarkę to kupa kasy, a i tak trzeba ją poprawiać. Podany wcześniej small sun można kupić za ~70zł prosto z chin, wówczas w 200zł można się zmieścić z modyfikacją z której to wychodzi na prawdę zacne światełko, akku panasonic i ładowarka.
@Iperyt68 te akku z zabezpieczeniem "ultracrap" mają około 1000mAh jeżeli by wyliczać z tego podanego czasu pracy.
PS. Wojto, troszkę lat mi dodałeś
Korpus da rade z ciepłem jednak pigułę będzie należało poprawić jeżeli będzie wklęsła, a jak nie to i tak wypada zdrapać anodyzację.
Diodę można dać jak proponuje Wojto XM-L2 U2 np. na sinkpadzie albo i nawet XP-G2 - powinna wyjść niezła igła.
A już poza tematem to 200zł za tą latarkę to kupa kasy, a i tak trzeba ją poprawiać. Podany wcześniej small sun można kupić za ~70zł prosto z chin, wówczas w 200zł można się zmieścić z modyfikacją z której to wychodzi na prawdę zacne światełko, akku panasonic i ładowarka.
@Iperyt68 te akku z zabezpieczeniem "ultracrap" mają około 1000mAh jeżeli by wyliczać z tego podanego czasu pracy.
PS. Wojto, troszkę lat mi dodałeś
Wojto pisze:Maciex83
Nie wyrażam zgody na wykorzystywanie moich zdjęć w jakiejkolwiek formie bez mojej wiedzy, szczególnie nie życzę sobie czerpania za ich pomocą korzyści finansowych przez osoby trzecie.
OK, przepraszam, że dopiero teraz ale "we fabryce" internet "zdechł". Poniżej link do fotek sterownika:
https://www.dropbox.com/sh/b6nm4rb7cyc1u6z/JujeXfIErm
Przy okazji odlutowywania diody stwierdziłem, że podłoże pod diodą jest proste (bez wklęsłości i takich tam). Poza tym naszło mnie by sprawdzić jeszcze raz prąd jaki idzie na diodę (poprzednio sprawdzałem to przy odkręconej "dupce" dotykając sondami miernika akusa i obudowy) teraz zrobiłem to przez czerwony przewód sterownika i "+" na podłożu diody. Wyszło 2,48A, powtórzyłem jeszcze dwa razy i wychodziło tak samo, czyli
https://www.dropbox.com/sh/b6nm4rb7cyc1u6z/JujeXfIErm
Przy okazji odlutowywania diody stwierdziłem, że podłoże pod diodą jest proste (bez wklęsłości i takich tam). Poza tym naszło mnie by sprawdzić jeszcze raz prąd jaki idzie na diodę (poprzednio sprawdzałem to przy odkręconej "dupce" dotykając sondami miernika akusa i obudowy) teraz zrobiłem to przez czerwony przewód sterownika i "+" na podłożu diody. Wyszło 2,48A, powtórzyłem jeszcze dwa razy i wychodziło tak samo, czyli
Ostatnio zmieniony czwartek 13 mar 2014, 10:07 przez Iperyt68, łącznie zmieniany 1 raz.
vivere militare est
Ooo widzisz, ważna wieści ogłosiłeś
Zatem poprzedni pomiar 1,36A to prąd jaki był pobierany z ogniw, a 2,48A to prąd jaki idzie w diodę.
I tu zależy jak bardzo masz ochotę się "bawić" najprostszą drogą do poprawy skupienia to będzie zakup diody XP-G2 na miedzianym podłożu sinkpad 20mm i po prostu zamiana, trzeba będzie diodę dobrze wycentrować, jak to się uda to powstanie niezły miecz świetlny.
Opcja 2. To podkręcenie sterownika, ale najpierw poproszę Cię żebyś spojrzał na zdjęcie:
I miernikiem sprawdził czy pomiędzy punktami zielony-zielony i czerwony-czerwony jest przejście (na multimetrze jest taka opcja, jak się zwiera sondy to piszczy) obstawiam że będzie piszczeć
Następnie trzeba się zaopatrzyć się w rezystor 0,5Ω najlepiej SMD i wlutowanie go pomiędzy punkt zielony-czerwony.
Do tego dioda XM-L2 U2 jakaś zimniejsza może 1C, prąd powinien wynieść ~3,2-3,3A w diodę.
Albo po prostu tylko diodę wymienić na XM-L2 i dobre akku do zestawu.
Dla pamięci dodam że ten sterownik jest oparty o okład QX5241, często w latarkowych sterownikach ta nazwa jest zdarta, więc może się to info przydać.
Zatem poprzedni pomiar 1,36A to prąd jaki był pobierany z ogniw, a 2,48A to prąd jaki idzie w diodę.
I tu zależy jak bardzo masz ochotę się "bawić" najprostszą drogą do poprawy skupienia to będzie zakup diody XP-G2 na miedzianym podłożu sinkpad 20mm i po prostu zamiana, trzeba będzie diodę dobrze wycentrować, jak to się uda to powstanie niezły miecz świetlny.
Opcja 2. To podkręcenie sterownika, ale najpierw poproszę Cię żebyś spojrzał na zdjęcie:
I miernikiem sprawdził czy pomiędzy punktami zielony-zielony i czerwony-czerwony jest przejście (na multimetrze jest taka opcja, jak się zwiera sondy to piszczy) obstawiam że będzie piszczeć
Następnie trzeba się zaopatrzyć się w rezystor 0,5Ω najlepiej SMD i wlutowanie go pomiędzy punkt zielony-czerwony.
Do tego dioda XM-L2 U2 jakaś zimniejsza może 1C, prąd powinien wynieść ~3,2-3,3A w diodę.
Albo po prostu tylko diodę wymienić na XM-L2 i dobre akku do zestawu.
Dla pamięci dodam że ten sterownik jest oparty o okład QX5241, często w latarkowych sterownikach ta nazwa jest zdarta, więc może się to info przydać.
Nie wyrażam zgody na wykorzystywanie moich zdjęć w jakiejkolwiek formie bez mojej wiedzy, szczególnie nie życzę sobie czerpania za ich pomocą korzyści finansowych przez osoby trzecie.
Jak to mówią wow, chyba przeceniasz moje możliwości Ale spróbuję... Jeżeli chodzi o poprawę właściwości świetlnych to nie tak bardzo mi na tym zależy jak na dodaniu jeszcze z jednego trybu świecenia (teraz są 3: 100% - 50% - strobo) i pozbyciu się "migacza", a najważniejsze na czym by mi zależało to by była pamięć ostatnio użytego trybu pracy. A więc raczej wymiana driver'ka...
vivere militare est
No, masz rację, skoro pozbycie się migaczy ważniejsze to i tak wymiana drivera, przy czym nie licz na takie z 4 trybami stałymi, jak już to standardowe 3 z pamięcią ostatnio używanego.
A, no i utrata zmiany trybów tym bocznym przyciskiem, na rzecz tego z tyłu.
A, no i utrata zmiany trybów tym bocznym przyciskiem, na rzecz tego z tyłu.
Nie wyrażam zgody na wykorzystywanie moich zdjęć w jakiejkolwiek formie bez mojej wiedzy, szczególnie nie życzę sobie czerpania za ich pomocą korzyści finansowych przez osoby trzecie.
Krok po kroku zaczyna mi się co nieco rozjaśniać . Fakt zależy mi na wymianie sterownika i tu proszę o poradę na jaki i chyba ważniejsze gdzie to dostać (może ktoś tu na Forum ma coś takiego?). Druga sprawa to rozumiem, że wymiana sterownika nie zamyka drogi do wymiany diody (to bym zrobił w drugim etapie, podpaliłem się na XP-G2 na miedzianym podłożu sinkpad 20mm i tu też pytanie gdzie to dostać?)
[ Dodano: 17 Marzec 2014, 13:21 ]
[ Dodano: 27 Marzec 2014, 09:44 ]
Witam, jako że nie porzuciłem pomysłu z przeróbką latarki, a w "sklepiku" pojawił się sterownik: 3A z 1-2 Li-Ion model LD-2C od usera @Bocian powstaje pytanie (nie ukrywam, że liczę na pomoc) czy to się nada Średnica o 2mm mniejsza od oryginału ale dałoby redę, a co z elektryką
[ Dodano: 17 Marzec 2014, 13:21 ]
Aloha, trochę to trwało ale w końcu zdobyłem miernik z taką opcją. Pomacałem sondami i oto rezultaty: pomiędzy zielonymi nie ma przejścia, pomiędzy czerwonymi również go nie ma. Natomiast pomiędzy zielonym a czerwonym jest - pojawia się sygnał dźwiękowy. Czy tak ma byćmaciex93 pisze:....
Opcja 2. .... I miernikiem sprawdził czy pomiędzy punktami zielony-zielony i czerwony-czerwony jest przejście (na multimetrze jest taka opcja, jak się zwiera sondy to piszczy) obstawiam że będzie piszczeć
[ Dodano: 27 Marzec 2014, 09:44 ]
Witam, jako że nie porzuciłem pomysłu z przeróbką latarki, a w "sklepiku" pojawił się sterownik: 3A z 1-2 Li-Ion model LD-2C od usera @Bocian powstaje pytanie (nie ukrywam, że liczę na pomoc) czy to się nada Średnica o 2mm mniejsza od oryginału ale dałoby redę, a co z elektryką
vivere militare est