mam problem z.... światłami w sharanie

Wszystko co świeci na czterech kółkach;)
Awatar użytkownika
skaktus
Posty: 6166
Rejestracja: środa 04 cze 2008, 18:41
Lokalizacja: OP

Post autor: skaktus »

DEPO ma lepsze i gorsze zamienniki. Do skody sam testowałem i nie można narzekać a do golfa była tragedia, mimo że prócz kształtu oba reflektory to to samo.
ILPT
kapitan7
Posty: 6
Rejestracja: poniedziałek 03 lut 2014, 16:31
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: kapitan7 »

No i odbłyśniki pojechały do regeneracji. Już po samym otwarciu kloszy i usunięciu drobin kurzu było lepiej. Odbłyśnik prawy był przyzwoity ale lekką mleczność posiadał w rejonie nad żarówką H4. Prawy posiadał mocniejszą mleczność - w obydwu odbłyśnikach widać było piękne "ścieżki" dymu od żarówek postojowych jak się wygrzewały - też spowodowały mleczność której myciem nie dało się usunąć. Dla świętego spokoju obydwa wysłałem do regeneracji. Znalazłem jakiegoś człowieka pod Poznaniem który regeneruje odbłyśniki po 70 zł/szt. trochę pogadaliśmy i wydał się osobą kompetentną - zobaczymy jak będą wyglądały odbłyśniki po jego regeneracji - na zdjęciach ze strony wygląda że prowadzi napylanie próżniowe - zdjęcie z próżniomierzem "polvac" w tle :).
Poinformuję Was jak prace się skończą i zamontuje zregenerowane odbłyśniki. Co do kloszy to są one szklane i posiadają kilka drobnych punktowych defektów w obszarze przechodzenia światła - nie powinny mieć one znaczenia wg mnie - nie jestem pewien czy powierzchnia na jakiej są przekroczy 2%.
Klosze mam chyba oryginalne - boscha.
Tylko wkurza mnie długi czas regeneracji - 3 dni robocze...... Gość mówił że się poprostu trochę z robotą nie wyrabia - a szkoda bo potrzebuję sprawnego auta na czwartek. Obiecał że się spręży - zobaczymy.
Maniak światła!
Awatar użytkownika
skaktus
Posty: 6166
Rejestracja: środa 04 cze 2008, 18:41
Lokalizacja: OP

Post autor: skaktus »

Napylanie nie jest takie łatwe bo jeszcze trzeba przygotować powierzchnię itd.

Tak czy siak, myj wnętrze, kupuj dobre żarówki i dzienne, dzięki którym obecne reflekory padną nie wcześniej niż silnik :)
ILPT
kapitan7
Posty: 6
Rejestracja: poniedziałek 03 lut 2014, 16:31
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: kapitan7 »

No i odbłyśniki wróciły z regeneracji.
I moim zdaniem jest dużo lepiej - co prawda światło nie jest tak szerokie jak w nowych samochodach - (tego się spodziewałem dlatego pytałem o możliwości tuningu ponieważ podejrzewam że taka jest konstrukcja klosza) ale świeci na pewno jaśniej.
Wniosek z tego taki że zawsze warto regenerować odbłyśniki - moje nie wyglądały okropnie - były tylko lekko przymglone a widać że po regeneracji jest na pewno jaśniej przed autem.
Mam obecnie żarówki osram nigtbreaker unlimited i w tym zestawie jestem na prawdę zadowolony - zobaczę jeszcze jak na mokrej nawierzchni będzie widać i porównam ze stanem "sprzed" regeneracji.
Co ciekawe za regenerację nic nie zapłaciłem ponieważ Pan Hubert Cugier (z miejscowości Turew pod Poznaniem - u niego regenerowałem odbłyśniki) uznał że coś im poszło nie tak i jakiś zaciek wyszedł ????? więc on za robotę nic nie bierze.
Drugi raz w życiu się spotkałem z taką sytuacją i nie za bardzo wiem co teraz zrobić bo światła działają lepiej a człowiek pracę wykonał i nie chce za to kasy.....

Zauważyłem dopiero po regeneracji że chyba coś nie tak jest z geometrią odbłyśników - prawy prawidłowo rysuje linię odcięcia (biegnącą w lewo od auta)- poziomo i z jasną krawędzią za to lewy ma tą linię rozmytą i w dodatku ucieka ona do góry - może oślepiać innych - czy ktoś już się z tym spotkał? Może wymienić odbłyśnik?

Czekam na dalsze pomysły.
Maniak światła!
Awatar użytkownika
skaktus
Posty: 6166
Rejestracja: środa 04 cze 2008, 18:41
Lokalizacja: OP

Post autor: skaktus »

Ta linia to pewnie od tego "zacieku". Moim zdaniem kup dwa reflektory zamienniki i je zamontuj na próbę a te co masz wykorzystaj jako "części zamienne". Ewentualnie jeden reflektor zamiennik i z niego przełóż lustro.
ILPT
ODPOWIEDZ