Strona 2 z 2

: poniedziałek 12 lis 2018, 20:45
autor: lizard
10 lat później...

Wada rozwiązania, czyli akumulatork 14500 wymagał ode mnie ciągłego pamiętania o ładowaniu oraz wożenia zapasu baterii. Trochę to męczące, a ponieważ sprawiłem sobie w rowerze instalację 36V/48V to przyszedł czas na zmiany.

O ile kiedys nie było na rynku fajnych i tanich rozwiązań ledowych to teraz jest podobna sytuacja z segmentem oświetlenia do e-bike.

ObrazekObrazek


Zrobienie lampek polegało na użyciu samego łebka latarki. Elementy w obudowie zalane klejem termoprzewodzacym.
1. Lampka z oddzielnym sterownikiem Cree XR-E Q5 LEDiL ROCKET +/-4* + 7612
ObrazekObrazek
2. Lampka ze zintegrowanym sterownikiem Cree XR-E R2 + LEDiL ROCKET +/-3* +/-20* + 3 x AMC7135
Obrazek

Zasilanie:
Aku 48V/36V -> zasilacz impulsowy do routera 5V 2.5A -> przetwornica XL4016 8A na ~3.9V

Sam zasilacz wystarcza i nie trzeba dorzucać przetwornicy, ale wtedy ten ~2x1W musi się odłożyć w formie ciepła. W lampce z oddzielnym sterownikiem nie był to problem, ale w tej ze zintegrowanym grzała się bardzo mocno (stąd monetowy radiator :) ). Pewnie zostawienie body latarki byłoby lepszym pomysłem.

Diody są już przestarzałe, więc nie będę robił zdjęć w terenie. Świecą mniej więcej jak w latarkach tylko obie na raz.
Według mnie taki zestaw wystarcza na miasto, przydała by się mocniejsza dioda w razie trudnych warunków, ale brakuje odcięcia światła. Powstaje też problem konwersji 36V/48V na ~5V z dużym aperażem.

: wtorek 13 lis 2018, 09:52
autor: ptja
Prosto: https://www.tme.eu/pl/details/ldd-1500h ... mean-well/ - i moduły wielodiodowe w połączeniu szeregowym.

: wtorek 13 lis 2018, 19:23
autor: lizard
ptja pisze:Prosto: https://www.tme.eu/pl/details/ldd-1500h ... mean-well/ - i moduły wielodiodowe w połączeniu szeregowym.
Dzięki! Jak będę robił nowy projekt to skorzystam z rady :-)