Latarka dla strażaka

Strefa mokra... ;)
mati_speed
Posty: 41
Rejestracja: wtorek 14 sty 2014, 17:33
Lokalizacja: Toruń

Post autor: mati_speed »

Właśnie, musi pasować do hełmu, nie lubię nosić latarki w ręku gdy mam zajęte dłonie lub trzeba coś zrobić, a z tego co widzę C8 na końcu jest dość spora...
Awatar użytkownika
smokuxx1987
Posty: 2113
Rejestracja: środa 16 maja 2012, 19:04
Lokalizacja: Krosno

Post autor: smokuxx1987 »

Średnica głowicy 45 mm
Średnica tuby 25 mm
Średnica dupki 30 mm

Środek mocowania uchwytu musi się znajdować 25 mm od hełmu żeby głowica spokojnie się zmieściła i nie wadziła o przyłbice.
To tylko kwestia odpowiedniego uchwytu, ewentualnie jakiegoś dystansu jeżeli by był za blisko hełmu.
Ale latarki z atestami też nie są najmniejsze wiec myśle że ten który podałeś powinien pasować.
Awatar użytkownika
marmez
Posty: 2879
Rejestracja: sobota 08 sty 2011, 19:19
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: marmez »

Duże skupienie to duży reflektor. Tego się nie przeskoczy... chyba, że (nie chce mi to przejść przez klawiaturę... :razz: ) chyba, ze zoom.

Na końcu tego wątku:
http://www.swiatelka.pl/printview.php?t ... c2b09fd284
Są konkrety, jaką saper kupił sobie do pracy, ta miała być montowana na broni, ale broń, czy kask, co za różnica ;)

Chciałem tutaj podlinkować opis ogólny dlaczego należy unikać zoomów (jest taki opis Dominika na torch.pl, ale akurat to forum mi się nie chce ładować :/ ) (znazlałem teraz http://www.torch.pl/forum/index.php/top ... #msg224852 nie wiem, czy Dominik pisze, tam o tym, że kupa światła z diody w ogóle nie pada na soczewką, tylko ginie w obudowie. )

Oczywiście odradzam zoom, ale do bardzo specyficznych zastosowań, gdzie spill może nam przeszkadzać może być taka latarka lepszą od klasycznej z reflektorem.

Mniejsze reflektory (głowice przez to) od Convoy C8 ma Convoy M1 (czy M2) No a najmniejsze seria S (najtańsza to S2, najmniejsza chyba S3).

Pozdrawiam
Tekst podpisu:
Podpis - dozwolona ilość znaków: 255
Awatar użytkownika
Zbychur
Posty: 3677
Rejestracja: poniedziałek 19 gru 2011, 21:14
Lokalizacja: Drogomyśl

Post autor: Zbychur »

Za kilka minut wychodzę w teren, z lampkami i aparatem, niestety zooma nie będzie bo musiałem z niego wyrwać sterownik do Convoy'a :mrgreen:

[ Dodano: 19 Styczeń 2014, 21:13 ]
No to zaczynamy

Scena pierwsza odległość do spotu ok. 20m
ISO 100, czas 2,5s, f4.0, balans dzienny.
Convoy C8 Nichia @ 1.4A,
Obrazek

Convoy C8 XP-G2 R5 1B @ 1,3A ref OP
Obrazek


Convoy C8 XP-G2 R5 1B @ 2,8A ref OP
Obrazek

Można powiedzieć że Convoy C8, żeby nie mieszać :) , XM-L2 3C T6 @ 2,8A ref Tiablo A9 OP
Obrazek

Ref Catapult XM-L2 U2 1B@ 4A
Obrazek

Convoy S2, XM-L2 3C T6 @ 2.4A ref OP
Obrazek

Small Sun ZY-T08 XP-G2 S2 1B @ 2,8A ref SMO
Obrazek

Scena druga, do obiektów w środku obrazu 65m

Convoy C8 Nichia @ 1,4A ref OP
Obrazek

Convoy C8 XP-G2 R5 1B,@ 1,3A ref OP
Obrazek

Convoy C8 XP-G2 R5 1B @ 2,8A ref OP
Obrazek

Convoy C8 XM-L2 3C T6 @ 2,8A ref Tiablo A9 OP
Obrazek

Convoy C8 XM-L2 3C T6 @ 1,4A ref Tiablo A9 OP
Obrazek

Ref Catapult XM-L2 U2 1B @ 4A ref SMO
Obrazek

OEM D1, XM-L2 U2 1B @ 2,8A ref OP
Obrazek

Small Sun ZY-T08 XP-G2 @ 2.8A ref. SMO
Obrazek

Rzut na ścianę po kolei
Ref Tiablo A9 OP, XM-L2 T6 3C @ 1,4A, Convoy C8 Nichia @ 1,4A, Convoy C8 XP-G2 R5 3C @ 1,3A ( ta niestety już nie wystąpiła w zdjęciach terenowych, bo uszkodziłem sobie soczewkę przypadkowo :| )
Po spodem Small Sun ZY-T08 XP-G2 @ 2.8A
Obrazek

To na razie tyle. Teraz trzeba zrobić kilka przetasowań i dojdzie jeszcze Convoy C8 z XM-L2 T6 3C @2,8A ref OP, oraz C8 XP-G2 R5 1B ref SMO.

[ Dodano: 19 Styczeń 2014, 22:10 ]
Niestety pogoda nie sprzyjała ale jeszcze kilka fotek jest.

Więc, parametry jak poprzednio
Convoy C8 XM-L2 T6 3C @ 2,8A ref OP
Obrazek

Convoy C8 XR-E @1,4A jakaś lodowata :mrgreen: ref OP
Obrazek

Convoy C8 XP-G2 R5 1B @ 2,8A ref SMO (troche się wzruszyło :) )
Obrazek

Convoy C8 XP-G2 R5 1B @ 1,3A ref SMO
Obrazek

[ Dodano: 19 Styczeń 2014, 22:25 ]
A to bohaterowie sesji :)
Obrazek
Czołóweczka pomagała
mati_speed
Posty: 41
Rejestracja: wtorek 14 sty 2014, 17:33
Lokalizacja: Toruń

Post autor: mati_speed »

Convoy C8 XM-L2 T6 3C @ 2,8A ref OP ta ładnie oświetla teren, ale takjakby mało punktowa była tylko rozświetla większy promień,a el chyba jednak z tą diodą to najlepszy wybór ciepła barwa ogólnie super

Convoy C8 XP-G2 R5 1B @ 2,8A ref SMO tutaj lepsze skupienie ale z drugiej strony mamy oświetlony punkt słabo trochę ;/

Convoy C8 XM-L2 3C T6 @ 1,4A ref Tiablo A9 OP
jak na 1,4A nieźle świeci równo oświetlony obszar też fajnie

mam dylemat co wybrać najbardziej podoba mi się na xm-l2 t6 3c, ale może źle zrobię wybierając ją do straży mogę prosić o pomoc ? W razie co gdyby nie nadała się do straży, nada się na rower jako długie ?
Awatar użytkownika
ElSor
Site Admin
Posty: 5041
Rejestracja: niedziela 13 wrz 2009, 12:52
Lokalizacja: Ozimek

Post autor: ElSor »

C8 na diodzie XM-L(2) jest idealna wg mnie na rower.
Awatar użytkownika
smokuxx1987
Posty: 2113
Rejestracja: środa 16 maja 2012, 19:04
Lokalizacja: Krosno

Post autor: smokuxx1987 »

C8 na rower jako światła długie spisuje się idealnie, wielu użytkowników forum wykorzystuje ją w takim celu.
W kwesti wyboru diody miałem różne wersje C8 i osobiście najlepiej wychodzi na XM-L2 T6 3C.
Jest to jeden z najwyższych binów który dostępny jest w neurtralnej barwie.
Z XP-G2 zasięg jest większy ale jest mniej światła na boki i ciężko jest wyogniskować diode.
Aparat nie do końca oddaje to co widzi ludzkie oko.
Na zdjęciu na bliższe odległości jest więcej światła niż w rzeczywistości a na dalsze mniej.
Awatar użytkownika
Zbychur
Posty: 3677
Rejestracja: poniedziałek 19 gru 2011, 21:14
Lokalizacja: Drogomyśl

Post autor: Zbychur »

Te dodane później zdjęcia, były robione już w innych trochę warunkach, zaczął padać deszcz, więc efekt jest troche inny niż na wcześniejszych zdjęciach. XM-L2 T6 3C z refem OP ma kolega i sobie chwali. Ja jeszcze mógłbym zasugerować tego OEM D1, ale z diodą XP-G2 R5 3C, jest ładne skupienie z delikatnym spillem i barwa podobna do XM-L2 T6 3C (trochę mniej ciepła), niestety uszkodziłem tę diodę, która miałem i zdjęć nie zrobię, muszę sobie nową ściągnąć . Sama latarka ma mniejszą głowicę od C8 ale skupienie z XL-L2 ma bardzo podobne do C8. Łatwiej byłoby ją zamontować na hełmie. Jest wykonana z bardziej masywnego materiału i wydaje się być solidniejsza. No ale to chyba trzeba by już kupować za granicą.
mati_speed
Posty: 41
Rejestracja: wtorek 14 sty 2014, 17:33
Lokalizacja: Toruń

Post autor: mati_speed »

Zbychur
mógłbyś powiedzieć jak testy C8 Twojego kolegi w straży i próby mocowania do hełmu ?
Awatar użytkownika
Zbychur
Posty: 3677
Rejestracja: poniedziałek 19 gru 2011, 21:14
Lokalizacja: Drogomyśl

Post autor: Zbychur »

Szczerze mówiąc nie rozmawiałem z nim jeszcze, postaram się wieczorem zadzwonić do nie niego czy już mocował. Niewiadomą było, czy może sobie coś na własna rękę przyczepiać do hełmu, najpierw to miał sprawdzić. Jak będę miał więcej info dam znać.
mati_speed
Posty: 41
Rejestracja: wtorek 14 sty 2014, 17:33
Lokalizacja: Toruń

Post autor: mati_speed »

I jak masz jakieś info ?

Mam pytanie duża różnica jest między ultrafire c8 a convoy c8 ? Oglądałem Filmik c UF C8 i miazga jak świeci, są jeszcze jakieś mocniejsze latarki od C8 ?
Awatar użytkownika
Zbychur
Posty: 3677
Rejestracja: poniedziałek 19 gru 2011, 21:14
Lokalizacja: Drogomyśl

Post autor: Zbychur »

Mam info. Convoy C8 z nichia świeci o wiele lepiej niż kątowy Streamlight za prawie 1000zł, o tych na ledach 5mm już nie wspominając. Jest jednak zdecydowanie słabsza niż C8 z XM-L2 T6 3C i mimo dobrej jakości światła jest mniej przydatna w operacjach, w których może być używana (legalnie). Jeśli idzie o mocowanie to nie ma problemu, przy użyciu mocowania firmy Streamlight i zastosowania odpowiednich redukcji, które podobno są w zestawie, więc nie testował połówki uchwytu rowerowego. Co porównania z latarkami które maja na stanie, a niektóre kloce na jednej diodzie kosztujące koło 1500zł, to wypada rewelacyjnie, bo ich konstrukcje mają strasznie skupione światło i mimo że te potężne mogą pochwalić się większym zasięgiem, są o wiele mniej użyteczne. Sporą barierą jest ten ATEX, czyli atest na warunki wybuchowe, ale jest wiele sytuacji, w których taka latarka jest podobno nie zastąpiona. Kiedy potrzeba światła w akcji zawsze kolegę wzywają i dostał już nową ksywę - Jupiter

[ Dodano: 2 Luty 2014, 23:07 ]
mati_speed pisze:Mam pytanie duża różnica jest między ultrafire c8 a convoy c8
Generalnie Convoye są wykonane dosyć dobrze, jak na zewnątrz wizualnie, tak i konstrukcyjnie w środku, mają dobry driver. Z Ultrafire C8 bywa różnie, są dobre konstrukcje i na prawdę liche. Nigdy nie wiadomo co jest w środku, jaki driver itp, bo jest ich tyle wersji, że hoho, a ceny z diodą XM-L rozciągają się od niecałych 10$ do nawet prawie 30$ i nie ma gwarancji, że taka za 20$ będzie lepsza od Convoy C8.
mati_speed
Posty: 41
Rejestracja: wtorek 14 sty 2014, 17:33
Lokalizacja: Toruń

Post autor: mati_speed »

Zbychur pisze:Mam info. Convoy C8 z nichia świeci o wiele lepiej niż kątowy Streamlight za prawie 1000zł, o tych na ledach 5mm już nie wspominając. Jest jednak zdecydowanie słabsza niż C8 z XM-L2 T6 3C i mimo dobrej jakości światła jest mniej przydatna w operacjach, w których może być używana (legalnie). Jeśli idzie o mocowanie to nie ma problemu, przy użyciu mocowania firmy Streamlight i zastosowania odpowiednich redukcji, które podobno są w zestawie, więc nie testował połówki uchwytu rowerowego. Co porównania z latarkami które maja na stanie, a niektóre kloce na jednej diodzie kosztujące koło 1500zł, to wypada rewelacyjnie, bo ich konstrukcje mają strasznie skupione światło i mimo że te potężne mogą pochwalić się większym zasięgiem, są o wiele mniej użyteczne. Sporą barierą jest ten ATEX, czyli atest na warunki wybuchowe, ale jest wiele sytuacji, w których taka latarka jest podobno nie zastąpiona. Kiedy potrzeba światła w akcji zawsze kolegę wzywają i dostał już nową ksywę - Jupiter

[ Dodano: 2 Luty 2014, 23:07 ]
mati_speed pisze:Mam pytanie duża różnica jest między ultrafire c8 a convoy c8
Generalnie Convoye są wykonane dosyć dobrze, jak na zewnątrz wizualnie, tak i konstrukcyjnie w środku, mają dobry driver. Z Ultrafire C8 bywa różnie, są dobre konstrukcje i na prawdę liche. Nigdy nie wiadomo co jest w środku, jaki driver itp, bo jest ich tyle wersji, że hoho, a ceny z diodą XM-L rozciągają się od niecałych 10$ do nawet prawie 30$ i nie ma gwarancji, że taka za 20$ będzie lepsza od Convoy C8.

Rozumiem że nie ma co kombinować i brać C8, wiec która dioda najlepiej się spisze?

Niedługo przychodzi S3 od Dariusza dioda o barwie 3C wiec będę miał już jakiś obraz jak to wygląda na żywo.
Awatar użytkownika
Zbychur
Posty: 3677
Rejestracja: poniedziałek 19 gru 2011, 21:14
Lokalizacja: Drogomyśl

Post autor: Zbychur »

mati_speed pisze: wiec która dioda najlepiej się spisze?
Ta, którą ma kolega, kupowana była na Fasttech, ale że tam mają tylko XM-L, zmieniałem mu diodę na XM-L2 T6 3C i sterownik programowalny od Greaga
http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?t=12700
tylko wtedy była wersja 1.2 bodajże. Poczekaj, na S3 i zobaczysz czy taka barwa światła Ci odpowiada i wtedy zdecydujesz czy cieplejsza czy chłodniejsza.
Wersję z XM-L2 T6 4C (3C nie mają) można dostać tu
http://www.banggood.com/Convoy-C8-AK47- ... 08245.html

lub bardzo chwaloną wersję C8, tym razem XinTD z diodą 3C. Ponoć ma lepszą anodyzację i szybkę z poliwęglanu, więc bardziej odporną na stłuczenia i z powłokami AR (ale nie wiem czy to prawdziwe powłoki).
http://intl-outdoor.com/xintd-c8-v4-xml ... p-308.html
mati_speed
Posty: 41
Rejestracja: wtorek 14 sty 2014, 17:33
Lokalizacja: Toruń

Post autor: mati_speed »

A co byście powiedzieli o Convoy L4, nie mogę znaleźć nigdzie fotek jak świeci, mocniejsza jest od C8 jaki ma rozkład światła ?

I jakie są modele mocniejsze od Convoya C8 ?
ODPOWIEDZ