: poniedziałek 13 sty 2014, 09:26
A jako styk na sprężynkę sterownika, można zastosować np fragment blachy miedzianej o grubości 2 mm ?
...czyli forum miłośników światełek... ;-)
https://www.swiatelka.pl/
Pewnie że można tylko co jakiś czas trzeba by małą polerkę zrobić i trochę smarem silikonowym natłuścić, bo sama miedź bardzo szybko śniedzieje i zrobi się taka cieno szara warstwa i już są straty. Elementy styków elektronicznych to chyba najlepsze rozwiązanie na driver.vin324pl pisze:A jako styk na sprężynkę sterownika, można zastosować np fragment blachy miedzianej o grubości 2 mm ?
Brąz jest dobry na panewki, w elektronice zostawmy mosiądz. A najlepsze są elementy elektroniczne jak kawałki blaszek z włączników Omten na przykład lub inne powlekane styki elektroniczne, od dawna takie stosuję przy sprężynce drivera. Od Strony włącznika coś mosiężnego i grubszego, bo nie zaśniedzieje, gdyż jest stale ocierane o ogniwo. A jak komuś jest jeszcze mało przewodności, to proponuję wyciągać styki z telefonów komórkowych, są powlekane złotemgrigorij00 pisze:brąz czy mosiądz ?
No to już trochę na nowy temat, ale co tam. W zależności od rodzaju stopu też, ale generalnie brąz w połączeniu ze stalą tworzy lepszą powierzchnie ślizgu. Kiedy remontujemy chwytaki dla elektrowni, które ładują kruszywo, czy co gorsza wyciągają gorący popiół, to tam własnie lepiej sprawują się tuleje brązowe. Tak bynajmniej twierdzi inwestor. Wytrzymują dłużej, zwłaszcza w dużej amplitudzie temperatur. Były również próby z tulejami i sworzniami utwardzanymi chemicznie, ale zacierały się szybko w zmiennych warunkach.grigorij00 pisze:A co do tego brązu że dobry na panewki to tak nie do końca
Tu właśnie chodzi o korozjęgrigorij00 pisze:Złoto przewodzi prąd gorzej od miedzi
Pamiętam, ze w HD WLA prowadnice zaworowe dorabiane z brązu się zacierały, dopiero żeliwo białe, dało zadowalające wyniki.Zbychur pisze:Kiedy remontujemy chwytaki dla elektrowni, które ładują kruszywo, czy co gorsza wyciągają gorący popiół, to tam własnie lepiej sprawują się tuleje brązowe.
W urządzeniach dźwignicowych, konkretnie w hamulcach do maszyn, suwnic itp. stosujemy na sworzniach tulejki żeliwne, robione z prasowanego pyłu metalowego dodatkowo nasączanego olejem, nie do zajechania.Pyra pisze:Pamiętam, ze w HD WLA prowadnice zaworowe dorabiane z brązu się zacierały, dopiero żeliwo białe, dało zadowalające wyniki.
Ja biorę to z normalnego bezpiecznika topikowego 16A, materiał oczywiście mosiądz.GrzechVip pisze:Poszukując na cito materiału na styk od strony włącznika, zastosowałem resztki ze spalonego bezpiecznika AGU popularnego w nagłośnieniach samochodowych. .
A gdzie można takie krążki kupić, pozyskać.Doctore pisze:Pozłacany krążek na kontakt
, to lepiej i taniej wyjdzie płaskownik miedziany posrebrzany 1,5mm grubości 4mm szerokości, kiedyś na allegro widziałem.Doctore pisze:Pozłacany krążek na kontakt