Strona 2 z 2

: piątek 20 cze 2014, 23:43
autor: skaktus
"Spoko loko, tylko że wszyscy ci mówili o lampach zwykłych a nie o soczewkach. Co byś nie upchał w soczewkę to i tak będzie świecić w miarę dobrze.

Ps-światła długie powinny mieć chyba nieco inne "wyższe" odcięcie.

Ps2-mierz temperaturę na mcpcb leda i podaj na forum oraz pokaż jak zmieniłeś chłodzenie.

: poniedziałek 25 sie 2014, 11:32
autor: Lukas G
jako, że mnie też ten temat interesuje to pogrzebałem trochę w sieci i oto co znalazłem.
Chyba najfajniejszy patent z polskiego enduro-tech
Obrazek
zrobiona na pięciu soczewkach, dokładnych danych nie znalazłem ale z tego co zdążyłem się zorientować to dwie dolne odpowiadają za światła mijania, jedna oświetla pobocze a druga z przesłoną rozpraszającą światło, kawałek drogi przed nami, odcięcia tam nie ma ale wygląda to wszystko przyzwoicie. Górne ustawione pod różnymi kątami odpowiadają za światła długie/drogowe. Jest jeden minus, cena prawie 2k pln (prawie 1/3 wartości mojego moto) Ale sam zamysł wg mnie bardzo fajny.
tutaj wiece fot i filmów

Oprócz tego trafiłem jeszcze na wynalazki typu:

4 sztuki Cree XP-G R5 zamiast żarówki halogenowej

i standardowa chińszczyzna z DX i alli

1
2
3
4

: poniedziałek 25 sie 2014, 13:22
autor: skaktus
Pytanie kto normalny pcha do motocykla lampy bez odcięcia na mijania ? Raczej wariat. Nie to że zagraża sobie to i innym uczestnikom ruchu drogowego.

A te wynalazki z DX itp - chciałbym zobaczyć jak te mikroskopijne radiatory oddają te 15W. Potem się okaże że realna moc to 1W na leda :roll:

: poniedziałek 25 sie 2014, 15:03
autor: Lukas G
skaktus pisze:Pytanie kto normalny pcha do motocykla lampy bez odcięcia na mijania ? Raczej wariat. Nie to że zagraża sobie to i innym uczestnikom ruchu drogowego.

A te wynalazki z DX itp - chciałbym zobaczyć jak te mikroskopijne radiatory oddają te 15W. Potem się okaże że realna moc to 1W na leda :roll:
Śmiem twierdzić, że większość poruszających się po drogach motocykli/motorowerów ma lampy w których albo docięcia nie ma albo jest bardzo mało widoczne.
W motocyklach enduro to już w ogóle inna bajka.
Fakt, że w oryginale większość przednich lamp to raczej można porównać ze skutecznością świeczki. W enduro jeśli poruszasz się po normalnych drogach to z stosunkowo niską prędkością więc kwestia ustawienia lamp. [youtube]https://www.youtube.com/watch?v=jWQkFKjN2LY#t=101[/youtube] pod koniec tego filmu (1:24s.) widać jak działają światła mijania i drogowe, moim zdaniem wystarczająco dobrze widoczna jest granica światła i cienia, porównywalna z większością seryjnych reflektorów motocyklowych z jakimi miałem styczność.

: poniedziałek 25 sie 2014, 15:13
autor: skaktus
Fabryczne lampy muszą mieć odcięcie na mijania, bez tego nie będą dopuszczone do ruchu. Widziałem już w akcji proste chińskie skuterki jak i motocykle z prawdziwego zdarzenia i każde miało odcięcie takie jak wymaga ustawodawca czyli _/ . Chińskie lampy z linków odcięcia nie mają żadnego bo niby jakim cudem.

Lampa "Dual 5" z zmieszczonej fotki odcięcia też nie będzie miała, jedyne czym się broni to skierowanie ledów dość mocno w dół, dzięki czemu nie oślepia, ale takie coś nie ma sensu - występuje efekt przyzwyczajenia się oczu do dużej jasności przed motocyklem i kiepskiego widzenia tego co jest dalej i nie jest oświetlone.

Lepiej ta lampa by zadziałała, gdyby zastosowano proste i skuteczne lustra jak w lampach przeciwmgielnych osrama czy choćby w chińskich klonach - dwa osobne lustra + ledy i mamy odcięcie z prawdziwego zdarzenia.