Strona 2 z 3

: poniedziałek 16 cze 2014, 15:32
autor: ElSor
michal13031986 pisze:zastanawia mnie jak by spisał się przy tym Solarstorm X2/X3
Nawet zmodowany na najlepszych komponentach nadal oświetlał by tylko obszar przed rowerem, bez oświetlenia pobocza.
ologda pisze:Tylko pozazdrościć :-)
Nie ma czego. Nie jeden latarkoholik ma pokaźniejszą kolekcję i to droższych latarek. Wystarczy "skopiować" pomysł i zamontować latarki na rowerze.

: poniedziałek 16 cze 2014, 15:40
autor: Misiek_86
Czyli niedługo u mnie na kierownicy pojawi się do przetestowania zestaw 2xS2 i C8

: poniedziałek 16 cze 2014, 17:17
autor: Joachim
Ja na razie przetestowałem zestaw S2 ze sterownikiem ElSora + C8 ref OP + C8 ref SMO. Zacnie oświetla to drogę (nie jeżdżę w mieście ), i choć może wystarczyłaby C8 z refem texturowanym, to druga z SMO bardzo ładnie doświetla daleko środek. Puszczone wszystkie 3 sztuki na max powodują, że muchy wpadają na zęby :)

: poniedziałek 16 cze 2014, 17:46
autor: ElSor
Widać na przykładzie, że każdy lubi coś innego. C8 XM-L2 SMO ładnie, daleko, daje ale na rowerze zupełnie mi nie przypasował, bo czułem się jakbym oświetlał sobie drogę laserem. Te same C8 ale po zmianie refa na OP już dało lepsze efekty i czasem je zakładam (jak np gdzieś zapodzieję S4) ale wolę jednak oskalpowaną XM-L2 w Convoyu S4, która świeci jeszcze delikatnie szerzej i można powiedzieć, że idealnie do moich potrzeb. C8 obecnie dokładam jako 5tą latarkę ale to już bardzo sporadycznie, bo muszę zdjąć nawigację z kierownicy, żeby wszystko zmieścić. Waga latarek też już nie gra roli, po dociążeniu roweru silnikiem i 140 li-ionami ;)

: poniedziałek 16 cze 2014, 19:08
autor: Misiek_86
Z jaką Ty prędkością jeździsz?

: poniedziałek 16 cze 2014, 21:07
autor: ElSor
Do 50km/h w nocy po leśnych ścieżkach ale zazwyczaj w okolicy 25-30km/h.

: poniedziałek 16 cze 2014, 21:53
autor: Misiek_86
to wszystko wyjaśnia, bo mi tak do 15-20km/h wystarcza S2. Ale pewnie niedługo to zmieni się ;)

: poniedziałek 16 cze 2014, 22:28
autor: Joachim
Tego Convoya C8 OP kupiłem dla kolegi, który ma ją ode mnie wziąć w lipcu, ale już widzę, że będzie trzeba kupić mu coś innego, bo polubiłem to światełko :)
ElSor, 5 latarek na kierownicy brzmi ciekawie, będę musiał to kiedyś przetestować. W chwili obecnej brak mi chyba jednego uchwytu do realizacji :)
Na razie zestaw S2 OP + C8 OP pasuje mi najbardziej, ale myślę już o zakupie kolejnej S2, a nawet dwóch. Myślę, że wtedy przypasuje mi inna kofiguracja :)

: wtorek 17 cze 2014, 06:52
autor: ElSor
Joachim de Vett pisze:Na razie zestaw S2 OP + C8 OP pasuje mi najbardziej
Jeżdżąc do pracy, po znanej na pamięć drodze, starcza mi S4 włączona na niskim trybie ew na strobo (zaznaczenie swojej obecności) i C8 odpalana tylko, gdy auto z przeciwka jedzie na długich.

: wtorek 17 cze 2014, 07:26
autor: ologda
ElSor pisze:po dociążeniu roweru silnikiem i 140 li-ionami ;)
To chyba rekord :-)
czy ktoś przebije 140 aku na rowerku ??

: środa 18 cze 2014, 22:19
autor: marmez
ologda pisze:
ElSor pisze:po dociążeniu roweru silnikiem i 140 li-ionami ;)
To chyba rekord :-)
czy ktoś przebije 140 aku na rowerku ??
145 :razz: bo 5 w latarkach :D

: niedziela 06 lip 2014, 23:57
autor: ElSor
No i znów pomodziłem troszkę oświetlenie :razz:
Już chyba ostatecznie mam to, co mi najbardziej odpowiada.
1x Convoy S4 XM-L2 T5 5B1 + SinkPad + skalp, 2,8A w max, szybka AR 98-99%
2x Convoy S2 XM-L T5 5C + kolimatory owalne, 2,1A w max

Parametry zdjęć: ISO400, 1s, F/3.5 WB - światło dzienne

Lewy / prawy S2 @ 350mA (ok 15%) - aparat na siodełku:
Obrazek Obrazek

Oba razem - aparat na siodełku / aparat lekko za rowerem na wysokości klatki piersiowej:
Obrazek Obrazek

Convoy S4 @ 2,8A - aparat na siodełku / aparat lekko za rowerem na wysokości klatki piersiowej:
Obrazek Obrazek

Wszystkie powyższe na raz - aparat na siodełku / aparat lekko za rowerem na wysokości klatki piersiowej:
Obrazek Obrazek



Na koniec jeszcze, dla porównania 1x S2 z soczewką owalną @ 2,1A:
Obrazek

Convoy S3 XM-L2 T5 5B1 @ 2,45A + kolimator 30°:
Obrazek

ArmyTec Wizard 70° Warm @ max:
Obrazek

SolarStorm SC02 z diodą XM-L2 (nawet nie wiem jaki model dokładnie) na SinkPadzie:
Obrazek

Słowem zakończenia.
Zostawiam finalnie 3 latarki na kierownicy (zamiast 4 początkowo). Światła jest na tyle dużo i świeci na tyle szeroko, że wystarczy spokojnie do szybszej jazdy po lesie. Przy owalnych S2 już nie widzę potrzeby grzebania, może ew do S3 założę kolimator 15° i zastąpi obecnego S4 w roli świateł długich. Może też zamiast S3 na 1 diodzie wrzucę moduł 3xNichia ale to dopiero, gdy przyjdzie podłoże Noctigon.
Ktoś też patrząc na zdjęcia może powiedzieć, że 2 owalne nie świecą szerzej niż 1 - w rzeczywistości mimo odsunięcia się od roweru na odległość długości ręki i obiektywu o ekwiwalencie 28mm, nie byłem w stanie ując tego lepiej ale 2 świecą wyraźnie szerzej, bo są skierowane nieco w bok (na obrotowych uchwytach).

: piątek 10 paź 2014, 13:34
autor: AZA
Witaj, trochę odgrzeję temat :-)
W Twoich modyfikacjach napisałeś, że założyłeś kolimatory owalne do S2.
Czy to są kolimatory 20x60 ?

: piątek 10 paź 2014, 14:05
autor: ElSor
Prędzej 15-20x90 ale to bym musiał zmierzyć, bo nie mają tego parametru sprecyzowanego przez producenta.

: wtorek 14 paź 2014, 15:47
autor: Pykacz .
ologda pisze:
ElSor pisze:po dociążeniu roweru silnikiem i 140 li-ionami ;)
To chyba rekord :-)
czy ktoś przebije 140 aku na rowerku ??
Ja mam tylko 96szt ale za to Li-po Turnigy 5000mAh każda . I trochę 18650 "pochowane" w latarkach na kierownicy . :lol: