Poczyniłem testy mające na celu ustalenie minimalnego napięcia, na jakim przestanie świecić HID.
Na przetwornicy jest napisane: 8-16V.
Wybrałem według mnie najgorsze ogniwa litowo-jonowe 18650 jakie posiadałem, by się poświęciły dla dobra nauki i dolutowałem do nich kabelki, a następnie połączyłem w pakiet 2S 1P
Poszło kilka iskier, ale wystartowało
Miałem nadzieję, że na tych ogniwach test szybko się zakończy, ale się myliłem. Podczas testu zrobiłem ok. 30 zdjęć, wypiłem herbatę i skorzystałem z toalety. Myślę, że świeciło ok. pół godziny, albo nawet dłużej.
Po uruchomieniu napięcie na akusach naładowanych do 8,25V siadło do 6,40V
Spadało do okolic 6,20V, a potem wzrosło do 6,25V. Akusy tak się rozgrzały, że nie dało się ich w rękach utrzymać
Podłożyłem pod akusy radiator, żeby mi się w dywan nie wtopiły
Po jakimś czasie napięcie zaczęło ponownie, powoli spadać. Poniżej 6,20V można zauważyć pomrugiwanie żarnika i spadek jasności. Pod koniec światła było mniej niż z conwoy S2 i 2,4A na dupce więc nie da się nie zauważyć spadku jasności
Od 5,30V szybki zpadek do okolic 5,20V i wreszcie zgasł palnik, który i tak ledwo świecił.
Baterie nie eksplodowały, nie puściły dymu, chociaż w powietrzu można było wyczuć ich swąd Przetwornica pod koniec też gorąca, ale można utrzymać w ręce.
Prądu nie mierzyłem.
Fotki niebawem.
[ Dodano: 10 Listopad 2013, 21:35 ]
Obiecałem fotki. Jakość niestety żenująca, ale lepsze to niż nic.
Po odpaleniu:
W trakcie:
Baterie na radiatorze z diodą xm-l:
Najniższe napięcie jakie złapałem, chociaż jeszcze trochę spadło:
Convoy S2 i 2,4A na dupce i Hid kiedy już widać bardzo spadek jasności Hida:
To samo, tylko pod koniec świecenia. Widać, że palnik ledwo świeci:
Tu też z tym samym Convoyem, ale palnik na obrotach z prawej :
Miecz świetlny W rzeczywistości jest jeszcze lepiej:
I jeszcze fotka auta:
Chciałem jeszcze dodać, że fotki z dworu w nocy są przy zasilaniu 2S, a przy 3S świeci jeszcze jaśniej i cieplejszym kolorem
Edit:
Kolejna ciekawostka. Testowałem dzisiaj zachowania lampki z zasilaniem 3S i 4S i przy 4S stwierdziłem, że palnik świeci słabiej. Pomierzyłem napięcia przez prądy i:
3S) 12V x 3,41A = 40W
4S) 16,15V x 2,1A = 34,2W
Czyli potwierdziło moją obserwację.
Przydałby się drugi miernik do kontroli napięcia w czasie, pod obciążeniem do charakterystyki.
- swiatelka.pl LATARKI technika HID
- Szukaj
-
- Dzisiaj jest czwartek 21 lis 2024, 09:36
- Strefa czasowa UTC+01:00
Mam latarkę i wiem co zrobię. Wymienię źródło na lepszy mode
...wszystko związane z lampami wyładowczymi, HID i nie tylko...
Przejdź do
- LATARKI
- ↳ Baza Wiedzy
- ↳ Nasze projekty, modyfikacje
- ↳ Jak to zrobić?
- ↳ Mam problem z...
- ↳ LEDy
- ↳ Zakupy w internecie i nie tylko...
- ↳ Recenzje
- ↳ technika HID
- ↳ GALERIA
- ↳ WARSZTAT
- ↳ ...Dexter's laboratory... ;-)
- Oświetlenie do dedykowanych zastosowań
- ↳ Czołówki
- ↳ Lampki rowerowe
- ↳ Oświetlenie stacjonarne
- ↳ Oświetlenie samochodowe
- ↳ Oświetlenie podwodne
- ...kafeja...
- ↳ Newsy
- ↳ ...o nas...
- ↳ sprawy techniczne
- ↳ ...kawały, dowcipy, ogółem śmieszne rzeczy...
- ↳ ...różności...
- ↳ News Archiwum
- Dział handlowy
- ↳ Nasz sklepik - Sprzedam latarki i akcesoria
- ↳ Nasz sklepik - Sprzedam różności
- ↳ Nasz sklepik - Kupię
- ↳ Nasz sklepik - Inne
- ↳ BTO.PL
- ↳ Kaliber.pl
- ↳ KOLBA.PL
- ↳ KRYPTON.PL
- ↳ Mhunt.pl
- ↳ Usługi opto-elektroniczne Tomasz Boczkowski
- ↳ Archiwum produktów
- ↳ Baltrade - hurt.com.pl