Strona 2 z 3
: wtorek 30 lip 2013, 23:40
autor: hawwestin
Ok a teraz takie pytanie skoro te latarki są po 16$ S2 . to po przeliczeniu wychodzi 52 zł .... To jakie modyfikacje one przechodzą iż w Polsce są po 100zł ?
: środa 31 lip 2013, 00:10
autor: maciex93
Wymiana badziewnej pasty termoprzewodzącej, nałożenie pasty na gwint piguły, mostkowanie sprężynek, (czasami wymiana diody na lepszą czy w innym odcieniu, mocniejszy sterownik) Do tego trzeba mieć lutownice, i inne materiały, trzeba poświęcić też czas, i posiadać jakieś manualne umiejętności aby to wszystko ogarnąć. Bardzo dużo wiedzy jest na forum co i jak. Każdy kto ma jakąś chociażby nie wielką smykałkę potrafi to zrobić, a niektórzy ze względu na brak czasu czy umiejętności mają szanse kupić poprawioną latarkę/przerobioną latarkę, wiadomo czas to pieniądz, ktoś włoży w to pracę to chce mieć coś z tego.
: środa 31 lip 2013, 05:49
autor: marmez
hawwestin pisze:
Biny te same baterie te same ilość lumenów ta sama ... jedynie puszka i cena inna (2 producentów) .
Chłodzenie sterowniki różne
? I jak to się przekłada jeżeli trafnie wnioskuję
Convoy'e między sobą różnią się niewiele - wyglądem. Może któryś tam ma na stykach pierścienie mosiężne, ale nie wiem, było by widać chyba na zdjęciach. Różnica w wyglądzie.
Roche są trochę inaczej zbudowane od convoyow, dioda ze sterownikiem nie jest włożona na gwintowaną pigułę, tylko bezpośrednio do ścianki w głowicy latarki. Wielkiej różnicy to nie robi.
Poza tym różnią się wyglądem
: środa 31 lip 2013, 09:39
autor: Dariusz70
S2 oferowana w sklepiku to jest wersja nie występująca na FastTech.
Ma diodę XM-L2 T6 3C na SinkPAD: chyba najlepszye zestawienie jeśli chodzi o jakość, odprowadzenie ciepła, barwę diody i ilość światła.
Driver programowalny (od Grega, dioda także) std v1.3. Greg wiele lat pracował nad różnymi wersjami oprogramowania. Jest to ostatnia wersja softu.
Od siebie dokładam bardzo dobrej jakości szybkę akrylową z powłokami AR UCL Lens (USA).
Różnica w przepuszczalności światła w stosunku do zwykłej szybki to 8% - 10%.
Ważne jest spolerowanie styku piguły i MCPCB diody. Pomiedzy pasta termo. Na gwinty pomiedzy pigułą i korpusem także pasta termo.
Zmostkowanie sprężynki + styk mosiężny.
Tak przygotowana latarka poświeci długo i "wymiata" gotowe z Chin.
: środa 31 lip 2013, 09:51
autor: hawwestin
Dzięki . Właśnie skończyłem czytać przy porannej kawce . Zamówię u ciebie Darku na 101% I prawdopodobnie polecę twój warsztat znajomym
Mam jeszcze takie pytanko chciałbym poprawić obecną latarkę jaką dysponuję . Tylko pasta wchodzi w grę bo reszty się nie podejmę
więc co polecacie do chłodzenia lub czego używacie ?
: środa 31 lip 2013, 10:41
autor: MrM
hawwestin - jeśli chciałbyś zobaczyć jak świeci dzieło Darka (S2 i nie tylko), to zapraszam w wolnej chwili do Piaseczna. Jeśli od niego kupisz, to nie pożałujesz
: środa 31 lip 2013, 12:05
autor: hawwestin
Hehe ... akurat Piaseczno strasznie mi nie po drodze
Mieszkam na północy warszawy więc 1,5-2h jazdy bym miał jak nie lepiej . Kupię po tylu opiniach raczej w ciemno nie strzelam
A co do tych past termo coś polecacie ? Obecnie z takiego typu mam tylko pasty pod procesor do kompa . A to jest między 2 powierzchniami ściśle przylegającymi nie wiem jak to się właśnie ma przy latarkach .
[ Dodano: 2 Sierpień 2013, 16:10 ]
Dostałem sms'a iż latarka już na mnie czeka dziś wieczorkiem sprawdzę i jutro dołożę jakieś zdjęcia .
Dzięki za wypowiedzi i własne opinie
[ Dodano: 3 Sierpień 2013, 23:44 ]
Więc
Perfekt
Staranie zapakowane początkowe lekkie zdziwienie iż pocztą polską ( minęły lata odkąd widziałem znaczek w użytku
) Nic do zarzucenia . Dariusz masz +
A tu mały przykład (zdjęć brak bo to co robi mój phon o o kant *** potłuc )
http://www.sports-tracker.com/#/workout ... k7goq249jr
: niedziela 01 wrz 2013, 19:57
autor: marian65
Witam!
Pozwolę sobie dołączyć mojego posta, aby nie powielać tematu.
Szukam lampki rowerowej do jazdy po szosie i trochę terenu
Głównie nocne dojazdy do pracy. Jeżdżę cały rok - w zimie też.
W sprawach oświetlenia to jestem laikiem, tak więc o wymaganiach w parametry techniczne nie będę pisał.
Ma dobrze doświetlać drogę.
Czytam forum i im więcej informacji tym więcej wątpliwości;
z kolimatorem czy bez?, a może za mocno będzie oślepiać jadących z przeciwka?
Obecnie posiadam lampkę od sprzedawcy neolux
około 200 lumenów z zoomem na diodzie Q5 i szukam czegoś mocniejszego.
Polecane są tu lampki convoy, to która lepsza; S2, S3 czy może M1?
Lampki od Grega są ciut za drogie, chociaż jeżeli będzie trzeba to może doskrobię parę złotych.
Pozdrawiam
: niedziela 01 wrz 2013, 20:12
autor: maciex93
Każda z wymienionych latarek będzie dobra na rower.
W przypadku S2 i S3 to czy z kolimatorem czy bez nie ma wielkiej różnicy bo świecą szeroko i dosyć równomiernie. Do M1 nie da się w łatwo zaadoptować kolimatora.
Wymienione latarki "zjadają" Twoją obecną
zapewniam.
Fotka jak świeci S2 z diodą XM-L T6 3C (2,1A)
http://www.swiatelka.pl/upload_img/obra ... ac2108.jpg
Jeżeli obawiasz się oślepiania innych, zobacz ten wątek:
http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?t=10400 i ten:
http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?t=9020
Jest też latarka FandyFire X2 typowo rowerowa.
: niedziela 01 wrz 2013, 20:53
autor: marian65
No ta S2 fajnie świeci!
Jeżeli chodzi o osłony na lampki to już coś kombinowałem do tej co mam, ale na razie efekt słaby.
FandyFire X2 fajnie wygląda, ale czy nie będzie wymagała modyfikacji?
Jak czytam forum, to właściwie każda chińska lampka jest do poprawki.
: niedziela 01 wrz 2013, 21:37
autor: marmez
marian65 pisze:
Jak czytam forum, to właściwie każda chińska lampka jest do poprawki.
Jeżeli mówimy o tych budżetowych (a o takich zazwyczaj mówimy) to TAK
Prawie wszystko da się poprawić
Te polecana tutaj często latarki da się prosto poprawić. Firmowych latarek tak łatwo się nie poprawia, a często też by im się duże poprawki przydały. Convoy'om niewiele więcej trzeba, są sensownie zaprojektowane (pod kątem chłodzenia), trochę pasty termoprzewodzącej, ew. lepsze podłoże (te niedawno się pojawiły na rynku i są drogie, jest oczywiste w w latarkach za 15$ nie będzie podłoża za 2,5$), ew. mostkowanie sprężynki. Włączniki są dobre.
: niedziela 01 wrz 2013, 21:45
autor: maciex93
FandyFire X2 ma użytkownik skaktus i pisał na forum, że lampka jest nawet nawet, przeróbka raczej prosta, zmiana pasty termo i można śmigać.
Może skaktus się wypowie czy przeróbka jest rzeczywiście konieczna, a może standardowo jest OK.
Moim zdaniem FandyFire X2 ma jednak wadę jaką jest akku, a dokładnie to, że nie można od tak zmienić samej baterii (można się tanio zaopatrzyć w ogniwa 18650 na forum) tylko cały pakiet.
: poniedziałek 02 wrz 2013, 20:52
autor: marian65
Latarka zasilana pakietami raczej odpada gdyż będzie kłopotliwa podczas wypraw sakwiarskich. Nie zawsze mamy gdzie podłączyć ładowarki, a akumulatorki zawsze są w zapasie.
Chyba zdecyduję się na Convoya. Ma dobre opinie.
Tylko teraz, brać ze sklepiku po modernizacji czy prosto z Fasttechu?
: poniedziałek 02 wrz 2013, 21:27
autor: klik
Zależy ile chcesz na to przeznaczyć. Jak możesz wydać więcej to godny polecenia jest s2 od Dariusza bo zrobił z niej high-end. A jeśli chcesz zaoszczędzić to z Fasttecha. Ja mam niemodowanego s2 i sprawdza się świetnie na rowerze, choć napewno można z niej więcej wycisnąć.
: poniedziałek 02 wrz 2013, 22:21
autor: enagem
marian65 pisze:Latarka zasilana pakietami raczej odpada gdyż będzie kłopotliwa podczas wypraw sakwiarskich. Nie zawsze mamy gdzie podłączyć ładowarki, a akumulatorki zawsze są w zapasie.
Chyba zdecyduję się na Convoya. Ma dobre opinie.
Tylko teraz, brać ze sklepiku po modernizacji czy prosto z Fasttechu?
Widzę,że szukasz lampki rowerowej na wyprawy ze sakwami,dojazdy do pracy i trochę terenu.
O ile propozycje kolegów sprawdzą się w terenie to na dojazdy do pracy i wyprawy nie bardzo.
Lampki te oślepiają i zapewniają stosunkowo krótki czas pracy.Dodatkowo pracują na niedostępnych powszechnie ogniwach.Nie wiem jakie wyprawy preferujesz? Kilkugodzinne
,kilkudniowe czy kilkutygodniowe.Na dłuższe wyprawy sprawdza się tak naprawdę sprzęt zasilany ogniwami AA dostępnymi praktycznie wszędzie.Przeważnie podczas wyprawy jest problem z dostępem do gniazdka 220V a i samo ładowanie jest kłopotliwe.Musisz mieć ładowarkę cały czas na oku bo zginie,takie realia.Gdyby ogniwo 18650 ładowało się 15-30 minut to byłaby idealna sprawa a wiemy że jest inaczej.
Sam na wyprawy ze sakwami używam oświetlenia,czołówki i gps zasilany z ogniw AA.Mam w sakwie zapas a i kupię wszędzie.Nie chcę na nic namawiać ale popatrz na lampki np Roxim.Świecą zacnie i całkowicie wystarczająco do sprawnego poruszania się po drogach publicznych i nieoślepiają.Tutaj naprawdę nie potrzeba ściany światła.
Ale na wypady w teren,czy wyjazdy jedno czy dwudniowe używam coś znacznie mocniejszego na pakiety 18650.