Strona 2 z 20

: czwartek 01 paź 2009, 18:59
autor: lennin
Ja mam w kieszeni jedną przy kluczach drugą i przy pasku trzecią. Nie nosze latarek w plecaku z prostej przyczyny. Nie noszę plecaka :D

: czwartek 01 paź 2009, 20:32
autor: bogas
lennin pisze:Widze że nie tylko mnie sie włącza opcja "przyda się" :viva:
Dokładnie. :mrgreen:
Co ciekawe - mam tak z elektroniką i narzędziami, bo większość innych rzeczy ląduję od razu w koszu. :mrgreen:

[ Dodano: Czw Paź 01, 2009 8:34 pm ]
Calineczka pisze:
bogas pisze:Witam.
Chcę sobie ją sprawić.
Czy ona w końcu pokazuje pojemność aku?
Jak zrobiłeś komunikację z PC?
Ma pomiar temperatury? Działa?
Tyle pytań.. :mrgreen:
komunikacje ma, przez jakis MAX232 zrobilem, szczegolow teraz nie podam-dawno zarzucony temat
temperatury-nie pamietam

niemniej logi robila ;-)
Pojemnosc-pewnie ze pokazuje;-)
Dzięki za odpowiedź.
Czyli rozumiem, że tx i rx - no problem :wink:
Skup się proszę i przypomnij sobie co z tą temperaturą. :mrgreen:
Każda informacja na jej temat jest mile widziana. :grin:

: piątek 02 paź 2009, 00:09
autor: greg
Calineczka pisze:greg, nie :mrgreen: jesteś sam . A przy pasku i po kieszeniach? Ja ok 3szt ;-)
No zwyczajnie, też 3. Przy pasku mam A10B mod MC-E, w kieszeni polara Tanka TK-702 mod XP-E R2, a w drugiej kieszeni, przy kluczykach, iTP A3, ta czeka na mod Q3 5C. Te w plecaku liczę osobno :mrgreen:

: środa 14 paź 2009, 11:35
autor: FELEK
Witam Panów. Mam pytanie odnośnie tej ładowarki czy da się nią ładować akumulator samochodowy i akumulatorki 18650??? Dziekuje z góry za odpowiedź

: środa 14 paź 2009, 13:01
autor: Calineczka
18650 ładowałem, akku samochodowego nie próbowałem ale w MENU jest,manual mówi ze i owszem ;-)

: środa 14 paź 2009, 13:21
autor: FELEK
No to świetnie bo zima atakuje to przyda się akumulator podładować :mrgreen: Dziekuje za szybką odpowiedź. zaraz zamawiam. Pozdrawiam

Re: MYstery charger....co to warte?

: poniedziałek 02 lis 2009, 20:58
autor: bogas
No i doszła dziś. Szybko.
Szczerze mówiąc spodziewałem się, że będzie większa. Jest malutka, ładnie wykonana, piękna. :mrgreen:
W zestawie - pudełeczko, kabelki, ładowarka.
Dostarczają z czujnikiem temperatury, ale bez kabla USB.
Ale to nic - wystarczy dokupić kabel fbus, np. do Nokii 6070. Nic więcej nie trzeba.

Obrazek



Po małych oględzinach (czy działa), zabrałem się do jej rozkręcenia.

Obrazek



Głównym powodem były oględziny tranzystorów mocy. Rzeczywiście nie mają żadnego radiatora.
Docelowo będzie duży radiator, na razie jest pasta i dociśnięte tranzystory do obudowy.
Trochę to ryzykowne, bo powinny być galwanicznie rozdzielone, ale drapałem obudowe i mierzyłem ciągłość.
Nie udało mi się doprowadzić do przewodzenia po oskubaniu więc tranzystory opierają się na alu pokrytym farbą (anodyzacją).
Tranzystory są wlutowane tak, że cześć oddająca ciepło jest ok. 3mm od podstawy obudowy. Lutownica i poprawa - wysunięcie ich 3mm wyżej.


Obrazek

Obrazek

Obrazek


I tak oto pierwsza przeróbka. W sumie to były dwie, bo złącze USB/temp było za krótkie (goldpin).

Następnym modem będzie wymiana rezystorów dzielnika napięcia, bo nawet po kalibracji ("-" i "enter" trzymany podczas włączania zasilania), są rozbieżności.
Chociaż wypadałoby się zaopatrzyć w dobry miernik, bo mój należy do bardzo "tolerancyjnych". :mrgreen:

Obrazek


Czujnik temperatury (prawdopodobnie LM35) działa dobrze, ładowarka odłącza ładowanie po przekroczeniu zaprogramowanej temperatury.

Kabel USB.
Typowy kabel fbus na PL2303 (Nokia 6070, na allegro 6pln). Podłączona masa i tx.
Zrzut ekranu z LogView po 34 minutach ładowania Li-Ion.

Obrazek

Dziękuję za uwagę. :wink:

: poniedziałek 02 lis 2009, 21:08
autor: Dominik
Dobra robota :super:

: środa 04 lis 2009, 07:32
autor: bogas
A dzięki. :mrgreen:
Tak btw, to Ty masz Dominiku sku.15225, prawda?
Masz wtyczki balansera? Jak to gniazdo się nazywa,chciałbym dokupić wtyczki?

P.S. Jestem niemile zaskoczony pojemnością dx'owych 16340.
Mają na etykiecie 880mAh, w rzczywistości władowany ładunek od 3,0V do 4,1V wynosi 332mAh. :-|
Moje starowinki 17670 z baterii laptopów też pojemnością nie grzeszą. :wink:

: środa 04 lis 2009, 08:59
autor: Dominik
bogas, miałem - ale nie działał port USB, więc sprzedałem go Calineczce - który po wielu godzinach zabawy stwierdził co jest nie tak i jakoś go uruchomił :).

: środa 04 lis 2009, 09:30
autor: bogas
:mrgreen:

Odsprzedał Ci z powrotem? :mrgreen:

: środa 04 lis 2009, 10:30
autor: Dominik
bogas, mam 3 automatyczne ładowarki do pakietów w domu... :mrgreen:

: środa 04 lis 2009, 10:44
autor: bogas
Dominik pisze:bogas, mam 3 automatyczne ładowarki do pakietów w domu... :mrgreen:
Jakie? :grin:
Może być prv.

Ja jestem bardzo mile zaskoczony tą ładowarką.
Ma wiele funkcji, 3 zabezpieczenia przed bum ;) (temp, czas, ładunek) i ładnie świeci, co jest najważniejsze. :mrgreen:
Wczoraj dokupiłem sobie kabli, bananków, krokodylków i dodatkowe LM35DZ.
Mam zamiar ładować aku na parkingu z 3-go piętra ;)
Nie wiem tylko, czy LM będzie czytał poprawnie na tej długości kabla.

: środa 04 lis 2009, 11:15
autor: Volt
bogas pisze:Mam zamiar ładować aku na parkingu z 3-go piętra
Jak już to przedłuż zasilanie do ładowarki - zwykły 230V przedłużacz przez okno i już, zasilacz i ładowarka na dole. Takie długie kable "ładujące" to chyba nie jest dobry pomysł, nie wspominając już o LM35 - na długim kablu będzie spadek napięcia i temperatura będzie mocno zaniżona, tak mi się przynajmniej wydaje.

: środa 04 lis 2009, 12:16
autor: Pyra
Tu akurat nie ma się co bać o niestabilność zasilania bo LM35 ma wewnętrzne źródło napięcia referencyjnego, gorzej, że ma on 10mV/°C, czyli stosunkowo niskie napięcia wychodzą, ale ekranowany kabel powinien pomóc.
Spadków napięcia o wielkościach wpływających na pracę urządzenia też nie powinno być przy tak małych prądach jakie są potrzebne do LMa i wejścia pomiarowego
Można też dołożyć równolegle do wejścia ładowarki rezystor, bo rezstancja wyjściowa LMa to 0,1Ω, a przy większym prądzie jest mniejszy wpływ zakłóceń.
Myślę, że do 20m nie powinno być problemów z pomiarem temperatury.

Długie kable "ładujące" w przypadku akumulatorów ołowiowych to też nie problem, bo pod koniec ładowania prąd mocna spada i stabilizuje się napięcie. Co najwyżej ładowanie będzie trwało trochę dłużej.

Natomiast zastanawiam się nad sensem pomiaru temperatury akumulatora w aucie :roll:

Pozdrawiam