Strona 2 z 2

: poniedziałek 18 lut 2013, 22:56
autor: Teo
Trochę nie baudzo. Układ z pierwszej aukcji wymaga zasilania od 10VDC, a ja dysponuję 3V z groszami. Sterownik z trzeciej ma drop 0,8V - też za dużo.

A soczewki z drugiego linka (XPG R5) to model sprzed kilku lat - czy jest sens zastępowania nim XR-E? Ma jakąkolwiek szansę w porównaniu z obecnymi XP-G czy XM-L?

Sprzedawców zapytam, dzięki!

: poniedziałek 18 lut 2013, 23:36
autor: Zbychur
Teo pisze:A soczewki z drugiego linka (XPG R5) to model sprzed kilku lat - czy jest sens zastępowania nim XR-E?
to są bardo dobre soczewki, poza tym obawiam się, że XM-L w tych soczewkach po XR-E może się nie układać za dobrze, jeśli idzie kształt wiązki światła, może się zrobić lekka miotła, ale nie jest to przesądzone.

: wtorek 19 lut 2013, 09:54
autor: greg
Teo pisze:Diody są przykręcone do metalowej podstawy. Obecnym XR-E to wystarcza. Na ile sprawdzi się z XM-L, wyjdzie w praniu.
Odprowadzanie ciepła z LED w tej konstrukcji praktycznie nie istnieje. Przecież metalowy okrąg na którym osadzone są diody nie ma faktycznie prawie żadnego kontaktu z korpusem, na który mógłby odprowadzić ciepło.

To jest priorytetowy problem, którą musisz rozwiązać.

: wtorek 19 lut 2013, 10:32
autor: ptja
greg pisze:
Teo pisze:Diody są przykręcone do metalowej podstawy. Obecnym XR-E to wystarcza. Na ile sprawdzi się z XM-L, wyjdzie w praniu.
Odprowadzanie ciepła z LED w tej konstrukcji praktycznie nie istnieje. Przecież metalowy okrąg na którym osadzone są diody nie ma faktycznie prawie żadnego kontaktu z korpusem, na który mógłby odprowadzić ciepło.

To jest priorytetowy problem, którą musisz rozwiązać.
Czy między płytkami są tylko tulejki dystansowe, czy coś więcej?
Obudowa jest aluminiowa? Można spróbować zamienić obecną okrągłą płytkę pod diodami na odcinek wałka aluminiowego o takiej średnicy, by głowica się z nim (jak najlepiej) stykała.
Albo zamiast obecnej płytki użyć "kapsel/kubek", którego ścianki byłyby nacięte wzdłuż kilka razy i odgięte tak, by dociskały się sprężyście do obudowy?
Na zewnątrz mamy wodę o temperaturze od paru do parunastu stopni, więc odprowadzenie ciepła na zewnątrz powinno załatwić sprawę.

: wtorek 19 lut 2013, 10:55
autor: Teo
Nad odprowadzaniem ciepła przysiądę. Pierwszy pomysł to zastąpienie słupków dystansowych solidnymi blokami aluminium połączonymi z tylną częścią obudowy, która moczy się w wodzie.

Czy sterowniki na AMC7135 bardzo się grzeją?

: wtorek 19 lut 2013, 12:40
autor: skaktus
Teo pisze:Nad odprowadzaniem ciepła przysiądę. Pierwszy pomysł to zastąpienie słupków dystansowych solidnymi blokami aluminium połączonymi z tylną częścią obudowy, która moczy się w wodzie.

Czy sterowniki na AMC7135 bardzo się grzeją?
Zasilanie powiedzmy pakiet li-ion (łączone równolegle). Napięcie zasilania dajmy na to 3,7V, VF diody przy 3A to powiedzmy 3,2 V. 3,7V - 3,2V = 0,5V. 0,5V x 3A = 1,5 W straty na AMC.

Jeśli zgodnie z planem chcesz do wnętrza zamiast dystansu wrzucić blok z aluminium to będzie to dobre rozwiązanie. Dodatkowo pomyśl nad tym, aby blok był na tyle wysoki, żeby na nim bezpośrednio były zamontowane diody.