: środa 09 kwie 2014, 20:38
Zdjęcie nadal wisi na aukcji, więc to może być dobry pomysł
...czyli forum miłośników światełek... ;-)
https://www.swiatelka.pl/
Plus pytanie do obsługi Allegro, czy rozszerzyli swój wachlarz aukcji o promowaniem ofert stręczycielstwa.maciex93 pisze:Zdjęcie nadal wisi na aukcji, więc to może być dobry pomysł
Tutaj: http://www.iv.pl/index.php nie są aż tak purytańscy, tak na przyszłość.ElSor pisze:Niestety podmiana na imageshacku nie wchodzi w grę
Witam,Vigo pisze:Tak, ze sprzedawcami bywa różnie, raz trafisz na taboret innym razem na człowieka i profesjonalistę.
Kiedyś np. zakupiłem na Allegro etui na telefon, w opisie aukcji sprzedający wielokrotnie użył określeń; "skórzany", "skóra", "skórkowy", itp. Za etui zapłaciłem dosyć słono, prawie 70zł, ale myślałem, no w końcu to skóra, niestety to co otrzymałem wykonane było z taniego plastiku nieudolnie imitującego skórę, dodatkowo śmierdzącego surowymi pochodnymi ropy naftowej.
Jak zwróciłem się do sprzedającego z pytaniem co to ma znaczyć i dlaczego oszukują klientów to mi odpisali, że według nich wszystko jest ok bo to przecież "skóra... ekologiczna".
Oczywiście w opisie o tejże "ekologiczności" etui nie wspomnieli nawet słowem.
Wystawiłem im chyba zasłużony komentarz neutralny za co otrzymałem pięknego, odwetowego negatywa (jedynego do dziś na moim koncie) w którym wylewali swoje żale o treści:
"Tym komentarzem czujemy się trochę pokrzywdzeni futerał jest ze skóry ekologicznej i nie jest to plastik!! zwróciliśmy pieniądze oraz koszty poniesione przez kupującego a klient wstawił neutralny komentarz u nas duży minus więc NEGATYW"
Kłamliwe gnidy na Allegro nazywają się WITMEDIA bo żadnego zwrotu z mojej strony nie było.
Na szczęście moja odpowiedź na tego negatywa była już odpowiednia.
Dla kontrastu do powyższej historii, ostatnio wylicytowałem multitoola Leathermana u sprzedawcy z Allegro o nicku NYO-OUTLET co prawda na toola czekałem prawie dwa tygodnie, ale po moim monicie szybko przysłali, a do przesyłki dołączyli liścik z przeprosinami i nowy szwajcarski scyzoryk wartości ok. 50zł.
Innym razem kupowałem mini MAGa 3AA, też sprzedający trochę ociągał się z wysyłką, ale jednak w ramach rekompensaty dorzucili dodatkowe opakowanie baterii Panasonic.
Czyli jednak można.
I tak wzorcowo powinno załatwiać się takie sprawy aby klient był zadowolony, w handlu też trzeba mieć jaja i choć odrobinę zawodowego honoru.
___
Na stronie aukcji nie było słowa o tym że to jest "skóra ekologiczna" czyli plastik, a to właśnie tam powinno być to napisane a nie że trzeba dzwonić po fakcie bo jest to oszukiwanie klienta.witmedia pisze:
Kabura była wyprodukowana, ze skóry ekologicznej czego nie kryliśmy podczas rozmowy telefonicznej (...)
Raczej jest na odwrót bo praktyki celowego wprowadzania klienta w błąd są na porządku dziennym, jak by tak nie było to nikt by nie miał negatywów.witmedia pisze: (...)takie praktyki są rzadko stosowane(...)
Rysiu. pisze:Na stronie aukcji nie było słowa o tym że to jest "skóra ekologiczna" czyli plastik, a to właśnie tam powinno być to napisane a nie że trzeba dzwonić po fakcie bo jest to oszukiwanie klienta.witmedia pisze:
Kabura była wyprodukowana, ze skóry ekologicznej czego nie kryliśmy podczas rozmowy telefonicznej (...)
Przytoczę opis jaki widniał:
"
KABURA DO HTC TOUCH HD2 LEO T8585
59.00
Cechy główne
Stylowe skórzane etui do telefonów komórkowych.
Etui posiada magnetyczne zamknięcie.
Wyjątkowo lekki futerał sprawia iż korzystanie z niego nie sprawia kłopotu.
Kabura posiada skórkowe wnętrze dzięki czemu nie porysujemy swojego ukochanego telefonu
Pokrowiec posiada podwójne mocowanie."
archiwum allegro
Raczej jest na odwrót bo praktyki celowego wprowadzania klienta w błąd są na porządku dziennym, jak by tak nie było to nikt by nie miał negatywów.witmedia pisze: (...)takie praktyki są rzadko stosowane(...)
I taka dodatkowa informacja która jest nagminnie łamana to że sprzedający powinien wystawić pierwszy komentarz jeżeli kupujący wywiązał się ze swojej części czyli zapłaty w wyznaczonym terminie i podania danych wysyłkowych, a nie że wystawia pierwszy komentarz a sprzedawca w odwecie i roili pokrzywdzonego pisze bujdę na resorach pomijając lub umniejszając swoją winę.
Panie Wojciechu, myli się Pan, cała sprawa mało mnie obeszła już wtedy o czym świadczy choćby to, że "olałem" ją wówczas po całości (po za moją odpowiedzią na niesprawiedliwy negatyw, który od Was wtedy otrzymałem), tym bardziej dziś, ni mnie to ziębi, ni grzeje, ot przypomniało mi się zdarzenie i podałem taki przykład z życia wzięty, który zaistniał w forumowym wątku o takim, a nie innym tytule.witmedia pisze: Witam,
Może trochę odgrzewamy kotleta, ale jednak chcielibyśmy odpowiedzieć na Pana post.
Panie Krzysztofie widzę, że nie daje Panu spokoju aukcja z przed 4 lat (W momencie pisania postu (3 lat).
Wynalazek pt. "skóra ekologiczna", to tylko taki nieudolny trik kiepskich marketingowców, ponieważ jak każde tworzywo sztuczne z ekologią, a tym bardziej ze skórą nie ma to absolutnie nic wspólnego.witmedia pisze: Kabura była wyprodukowana, ze skóry ekologicznej...
witmedia pisze: ... czego nie kryliśmy podczas rozmowy telefonicznej, informowaliśmy również o możliwości zwrotu przedmiotu, a przez nas zwrotu poniesionych kosztów - łącznie z tymi, które poniósłby Pan poprzez odesłanie towaru do nas. Proszę zwrócić uwagę, że nawet po takim czasie jaki upłynął, takie praktyki są rzadko stosowane.
Po za tym przerzucanie całej winy na jakiegoś anonimowego pracownika jest zarazem nieeleganckie i nieprofesjonalne, bo nawet jeżeli jakaś zatrudniona u Państwa wtedy "pani Ziuta" wymodziła "skórzany" opis do plastikowego, śmierdzącego etui, a inny "pan Rysio" miał akurat zły humor w wyniku czego potraktował mnie negatywem w odpowiedzi na mój komentarz neutralny dla Was, fantazjując przy tym o jakichś zwrotach pieniędzy i kosztów na moją rzecz (których nigdy oczywiście nie było), to owa "pani Ziuta" z "panem Rysiem" działali wówczas w imieniu firmy Witmedia, z firmą Witmedia dokonałem tej transakcji i tylko Witmedia odpowiada przede mną jako przed klientem za jej całokształt.witmedia pisze: Nie pamiętam niestety kto z naszej załogi się tym zajmował, więc ciężko mi dochodzić jak to się skończyło...
No jasne, jeżeli formą przeprosin stosowaną przez Witmedia jest odwetowy, kłamliwy, negatywny komentarz wystawiony klientowi , to tak zostałem wówczas "przeproszony", aż mi w pięty powinno pójść.witmedia pisze: ...,ale umiemy się przyznać do błędu i przepraszaliśmy wtedy, że nie był Pan zadowolony z naszego zakupu, tak również przeproszę dzisiaj.
Niby to podstawą do zmiany mojej niepochlebnej opinii o Was mają być kolejne bajdurzenia na temat z Waszej strony.witmedia pisze: Mimo wszystko chcielibyśmy, aby zmienił Pan o "kłamliwych gnidach" zdanie i jeśli używa Pan telefonu i nie jest Pan zadowolony z obecnego etui lub chciałby Pan drugie bądź przetestować te, które mamy aktualnie - prosimy dać znać, prześlemy Panu kaburę wykonaną ze skóry naturalnej.
Pozdrawiam
Wojciech Martynowski
WITMEDIA
Każdy ma prawo do własnego zdania, czego nie podważamy i co szanujemy, jednak nazwanie nas kłamliwymi gnidami było po prostu nieeleganckie i nawet niezgodne z Państwa regulaminem.To raczej Panu ta sprawa nie daje chyba spokoju o czym świadczy pański post w tym wątku, a co jest w zupełności zrozumiałe, bo firmie Witmedia opisana przeze mnie historia splendoru raczej nie dodaje.
Nie napisałem nigdzie, że nie odpowiadamy za transakcję, dlatego odpowiedzialny za kontakt z naszymi klientami chciałem rozwiązać sytuację po takim czasie - teraz.[...]z firmą Witmedia dokonałem tej transakcji i tylko Witmedia odpowiada przede mną jako przed klientem za jej całokształt.
Jak już napisałem wcześniej każdy ma prawo do swojej opinii oraz odpowiedzi na nią, co zresztą właśnie robimy próbując wyjaśnić sytuację z przed 4 lat, gdzie większość sprzedawców nie drgnęła by palcem . Przez ten czas zdobyliśmy również wiele pochlebnych opinii co jest chyba najlepszym weryfikatorem naszych działań.Nota bene takie przeprosiny po czterech latach niejako pod presją opinii publicznego forum wydają się być jednak mało szczere.
Owszem każdy ma prawo do błędów, ale też każdy musi ponieść ich konsekwencje, a cały handlowy kunszt polega na tym by w porę sobie z wpadki zdać sprawę, błyskawicznie zareagować i się poprawić nim klient się "zagotuje".
Panie Krzysztofie, żadne bajdurzenia, ponieważ jak już pisałem wcześniej od samego początku oferujemy Klientom możliwość zwrotu, ponieważ jakby na to nie patrzeć jest to zapisane przez ustawodawce i czy zrobiliśmy błąd czy nie, to miał Pan takie prawo. Nigdy nikomu nie odmówiliśmy tej możliwości, nawet po negatywnym komentarzu.Niby to podstawą do zmiany mojej niepochlebnej opinii o Was mają być kolejne bajdurzenia na temat z Waszej strony.
Oczywiście telefonu na który kupiłem to nieszczęsne etui od dawna już nie używam i w związku z tym nie potrzebuję żadnej nowej kabury nawet za darmo, nabrać mnie w ten sam sposób można na szczęście tylko raz.
Pozdrawiam.
Vigo
Nieeleganckie to było z waszej strony wprowadzania klienta w błąd i wystawienie kłamliwego komentarza.witmedia pisze: (...) jednak nazwanie nas kłamliwymi gnidami było po prostu nieeleganckie i nawet niezgodne z Państwa regulaminem.
Oczywiście, że jest różnica dlatego przeprosiliśmy, że zabrakło tego w opisie - czy nikt z Państwa nigdy nie popełnił błędu ? Nie ? Cóż, my go popełniliśmy i przeprosiliśmy, ale to nie załatwia problemu, więc staraliśmy się dokończyć nie udaną transakcję.skaktus pisze:I tym oto sposobem Witmedia straciła kilkudziesięciu potencjalnych klientów a nawet i więcej bo na swiatelkach sporo osób czyta ten temat.
Sprzedawcy - nauczcie się, że czasy PRL już dawno minęły i to teraz wy musicie walczyć o klienta a nie klient o was i o towar. Skoro pisaliście skóra to ma to być skóra naturalna (bo tak traktuje się w domyśle produkt skórzany). Na chłopski rozum - gdybyście sprzedawali telefon marki XXX i wysłali kupującemu zabawkę o identycznym wyglądzie, toteż nie było by dla waz różnicy ?
Mam wrażenie że wasze działanie jest zamierzone, tak samo jak wielu innych osób na allegro - celowe wprowadzeni w błąd a potem nadzieja że nikt nie zgłosi się po zwrot i rekompensatę.
Bo tak jak napisałem wcześniej odwracacie kota ogonem, tworzycie cukierkowe bajeczki w celu umniejszenia swojej winy.witmedia pisze:Szkoda też, że każdy nasz post odbierany jest jako zło konieczne.