Strona 10 z 33

: środa 11 lut 2015, 19:55
autor: pegasus_sis
Zabawa z podkładkami nic nie daje, wygląda na uszkodzą diodę. To tak, jakby odcień w centrum spota był inny. Teraz pytanie, gdzie można kupić diodę i nie zbankrutować, 7$ na intl-outdoor.com to połowa ceny latarki. Na dx i fasttech widocznie sprzedają badziew.

: środa 11 lut 2015, 20:55
autor: Volo
To kup u Nas na forum,sporo osób ma ledy,różne odcienie i za 2 dni masz w domu.

: środa 11 lut 2015, 21:33
autor: rider
Trafiłem na 2 sztuki takich xm-l2 z fasttech gdzie po zamontowaniu w latarce był słabszy środek spota, po zaświeceniu przez soczewkę było widać że wina po stronie leda, ostatecznie dostałem bon o tej wartości po przesłaniu zdjęć.

: środa 11 lut 2015, 22:05
autor: pegasus_sis
po zaświeceniu przez soczewkę było widać że wina po stronie leda
co konkretnie? Mój wygląda normalnie.

: środa 11 lut 2015, 22:56
autor: piciex
Jak zwykle wygląda na to, że zapomniałem czegoś uwzględnić na liście zakupów. :mrgreen:
Mianowicie jak zabezpieczyć punkty lutowania zasilania diody od zetknięcia z reflektorem? Do jenego S2+ mam plastikowy kolimator więc problem nie istnieje, ale do drugiego chcę zastosować fabryczny reflektor, który ma płaskie podłoże. Podkładka centrująca z zestawu nie obejmuje punktów lutowania, jedynie dystansuje je od refa. Musiałbym bardzo się postarać, aby luty były płaskie, a przy mojej estetyce lutowania jakoś w to nie wierzę. :roll: Dioda, którą planuję zastosować to skalpowany XP-L.

: środa 11 lut 2015, 22:58
autor: maciex93
Ref nie jest płaski, wraz z podkładką odległość jest taka że nic nie ma prawa się zwierać.

[ Dodano: 11 Luty 2015, 22:59 ]
http://i00.i.aliimg.com/wsphoto/v2/1715 ... anyard.jpg

: środa 11 lut 2015, 23:11
autor: marmez
piciex pisze:Musiałbym bardzo się postarać, aby luty były płaskie, a przy mojej estetyce lutowania jakoś w to nie wierzę
No na początku nieraz też miałem z tym problemy, nieraz posiłkowałem się przyszlifowaniem lutu szlifierką na koniec, brzydkie, ale skuteczne, byle tylko przewód był nisko, to zeszlifowanie nadmiaru cyny nie szkodzi :) Pozdrawiam

: środa 11 lut 2015, 23:11
autor: piciex
maciex93, to ty jeszcze nie widziałeś jak ja lutuję. :oops: Tu masz przykład. I patrząc na to nagle ref staje się płaski... :mrgreen:
Pytam bo gdzieś mi mignęły na internetach takie wielkie podkładki, ale rozumiem, że starać się zalutować to płasko i będzie OK?

: środa 11 lut 2015, 23:42
autor: maciex93
Załatw sobie kawałek przewodu w izolacji silikonowej, lutowanie będzie o niebo łatwiejsze bo izolacja nie spływa tak jak ma to miejsce przy zwykłej.

: środa 11 lut 2015, 23:47
autor: rider
po oskalpowaniu będzie ostatecznie wiadomo czy to wina soczewki czy nie

Obrazek

: środa 11 lut 2015, 23:48
autor: piciex
maciex93, sterowniki mam od Bociana więc przewody silikonowe są fabrycznie.
Jeszcze jedno pytanie odnośnie ustawienia fabrycznej podkładki od XM-L w karo na mojej XP-L. Czy mogę ją podkleić do Noctingona klejem cyjanoakrylowym, żeby nie uciekała z pozycji? Gdzieś na forum mi przemknęło takie rozwiązanie, kupiłem ten klej, ale wolę się upewnić.

: czwartek 12 lut 2015, 12:28
autor: maciex93
Możesz podkleić, ale upewnij się że klej dobrze wyschnie zanim włożysz do latarki, opary takiego kleju osadzają się na reflektorze ;)

: czwartek 12 lut 2015, 13:26
autor: piciex
OK, dzięki. Kleju tylko delikatnie liznę na podkładkę, żeby pozycję "karo" trzymała, bo jak wczoraj wszystko na sucho sprawdzałem to zawsze uciekała.
Z czystej ciekawości: preferujecie najpierw lutować przewody do diody, a potem driver do piguły, czy najpierw osadzić driver? Rozumiem, że ten gwintowany pierścień wywalić, bo jak AMCki są po obu stronach to i tak nie ma go jak zachwycić?

: czwartek 12 lut 2015, 14:19
autor: maciex93
Pierścień nie pasuje jak AMC są po obu stronach.
I lepiej najpierw przylutować driver, potem diodę.

: czwartek 12 lut 2015, 19:38
autor: kravcu
Ja również dostałem niedawno swojego convoya s2+ @2,8A.
W planach mam mostek sprężynki, wymianę mpcb na miedziane, wymianę gumki na wersję fluo.
Mógłby mnie ktoś nakierować ile oringów potrzeba żeby nasz convoy stał się wodoodporny?