Strona 10 z 26
: sobota 25 maja 2013, 19:18
autor: fiddo84
Jest nawet convoy s7, która jest srebrna.
Zbyt bardzo rozproszone światło(takie jak w s3) przy tej mocy latarki też ponoć nie jest dobre na rower, ponieważ nie wystarcza go aby wystarczająco oświetlić do przodu.
Do czego używasz tej S6?
Jak dla mnie ideałem wedle ilości światła jest M2 z tych zdjęć:
Mr Bocian's M2
jednak w tej cenie można się pokusić o świetną latarkę dedykowaną na rower z akumulatorem. Chociaż cegłówki(akumlatora) przywiązanej do ramy nie chciałbym wozić.
Wedle rozmiarów to idealna jest właśnie s3,s6, które mają właśnie 11,5 cm, bo z lancą na rowerze też nie chciałbym jeździć. Takiej wielkości jest mactronic scream od którego dotarłem na to forum.
Można też nabyć taki sam uchwyt z FT.
Uchwyt jak w Mactronic Scream
Myślicie, że będzie pasował do s2?
Mimo wszystko taki np mactronic noise 500 lm, który daje pewnie porównywalne oświetlenie do s2 2.1A kosztuje 5 razy tyle, więc na pewno warto.
S2 jest chyba kompromisem pomiędzy M2 a s3/s6, zostawia też możliwości do przeróbek.
Wchodząc na forum praktycznie wykluczałem jakiekolwiek modyfikacje, teraz kto wie:-D.
: sobota 25 maja 2013, 19:30
autor: alienth
fiddo84 pisze:
Zbyt bardzo rozproszone światło(takie jak w s3) przy tej mocy latarki też ponoć nie jest dobre na rower, ponieważ nie wystarcza go aby wystarczająco oświetlić do przodu.
Nie zgodzę się z tym.
Porównywałem obie jednocześnie i różnica w zasięgu jest bardzo mała i prawie nie widoczna, a już na pewno nie będzie przeszkadzać na rowerze.
Natomiast szerszy beam z S3 przyda się bardziej niż ta nikła strata na zasięgu.
Robiłem nawet pomiary luxomierzem w centrum spota S2 i S3.
Różnica na korzyść S2 to tylko 500 luxów, które przestały być różnicą gdy w S3 zamontowałem UCL acrylic lens.
Dla siebie ściągam właśnie S3
: sobota 25 maja 2013, 20:43
autor: fiddo84
Taka była opinia kolegi Pralat, który stwierdził, że to nie najlepsze połączenie, z wymienionych właśnie względów.
Porównując beamy:
S2 2.8A T5
S3 C5
Tutaj s3 ma bardziej skupiony beam.
Wedle forum zagranicznego s3 jest lepsza na rower, ponieważ właśnie ma bardziej rozproszone światło:
Test s2/s3
Jest tam porównanie zdjęć s2 i s3 oraz m1, która wg mnie bije obydwie na głowę a M2 będzie troszkę szerzej świecić, więc idealnie.
Ja już całkiem zgłupiałem, co osoba to inne zdanie.
P.S. Jaki byłby koszt optyki kolimator?
: sobota 25 maja 2013, 21:48
autor: alienth
fiddo84, czytałem tamten temat kilka razy. Ja na typowe EDC i na rower biorę S3 ze względu na wielkość, lekkość i szeroki beam. M2 jest ciekawa ale nie wiele się różni od M1 poza tym ma konstrukcyjna wadę braku odprowadzania ciepła z drivera.
: niedziela 26 maja 2013, 07:39
autor: fiddo84
O wadzie pierwszy raz słyszę. Tak chwalona jest tak latarka.
Nie wiem czy dobrze zrozumiałem ale s3 trzeba zamówić samo body i części ponieważ gotowa wersja jest nierozbieralna?
: niedziela 26 maja 2013, 08:02
autor: tomeksz68
: niedziela 26 maja 2013, 08:35
autor: alienth
fiddo84, nie słyszałem, żeby gotowa wersja S3 była nierozbieralna
Jak zamówisz samego hosta to masz możliwość złożenia, lub zlecenia komus złożenia latarki od podstaw dokładnie z tym czym sobie życzysz.
Czyli masz do wyboru (w pewnym stopniu ograniczony, ale zawsze) bin, tint i driver(ilość AMC). Przy hoście nikt nie grzebał, mniejsza szansa, że ktoś zapaćkał refa lub coś innego uszkodził.
Na FASTTECHU kupisz wszystko z osobna. Masz blisko do mnie to mi to przynieś to Ci to złoże za frajer. Będziesz zadowolony.
Wybór S3 vs S2 juz opisywałem to kilkakrotnie. Ja wybrałem S3 ze względów opisanych wyzej. S2 wiele się nie rożni, ale jest dłuższa i mi to np przeszkadzało(porównywałem je jednocześnie bo miałem obie).
O szerokości wiązki i zasięgu pisałem wyżej.
Co do wady w M2, to driver z AMC 'dynda' sobie zawieszony w pigule, rant nie jest przylutowany do piguły i nie odprowadza ciepła. Przejrzyj zdjęcia w
TYM wątku(masz też tam bezpośrednie porównanie wielkość S3 i M2).
Niby nikt nie zgłaszał problemów, ale co by było gdyby ktoś używał często np Samsungów 30A z napięciem 4.35V? Ja wolę mieć pewność, że to co używam jest sprawdzone i OK.
To są już takie argumenty na wyrost, ale wnioskuję po Twoich postach, że cały czas musisz jakieś te argumenty mieć bo inaczej się nie zdecydujesz.
Na koniec Ci mogę napisać, że czy weźmiesz S2/S3/M2 to i tak będziesz zadowolony.
: niedziela 26 maja 2013, 09:51
autor: fiddo84
Dziękuję za wyrozumiałość i propozycję. Cały czas mam ją na uwadze.
Ciężko podjąć decyzję kiedy się czegoś nie miało w ręce. Myślę, że gdybym miał okazję to decyzja byłaby natychmiastowa.
Mały OT: Najlepiej robią goście z forum BLF, planują kupić jedną a zamawiają 4-5:-), bo się zdecydować nie mogli. Ale dla nich 100$ to jak dla nas 100zł, tylko siłą nabywcza jakby inna
Problem M2 łatwo poprawić wedle tego artykułu za pomocą: 20mm contact board.
Contact Board
Tak przy okazji programowania sterownika:-).
Tak zbiórczo z postów z BLF:
Każda latarka z hostem jak M1/M2/SF L2P o takich samych parametrach bije latarki tubowe s2/s3 na głowę.
Trochę też mieszają się w zeznaniach, ponieważ podobnie jak u nas ile osób tyle opinii.
Jednak niezaprzeczalnie po zdjęciach z tego linka, który podałeś M1 świeci lepiej od M2 do przodu i nieznacznie gorzej rozlewa światło.
Obydwie jednak są dosyć duże jak na rower. Porównując ze zdjęcia F8(podobna do m2) vs s2, z s3 róznica byłaby znaczna.
Wedle tego samego forum s2 jest lepsza od s3. Niby lepszy beam profile. Szkiełko pokryte akrylem można wepchnąć do obydwu. Jednak s2 jest niewiele mniejsza od M2 i tak idąc tym tropem można dojść do latarki na 20 cm.
Wniosek:
Najlepiej zamówić dwie: M1 i małą s3:-D.
Nie wierzyłem w tą chorobę o której pisaliście...teraz już wiem o co chodzi:-). U mnie to zaczęło się wręcz identycznie jak z linka podanego przez Tomaszek.
Masz rację, co nie zamówię i tak będę zadowolony.
: niedziela 26 maja 2013, 09:53
autor: Bocian
alienth pisze:M2 jest ciekawa ale nie wiele się różni od M1 poza tym ma konstrukcyjna wadę braku odprowadzania ciepła z drivera.
Wadę konstrukcyjną?
Wszystko zależy od tego jak zamocujesz driver. Wierz mi, że można to zrobić bez "dyndającego" w środku sterownika z zachowaniem dobrego odprowadzenia ciepła z AMC do piguły (oraz dużo krótszych przewodów połączeniowych).
: niedziela 26 maja 2013, 09:59
autor: fiddo84
Bocian, świetna ta M2 na allegro,winszuję:-D.
: niedziela 26 maja 2013, 10:36
autor: alienth
Bocian pisze:alienth pisze:M2 jest ciekawa ale nie wiele się różni od M1 poza tym ma konstrukcyjna wadę braku odprowadzania ciepła z drivera.
Wadę konstrukcyjną?
Wszystko zależy od tego jak zamocujesz driver. Wierz mi, że można to zrobić bez "dyndającego" w środku sterownika z zachowaniem dobrego odprowadzenia ciepła z AMC do piguły (oraz dużo krótszych przewodów połączeniowych).
To o czym piszesz to ja wiem i nie jest to nowość dla mnie.
Kwestia jest taka, że kolega
fiddo84 chce unikać poprawek, bez czego w wersji 'sklepowej' się nie obejdzie.
: niedziela 26 maja 2013, 10:41
autor: Bocian
alienth pisze:
To o czym piszesz to ja wiem i nie jest to nowość dla mnie.
Tak? To napisz dokładnie jak to rozwiązałeś.
: niedziela 26 maja 2013, 10:45
autor: alienth
Bocian pisze:alienth pisze:
To o czym piszesz to ja wiem i nie jest to nowość dla mnie.
Tak? To napisz dokładnie jak to rozwiązałeś.
Nie ja rozwiązałem tylko
Dariusz70.
Poprawka polega na zastosowaniu pierścienia redukcyjnego z miedzi i osadzenie na nim drivera lutując jego brzegi. Fotkę gdzieś mi wcięło.
Można napisać PW do Darka, na pewno się podzieli zdjęciem.
fiddo84 pisze:
Wniosek:
Najlepiej zamówić dwie: M1 i małą s3:-D.
Własnie taka opcja występuje u mnie
: niedziela 26 maja 2013, 11:01
autor: Bocian
Nie potrzeba żadnego pierścienia redukcyjnego z miedzi. Wystarczy użyć wkręcanej mosiężnej kontry, która oryginalnie dokręca adapter ze sprężyną pod którym znajduje się 17mm driver. Driver 17mm AMC (model z pozłacaną sprężynką z miejscem na 8xAMC) układamy dokładnie po środku kontry (by wystawał w kierunku ogniwa). Będzie się delikatnie opierał krawędziami na rantach. Następnie dokładnie dociskamy aby nie było żadnej szpary i lutujemy (najlepiej dosyć mocną lutownicą transformatorową) co najmniej z trzech stron od środka thermal pady AMC7135 do mosiężnego pierścienia (uwaga: łatwo poparzyć palce
). Po tej operacji dajemy elastyczne, wysoko-prądowe przewody silikonowe (najlepiej te składające sie z ok 100 bardzo cieniutkich włosków miedzi - przekrój 0,35-0,5mm całościowy przewodu). Końcówki przewodów umieszczamy odpowiednio w otworach + i - i przed dokręceniem robimy kilka obrotów w lewo (aby przy dokręcaniu się to zniwelowało) i Voila
: niedziela 26 maja 2013, 11:05
autor: alienth
Bocian, ile majstrów tyle rozwiązań. Tak czy inaczej, poprawić trzeba