Wymiana akumulatorków we wkrętarce.
Wspomnę na marginesie, że prądy rozładowania wg specyfikacji są bardzo ostrożne. Rozładowywałem pakiet 4s PANASONIC NCR18650B prądem 11 A kilkadziesiąt razy bez zauważalnego wpływu na pojemność i opór wewnętrzny (jeszcze starą wersję, japońską). Zapewne nie przeżyją 500cykli, ale ileż pracuje domowa wkrętarka?
Bardzo rzadko używam swojej i najczęściej ładuje profilaktycznie co około miesiąc ale tak do końca to nie pamiętam kiedy ostatnio ją rozładowałem
Edit:
Mam jeszcze takie małe pytanko. Czy ktoś się orientuje jaką pojemność może mieć akumulator w starym wkrętaku BLACK&DECKER KC9024. Już kilka razy szukałem w sieci i są na jego temat tylko szczątkowe informacje a na samym akumulatorze też nie ma żadnych oznaczeń. Ładowarka ma następujące parametry: napięcie ładowania 3,3V a natężenie 115 - 215 mA i producent zaleca ładowanie pustego akumulatora przez 14h.
Pytam bo też mam plan zmienić w tym akumulator może na LiFePO4 bo jest najbardziej zbliżone napięciowo ale nie wiem czy będzie sens bo takie jakie by mnie interesowały cenowo i rozmiarowo czyli cylindryczne 18650 maja około 1,1 Ah i jeśli ten oryginalny miał by większą pojemność, to raczej sensu wymiany by nie było. W sumie bardzo rzadko tego używam ale głównie przez ten czas ładowania i dość krótki czas działania ale jeśli pojemności tych akumulatorów były by podobne to miało by to sens ze względu na dużo krótszy czas ładowania takiego LiFePO4.
Edit:
Mam jeszcze takie małe pytanko. Czy ktoś się orientuje jaką pojemność może mieć akumulator w starym wkrętaku BLACK&DECKER KC9024. Już kilka razy szukałem w sieci i są na jego temat tylko szczątkowe informacje a na samym akumulatorze też nie ma żadnych oznaczeń. Ładowarka ma następujące parametry: napięcie ładowania 3,3V a natężenie 115 - 215 mA i producent zaleca ładowanie pustego akumulatora przez 14h.
Pytam bo też mam plan zmienić w tym akumulator może na LiFePO4 bo jest najbardziej zbliżone napięciowo ale nie wiem czy będzie sens bo takie jakie by mnie interesowały cenowo i rozmiarowo czyli cylindryczne 18650 maja około 1,1 Ah i jeśli ten oryginalny miał by większą pojemność, to raczej sensu wymiany by nie było. W sumie bardzo rzadko tego używam ale głównie przez ten czas ładowania i dość krótki czas działania ale jeśli pojemności tych akumulatorów były by podobne to miało by to sens ze względu na dużo krótszy czas ładowania takiego LiFePO4.
Tutaj: http://akkuplus.de/Akkupack-fuer-Black- ... lbsteinbau proponują 1200-1400mAh lub podwyższoną 2200mAh. Napięcie robocze 2.4V. 1.1Ah dałby radę. Ale tutaj znów dochodzi problem z ładowaniem - musisz dorobić jakąś ładowarkę do tego, bo oryginalnej już nie wykorzystasz. Może zastanów się nad wymianą ni-cd na ni-cd jeśli te stare już zdechły. Albo jeszcze inna propozycja, zwykły cylindryczny li-ion i układ TP4056 i ładowanie z USB. Jeśli silnik nie będzie pluł szczotkami i się grzał to nic mu nie będzie
Jedno ogniwo mam padnięte.
Mam ładowarkę modelarską więc z ładowaniem Li-Ion czy innego takiego problemu by nie było w dodatku tylko ja tego używam.
Dziś sprawdziłem jak ten wkrętak zachowuje się na LI-Ion i z silnikiem nic niepokojącego się nie działo więc chyba jednak założę takie ogniwo tylko chyba jakieś wysokoprądowe bo przy przytrzymywaniu w palcach końcówki prąd dochodził do 5A a przy zablokowanym uchwycie przy chwilowym wciśnięciu włącznika prąd skoczył do 12A, bez obciążenia 1A.
Mam ładowarkę modelarską więc z ładowaniem Li-Ion czy innego takiego problemu by nie było w dodatku tylko ja tego używam.
Dziś sprawdziłem jak ten wkrętak zachowuje się na LI-Ion i z silnikiem nic niepokojącego się nie działo więc chyba jednak założę takie ogniwo tylko chyba jakieś wysokoprądowe bo przy przytrzymywaniu w palcach końcówki prąd dochodził do 5A a przy zablokowanym uchwycie przy chwilowym wciśnięciu włącznika prąd skoczył do 12A, bez obciążenia 1A.
Powoli kompletuję części i zakupiłem między innymi takie zabezpieczenie które chcę zastosować we wkrętaku http://www.bto.pl/B2CProdukt.aspx?id_artykulu=44463
Mam jednak problem bo nie wiem jak je podłączyć. Podłączenie akumulatorka jest raczej oczywiste bo podłączamy go pod wyprowadzenia B+ i B- ale nie mam pewności które to są wyjścia na odbiornik. Czy ktoś mógł by podpowiedzieć jak to dobrze podłączyć?
Mam jednak problem bo nie wiem jak je podłączyć. Podłączenie akumulatorka jest raczej oczywiste bo podłączamy go pod wyprowadzenia B+ i B- ale nie mam pewności które to są wyjścia na odbiornik. Czy ktoś mógł by podpowiedzieć jak to dobrze podłączyć?
A jeszcze jedno pytanie laika, czy z takim zabezpieczeniem można to potem ładować oryginalną ładowarką.
Planuje we wkrętarce 12V pakiet 3S2P i jakiś taki PCM http://www.bto.pl/B2CProdukt.aspx?id_artykulu=35462
Czy PCM robi za zabezpieczenie przed rozładowaniem, za balanser i za ładowarkę
Planuje we wkrętarce 12V pakiet 3S2P i jakiś taki PCM http://www.bto.pl/B2CProdukt.aspx?id_artykulu=35462
Czy PCM robi za zabezpieczenie przed rozładowaniem, za balanser i za ładowarkę
1. Te 12 A może być mało.fotorondo pisze:A jeszcze jedno pytanie laika, czy z takim zabezpieczeniem można to potem ładować oryginalną ładowarką.
Planuje we wkrętarce 12V pakiet 3S2P i jakiś taki PCM http://www.bto.pl/B2CProdukt.aspx?id_artykulu=35462
Czy PCM robi za zabezpieczenie przed rozładowaniem, za balanser i za ładowarkę
2. Jeśli zastosujesz wysokoprądowe li-ion to zabezpieczenie przed rozładowaniem jest ok, zadziała idealnie.
3. Za balanser nie zrobi (to nie jest BMS), po prostu odłączy nadmiernie naładowany aku. Niestety to jest tylko zabezpieczenie przed przypadkowym przepięciem, normalnie aku powinien być ładowany do 4,1-4,2 V (datasheet), inaczej będzie zniszczony.
4. Za ładowarkę nie robi. Ale można przez to zabezpieczenie ładować ładowarką dedykowaną/modelarską.
pozdrav