Strona 8 z 10
: czwartek 30 cze 2016, 18:59
autor: Pyra
Witam
tiuro pisze:Doszła za to
karta do programowania i tu pytanie, jak ją podłączyć do ESC? Nie było w komplecie żadnych kabli, czy ESC, które przyjdzie z silnikiem będzie miało kable,, którymi je podłącze czy trzeba coś dodatkowo dokupić?
Do karty podłącza się kabelek (dłuższy), który wychodzi z ESC. Ale to w konkretnym wypadku zestawu, jaki kupiłem.
Najczęściej, programuje się przez kabelek, służący do połączenia z odbiornikiem.
Pozdrawiam
: niedziela 03 lip 2016, 12:33
autor: tiuro
Zainstalowałem nowy silnik! Potwór wrócił do akcji. Teraz mam odczucie, że na 2S jeździ jak na starym silniku z 3S. Jest potworna moc! Niestety zapomniałem wziąć na działkę kartę do programowania i dzieciom niedane było jeździć.
: niedziela 03 lip 2016, 13:20
autor: Jimmy
Hehe.... testowaleś na 3S nowy silnik?
Jakie masz zębatki / przełożenia? Oryginał czy coś innego założyłeś?
: niedziela 03 lip 2016, 14:13
autor: tiuro
Jimmy pisze:Hehe.... testowaleś na 3S nowy silnik?
Jakie masz zębatki / przełożenia? Oryginał czy coś innego założyłeś?
Jeszcze na 3S nie jeździłem (też ze sobą nie wziąłem) i na razie nawet nie czuję takiej potrzeby.
Zębatki oryginalne, wymieniony tylko silnik.
: niedziela 03 lip 2016, 14:23
autor: fxxx
z jakim KV założyłeś ten silnik? Mój siedzi w wer dalej....
Ja zamówiłem 3900.
: niedziela 03 lip 2016, 14:34
autor: tiuro
Model 3650 3900KV
: niedziela 03 lip 2016, 14:59
autor: Jimmy
Czyli ta duża zębatka na wale jest plastikowa?
: niedziela 03 lip 2016, 15:09
autor: Pyra
Witam
Jimmy pisze:Czyli ta duża zębatka na wale jest plastikowa?
Wbrew pozorom, jest dość trwała, wymaga tylko pilnowania luzu.
Pozdrawiam
: niedziela 03 lip 2016, 19:27
autor: fxxx
Szybciej wytrze się ta mosiężna jak znam życie
: poniedziałek 04 lip 2016, 20:35
autor: tiuro
Karta do programowania jest bardzo przydatna!
Czy zmiana running mode na forward/reverse z pominięciem pause wpływa jakoś na żywność silnika lub zębatek (domyślnie było pause then reverse)?
Czy drag brake to fajna opcja (domyślnie 0%) i czy może ma wpływ na żywotność?
Muszę jeszcze rozgryźć ustawienia motor timing i initial acceleration.
: poniedziałek 04 lip 2016, 20:59
autor: Rysiu.
fxxx pisze:Szybciej wytrze się ta mosiężna jak znam życie
Nie wiem jak mosiężna ale stalowe wytrzymują bardzo długo tylko raz musiałem wymienić jak ząb odpadł przez skazę produkcyjną, tylko żeby była jasność dotyczy to 1:8 na nitro nie elektryka.
: poniedziałek 04 lip 2016, 21:38
autor: Pyra
Witam
tiuro pisze:Czy zmiana running mode na forward/reverse z pominięciem pause wpływa jakoś na żywność silnika lub zębatek (domyślnie było pause then reverse)?
Nie tylko na żywotność silnika, ale przede wszystkim mechanizmów. Pause, powoduje, że mamy chwilę, na wyhamowanie, i nie dajemy przeciwprądu hamującego, czyli do tyłu max, i od razu max do przodu.
Initial acceleration, to sposób przyspieszania, charakterystyka zależności pomiędzy "drążkiem" przyspieszenia a prędkością silnika.
Timing... ogólnie, zależny jest od zakresu prędkości jaki używamy. Inny zakres obrotów będzie np, w aucie, inny w samolocie, a inny w heli.
Pozdrawiam
: środa 06 lip 2016, 21:12
autor: Jimmy
Witajcie,
dotarł do mnie silnik (taki sam jak pisał Pyra i tiuro) - niestety manual jest mało precyzyjny jeśli chodzi o podłączenie... Który z cienkich trójżyłowych przewodów od ESC podłaczyć do odbiornika pilota - ten krótszy czy ten dłuższy? oraz do czego służy ten który pozostanie wolny?
Druga sprawa jak podłączyć i wykorzystać kartę do programowania? (Ta która jest na BG polecana do zestawu silnika)
: środa 06 lip 2016, 21:49
autor: Pyra
Witam
Nie pamiętam który kabelek od czego, ale jak źle podłączysz, to po prostu nie będzie działać, nic się nie zepsuje. Jeden jest do odbiornika, drugi do karty.
Co do ustawień, to wszystko jest opisane na obudowie programatora.
Pozdrawiam
: środa 06 lip 2016, 21:53
autor: Jimmy
OK - przetestuje..., Dziękuję.
Na karcie jest instrukcja ustawień, ale karta ma dwa gniazda trójpinowe
dopisane
podłączyłem dłuższym kabelkiem do odbiornika i działa
Trochę dziwna procedura kalibracji bo każą ustawić pilot na tryb REV czyli zamiana kierunków tył do przodu, ale dzięki temu silnik dobrze kręci bez zamiany kolorów kabli....
Pozostaje mi zobaczyć jak działa karta...