Strona 8 z 16

: sobota 20 gru 2014, 11:33
autor: MaciekB
U mnie to wyglądało tak:

Status: Delivered ( 30 Days )
Destination: Poland
2014-12-19 16:18 UP Otwock 1, Item delivery
2014-12-19 09:00 UP Otwock 1, Handing over of item to delivery
2014-12-19 08:00 UP Otwock 1, Processing of item for delivery
2014-12-18 04:12 WER Warszawa, Item arrived
2014-12-11 10:50 International Postal System, Package sent
Origin: Sweden
2014-12-19 16:18 The shipment item has been delivered to the recipient, The shipment item was delivered on 12/19/2014 at 16:18 PM
2014-12-19 16:18 POLAND, The item has been delivered to the recipient abroad
2014-12-19 16:18 Order delivered
2014-12-11 13:24 MALMO UTR/MMAH,Sverige, The item has been dispatched from Sweden Post, Direct Link's international terminal for onward transport abroad
2014-12-11 13:24 Order departed from sorting hub
2014-11-20 15:00 Order dispatched
======================================
Powered by www.17track.net

: sobota 20 gru 2014, 16:13
autor: maciex93
Zestaw powyżej został uruchomiony ;) Niestety jeszcze bez mobiusa który jest w drodze.
Link wideo działa, w mieszkaniu w bloku zasięg bardzo mizerny, opuszczając pokój obraz się traci. Do wyświetlania obrazu posłużył telewizor kineskopowy samsunga, fajny bo nie ma bluescreen'a ale do mobilnej bazy się nie nadaje.

: sobota 20 gru 2014, 18:02
autor: Manekinen
arekm pisze:Podsumowując - do nauki jak znalazł. Maleństwo. Początki ciężkie. Najgorszy brak kontroli lotu góra i dół. W sensie nie bardzo udaje mi się tak ustawić by wisiał w powietrzu bez wznoszenia się lub opadania. Czasami jest blisko ale to dość trudne.
No pewnie że do nauki jak znalazł, przecie pisałem :)

Mi też oryginalne śmigiełka spadały, wkładałem jakieś papierki aby miały ciaśniej na ośce ale to bez sensu, nie dość że dochodzą wtedy wibracje to i tak te śmigiełka spadają. "Na szczęście" oryginały już się pogubiły/skończyły więc jadę na zapasowych, te jak wcisne na oś to zdjąć potem nie idzie (założyłem nieodpowiednie śmigło i myślałem że wyrwe wirnik z silnika przy zdejmowaniu).

Zanim sparujesz go z aparaturką to ustaw go na płaskiej poziomej powierzchni, wtedy złapie poziom i nie będzie go ściągało. Jeśli chodzi o zapasowe baterie to fakt są większe i też chyba kompensowałem aby nie ciągnęło go w tył. Jeśli chodzi o utrzymywanie stałej wysokości to powiem Ci że tak to się nie da, jest ciężko. Potem jak się przyzwyczaisz to już nie będzie to miało znaczenia bo wysokością będziesz operował na bieżąco, to samo z przechyłami na boki i ściąganiem, po prostu nie będziesz wisiał w powietrzu tylko latał i nie będzie to miało większego znaczenia.

Zawis nad samym podłożem ma to do siebie że powstają wiry powietrza i model jest niestabilny, jak wzniesiesz się wyżej to będzie stabilniej. Jak startujesz z pochyłej powierzchni to normalne że jedne silniki (te co są niżej) będą się obracały szybciej, możesz nawet zrobić taki eksperyment że dwoma nóżkami postaw go na krawędzi stołu, a dwie niech wiszą po za nią, i zwiększaj moc - będą pracowały tylko dwa silniki, te które są potrzebne :)

Jak śmigiełka będą już mocno poobijane to model będzie miał problem z lotem, te poobijane i pogięte będą miały dużo mniejszy ciąg a do tego wprowadzają wibracje, co za tym idzie mniejsze przyśpieszenie, mniejsza manewrowość, krótszy czas lotu. Więc nie męcz się z tym tylko zakładaj nowe :)

: sobota 20 gru 2014, 20:22
autor: Pyra
Witam
Manekinen pisze: Jeśli chodzi o utrzymywanie stałej wysokości to powiem Ci że tak to się nie da, jest ciężko.
Kwestia jakości sterowników silników i aparatury. Jeśli chodzi o stabilność lotu, to np. helikoptery mają straszne problemy do około 1m nad ziemią, potem już jest OK.

Pozdrawiam

: sobota 20 gru 2014, 20:35
autor: arekm
Teraz dumam nad ładowarką (by od razu komplet 6 lipo ładować). Taką "na lata" ale ceny ichargerów są dość szokujące :/

: sobota 20 gru 2014, 21:24
autor: dsk
Quadcopter jak jest nowy i jeszcze niepoobijany, powinien po kalibracji i trymowaniu pozostawać w mniej więcej jednej pozycji (poza kierunkiem góra-dół - tu już trzeba ręcznie utrzymywać wysokość, ze spadkiem napięcia na ogniwie trzeba dawać coraz więcej gazu).

Kalibracja to położenie na płaskim i wychylenie obu gałek zgodnie z instrukcją danego modelu. Trymowanie wiadomo.

Ten Directlink z Banggood idzie coś długo. Zamówienie 18 listopada, wysłane 19 listopada i dopiero dziś w nocy niektóre paczki pojawiły się w Warszawie. Mogą nie zdążyć dostarczyć przed Świętami. :cry:

: sobota 20 gru 2014, 21:34
autor: piciex
Ja mam Szwedzką pocztą od czwartku WER Warszawa.

: niedziela 21 gru 2014, 10:52
autor: rafalzaq
Tak kusicie tymi latającymi sprzętami, że chyba też coś sobie kupię. Zastanawiam się nad tym mikrusem Cheerson CX-10. Z osłonami na śmigła i zestawem dodatkowych śmigieł wyjdzie niecałe $20. Coś jeszcze brać do zestawu?

: niedziela 21 gru 2014, 11:19
autor: maciex93
Packę na muchy ;)

: niedziela 21 gru 2014, 12:35
autor: Manekinen
Pyra pisze:Witam
Manekinen pisze: Jeśli chodzi o utrzymywanie stałej wysokości to powiem Ci że tak to się nie da, jest ciężko.
Kwestia jakości sterowników silników i aparatury. Jeśli chodzi o stabilność lotu, to np. helikoptery mają straszne problemy do około 1m nad ziemią, potem już jest OK.

Pozdrawiam
Jasne że w dobrej aparaturce da się delikatnie dodać gazu, tutaj nie chodzi to tak płynnie i nawet próba najdelikatniejszej poprawki sprawia że model zaczyna opadać lub się wznosić, ciężko jest go ustawić w ładnym zawisie. Najgorsze jest to że gdy model się lekko obróci i chcemy to poprawić, to od razu zmieniamy siłę ciągu i trzeba się bawić od nowa. Ale tak jak piszę, tylko przy nauce jest to problemem :)

: niedziela 21 gru 2014, 12:56
autor: Pyra
Witam
Manekinen pisze:Jasne że w dobrej aparaturce da się delikatnie dodać gazu,
Nie jest to też tylko wina aparatury... na silniku szczotkowym, mój helikopter działał mało stabilnie, podczas gry po przejściu na silnik bezszczotkowy, można było bardzo precyzyjnie dawkować moc. Aparatura cały czas ta sama.
Z tym, że w helikopterze, jest podwójna regulacja, prędkość silnika oraz kąt natarcia łopat, przy czym, regulacje kątem natarcia, powodują szybsze i gwałtowniejsze reakcje, niż regulacja obrotów silnika, więc to z reguły nią się dokonuje regulacji w zawisie.

Pozdrawiam

: niedziela 21 gru 2014, 13:27
autor: Manekinen
Na gearbest mają jakieś promocje na quadcoptery http://www.gearbest.com/rc-quadcopters-c_11333

Np zwykły hubsan h107l wychodzi ~126zł gdzie na banggood 147zł.

: niedziela 21 gru 2014, 13:47
autor: piciex
rafalzaq pisze:Tak kusicie tymi latającymi sprzętami, że chyba też coś sobie kupię. Zastanawiam się nad tym mikrusem Cheerson CX-10. Z osłonami na śmigła i zestawem dodatkowych śmigieł wyjdzie niecałe $20. Coś jeszcze brać do zestawu?

Zapasowe baterie- mnóstwo baterii. :mrgreen:

: niedziela 21 gru 2014, 13:58
autor: Pyra
Witam
Może też sobie kupię takiego 4 silnikowca... do tej pory latałem czymś takim:
Obrazek

Obrazek
Tylko, że miałem kilka lat przerwy, więc chyba będę musiał się uczyć od nowa...

Pozdrawiam

: niedziela 21 gru 2014, 14:58
autor: rafalzaq
piciex pisze:
rafalzaq pisze:Tak kusicie tymi latającymi sprzętami, że chyba też coś sobie kupię. Zastanawiam się nad tym mikrusem Cheerson CX-10. Z osłonami na śmigła i zestawem dodatkowych śmigieł wyjdzie niecałe $20. Coś jeszcze brać do zestawu?

Zapasowe baterie- mnóstwo baterii. :mrgreen:
Ten ma chyba przylutowaną baterię na stałe, więc nie da się wymieniać. Już kupiłem bo promocja się kończyła. Jak mi się spodoba to później kupię jakiegoś hubsana z zestawem baterii.