Wystarczy wydrukować (lub po prostu wykonać np. z blachy alu) odpowiedni dystans pomiędzy dolną pokrywę a resztę korpusu, coś na kształt ramki, do tego dłuższe wkręty i gotowe. Będzie prościej i taniej.skaktus pisze:W czasach drukarek 3D, można by było wydrukować wyższą dolną obudowę o jakieś 15 mm, wewnątrz umieścić wentylator 10 cm, 70 mm i było by po sprawie.
Ładowarka Opus BT-C3100 V2.1
Sterownik extended v3.5 HE <klik>
Instrukcje sterowników w PDF <klik>
kontakt: info(at)krypton(dot)pl
(podstawić @ i . w stosowne miejsca)
Instrukcje sterowników w PDF <klik>
kontakt: info(at)krypton(dot)pl
(podstawić @ i . w stosowne miejsca)
Przyszedł dziś nowy, lepszy, poprawiony wentyl - http://www.gearbest.com/diy-parts-and-t ... 22241.html
Po podmianie różnić brak - jak się darł , tak się drze
Kupiłem po promocji za 1,90$, IMHO 3$ już by było szkoda
Po podmianie różnić brak - jak się darł , tak się drze
Kupiłem po promocji za 1,90$, IMHO 3$ już by było szkoda
Mnie zastanawia jedna rzecz, na którą nie znalazłem odpowiedzi.
Wentylator w wersji 2,1 działa zależnie od temperatury. Czujniki / termistory znajdują się pod akumulatorami przy + ogniwa. Mierzą one temepraturę ogniwa a raczej mają zapobiegać przegrzaniu, bo zanim zagrzeje się plastik to temperatura ogniwa już dawno jest bardzo wysoka.
Zatem - na jakiej podstawie sterowany jest wentylator ? Skoro ogniwa są zimne a ten wariuje. Przyglądałem się fotkom płyty w okolicach rezystorów do rozładowywania i w innych i nigdzie nie wypatrzyłem czujnika, choć mogę się mylić. Czyżby układ sterowania działał tak jak układy mierzące zużycie tuszu w drukarkach ? Teoretycznie wyliczenia ? Być może producent przyjął że: rozładowuję 1 ogniwo - cisza, dwa ogniwa - na bank jest ciepło więc przy 2 ogniwach musi być 100% działania wentylatora...
Innego rozwiązania nie widzę.
EDIT
Chyba rozwiązane. Przeglądałem fotki, każdy czujnik oznaczony jest jako TH i numer. I tak mamy TH1, TH2,TH3 i TH5 - czujniki ogniw. Pytanie gdzie stracił się TH4 ?
Dodatkowo szukając, znalazłem na płycie oznaczenie TH20, co by mogło świadczyć o termistorze umieszczonym w tym miejscu i mierzącym temperaturę płyty i rezystorów. Tutaj jego lokalizacja:
Fotka zaczerpnięta z:
http://www.taschenlampen-forum.de/ladeg ... -nimh.html
Rodzi się kolejne pytanie - czy producent faktycznie numeruje ilość czujników czy to tylko przypadek że brakuje numeru 4 i że czujnik na płycie oznaczony jest jako 20, co mogło by oznaczać że gdzieś jeszcze jest 16 czujników, w co wątpię.
Zatem teraz, ten kto ma trochę chęci, może wziąć ładowarkę i sprawdzić u siebie, czy np. podgrzanie termistora powoduje gwałtowny wzrost obrotów wentylatora. Następnie można zmierzyć jaki to termistor i dobrać inny, reagujący nieco inaczej niż ten obecny. Być może temperatura laminatu rośnie, jednak bez znacznego wpływu na żywotność ładowarki, wówczas można by zmienić termistor lub umieścić go w innym miejscu. Dodatkowo fakt, że jest to termistor, może świadczyć scieżka idąca od termistora do tranzystora sterującego wentylatorem.
Wentylator w wersji 2,1 działa zależnie od temperatury. Czujniki / termistory znajdują się pod akumulatorami przy + ogniwa. Mierzą one temepraturę ogniwa a raczej mają zapobiegać przegrzaniu, bo zanim zagrzeje się plastik to temperatura ogniwa już dawno jest bardzo wysoka.
Zatem - na jakiej podstawie sterowany jest wentylator ? Skoro ogniwa są zimne a ten wariuje. Przyglądałem się fotkom płyty w okolicach rezystorów do rozładowywania i w innych i nigdzie nie wypatrzyłem czujnika, choć mogę się mylić. Czyżby układ sterowania działał tak jak układy mierzące zużycie tuszu w drukarkach ? Teoretycznie wyliczenia ? Być może producent przyjął że: rozładowuję 1 ogniwo - cisza, dwa ogniwa - na bank jest ciepło więc przy 2 ogniwach musi być 100% działania wentylatora...
Innego rozwiązania nie widzę.
EDIT
Chyba rozwiązane. Przeglądałem fotki, każdy czujnik oznaczony jest jako TH i numer. I tak mamy TH1, TH2,TH3 i TH5 - czujniki ogniw. Pytanie gdzie stracił się TH4 ?
Dodatkowo szukając, znalazłem na płycie oznaczenie TH20, co by mogło świadczyć o termistorze umieszczonym w tym miejscu i mierzącym temperaturę płyty i rezystorów. Tutaj jego lokalizacja:
Fotka zaczerpnięta z:
http://www.taschenlampen-forum.de/ladeg ... -nimh.html
Rodzi się kolejne pytanie - czy producent faktycznie numeruje ilość czujników czy to tylko przypadek że brakuje numeru 4 i że czujnik na płycie oznaczony jest jako 20, co mogło by oznaczać że gdzieś jeszcze jest 16 czujników, w co wątpię.
Zatem teraz, ten kto ma trochę chęci, może wziąć ładowarkę i sprawdzić u siebie, czy np. podgrzanie termistora powoduje gwałtowny wzrost obrotów wentylatora. Następnie można zmierzyć jaki to termistor i dobrać inny, reagujący nieco inaczej niż ten obecny. Być może temperatura laminatu rośnie, jednak bez znacznego wpływu na żywotność ładowarki, wówczas można by zmienić termistor lub umieścić go w innym miejscu. Dodatkowo fakt, że jest to termistor, może świadczyć scieżka idąca od termistora do tranzystora sterującego wentylatorem.
ILPT
Tylko że z tej instrukcji wiele nie wynika
Należało by zmierzyć faktyczne temperatury PCB i wtedy żonglować termistorami (wartościami), tak aby nieco oszukać elektronikę.
Z drugiej strony, taki wentylator ma znikomą wydajność, zastosowanie wentylatora 5 cm znacznie poprawiło by działanie ładowarki.
Należało by zmierzyć faktyczne temperatury PCB i wtedy żonglować termistorami (wartościami), tak aby nieco oszukać elektronikę.
Z drugiej strony, taki wentylator ma znikomą wydajność, zastosowanie wentylatora 5 cm znacznie poprawiło by działanie ładowarki.
ILPT
A ha mam pytanie z innej beczki.
Co się właściwie w tej ładowarce nagrzewa? Jaki element?
Może najprościej jest iść tą drogą i nie wymieniać wentylatora tylko doprowadzić do sytuacji, żeby w ogóle nie musiał się włączać. Np radiatory na elementy albo prosta wymiana na mocniejsze.
Co się właściwie w tej ładowarce nagrzewa? Jaki element?
Może najprościej jest iść tą drogą i nie wymieniać wentylatora tylko doprowadzić do sytuacji, żeby w ogóle nie musiał się włączać. Np radiatory na elementy albo prosta wymiana na mocniejsze.
http://ebike.nexun.pl/ - mój blog o budowie rowerów elektrycznych
Nagrzewają się rezystory będące na płytce, odpowiedzialne są za rozładowywanie. Dlatego mnie też dziwi, dlaczego się włącza wentylator przy ładowaniu Być może ciepło z innych elementów robi swoje.
Ja bym do każdej ze stron termistora dolutował blaszki z miedzi, ta aby obniżyć temperaturę samego termistora. Choć nie ma żadnej gwarancji że to się uda.
Ja bym do każdej ze stron termistora dolutował blaszki z miedzi, ta aby obniżyć temperaturę samego termistora. Choć nie ma żadnej gwarancji że to się uda.
ILPT
Tylko że akumulatory AA nigdy mi się nie grzały przy prądzie 500mA czy 18650 przy 1A a ludzie piszę że nawet przy AA i 500mA wentylator szaleje.
Pewnie chodzi ci o te układy:
Fotka pochodzi z:
http://hackedgadgets.com/2014/08/27/opu ... down_8155/
Próbowałem coś znaleźć na ich temat ale nie znalazłem.
Pytanie też, czy ich grzanie ma jakikolwiek wpływ na pomiar temperatury - leżą one dość daleko od czujników. No chyba że mają własny wewnętrzny czujnik, jednak w to wątpię.
Pewnie chodzi ci o te układy:
Fotka pochodzi z:
http://hackedgadgets.com/2014/08/27/opu ... down_8155/
Próbowałem coś znaleźć na ich temat ale nie znalazłem.
Pytanie też, czy ich grzanie ma jakikolwiek wpływ na pomiar temperatury - leżą one dość daleko od czujników. No chyba że mają własny wewnętrzny czujnik, jednak w to wątpię.
ILPT
Ładowarka w trybie ładowania się grzeje , nawet przy prądzie 500mA. Uświdczyłem tego jak miałem urwany ten tranzystor od wentyla - o tym kilka postów wcześniej.
Co kilka minut odcinała ładowanie . Jak będę miał ciut więcej czasu w weekend to rozbiorę i zrobię pomiary temp pirometrem albo dokładną termoparą
Co kilka minut odcinała ładowanie . Jak będę miał ciut więcej czasu w weekend to rozbiorę i zrobię pomiary temp pirometrem albo dokładną termoparą
elektroda.pl