Motor(ek) 125ccm do turystyki

....nie pasujące gdzie indziej...
Awatar użytkownika
Ebola
Posty: 976
Rejestracja: czwartek 17 maja 2012, 22:39

Post autor: Ebola »

Zbychur,
Zamierzasz jeździć zimą odkurzaczem? :mrgreen:
Awatar użytkownika
Zbychur
Posty: 3677
Rejestracja: poniedziałek 19 gru 2011, 21:14
Lokalizacja: Drogomyśl

Post autor: Zbychur »

Ebola pisze:Zamierzasz jeździć zimą odkurzaczem?
Nie, skuterem :twisted:, jak każdą zimę. Tylko teraz muszę coś zmienić w kwestii parowania szybki, bo wcześniej miałem pełną przyłbicę z pleksy, teraz mam tylko wizjer i pełną szczękę i paruje nawet przy małych prędkościach kiedy jest deszczowo i zimno, więc co dopiero zimą.
Awatar użytkownika
zedart
Posty: 219
Rejestracja: wtorek 29 maja 2012, 18:37
Lokalizacja: Walia

Post autor: zedart »

Na parowanie szybki to najlepszy jest pinlock. Żadne spraje i inne wynalazki: http://infokaski.pl/co-to-jest-pinlock/
zed-art.co.uk
Awatar użytkownika
Zbychur
Posty: 3677
Rejestracja: poniedziałek 19 gru 2011, 21:14
Lokalizacja: Drogomyśl

Post autor: Zbychur »

zedart pisze:Na parowanie szybki to najlepszy jest pinlock. Żadne spraje i inne wynalazki: http://infokaski.pl/co-to-jest-pinlock/
Też już brałem pod uwagę, ale nie wiem czy dostanę szybkę do mojego kasku (Nenki), z otworami na zatrzaski, muszę poszperać albo zrobić sam. Spraje są do niczego, już przerabiałem ten temat dwie zimy do tyłu.
Awatar użytkownika
artur_n
Posty: 874
Rejestracja: niedziela 03 mar 2013, 17:37
Lokalizacja: Jarosław

Post autor: artur_n »

zedart pisze:Na parowanie szybki to najlepszy jest pinlock. Żadne spraje i inne wynalazki: http://infokaski.pl/co-to-jest-pinlock/
Mam w swoim kasku ten wynalazek ale co do parowania się nie wypowiem, kupiłem kas w lecie a w deszcz nie jeżdżę.
Everybody lies...
ptja
Posty: 2414
Rejestracja: poniedziałek 31 gru 2012, 12:44
Lokalizacja: Łódź

Post autor: ptja »

Z praktyki nurkowej (gdzie za szybką jest 4-6 stopni, a przed - dużo pary wodnej): umyć szybkę od czasu do czasu delikatnym detergentem przy pomocy gąbki (ja mam dedykowaną do tego celu).
Przed samym nurkowaniem jeszcze się przeciera szybkę śliną i płucze, ale przy moto to raczej nie najlepsza procedura.
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski
PawelG.
Posty: 1529
Rejestracja: czwartek 10 lip 2014, 20:08
Lokalizacja: Konin

Post autor: PawelG. »

Przed zaparowaniem też nieźle chroni pianka do golenia.
Ciemności rozświetlają mi:
Convoy S2 XM-L2 T6 4C 2,1A, Convoy M1 XM-L2 U2 1A 2,8A, Convoy C8 XM-L2 U2 1A 2,8A,
UltraFire S5 XP-L V4 3D 2,1A, SolarStorm SC01 XM-L2, Tank007 E09 XP-E, Tank007 TK-701 SSC, Mactronic NIGHT HUNTER II, i inne :)
Awatar użytkownika
Volo
Posty: 455
Rejestracja: sobota 03 wrz 2011, 14:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Volo »

Do większości kasków można kupić szybę AntyFog, ja też przerabiałem spraye i różne "domowe" metody jak Gliceryna, pianki, spraye do samochodów oraz dedykowane do kasków i już wiem, że tylko fabryczna metoda typu AntyFog, Pinlock itp ma prawo bytu.
belushi
Posty: 381
Rejestracja: poniedziałek 27 wrz 2010, 15:45
Lokalizacja: Rzeszow

Post autor: belushi »

Trochę reklamy jak już o zimie i ubraniach mowa.
motokoce.pl - jest wybór odzieży i akcesoriów do skuterów przede wszystkim ale i do "normalnych" motocykli coś się znajdzie a i na narty, bobsleje i inne zimowe sporty również.
Mam nadzieję, ze admini forum się nie obrażą, nic z tej reklamy miał nie będę :)

A na parowanie szyby w kasku pomaga lepszy kask :)

B
Awatar użytkownika
zedart
Posty: 219
Rejestracja: wtorek 29 maja 2012, 18:37
Lokalizacja: Walia

Post autor: zedart »

belushi... lepszy kask powiadasz. Mam Shoei Neotec, kask z półki premium, a bez pinlocka to ja nawet z garażu nie wyjadę bez zaparowania szybki. :)

Zbychur... można kupić uniwersalne pinlocki i tylko trzeba wywiercic otworki w posiadanej szybce.
zed-art.co.uk
belushi
Posty: 381
Rejestracja: poniedziałek 27 wrz 2010, 15:45
Lokalizacja: Rzeszow

Post autor: belushi »

Zedart, podczas jazdy też paruje ?? Bo, że na postoju to rozumiem, ale podczas jazdy powinno być gitarra :)

B
HJC teraz do enduro
Awatar użytkownika
ElSor
Site Admin
Posty: 5041
Rejestracja: niedziela 13 wrz 2009, 12:52
Lokalizacja: Ozimek

Post autor: ElSor »

Awatar użytkownika
Zbychur
Posty: 3677
Rejestracja: poniedziałek 19 gru 2011, 21:14
Lokalizacja: Drogomyśl

Post autor: Zbychur »

Mnie od 30km/h w górę przestaje parować a nawet się oczyszcza, nie wiem jak będzie w zimie. Tyle że zimą jazda może być właśnie w granicach tych 30 i mniej. Po za tym chciałbym przy mrozie zamknąć nawiew (chyba, to się jeszcze zobaczy).
Awatar użytkownika
zedart
Posty: 219
Rejestracja: wtorek 29 maja 2012, 18:37
Lokalizacja: Walia

Post autor: zedart »

belushi... zależy oczywiście od temperatury i wilgotności powietrza ale generalnie tak, paruje szczególnie poniżej 30-ki (mil/h). Jak jest zimno to nie pootwieram wentylacji bo mi wszy zamarzną, więc nie ma mocnych musi parować. Z pinlockiem jest w porządku.
zed-art.co.uk
Awatar użytkownika
ElSor
Site Admin
Posty: 5041
Rejestracja: niedziela 13 wrz 2009, 12:52
Lokalizacja: Ozimek

Post autor: ElSor »

Kolejne km za mną i na koniec tankowanie ... jakieś ok 8l wystarczyło na przejechanie 335km. Wartość dosyć przybliżona, bo ciężko zatankować tak samo do pełna. Wlałem co prawda 8,44l ale ten sam poziom, co podczas pierwszego tankowania miałem przy ok 7,8-8l. Pewnie gdybym potrząsnął motorkiem i jeszcze się postarał to może 9 by weszło ale korek już by się moczył w benzynie. Nawet gdyby liczyć 8,4l/335km to daje to 2,51l/100km a w najlepszym przypadku 2,33l/100km. Prawda pewnie leży gdzieś po środku i będzie 2,4l/100km. <ok>
ODPOWIEDZ