Strona 8 z 9

: poniedziałek 04 paź 2010, 20:45
autor: darks86
A to bym wtopił, bo jakiś czas temu bliski byłem zamówienia tego Akoraya za 14$ myśląc, że ma konfigurację trybów.

Kiedyś Pikom (mam nadzieję, że nie przekręciłem nicku jednego z modów) zaserwował mojemu koledze parametry świetlne (czas świecenia/moc, wykres) iTP SA2 Eluma, więc sądziłem, że "zaawansowani" mają sposoby na odróżnienie bubla od perełki.

Muszę w takim razie poszukać czegoś innego. Dzięki serdeczne za wszystkie informacje.

: poniedziałek 04 paź 2010, 23:27
autor: Pikom
darks86 pisze:Kiedyś Pikom (mam nadzieję, że nie przekręciłem nicku jednego z modów) zaserwował mojemu koledze parametry świetlne (czas świecenia/moc, wykres) iTP SA2 Eluma, więc sądziłem, że "zaawansowani" mają sposoby na odróżnienie bubla od perełki.
Hej :)

Nie przekręciłeś ;) Ale trzeba odróżnić parametry podawane w lumenach od wartości mierzonych w luksach (na 1 metr)
http://pl.wikipedia.org/wiki/Lumen
kontra
http://pl.wikipedia.org/wiki/Luks_%28fotometria%29

I faktycznie, można odróżnić dobry produkt od złego - problem w tym, że tanie produkty z Chin są mało powtarzalne. Kupując lampkę o określonej nazwie w tym samym miejscu możesz dostać kilka różnych wersji nawet w jednej przesyłce ;)

: wtorek 05 paź 2010, 21:17
autor: mauzer
Ostatnio jakość akorayów strasznie spadła... Zamawiałem kilka i całkowicie odradzam, przynajmniej wersję za ok. 13$. Nie wiem, jak ta programowalna, ale nie łudziłbym się, że będzie ciekawie ;)

Polecam zainteresować się czymś na xp-g, chociażby TF R5-A3. Po wymianie sterownika na ak-47 i porządnym złożeniu tego z użyciem fujika mamy na prawdę ciekawą latarkę. Nie mógłbym tu również nie wspomnieć o rewelacyjnym wykonaniu i bardzo ciekawym designie :) Na prawdę, robi wrażenie. Pierwsza latarka z DX, której powłoka nie rysuje się po konkretnym "użytkowaniu" :D
Również kwestia chłodzenia przy wyższych prądach jest zabezpieczona tym, że latarka aż do odkręcanego tailcapa stanowi jedną część. Przy czym klips nie jest zintegrowany z tailcapem, a z obudową.

Jeżeli nie zależy Ci na zasięgu, a nieco szerszym spocie, bierz w ciemno, oczywiście o ile masz ochotę ją moddować. Aha, jeszcze jedno: spot ma jakby pierścienie, ale nie ma przerw, widać to tylko podczas świecenie na białą ścianę. W komplecie z opaską czołową Nitecore jest rewelacyjną czołówką, jak i EDC bez niej. Świeci szeroko, jak i daleko. Wystarczy usunąć plastikową podkładkę spod refa i zabezpieczyć styki w inny sposob, by ref trochę opadł.

Zapewne niebawem skrobnę coś więcej, ale zdjęć z moddowania niestety nie posiadam. Btw, dzięki, Toosh :mrgreen:

/edit: aha, jeszcze link http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.39062

: wtorek 05 paź 2010, 22:28
autor: darks86
mauzer - dziękuję za info, teraz spokojnie mogę odpuścić temat akoraya.

Co do Trustfire - ciekawie wygląda, ale mnie modowanie nie interesuje. Nie mam wiedzy odpowiedniej i przede wszystkim chęci/czasu. Skoro w wersji seryjnej sterownik nie jest ok, to pozostaje mi zrezygnować.

Pozdr.

: sobota 30 paź 2010, 09:06
autor: moriel
Witam wszystkich

Zamówiłem ostatnio K-106 ale nie z DX tylko z KD. Jest tam trochę droższa, ok. 19$ ale opisana jako ta programowalna wersja i taką właśnie dostałem. Ogólnie jakość wykonania jest bardzo przyzwoita, do niewielu rzeczy można się przyczepić. Na pewno nie ma typowych baboli spotykanych w tańszej, 6-trybowej wersji.

Zacząłem oczywiście od przeszczepu diody na Q5 neutral white. Oceniając różnicę w jasności stwierdzam, że w środku raczej nie siedziała Q5 jak podają w opisie producenta, tylko raczej zwykła P4. W dodatku zimna. Brak mi niestety luksomierza, żeby to udowodnić.

Po rozebraniu "dupki" i switcha stwierdziłem, jak łatwo ludzka głupota może zepsuć nawet najlepszą koncepcję. Okazuje się, że blaszka pomiędzy wyłącznikiem a sprężynką jest stalowa i daje opór około.... 0,4 Ohma! Po prostu herezja: wyłącznik ze srebrzonymi stykami, złocona sprężynka i pomiędzy nimi blaszka ze stali. Jako, że nie miałem pod ręką akurat odpowiedniej miedzianej blachy posłużyłem się zwykłą monetą 1gr. Co prawda to nie czysta miedź, ale przewodzi równie dobrze i co więcej bardzo wdzięcznie się lutuje. Po opiłowaniu karbowanego brzegu rozmiar jest dokładnie odpowiedni, powstała blaszka jest tylko nieco grubsza niż oryginał, więc trzeba jeszcze odrobinkę przypiłować plastikowy pierścień, w którym jest osadzona. Sprężynkę przylutowałem do blaszki i w efekcie końcowym cały opór między sprężyną a korpusem spadł do mniej niż 0,1 Ohma. Dokładniej już nie mam jak pomierzyć :)

: sobota 30 paź 2010, 14:30
autor: Calineczka
moriel, witaj i dzięki za podzielenie się swoim doświadczeniem ;-)

: sobota 30 paź 2010, 22:33
autor: DNF
Jakieś foto story? :wink:

: środa 24 lis 2010, 22:12
autor: Pyra
Witam

Oj niespodzianka, widać kryzys na światowych rynkach i podwyżka cen atmeli ;)
Otóż dziś przyszła latareczka, otwieram w celu przeróbki, a tu niespodzianka, Chińczycy postanowili zmienić koncepcję.
Obrazek
Pomimo niezmienionego rozkładu ścieżek i całej przetwornicy, zmianie uległ procesor.

Pozdrawiam

: środa 24 lis 2010, 22:45
autor: krzycho_
Ten microchip Cie zagiął ? ;) najlepiej podstawic Atmela .

: środa 24 lis 2010, 22:57
autor: Pyra
Jakoś nie miałem okazji poznać PICów, a z podmianą procka, to za dużo matolenia, latarka dla kumpla, jak zobaczy, że to ma tryby to i tak będzie zadowolony.

Pozdrawiam

: środa 24 lis 2010, 23:06
autor: krzycho_
Pyra pisze:to za dużo matolenia


sorry ale nie rozumiem :smile: skoro pcb jest to samo to wylutowanie i wlutowanie attiny to 2min pracy

PICa można też przeprogramować (programtor JDM , wtyk db25 + pare elementów pasywnych) tyle że microchipa się nie programuje w bascomie niestety :(

: czwartek 25 lis 2010, 10:04
autor: Pyra
Witam
Jak wspomniałem część przetwornicy jest identyczna, ta pod procek jest już przeprojektowana pod rozkład pinów PICa. Poza tym musiał bym się uczyć nowej architektury, języka programowania, a ja już leniwy jestem......
A jak by co, mam jeszcze driverek z Akoraya z padniętą przetwornicą, więc w ostateczności mogę przelutować.
Zamówiłem jeszcze jedną sztukę i zobaczymy co przyjdzie.

Pozdrawiam

: sobota 04 gru 2010, 21:50
autor: wanmic1
Witajcie Panowie,

Proszę o pomoc...Nie wiem jak to się stało, ale AKOray k-106 przestała świecić... :(
Długo użytkowałem ją bez żadnego problemu, byłem bardzo zadowolony z zakupu. Wczoraj wymieniłem w niej baterię (dałem naładowaną na maksa SANYO eneloop). Załączyłem - świeciła. Położyłem ją na stoliku. Po 2 godzinach wziąłem do ręki, włączam i kicha..nie świeci. Bateria naładowana na maksa. Nie spadła, nikt nie zalał jej wodą, po prostu przestała świecić...

Proszę doradźcie zielonemu jak to można naprawić bo szkoda mi jej bardzo... :(

Czy możliwe jest, że elektronika w sterowniku się "przepaliła" ? Poniżej link w którym pisałem o dziwnym piszczeniu sterownika na każdym trybie...Może to spowodowało, że w końcu wysiadła ?

http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?t ... c&start=15

Będę bardzo wdzięczy za pomoc. Chyba kupię Romisena RC G2 - tam przynajmniej jest tylko 1 tryb więc mniejsze prawdopodobieństwo uszkodzenia.

Czy można normalnie przewody z diody pociągnąć do baterii bez puszczania tego przez sterownik ? Na trybach mi nie zależy, chcę mieć tylko jeden - ten MAX.

Pozdrawiam serdecznie, Michał

: sobota 04 gru 2010, 21:58
autor: Calineczka
wanmic1, obawiam się, że uszkodzona jest przetwornica. Częsta przypadłość, niestety. W grę wchodzi raczej wymiana sterownika na inny-moim zdaniem próba naprawiania tego nie ma sensu.

: niedziela 05 gru 2010, 00:50
autor: wanmic1
Dzięki za odpowiedź !

Cz w Romisen RC G2 też jest taka przetwornica ?

Czy można normalnie przewody z diody pociągnąć do baterii bez puszczania tego przez sterownik ? Na trybach mi nie zależy, chcę mieć tylko jeden - ten MAX. Chcę jakoś uratować tą latarkę...

Pozdrawiam serdecznie, Michał