Strona 8 z 9
: poniedziałek 04 paź 2010, 20:45
autor: darks86
A to bym wtopił, bo jakiś czas temu bliski byłem zamówienia tego Akoraya za 14$ myśląc, że ma konfigurację trybów.
Kiedyś Pikom (mam nadzieję, że nie przekręciłem nicku jednego z modów) zaserwował mojemu koledze parametry świetlne (czas świecenia/moc, wykres) iTP SA2 Eluma, więc sądziłem, że "zaawansowani" mają sposoby na odróżnienie bubla od perełki.
Muszę w takim razie poszukać czegoś innego. Dzięki serdeczne za wszystkie informacje.
: poniedziałek 04 paź 2010, 23:27
autor: Pikom
darks86 pisze:Kiedyś Pikom (mam nadzieję, że nie przekręciłem nicku jednego z modów) zaserwował mojemu koledze parametry świetlne (czas świecenia/moc, wykres) iTP SA2 Eluma, więc sądziłem, że "zaawansowani" mają sposoby na odróżnienie bubla od perełki.
Hej
Nie przekręciłeś
Ale trzeba odróżnić parametry podawane w lumenach od wartości mierzonych w luksach (na 1 metr)
http://pl.wikipedia.org/wiki/Lumen
kontra
http://pl.wikipedia.org/wiki/Luks_%28fotometria%29
I faktycznie, można odróżnić dobry produkt od złego - problem w tym, że tanie produkty z Chin są mało powtarzalne. Kupując lampkę o określonej nazwie w tym samym miejscu możesz dostać kilka różnych wersji nawet w jednej przesyłce
: wtorek 05 paź 2010, 21:17
autor: mauzer
Ostatnio jakość akorayów strasznie spadła... Zamawiałem kilka i całkowicie odradzam, przynajmniej wersję za ok. 13$. Nie wiem, jak ta programowalna, ale nie łudziłbym się, że będzie ciekawie
Polecam zainteresować się czymś na xp-g, chociażby TF R5-A3. Po wymianie sterownika na ak-47 i porządnym złożeniu tego z użyciem fujika mamy na prawdę ciekawą latarkę. Nie mógłbym tu również nie wspomnieć o rewelacyjnym wykonaniu i bardzo ciekawym designie
Na prawdę, robi wrażenie. Pierwsza latarka z DX, której powłoka nie rysuje się po konkretnym "użytkowaniu"
Również kwestia chłodzenia przy wyższych prądach jest zabezpieczona tym, że latarka aż do odkręcanego tailcapa stanowi jedną część. Przy czym klips nie jest zintegrowany z tailcapem, a z obudową.
Jeżeli nie zależy Ci na zasięgu, a nieco szerszym spocie, bierz w ciemno, oczywiście o ile masz ochotę ją moddować. Aha, jeszcze jedno: spot ma jakby pierścienie, ale nie ma przerw, widać to tylko podczas świecenie na białą ścianę. W komplecie z opaską czołową Nitecore jest rewelacyjną czołówką, jak i EDC bez niej. Świeci szeroko, jak i daleko. Wystarczy usunąć plastikową podkładkę spod refa i zabezpieczyć styki w inny sposob, by ref trochę opadł.
Zapewne niebawem skrobnę coś więcej, ale zdjęć z moddowania niestety nie posiadam. Btw, dzięki, Toosh
/edit: aha, jeszcze link
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.39062
: wtorek 05 paź 2010, 22:28
autor: darks86
mauzer - dziękuję za info, teraz spokojnie mogę odpuścić temat akoraya.
Co do Trustfire - ciekawie wygląda, ale mnie modowanie nie interesuje. Nie mam wiedzy odpowiedniej i przede wszystkim chęci/czasu. Skoro w wersji seryjnej sterownik nie jest ok, to pozostaje mi zrezygnować.
Pozdr.
: sobota 30 paź 2010, 09:06
autor: moriel
Witam wszystkich
Zamówiłem ostatnio K-106 ale nie z DX tylko z KD. Jest tam trochę droższa, ok. 19$ ale opisana jako ta programowalna wersja i taką właśnie dostałem. Ogólnie jakość wykonania jest bardzo przyzwoita, do niewielu rzeczy można się przyczepić. Na pewno nie ma typowych baboli spotykanych w tańszej, 6-trybowej wersji.
Zacząłem oczywiście od przeszczepu diody na Q5 neutral white. Oceniając różnicę w jasności stwierdzam, że w środku raczej nie siedziała Q5 jak podają w opisie producenta, tylko raczej zwykła P4. W dodatku zimna. Brak mi niestety luksomierza, żeby to udowodnić.
Po rozebraniu "dupki" i switcha stwierdziłem, jak łatwo ludzka głupota może zepsuć nawet najlepszą koncepcję. Okazuje się, że blaszka pomiędzy wyłącznikiem a sprężynką jest stalowa i daje opór około.... 0,4 Ohma! Po prostu herezja: wyłącznik ze srebrzonymi stykami, złocona sprężynka i pomiędzy nimi blaszka ze stali. Jako, że nie miałem pod ręką akurat odpowiedniej miedzianej blachy posłużyłem się zwykłą monetą 1gr. Co prawda to nie czysta miedź, ale przewodzi równie dobrze i co więcej bardzo wdzięcznie się lutuje. Po opiłowaniu karbowanego brzegu rozmiar jest dokładnie odpowiedni, powstała blaszka jest tylko nieco grubsza niż oryginał, więc trzeba jeszcze odrobinkę przypiłować plastikowy pierścień, w którym jest osadzona. Sprężynkę przylutowałem do blaszki i w efekcie końcowym cały opór między sprężyną a korpusem spadł do mniej niż 0,1 Ohma. Dokładniej już nie mam jak pomierzyć
: sobota 30 paź 2010, 14:30
autor: Calineczka
moriel, witaj i dzięki za podzielenie się swoim doświadczeniem
: sobota 30 paź 2010, 22:33
autor: DNF
Jakieś foto story?
: środa 24 lis 2010, 22:12
autor: Pyra
Witam
Oj niespodzianka, widać kryzys na światowych rynkach i podwyżka cen atmeli
Otóż dziś przyszła latareczka, otwieram w celu przeróbki, a tu niespodzianka, Chińczycy postanowili zmienić koncepcję.
Pomimo niezmienionego rozkładu ścieżek i całej przetwornicy, zmianie uległ procesor.
Pozdrawiam
: środa 24 lis 2010, 22:45
autor: krzycho_
Ten microchip Cie zagiął ?
najlepiej podstawic Atmela .
: środa 24 lis 2010, 22:57
autor: Pyra
Jakoś nie miałem okazji poznać PICów, a z podmianą procka, to za dużo matolenia, latarka dla kumpla, jak zobaczy, że to ma tryby to i tak będzie zadowolony.
Pozdrawiam
: środa 24 lis 2010, 23:06
autor: krzycho_
Pyra pisze:to za dużo matolenia
sorry ale nie rozumiem
skoro pcb jest to samo to wylutowanie i wlutowanie attiny to 2min pracy
PICa można też przeprogramować (programtor JDM , wtyk db25 + pare elementów pasywnych) tyle że microchipa się nie programuje w bascomie niestety
: czwartek 25 lis 2010, 10:04
autor: Pyra
Witam
Jak wspomniałem część przetwornicy jest identyczna, ta pod procek jest już przeprojektowana pod rozkład pinów PICa. Poza tym musiał bym się uczyć nowej architektury, języka programowania, a ja już leniwy jestem......
A jak by co, mam jeszcze driverek z Akoraya z padniętą przetwornicą, więc w ostateczności mogę przelutować.
Zamówiłem jeszcze jedną sztukę i zobaczymy co przyjdzie.
Pozdrawiam
: sobota 04 gru 2010, 21:50
autor: wanmic1
Witajcie Panowie,
Proszę o pomoc...Nie wiem jak to się stało, ale AKOray k-106 przestała świecić...
Długo użytkowałem ją bez żadnego problemu, byłem bardzo zadowolony z zakupu. Wczoraj wymieniłem w niej baterię (dałem naładowaną na maksa SANYO eneloop). Załączyłem - świeciła. Położyłem ją na stoliku. Po 2 godzinach wziąłem do ręki, włączam i kicha..nie świeci. Bateria naładowana na maksa. Nie spadła, nikt nie zalał jej wodą, po prostu przestała świecić...
Proszę doradźcie zielonemu jak to można naprawić bo szkoda mi jej bardzo...
Czy możliwe jest, że elektronika w sterowniku się "przepaliła" ? Poniżej link w którym pisałem o dziwnym piszczeniu sterownika na każdym trybie...Może to spowodowało, że w końcu wysiadła ?
http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?t ... c&start=15
Będę bardzo wdzięczy za pomoc. Chyba kupię Romisena RC G2 - tam przynajmniej jest tylko 1 tryb więc mniejsze prawdopodobieństwo uszkodzenia.
Czy można normalnie przewody z diody pociągnąć do baterii bez puszczania tego przez sterownik ? Na trybach mi nie zależy, chcę mieć tylko jeden - ten MAX.
Pozdrawiam serdecznie, Michał
: sobota 04 gru 2010, 21:58
autor: Calineczka
wanmic1, obawiam się, że uszkodzona jest przetwornica. Częsta przypadłość, niestety. W grę wchodzi raczej wymiana sterownika na inny-moim zdaniem próba naprawiania tego nie ma sensu.
: niedziela 05 gru 2010, 00:50
autor: wanmic1
Dzięki za odpowiedź !
Cz w Romisen RC G2 też jest taka przetwornica ?
Czy można normalnie przewody z diody pociągnąć do baterii bez puszczania tego przez sterownik ? Na trybach mi nie zależy, chcę mieć tylko jeden - ten MAX. Chcę jakoś uratować tą latarkę...
Pozdrawiam serdecznie, Michał