Akoray K-106 CREE Q5 ...niespodzianka
A to bym wtopił, bo jakiś czas temu bliski byłem zamówienia tego Akoraya za 14$ myśląc, że ma konfigurację trybów.
Kiedyś Pikom (mam nadzieję, że nie przekręciłem nicku jednego z modów) zaserwował mojemu koledze parametry świetlne (czas świecenia/moc, wykres) iTP SA2 Eluma, więc sądziłem, że "zaawansowani" mają sposoby na odróżnienie bubla od perełki.
Muszę w takim razie poszukać czegoś innego. Dzięki serdeczne za wszystkie informacje.
Kiedyś Pikom (mam nadzieję, że nie przekręciłem nicku jednego z modów) zaserwował mojemu koledze parametry świetlne (czas świecenia/moc, wykres) iTP SA2 Eluma, więc sądziłem, że "zaawansowani" mają sposoby na odróżnienie bubla od perełki.
Muszę w takim razie poszukać czegoś innego. Dzięki serdeczne za wszystkie informacje.
Hejdarks86 pisze:Kiedyś Pikom (mam nadzieję, że nie przekręciłem nicku jednego z modów) zaserwował mojemu koledze parametry świetlne (czas świecenia/moc, wykres) iTP SA2 Eluma, więc sądziłem, że "zaawansowani" mają sposoby na odróżnienie bubla od perełki.
Nie przekręciłeś Ale trzeba odróżnić parametry podawane w lumenach od wartości mierzonych w luksach (na 1 metr)
http://pl.wikipedia.org/wiki/Lumen
kontra
http://pl.wikipedia.org/wiki/Luks_%28fotometria%29
I faktycznie, można odróżnić dobry produkt od złego - problem w tym, że tanie produkty z Chin są mało powtarzalne. Kupując lampkę o określonej nazwie w tym samym miejscu możesz dostać kilka różnych wersji nawet w jednej przesyłce
Pozdr.
Pikom
Pikom
Ostatnio jakość akorayów strasznie spadła... Zamawiałem kilka i całkowicie odradzam, przynajmniej wersję za ok. 13$. Nie wiem, jak ta programowalna, ale nie łudziłbym się, że będzie ciekawie
Polecam zainteresować się czymś na xp-g, chociażby TF R5-A3. Po wymianie sterownika na ak-47 i porządnym złożeniu tego z użyciem fujika mamy na prawdę ciekawą latarkę. Nie mógłbym tu również nie wspomnieć o rewelacyjnym wykonaniu i bardzo ciekawym designie Na prawdę, robi wrażenie. Pierwsza latarka z DX, której powłoka nie rysuje się po konkretnym "użytkowaniu"
Również kwestia chłodzenia przy wyższych prądach jest zabezpieczona tym, że latarka aż do odkręcanego tailcapa stanowi jedną część. Przy czym klips nie jest zintegrowany z tailcapem, a z obudową.
Jeżeli nie zależy Ci na zasięgu, a nieco szerszym spocie, bierz w ciemno, oczywiście o ile masz ochotę ją moddować. Aha, jeszcze jedno: spot ma jakby pierścienie, ale nie ma przerw, widać to tylko podczas świecenie na białą ścianę. W komplecie z opaską czołową Nitecore jest rewelacyjną czołówką, jak i EDC bez niej. Świeci szeroko, jak i daleko. Wystarczy usunąć plastikową podkładkę spod refa i zabezpieczyć styki w inny sposob, by ref trochę opadł.
Zapewne niebawem skrobnę coś więcej, ale zdjęć z moddowania niestety nie posiadam. Btw, dzięki, Toosh
/edit: aha, jeszcze link http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.39062
Polecam zainteresować się czymś na xp-g, chociażby TF R5-A3. Po wymianie sterownika na ak-47 i porządnym złożeniu tego z użyciem fujika mamy na prawdę ciekawą latarkę. Nie mógłbym tu również nie wspomnieć o rewelacyjnym wykonaniu i bardzo ciekawym designie Na prawdę, robi wrażenie. Pierwsza latarka z DX, której powłoka nie rysuje się po konkretnym "użytkowaniu"
Również kwestia chłodzenia przy wyższych prądach jest zabezpieczona tym, że latarka aż do odkręcanego tailcapa stanowi jedną część. Przy czym klips nie jest zintegrowany z tailcapem, a z obudową.
Jeżeli nie zależy Ci na zasięgu, a nieco szerszym spocie, bierz w ciemno, oczywiście o ile masz ochotę ją moddować. Aha, jeszcze jedno: spot ma jakby pierścienie, ale nie ma przerw, widać to tylko podczas świecenie na białą ścianę. W komplecie z opaską czołową Nitecore jest rewelacyjną czołówką, jak i EDC bez niej. Świeci szeroko, jak i daleko. Wystarczy usunąć plastikową podkładkę spod refa i zabezpieczyć styki w inny sposob, by ref trochę opadł.
Zapewne niebawem skrobnę coś więcej, ale zdjęć z moddowania niestety nie posiadam. Btw, dzięki, Toosh
/edit: aha, jeszcze link http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.39062
Witam wszystkich
Zamówiłem ostatnio K-106 ale nie z DX tylko z KD. Jest tam trochę droższa, ok. 19$ ale opisana jako ta programowalna wersja i taką właśnie dostałem. Ogólnie jakość wykonania jest bardzo przyzwoita, do niewielu rzeczy można się przyczepić. Na pewno nie ma typowych baboli spotykanych w tańszej, 6-trybowej wersji.
Zacząłem oczywiście od przeszczepu diody na Q5 neutral white. Oceniając różnicę w jasności stwierdzam, że w środku raczej nie siedziała Q5 jak podają w opisie producenta, tylko raczej zwykła P4. W dodatku zimna. Brak mi niestety luksomierza, żeby to udowodnić.
Po rozebraniu "dupki" i switcha stwierdziłem, jak łatwo ludzka głupota może zepsuć nawet najlepszą koncepcję. Okazuje się, że blaszka pomiędzy wyłącznikiem a sprężynką jest stalowa i daje opór około.... 0,4 Ohma! Po prostu herezja: wyłącznik ze srebrzonymi stykami, złocona sprężynka i pomiędzy nimi blaszka ze stali. Jako, że nie miałem pod ręką akurat odpowiedniej miedzianej blachy posłużyłem się zwykłą monetą 1gr. Co prawda to nie czysta miedź, ale przewodzi równie dobrze i co więcej bardzo wdzięcznie się lutuje. Po opiłowaniu karbowanego brzegu rozmiar jest dokładnie odpowiedni, powstała blaszka jest tylko nieco grubsza niż oryginał, więc trzeba jeszcze odrobinkę przypiłować plastikowy pierścień, w którym jest osadzona. Sprężynkę przylutowałem do blaszki i w efekcie końcowym cały opór między sprężyną a korpusem spadł do mniej niż 0,1 Ohma. Dokładniej już nie mam jak pomierzyć
Zamówiłem ostatnio K-106 ale nie z DX tylko z KD. Jest tam trochę droższa, ok. 19$ ale opisana jako ta programowalna wersja i taką właśnie dostałem. Ogólnie jakość wykonania jest bardzo przyzwoita, do niewielu rzeczy można się przyczepić. Na pewno nie ma typowych baboli spotykanych w tańszej, 6-trybowej wersji.
Zacząłem oczywiście od przeszczepu diody na Q5 neutral white. Oceniając różnicę w jasności stwierdzam, że w środku raczej nie siedziała Q5 jak podają w opisie producenta, tylko raczej zwykła P4. W dodatku zimna. Brak mi niestety luksomierza, żeby to udowodnić.
Po rozebraniu "dupki" i switcha stwierdziłem, jak łatwo ludzka głupota może zepsuć nawet najlepszą koncepcję. Okazuje się, że blaszka pomiędzy wyłącznikiem a sprężynką jest stalowa i daje opór około.... 0,4 Ohma! Po prostu herezja: wyłącznik ze srebrzonymi stykami, złocona sprężynka i pomiędzy nimi blaszka ze stali. Jako, że nie miałem pod ręką akurat odpowiedniej miedzianej blachy posłużyłem się zwykłą monetą 1gr. Co prawda to nie czysta miedź, ale przewodzi równie dobrze i co więcej bardzo wdzięcznie się lutuje. Po opiłowaniu karbowanego brzegu rozmiar jest dokładnie odpowiedni, powstała blaszka jest tylko nieco grubsza niż oryginał, więc trzeba jeszcze odrobinkę przypiłować plastikowy pierścień, w którym jest osadzona. Sprężynkę przylutowałem do blaszki i w efekcie końcowym cały opór między sprężyną a korpusem spadł do mniej niż 0,1 Ohma. Dokładniej już nie mam jak pomierzyć
- Calineczka
- Posty: 7578
- Rejestracja: niedziela 11 lis 2007, 20:19
- Lokalizacja: Wejherowo
- Kontakt:
Witam
Oj niespodzianka, widać kryzys na światowych rynkach i podwyżka cen atmeli
Otóż dziś przyszła latareczka, otwieram w celu przeróbki, a tu niespodzianka, Chińczycy postanowili zmienić koncepcję.
Pomimo niezmienionego rozkładu ścieżek i całej przetwornicy, zmianie uległ procesor.
Pozdrawiam
Oj niespodzianka, widać kryzys na światowych rynkach i podwyżka cen atmeli
Otóż dziś przyszła latareczka, otwieram w celu przeróbki, a tu niespodzianka, Chińczycy postanowili zmienić koncepcję.
Pomimo niezmienionego rozkładu ścieżek i całej przetwornicy, zmianie uległ procesor.
Pozdrawiam
Izali miecz godniejszy niżli topór w boju?
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
Witam
Jak wspomniałem część przetwornicy jest identyczna, ta pod procek jest już przeprojektowana pod rozkład pinów PICa. Poza tym musiał bym się uczyć nowej architektury, języka programowania, a ja już leniwy jestem......
A jak by co, mam jeszcze driverek z Akoraya z padniętą przetwornicą, więc w ostateczności mogę przelutować.
Zamówiłem jeszcze jedną sztukę i zobaczymy co przyjdzie.
Pozdrawiam
Jak wspomniałem część przetwornicy jest identyczna, ta pod procek jest już przeprojektowana pod rozkład pinów PICa. Poza tym musiał bym się uczyć nowej architektury, języka programowania, a ja już leniwy jestem......
A jak by co, mam jeszcze driverek z Akoraya z padniętą przetwornicą, więc w ostateczności mogę przelutować.
Zamówiłem jeszcze jedną sztukę i zobaczymy co przyjdzie.
Pozdrawiam
Izali miecz godniejszy niżli topór w boju?
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
Witajcie Panowie,
Proszę o pomoc...Nie wiem jak to się stało, ale AKOray k-106 przestała świecić...
Długo użytkowałem ją bez żadnego problemu, byłem bardzo zadowolony z zakupu. Wczoraj wymieniłem w niej baterię (dałem naładowaną na maksa SANYO eneloop). Załączyłem - świeciła. Położyłem ją na stoliku. Po 2 godzinach wziąłem do ręki, włączam i kicha..nie świeci. Bateria naładowana na maksa. Nie spadła, nikt nie zalał jej wodą, po prostu przestała świecić...
Proszę doradźcie zielonemu jak to można naprawić bo szkoda mi jej bardzo...
Czy możliwe jest, że elektronika w sterowniku się "przepaliła" ? Poniżej link w którym pisałem o dziwnym piszczeniu sterownika na każdym trybie...Może to spowodowało, że w końcu wysiadła ?
http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?t ... c&start=15
Będę bardzo wdzięczy za pomoc. Chyba kupię Romisena RC G2 - tam przynajmniej jest tylko 1 tryb więc mniejsze prawdopodobieństwo uszkodzenia.
Czy można normalnie przewody z diody pociągnąć do baterii bez puszczania tego przez sterownik ? Na trybach mi nie zależy, chcę mieć tylko jeden - ten MAX.
Pozdrawiam serdecznie, Michał
Proszę o pomoc...Nie wiem jak to się stało, ale AKOray k-106 przestała świecić...
Długo użytkowałem ją bez żadnego problemu, byłem bardzo zadowolony z zakupu. Wczoraj wymieniłem w niej baterię (dałem naładowaną na maksa SANYO eneloop). Załączyłem - świeciła. Położyłem ją na stoliku. Po 2 godzinach wziąłem do ręki, włączam i kicha..nie świeci. Bateria naładowana na maksa. Nie spadła, nikt nie zalał jej wodą, po prostu przestała świecić...
Proszę doradźcie zielonemu jak to można naprawić bo szkoda mi jej bardzo...
Czy możliwe jest, że elektronika w sterowniku się "przepaliła" ? Poniżej link w którym pisałem o dziwnym piszczeniu sterownika na każdym trybie...Może to spowodowało, że w końcu wysiadła ?
http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?t ... c&start=15
Będę bardzo wdzięczy za pomoc. Chyba kupię Romisena RC G2 - tam przynajmniej jest tylko 1 tryb więc mniejsze prawdopodobieństwo uszkodzenia.
Czy można normalnie przewody z diody pociągnąć do baterii bez puszczania tego przez sterownik ? Na trybach mi nie zależy, chcę mieć tylko jeden - ten MAX.
Pozdrawiam serdecznie, Michał
- Calineczka
- Posty: 7578
- Rejestracja: niedziela 11 lis 2007, 20:19
- Lokalizacja: Wejherowo
- Kontakt: