Zimowe choroby Naszych autek

....nie pasujące gdzie indziej...
Awatar użytkownika
ElSor
Site Admin
Posty: 5041
Rejestracja: niedziela 13 wrz 2009, 12:52
Lokalizacja: Ozimek

Post autor: ElSor »

W aucie wczoraj (po odpaleniu) zrobiło się jakieś zwarcie (przygasły światła na chwilę, licznik się zresetował itp). Od tej pory mam problem z migoczącymi wszelakimi światłami (napięcie pulsuje) na obrotach jałowych i niskich. Jak na złość kilka dni temu w 1 z tematów na tym forum pisałem, że nie mam w aucie skoków napięcia :roll: Wstępnie widzę ze napięcie akumulatora jest dobre (13,6-14,4 zależnie od obciążenia ale pulsuje mocno).
Z informacji znalezionych w necie czeka mnie wymiana alternatora lub mostka prostowniczego ew regulatora napięcia i może dodatkowo świec od tzw podgrzewania postojowego (akurat wczoraj też był wymieniony 50A przepalony bezpiecznik właśnie do nich i podładowany aku). W najlepszym wypadku gdzieś nie mam dobrego styku ale to sprawdzę w najbliższym czasie no i zobaczę oscyloskopem jak skacze napięcie na wyjściu wyzwalania i akumulatorze (dowiem się z tego mam nadzieję co poszło).
tery
Posty: 131
Rejestracja: niedziela 10 lip 2011, 10:58
Lokalizacja: wlkp

Post autor: tery »

ELsor mam dokładnie taki sam problem. Nie dziwi mnie to że to zimą wyłazi... Przeciwmgielne,nadmuch, podgrzewanie szyb,lusterek... Obciążenie konkretne
Awatar użytkownika
Nightmare
Posty: 1263
Rejestracja: sobota 26 lut 2011, 00:14
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: Nightmare »

tery pisze:ELsor mam dokładnie taki sam problem. Nie dziwi mnie to że to zimą wyłazi... Przeciwmgielne,nadmuch, podgrzewanie szyb,lusterek... Obciążenie konkretne
Francuz ?
MPP-1 / Skyline I / L2P T6 / LL P7 / RC-39@XR-E R2 1.05A / C2 HA-III@T6 2.8A / Niwalker NWK600N1/ UF WF-501B / Balder SE-2@U3 3.04A / Shadov TC500 / SF M9
DNF
Posty: 4606
Rejestracja: piątek 23 lis 2007, 19:07
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: DNF »

Nightmare nie strasz... mam francuza i korzystam z wszystkich świateł, bywa że i z tylnych mgłowych,
nawiew na maks, podgrzewanie szyb i lusterek... Wolałbym uniknąć takiej niespodzianki.
tery
Posty: 131
Rejestracja: niedziela 10 lip 2011, 10:58
Lokalizacja: wlkp

Post autor: tery »

Nightmare pisze:tery napisał/a:
ELsor mam dokładnie taki sam problem. Nie dziwi mnie to że to zimą wyłazi... Przeciwmgielne,nadmuch, podgrzewanie szyb,lusterek... Obciążenie konkretne


Francuz ?
Właśnie nie... Japonia, a właściwie Holandia - Mitsubishi Carisma
Awatar użytkownika
ElSor
Site Admin
Posty: 5041
Rejestracja: niedziela 13 wrz 2009, 12:52
Lokalizacja: Ozimek

Post autor: ElSor »

DNF, google mi powiedziało, że najwięcej tego typu usterek mają Fordy ... mam VAGa i żeby przebić się w wynikach do ciekawszych dla mnie wpisów musiałem dodać TDI. Z aut na F w pierwszych wynikach wyszukiwania były tez Fiaty (CC głównie) ale francuzów nie widziałem. Pytanie jeszcze jak mocny masz alternator bo mocniejszy powinien być bardziej odporny na takie usterki (pomijając usterkę szczotek), choć u mnie 120A nie wytrzymał a miałem włączone tylko światła i ogrzewanie fotela (+ podgrzewanie świec silnika i świec podgrzewacza płynu chłodzącego - same świece to ok 70-105A).
DNF
Posty: 4606
Rejestracja: piątek 23 lis 2007, 19:07
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: DNF »

Jak same świece to ~100A to Ty się dziwisz :wink:
Na dobrą sprawę nie wiem jaki mam alternator. Samochód to Scenic 1.9dTi 98r
Awatar użytkownika
ElSor
Site Admin
Posty: 5041
Rejestracja: niedziela 13 wrz 2009, 12:52
Lokalizacja: Ozimek

Post autor: ElSor »

Tyle, że nie ja projektowałem całość a regulator chyba "wie" ile może puścić by nie zepsuć.
Jak masz diesla to pewnie alternator jest nie mniejszy niż 90A właśnie ze względu na świece żarowe (10-15A pobiera 1 po lekkim rozgrzaniu, na starcie ponad 20A).
Awatar użytkownika
Nightmare
Posty: 1263
Rejestracja: sobota 26 lut 2011, 00:14
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: Nightmare »

Renówki są najgorsze z elektryką, taki szajs że masakra, nie wiem jak scenic ale meganka i laguna to wiodą prym w samo jaraniu się elektryki
MPP-1 / Skyline I / L2P T6 / LL P7 / RC-39@XR-E R2 1.05A / C2 HA-III@T6 2.8A / Niwalker NWK600N1/ UF WF-501B / Balder SE-2@U3 3.04A / Shadov TC500 / SF M9
Awatar użytkownika
Kazik
Posty: 665
Rejestracja: czwartek 07 sie 2008, 19:02
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Kazik »

Mam w rodzinie 12-letnią Meganke. Raz się zepsuł rozrusznik (jakieś styki zaśniedziały czy coś, kiedy auto było dość młode ,<3 lat)), ostatnio padło coś z immobiliazerem. No i kiedyś wymiana stacyjki czy jej naprawa (nie pamiętam na czym sprawa stanęła). Powyższego problemu albo nie było, albo nikt go nie zauważył. Myśle, że jak na 12-letnie auto z 190kkm przebiegu to wynik nienajgorszy. ;)
DNF
Posty: 4606
Rejestracja: piątek 23 lis 2007, 19:07
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: DNF »

Ja przebiegu mam ~240k km i nie wiadomo ile był cofnięty przed zakupem :mrgreen:
Jedynie co mu dolega to uciekający płyn chłodniczy i nie leci do głowicy, to jest pewniak.
Pozdrawiam
joon
Posty: 621
Rejestracja: niedziela 04 mar 2012, 15:31
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: joon »

Co do elektryki: posprawdzajcie przewody masowe; zwłaszcza pomiędzy aku a karoserią oraz masa w alternatorze, często trochę "syfu" zbierze się na połączeniach i podczas przepływu dużych prądów są skutki takie jak opisywaliście, zwłaszcza przy dieslach.
Awatar użytkownika
Nightmare
Posty: 1263
Rejestracja: sobota 26 lut 2011, 00:14
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: Nightmare »

TDI engines are for senior citizens :P
MPP-1 / Skyline I / L2P T6 / LL P7 / RC-39@XR-E R2 1.05A / C2 HA-III@T6 2.8A / Niwalker NWK600N1/ UF WF-501B / Balder SE-2@U3 3.04A / Shadov TC500 / SF M9
Awatar użytkownika
zedart
Posty: 219
Rejestracja: wtorek 29 maja 2012, 18:37
Lokalizacja: Walia

Post autor: zedart »

Na szczęście ja mam CDTI :)
zed-art.co.uk
Awatar użytkownika
Kazik
Posty: 665
Rejestracja: czwartek 07 sie 2008, 19:02
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Kazik »

Też mam CDTI - w wieku 21 lat czuje się staro. :mrgreen:

W sumie wracając do wątku - musze poczekać jeszcze rok na wymarzone auto. :???: Oczywiście w benzynce. :twisted:
ODPOWIEDZ