Zimowe choroby Naszych autek
W aucie wczoraj (po odpaleniu) zrobiło się jakieś zwarcie (przygasły światła na chwilę, licznik się zresetował itp). Od tej pory mam problem z migoczącymi wszelakimi światłami (napięcie pulsuje) na obrotach jałowych i niskich. Jak na złość kilka dni temu w 1 z tematów na tym forum pisałem, że nie mam w aucie skoków napięcia Wstępnie widzę ze napięcie akumulatora jest dobre (13,6-14,4 zależnie od obciążenia ale pulsuje mocno).
Z informacji znalezionych w necie czeka mnie wymiana alternatora lub mostka prostowniczego ew regulatora napięcia i może dodatkowo świec od tzw podgrzewania postojowego (akurat wczoraj też był wymieniony 50A przepalony bezpiecznik właśnie do nich i podładowany aku). W najlepszym wypadku gdzieś nie mam dobrego styku ale to sprawdzę w najbliższym czasie no i zobaczę oscyloskopem jak skacze napięcie na wyjściu wyzwalania i akumulatorze (dowiem się z tego mam nadzieję co poszło).
Z informacji znalezionych w necie czeka mnie wymiana alternatora lub mostka prostowniczego ew regulatora napięcia i może dodatkowo świec od tzw podgrzewania postojowego (akurat wczoraj też był wymieniony 50A przepalony bezpiecznik właśnie do nich i podładowany aku). W najlepszym wypadku gdzieś nie mam dobrego styku ale to sprawdzę w najbliższym czasie no i zobaczę oscyloskopem jak skacze napięcie na wyjściu wyzwalania i akumulatorze (dowiem się z tego mam nadzieję co poszło).
Francuz ?tery pisze:ELsor mam dokładnie taki sam problem. Nie dziwi mnie to że to zimą wyłazi... Przeciwmgielne,nadmuch, podgrzewanie szyb,lusterek... Obciążenie konkretne
MPP-1 / Skyline I / L2P T6 / LL P7 / RC-39@XR-E R2 1.05A / C2 HA-III@T6 2.8A / Niwalker NWK600N1/ UF WF-501B / Balder SE-2@U3 3.04A / Shadov TC500 / SF M9
DNF, google mi powiedziało, że najwięcej tego typu usterek mają Fordy ... mam VAGa i żeby przebić się w wynikach do ciekawszych dla mnie wpisów musiałem dodać TDI. Z aut na F w pierwszych wynikach wyszukiwania były tez Fiaty (CC głównie) ale francuzów nie widziałem. Pytanie jeszcze jak mocny masz alternator bo mocniejszy powinien być bardziej odporny na takie usterki (pomijając usterkę szczotek), choć u mnie 120A nie wytrzymał a miałem włączone tylko światła i ogrzewanie fotela (+ podgrzewanie świec silnika i świec podgrzewacza płynu chłodzącego - same świece to ok 70-105A).
Mam w rodzinie 12-letnią Meganke. Raz się zepsuł rozrusznik (jakieś styki zaśniedziały czy coś, kiedy auto było dość młode ,<3 lat)), ostatnio padło coś z immobiliazerem. No i kiedyś wymiana stacyjki czy jej naprawa (nie pamiętam na czym sprawa stanęła). Powyższego problemu albo nie było, albo nikt go nie zauważył. Myśle, że jak na 12-letnie auto z 190kkm przebiegu to wynik nienajgorszy.