Mała modyfikacja i poprawienie termiki w SolarForce L2P

co i jak zrobiłem...
Krawiec.diy
Posty: 83
Rejestracja: czwartek 08 lis 2012, 04:35
Lokalizacja: Czapury/Gądki

Mała modyfikacja i poprawienie termiki w SolarForce L2P

Post autor: Krawiec.diy »

Witajcie
ostatniego czasu w oryginalnym module od SF padła mi dioda i w tym wypadku postanowiłem ze trzeba dokładniej przyjrzeć się z jaką starannością jest wykonana piguła. Niestety nie posiadam zdjęć z przed modyfikacji ale np. MCPCB była wklejona na dość grubą warstwę kleju, otworki na przewody wymagały ogradowania bo krawędzie wystawały dość sporo ponad płaszczyznę.
Głównym celem modyfikacji było poprawienie, wyrównanie płaszczyzn oraz przede wszystkim ulepszenie transportu ciepła z Leda, po zmierzeniu ścianki do której była przyklejona MCPCB miała ona zaledwie 1mm grubości i tu trzeba było dorobić pastylkę o grubości 2mm i wciśnięciu jej na prasie z odrobiną kleju dwuskładnikowego Fischer WLK która następnie została wygrzana w piekarniku w celu utwardzenia ( kleju używam od lat i jest naprawdę dobry w dodatku trzyma bardzo mocno dlatego tez do przyklejenia MCPCB użyłem czegoś innego bo demontaż byłby niemożliwy ).
Po zakupie nowego podłoża od kolegi z forum stwierdziłem ze trzeba coś zrobić bo nowe ma fi 14mm a miejsce na nie 17mm i tu narodził się pomysł wytoczenia cieniutkiego pierścionka z mosiądzu za pomocą którego idealnie wypełnię luke pomiędzy podłożem a pigułą i przy okazji lekko poprawie przekazywanie ciepła z boków podłoża do piguły, całość została wklejona za pomocą taśmy dwustronnej Fischer WLFT 405 grubości 0.15mm a wcześniej omawiany pierścionek został wciśnięty na paste Arctic Ceramique gdyby kiedyś trzeba było go zdemontować :wink:

Aha dodam ze przed usmażeniem Leda termika była poprawiona blaszkami z miedzi 0.3mm i 0.1 mm ( ta ostatnia wchodziła na bardzo mocny wcisk, ale do demontażu piguły narzędzia nie były potrzebne ) i latareczka nagrzewała się dość szybko.
Teraz po modyfikacji przy temperaturze na dworze -2stC po około 1,5 minuty czuć sporo ciepła w ręku :mrgreen:

Blaszka miedziana oraz nowy solidny styk z mosiądzu, od siebie dodam ze mimo bardzo mocnego wtrząsania latareczką aku nie traci kontaktu i tryby sie nie zmieniają.

Obrazek

Pastylka przed wciśnięciem w pigułe.

Obrazek

Pierścionek otaczający MCPCB z zaklejonymi Kaptonem polami lutowniczymi do testów i wersja raczej ostateczna, całośc oklejona Kaptonem

Obrazek

Obrazek
Ostatnio zmieniony czwartek 20 gru 2012, 23:13 przez Krawiec.diy, łącznie zmieniany 3 razy.
Awatar użytkownika
Pyra
Site Admin
Posty: 8527
Rejestracja: niedziela 02 sie 2009, 20:35
Lokalizacja: Gądki

Post autor: Pyra »

Witam
Bardzo fajnie rozwiązana przeróbka, ale nie myślałeś aby wlutować tą mosiężną pastylkę? Albo wykonać całość na nowo...

Pozdrawiam
Izali miecz godniejszy niżli topór w boju?
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
Awatar użytkownika
Nightmare
Posty: 1263
Rejestracja: sobota 26 lut 2011, 00:14
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: Nightmare »

Krawiec.diy pisze:Pierścionek otaczający MCPCB z zaklejonymi Keptonem polami lutowniczymi do testów i wersja raczej ostateczna, całośc oklejona Keptonem
Kaptonem
MPP-1 / Skyline I / L2P T6 / LL P7 / RC-39@XR-E R2 1.05A / C2 HA-III@T6 2.8A / Niwalker NWK600N1/ UF WF-501B / Balder SE-2@U3 3.04A / Shadov TC500 / SF M9
Krawiec.diy
Posty: 83
Rejestracja: czwartek 08 lis 2012, 04:35
Lokalizacja: Czapury/Gądki

Post autor: Krawiec.diy »

Pyra pisze:Witam
Bardzo fajnie rozwiązana przeróbka, ale nie myślałeś aby wlutować tą mosiężną pastylkę? Albo wykonać całość na nowo...

Pozdrawiam
Właśnie pierwotny plan był taki ze miała ona zostać wlutowana na pastę lutowniczą + cyna, otworek po środku właśnie był mi potrzebny aby zalać go cyną ale jakoś już nastał wieczór i w rękę wpadł epoksyd, pastylka weszła na mocny wcisk dlatego musiałem użyć prasy :wink: więc myślę że nie ma tragedii. Mimo ze cyna ma wiadomo większe przewodnictwo ciepła to jestem mega zadowolony z efektu końcowego, następny moduł jaki wpadnie mi w ręce dla porównania zalutuje, tym bardziej ze niedługo będę miał dostęp do kamery termowizyjnej to sobie porównam.

Myślałem aby zrobić pigułę na nowo ale niestety nie mam możliwości robienia gwintów na mojej tokarce, ale ten temat jest do obgadania ze znajomym który ma na zakładzie sporo fajnych maszyn :cool:
Nightmare pisze: Kaptonem
Zgadza się, dzięki za zwrócenie uwagi. Poprawione
Ostatnio zmieniony czwartek 20 gru 2012, 22:19 przez Krawiec.diy, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
smokuxx1987
Posty: 2113
Rejestracja: środa 16 maja 2012, 19:04
Lokalizacja: Krosno

Post autor: smokuxx1987 »

A po co ci gwinty w L2P jak tam jest moduł D26.
Jedyny gwint to ten w który wkręca sie reflektor, wystarczyło podtoczyć reflektor w miejscu gwintu a pigułe w tym miejscu poszerzyć żeby reflektor wchodził na wcisk.
Twoje rozwiązanie też jest dobre, ale dużo bardziej czasochłonne.
Krawiec.diy
Posty: 83
Rejestracja: czwartek 08 lis 2012, 04:35
Lokalizacja: Czapury/Gądki

Post autor: Krawiec.diy »

smokuxx1987 pisze:A po co ci gwinty w L2P jak tam jest moduł D26.
Jedyny gwint to ten w który wkręca sie reflektor, wystarczyło podtoczyć reflektor w miejscu gwintu a pigułe w tym miejscu poszerzyć żeby reflektor wchodził na wcisk.
Twoje rozwiązanie też jest dobre, ale dużo bardziej czasochłonne.
Nad toczeniem spędziłem jakoś max godzinke wraz ze stykiem dla sterownika wiec nie jest źle ale twój pomysł napewno wypróbuje bo mam akurat jeden ref do testów, ale to poczeka bo jutro kończe przeróbke innego modułu D26 też od SF ale ten z U2 i on ma troszke inna budowe, ref jest krótszy a piguła dłuższa i jest juz porządniej wykonana ( frezowana ) otworki na kable wiercone a nie jak często bywa wybijane, ścianka pod MCPCB jest grubsza ale i tak dostanie dodatkowe 2-3mm :grin:

Aaa moduł jest taki sam jak w głowicy SolarForce M3
ODPOWIEDZ