Problem z latarką liht storm hid h2-2500 lm

Coś Ci się zepsuło? Nie chce działać jak powinno? Opisz dokładnie swój problem a postaramy się pomóc...
dlugi
Posty: 6
Rejestracja: środa 12 gru 2012, 13:30
Lokalizacja: malbork

Problem z latarką liht storm hid h2-2500 lm

Post autor: dlugi »

Witam!
Właśnie zakupiłem latarkę hidową liht storm h2 2500 lm ai owszem nie powiem mega zasięg i moc niby wszystko w porządku ale czas świecenia jakiś mega krótki bo zaledwie 20 minut na baterii li-on 4400mah.

Żarnik to 35w.Otóż w/g opisu producenta ma ma wynosić 60-70 minut producent kłamie czy coś jest z baterią?Proszę o pomoc w tej sprawie
Ostatnio zmieniony czwartek 13 gru 2012, 21:02 przez dlugi, łącznie zmieniany 1 raz.
hiszpan
Defcio
Posty: 308
Rejestracja: wtorek 25 maja 2010, 22:36
Lokalizacja: Piła/Nowy tomyśl

Post autor: Defcio »

A jakie napięcie zasilania jest ?
Ni-Cd Man.
dlugi
Posty: 6
Rejestracja: środa 12 gru 2012, 13:30
Lokalizacja: malbork

Post autor: dlugi »

Na baterii po naładowaniu jest 11,5ov.Otóż jak latarka zgaśnie po 20 minutach ładowania cykl naładowania trwa niecała godzinę załącza się zielona dioda sygnalizująca pełne naładowanie trohe to dziwne!?
hiszpan
Defcio
Posty: 308
Rejestracja: wtorek 25 maja 2010, 22:36
Lokalizacja: Piła/Nowy tomyśl

Post autor: Defcio »

Zdecydowanie coś jest nie tak z z akumulatorem albo ładowarką , napięcie wskazuje na użycie 3 ogniw , zgromadzona energie (ok.45Wh) powinna wystarczyć około na te 50 minut pracy przy poborze ok.1C z akumulatora ale uzyskujesz za niskie napięcie na pakietach ładujesz je do 40-60% pojemności.
Sprawdź czy jest tam odpowiednia ilość ogniw (dwa połączone równolegle i potem takie podwójne paczki trzy w szeregu)
Do sprawdzenia też ładowarka bo przy takim układzie powinieneś mieć około 12,4-12,6V na naładowanym akumulatorze.
Uważaj na te akumulatory, li-ion podczas zwarcia może eksplodować dużą ilością ognia.
Awatar użytkownika
skaktus
Posty: 6166
Rejestracja: środa 04 cze 2008, 18:41
Lokalizacja: OP

Post autor: skaktus »

Przyczyna może leżeć też po stronie latarki - za wcześnie odcina akumulatory lub wymaga wysokiego napięcia do pracy.
ILPT
joon
Posty: 621
Rejestracja: niedziela 04 mar 2012, 15:31
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: joon »

Zostaw na ładowaniu przez parę godzin kontrolując raz na parę minut napięcie na aku- może dioda zapala się w momencie w którym ładowarka przestaje pracować w trybie CC i przechodzi na tryb CV a aku jest jeszcze nie naładowane. Napięcie na naładowanym powinno wynosić pomiędzy 12,5 a 12,6 V
Awatar użytkownika
MariuszB.
Posty: 266
Rejestracja: czwartek 24 lip 2008, 18:43
Lokalizacja: Mała mieścina

Post autor: MariuszB. »

Może sprawdź czy po zapaleniu zielonej diody ładowarka odcina prąd całkowicie czy jednak dalej ładuje :?: wówczas będziesz miał gotową odpowiedź...... stawiam na to że dopiero po kilku godzinach akumulator jest w pełni naładowany.
Pozdrawiam
Mariusz
Jeśli pomogłem Ci w Twoim temacie to kliknij na "pomógł" przy moim poście....... to nic nie kosztuje ...... Wielkie Dzięki :)
dlugi
Posty: 6
Rejestracja: środa 12 gru 2012, 13:30
Lokalizacja: malbork

Post autor: dlugi »

Witam! Rozebrałem baterie Pakiet który w niej się znajduje to model:WP BYB-01A[1040] Woltage& capacyty 11,1v 4400mah .Dłuższe ładowanie niczego nie zmienia co dalej?
hiszpan
joon
Posty: 621
Rejestracja: niedziela 04 mar 2012, 15:31
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: joon »

Sprawdzałeś napięcia na wyjściu ładowarki?
dlugi
Posty: 6
Rejestracja: środa 12 gru 2012, 13:30
Lokalizacja: malbork

Post autor: dlugi »

Witam! Napięcie na wyjściu ładowarki to 12,6v Co mówi producent na temat ładowania akumulatora? Podczas tego procesu pali się czerwona dioda po jego zakończeniu załącza się zielona to wszystko ma trwać 4-6 godzin szok u mnie nie całą godzinę
hiszpan
Defcio
Posty: 308
Rejestracja: wtorek 25 maja 2010, 22:36
Lokalizacja: Piła/Nowy tomyśl

Post autor: Defcio »

A czy wyjście ładowarki bezpośrednio łączy się z pakietem ? czy jest tam jeszcze jakiś układ zabezpieczający w latarce ?.

Podczas ładowania jak możesz sprawdź napięcie na ładowarce i napięcie na pakiecie akumulatorów, powinny być prawie identyczne, jeśli nie to układ zabezpieczeń w latarce jest niesprawny. Maksymalna odchyłka to może być 0,1V ale powinno być mniej.
Ni-Cd Man.
dlugi
Posty: 6
Rejestracja: środa 12 gru 2012, 13:30
Lokalizacja: malbork

Post autor: dlugi »

Witam! ta bateria składa się z tuby umieszczonym w niej pakietem li-on zamkniętej z dwóch stron z jednej jest włącznik z modułem sterującym z drugiej wejście ładowarki, styki łączące z przetwornicą i żarnikiem hid oraz dioda z oddzielnym włącznikiem ponieważ bateria może służyć jako latarka.Napięcie na wejściu do baterii 12,6v podczas ładowania takie napięcie wchodzi do pakietu a po zakończeniu ładowania gdy załączy się zielona dioda oznaczająca full i odłączeniu ładowarki wynosi na zaciskach bataeii 11 5v
hiszpan
DNF
Posty: 4606
Rejestracja: piątek 23 lis 2007, 19:07
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: DNF »

A jakie masz napięcie na wyjściu ładowarki gdy masz podłączony pakiet?
dlugi
Posty: 6
Rejestracja: środa 12 gru 2012, 13:30
Lokalizacja: malbork

Post autor: dlugi »

Witam!Napięcie wynosi 12,6v
hiszpan
DNF
Posty: 4606
Rejestracja: piątek 23 lis 2007, 19:07
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: DNF »

Czy aby na pewno z podłączonym pakietem? Jeśli tak to trzymaj ten pakiet jeszcze jakiś czas w ładowarce.
Jeśli nic więcej napięcie nie urośnie no to jest w takim razie skopana elektronika w pakiecie.
ODPOWIEDZ