Coś na 3-5XML czy HID-a do roweru?
Coś na 3-5XML czy HID-a do roweru?
Cześć. Solarforce już świeci troche słabo i wolał bym coś mocniejszego.
Czy tu na forum sprzedaje ktoś jeszcze w miarę budżetowe customowe lampy?
Budżetowe tzn coś co jest na poziomie tej Solarforce, poprawione odprowadzanie ciepła itp ?
Hmm w granicach 250-300zł znajdzie się coś do roweru?
Myślałem też o HID-ie do roweru takim 35W z 2-3 trybami pracy 15 60 100%?
Coś na 3000-4000lm ?
Czy tu na forum sprzedaje ktoś jeszcze w miarę budżetowe customowe lampy?
Budżetowe tzn coś co jest na poziomie tej Solarforce, poprawione odprowadzanie ciepła itp ?
Hmm w granicach 250-300zł znajdzie się coś do roweru?
Myślałem też o HID-ie do roweru takim 35W z 2-3 trybami pracy 15 60 100%?
Coś na 3000-4000lm ?
Z tego co zrozumiałem to za te 250-300zł chcesz 3-5 XM-L i to jeszcze custom? Takie rzeczy to tylko w erze... HID z regulacją mocy da się zrobić, ale nie w takim zakresie jak byś chciał. Przy 15% mocy wątpię, że się utrzyma stabilny łuk. Miałem HIDa w rowerze wpasowanego w reflektor Wesem HO4 i bardzo dobrze wspominam to światełko. W sprawie regulacji mocy muszą się wypowiedzieć inni, kwestia co najmniej zmiany drabinki rezystorów w przetwornicy. W zakupie fabrycznej z regulacją mocy znów brakuje sporo budżetu. Niestety masz niewspółmierne wymagania do przeznaczonych finansów.
PS: Naprawdę potrzebujesz 4000lm na rowerze? Uwierz mi, lumenów jest coraz więcej, a wcale nie odczuwasz wzrostu jasności, tylko ciemność dookoła jest coraz ciemniejsza. Choć dobrze rozłożonego światła wcale nie będzie za dużo. W HIDzie tak, w LEDach tylko przy dobrym skupieniu, inaczej będzie za jasno pod nosem.
PS: Naprawdę potrzebujesz 4000lm na rowerze? Uwierz mi, lumenów jest coraz więcej, a wcale nie odczuwasz wzrostu jasności, tylko ciemność dookoła jest coraz ciemniejsza. Choć dobrze rozłożonego światła wcale nie będzie za dużo. W HIDzie tak, w LEDach tylko przy dobrym skupieniu, inaczej będzie za jasno pod nosem.
Pozdrawiam
No jak 300zł to mało to mogę budżet zwiększyć .
To może masz jakieś propozycje?:
1. Gotowych latarek w miarę dopracowanych.
2. Customowe latarki użytkowników forum.
Co do ilości lm to bardziej dla własnej satysfakcji niż codziennego użytku...
Oczywiście przetwornice(slimy) i palniki ksenonowe mogę załatwić sobie za darmo ew. za 4pak piwa
To może masz jakieś propozycje?:
1. Gotowych latarek w miarę dopracowanych.
2. Customowe latarki użytkowników forum.
Co do ilości lm to bardziej dla własnej satysfakcji niż codziennego użytku...
Oczywiście przetwornice(slimy) i palniki ksenonowe mogę załatwić sobie za darmo ew. za 4pak piwa
Upek ma w swojej ofercie lampkę 5 x XM-L custom .
Oferta powinna być aktualna. Zapytaj na PW (w sprawie zasilania także).
Oferta powinna być aktualna. Zapytaj na PW (w sprawie zasilania także).
Dariusz70
darek.l(małpa)interia.pl
darek.l(małpa)interia.pl
Cześć. Pomysł z HID-em nie jest zły tylko zastanawiam się na bezpieczeństwem i czasem działania(zresztą na paru XM-L-ach też nie będzie zbyt długo) .
A jakby zaadoptować w miarę zgrabny zestaw HID-soczewka z jakiegoś samochodu? Ale rozumiem, że jeszcze jest potrzebny reflektor...Można zaaplikować metalowy reflektor + przymocować soczewkę i będzie daleko i jasno. Albo sam relfektor?
Straty na soczewce to około 10% więc chyba nie ma tragedii
No i zastanawiam się nad sensem tego bo już musiał bym wozić akumulator(y) o znacznej pojemności(mam dużo nowych żelowych 12V 3.2Ah) albo wykonać pakiet ogniw 18650 i potem martwić się czy się nagle nie rozjadą...
Jak duży prąd pobiera HID? Rozumiem, że w granicach 5A?
[ Dodano: 16 Listopad 2012, 12:30 ]
Druga prawa kwestia ładowania ogniw narazie mam jedną ładowarkę 2 kanałową sprawdziłęm, że ładuje do około 4.27V i teraz albo musiał bym zakupić następne 2 ładowarki albo specjalną z balanserem.
Eh sam nie wiem.
A jakby zaadoptować w miarę zgrabny zestaw HID-soczewka z jakiegoś samochodu? Ale rozumiem, że jeszcze jest potrzebny reflektor...Można zaaplikować metalowy reflektor + przymocować soczewkę i będzie daleko i jasno. Albo sam relfektor?
Straty na soczewce to około 10% więc chyba nie ma tragedii
No i zastanawiam się nad sensem tego bo już musiał bym wozić akumulator(y) o znacznej pojemności(mam dużo nowych żelowych 12V 3.2Ah) albo wykonać pakiet ogniw 18650 i potem martwić się czy się nagle nie rozjadą...
Jak duży prąd pobiera HID? Rozumiem, że w granicach 5A?
[ Dodano: 16 Listopad 2012, 12:30 ]
Czytałem ofertę Upka i zastanawiam się też nad jego ofertą i mobilnością tego zestawu bo jak widać jest to przeznaczone głownie na rower bez możliwości szybkiego demontażu - a może się mylę? A rowerem często jeżdżę i do pracy i na zakupy i może być problem z zostawieniem sprzętu na 10min.Dariusz70 pisze:Upek ma w swojej ofercie lampkę 5 x XM-L custom .
Druga prawa kwestia ładowania ogniw narazie mam jedną ładowarkę 2 kanałową sprawdziłęm, że ładuje do około 4.27V i teraz albo musiał bym zakupić następne 2 ładowarki albo specjalną z balanserem.
Eh sam nie wiem.
Sam tak kombinowałem i teraz reflektor z soczewką leży w garażu. Po pierwsze przy soczewce nie będzie daleko, będzie tak jak świecą światła mijania. Nawet jak wywalisz przysłonę, to mimo braku odcięcia jest niewiele lepiej. Sam reflektor jak najbardziej, ale nie od soczewki, bo z niego nie wychodzi wiązka równoległa, tylko skupia światło w niedużej odległości od lustra. Jak chcesz HIDa to kup Wesema HO4 w wersji z mocowaniem, łatwo przystosować do roweru i naprawdę świeci dość szeroko i daleko.*michal* pisze: A jakby zaadoptować w miarę zgrabny zestaw HID-soczewka z jakiegoś samochodu? Ale rozumiem, że jeszcze jest potrzebny reflektor...Można zaaplikować metalowy reflektor + przymocować soczewkę i będzie daleko i jasno. Albo sam relfektor?
Prąd pobierany przez przetwornicę zależy od egzemplarza. Chińskie pobierają od 3 do 5A, a na starcie od 8 do 15A.
Pozdrawiam
Rosomak Bociana?
A czego Ci brakuje z SF? Zasięgu? Jak by to powiedzieć.. na SF ustawiam tryb 15% góra 30% i starcza mi to na oświetlenie sporego kawałka przed rowerem i komfortową jazdę z prędkością wycieczkową czyli 20-30km/h
Domyślam się więc (Może niesłusznie) że brakuje Ci zasięgu, bo SF świeci raczej na bliż, dobrze na wprost i trochę za wąsko na ostre zakręty. Do czego zmierzam - chyba przydałby Ci się thrower na kasku/głowie jeśli nie masz kasku - wtedy możesz sobie łatwo podejrzeć co jest daleko i utrzymać stabilny obraz np dołu zjazdu, zamiast trzepoczącej się białej plamki.
Jeździsz w terenie górzystym/ na orientację. czy po mieście? Probuję po prostu dociec o co Tobie tak na prawdę chodzi i czego potrzebujesz.
A czego Ci brakuje z SF? Zasięgu? Jak by to powiedzieć.. na SF ustawiam tryb 15% góra 30% i starcza mi to na oświetlenie sporego kawałka przed rowerem i komfortową jazdę z prędkością wycieczkową czyli 20-30km/h
Domyślam się więc (Może niesłusznie) że brakuje Ci zasięgu, bo SF świeci raczej na bliż, dobrze na wprost i trochę za wąsko na ostre zakręty. Do czego zmierzam - chyba przydałby Ci się thrower na kasku/głowie jeśli nie masz kasku - wtedy możesz sobie łatwo podejrzeć co jest daleko i utrzymać stabilny obraz np dołu zjazdu, zamiast trzepoczącej się białej plamki.
Jeździsz w terenie górzystym/ na orientację. czy po mieście? Probuję po prostu dociec o co Tobie tak na prawdę chodzi i czego potrzebujesz.
SF L2 XM-L T5 4B
Armytek Wizard WR
Armytek Wizard WR
Jasności. Lepszego rozkładu światła. Czas w max trybie pominę bo wiedziałem w co się pakuje kupująć SF2. Może na reflektorze SMO mniej bym maruził (zawsze jakieś porównanie)wikrap1 pisze:A czego Ci brakuje z SF? Zasięgu?
50/50wikrap1 pisze:Jeździsz w terenie górzystym/ na orientację. czy po mieście?
Niestety coraz lepsze światełka wciągają...
Przecież wspomniałem, że chce mieć "moc" dla własnej satysfakcji
[ Dodano: 21 Listopad 2012, 19:18 ]
Więc już mam 2 szt ksenonów z przetwornicami .
Niestety nie wiem ile pobierają prądu
Sprawdzę przy okazji.
Zastanawiam się skąd wziąć odpowiedni i zarazem kompaktowy reflektor?
[ Dodano: 27 Listopad 2012, 10:10 ]
Teraz mam problem z doborem reflektora i soczewki. Szukam jak najbardziej kompaktowego zestawu. Ktoś może przerabiał temat adaptacji HID-a do roweru?
Witam,
Jeśli 50/50 miasto/teren to na podstawie własnego doświadczenia polecam coś na kierownicę z większym rozproszeniem oraz czołówkę ze OP.
U mnie taki zestaw sprawdza się w 100%.
Na asfalcie wystarcza lampa na kierownicy w niskim trybie, a w terenie doświetlenie "szperaczem" na głowie jest nie ocenione.
Taki zestaw jest przy najmniej dla mnie idealny.
Jeśli 50/50 miasto/teren to na podstawie własnego doświadczenia polecam coś na kierownicę z większym rozproszeniem oraz czołówkę ze OP.
U mnie taki zestaw sprawdza się w 100%.
Na asfalcie wystarcza lampa na kierownicy w niskim trybie, a w terenie doświetlenie "szperaczem" na głowie jest nie ocenione.
Taki zestaw jest przy najmniej dla mnie idealny.