Ogniwo wysokoprądowe Panasonica

Coś Ci się zepsuło? Nie chce działać jak powinno? Opisz dokładnie swój problem a postaramy się pomóc...
TDK
Posty: 200
Rejestracja: niedziela 24 maja 2009, 13:31
Lokalizacja: Polska

Ogniwo wysokoprądowe Panasonica

Post autor: TDK »

Mam mały problem z latarką Spark SL6-800, zasilaną pojedynczym ogniwem 18650. Otóż w najwyższym trybie (turbo) daje ona dużo światła, ale jest b. wymagająca, jeśli idzie o ilość prądu. Tylko naładowane ogniwo pozwala na uruchomienie najwyższego trybu. Zauważyłem, że gdy napięcie ogniwa wynosi poniżej 3,8 V (bez żadnego obciążenia), to już najwyższego trybu nie da się uruchomić. Dotyczy to nawet dobrych ogniw, jak np. Panasonic NCR 2900 mAh, czy Sanyo. W związku z tym pomyślałem, żeby specjalnie do tej latarki zakupić ogniwo wysokoprądowe Panasonic CGR18650CH 2200mAh, które można rozładowywać prądem do 10 A. Czy sądzicie, że jest sens i że takie ogniwo pozwoli mi dłużej cieszyć się trybem turbo?
Ostatnio zmieniony piątek 16 lis 2012, 00:23 przez TDK, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
fredek
Posty: 372
Rejestracja: poniedziałek 03 maja 2010, 13:58
Lokalizacja: Łódź

Post autor: fredek »

Chyba bez testów nie da rady tego stwierdzić, zdolność ogniwa wysokoprądowego do oddawania dużych prądów, znacznie większych niż normalne ogniwa są w stanie oddać niestety nie zakłada że nie będzie na nim spadać napięcie pod obciążeniem. Napisz jaki prąd pobiera latarka i przy jakim napięciu pod obciążeniem tryb turbo nie chce się załączyć, szybciej dostaniesz sensowną odpowiedź. Ogniwa wysokoprądowe mają mniejszą pojemność (coś za coś) a Tobie zależy na czasie pracy, trochę to sprzeczne niestety.
TDK
Posty: 200
Rejestracja: niedziela 24 maja 2009, 13:31
Lokalizacja: Polska

Post autor: TDK »

To ogniwo, którego zakup rozważam, ma całkiem przyzwoitą pojemność 2200 mAh. Zależy mi na dłuższym czasie pracy w najwyższym trybie, bo w niższych trybach i tak będzie pracować wystarczająco długo.
Nie wiem jak sprawdzić jaki prąd i przy jakim napięciu pobiera latarka pod obciążeniem. Latarka ma elektroniczny klik.
Awatar użytkownika
fredek
Posty: 372
Rejestracja: poniedziałek 03 maja 2010, 13:58
Lokalizacja: Łódź

Post autor: fredek »

Spark SL-6 800 nie znam, tu nie pomogę.
Sam robiłem porównanie Panasonic NCR18650 (szare, 2900 mAh)) z AW IMR 18650 (1600 mAh pojemności, rozładowanie max 15C) i przy prądach pracy ~4A i wymaganym napięciu na ogniwie pod obciążeniem min 3.4V ogniwa wysokoprądowe (IMR) wypadały gorzej pod względem czasu pracy od NCR.
Awatar użytkownika
Nightmare
Posty: 1263
Rejestracja: sobota 26 lut 2011, 00:14
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: Nightmare »

A czasami ta latarka nie ma tzw czasowego turbo ? niektóre latarki są wyposażone w tryb turbo działający np 20 sekund po czym latarka przechodzi w tryb normal automtycznie

I wszystko jasne :
At any mode, quickly double click on button to trigger the Super mode. Super mode automatically steps down to Max mode after 5 minutes for protection.
MPP-1 / Skyline I / L2P T6 / LL P7 / RC-39@XR-E R2 1.05A / C2 HA-III@T6 2.8A / Niwalker NWK600N1/ UF WF-501B / Balder SE-2@U3 3.04A / Shadov TC500 / SF M9
TDK
Posty: 200
Rejestracja: niedziela 24 maja 2009, 13:31
Lokalizacja: Polska

Post autor: TDK »

Nightmare pisze:A czasami ta latarka nie ma tzw czasowego turbo ? niektóre latarki są wyposażone w tryb turbo działający np 20 sekund po czym latarka przechodzi w tryb normal automtycznie

I wszystko jasne :
At any mode, quickly double click on button to trigger the Super mode. Super mode automatically steps down to Max mode after 5 minutes for protection.

Nie, nie jasne. Problem w tym, że tryb turbo w ogóle się nie uruchomi przy częściowo rozładowanym ogniwie, a jeśli nawet się uruchomi, to np. na 20 sekund. Naładowane ogniwo świeci w turbo 5 minut, jak należy.
Awatar użytkownika
Nightmare
Posty: 1263
Rejestracja: sobota 26 lut 2011, 00:14
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: Nightmare »

Pewnie jest to związane z tym że sterownik sprawdza dostępne napięcie i tryb turbo jest właśnie załączany gdy masz w pełni naładowany akumulator.
A jeśli już to moim zdaniem to nie jest wina ogniw tylko latarki.
Bo Nawet na sterownikach 8x7135 V2 takich rzeczy nie miałem ani na ogniwie hi-max 2600mAh ani na ogniwie panasonic 2900mAh

I sprawdź czy na dwóch bateriach cr123a jest tak samo bo możliwe że tutaj tkwi problem
MPP-1 / Skyline I / L2P T6 / LL P7 / RC-39@XR-E R2 1.05A / C2 HA-III@T6 2.8A / Niwalker NWK600N1/ UF WF-501B / Balder SE-2@U3 3.04A / Shadov TC500 / SF M9
Awatar użytkownika
fredek
Posty: 372
Rejestracja: poniedziałek 03 maja 2010, 13:58
Lokalizacja: Łódź

Post autor: fredek »

Ja bym jeszcze spróbował zminimalizować straty na wyłączniku, sprężynkach, gwintach, lutach i kabelkach przed wymianą ogniw na wysokoprądowe ;)
TDK
Posty: 200
Rejestracja: niedziela 24 maja 2009, 13:31
Lokalizacja: Polska

Post autor: TDK »

No właśnie tu jest ciekawa sprawa, bo też sądziłem, że po prostu elementy latarki stawiają za duże opory, ale niższy od turbo tryb high, który daje ok. 400 lm, pracuje do b. niskiego napięcia na akusie (aż do 3,1 V z tego co pamiętam). Wygląda więc na to, że z latarką nie jest tak źle.
Wątpię też, żeby sterownik mierzył napięcie na aku.
ODPOWIEDZ