Jaką temperaturę mają żarniki HID 100W?

Wszystko co świeci na czterech kółkach;)
Kajman
Posty: 182
Rejestracja: piątek 13 sie 2010, 12:28
Lokalizacja: Bdg

Post autor: Kajman »

Piknie! A mierzyłeś jakim światłomierzem? Może uda się pomiary porównać. Co do szybkości stablizacji jest podobno nieźle, prawda wyjdzie na jaw bardzo niedługo, zestawy są już na cle i pod koniec tygodnia lub na początku przyszłego będą już dostępne, potem chwila czasu i montaż :)
Awatar użytkownika
GrzechVip
Posty: 84
Rejestracja: wtorek 19 paź 2010, 12:42
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: GrzechVip »

Mierzyłem. Ale z uwagi na wpływ wielu czynników korespondencyjne porównywanie wyników może być trudne.
Osobiście po wielu porównaniach okupionych ok 0,5 kubika różnych soczewek i przetwornic skończyłem na D2S Philipsa, soczewkach prod. Hella zresztą dedykowanych do MB i przetwornicach Hella. Niestety obudowa lampy ma określoną pojemność i nie wszystko można tam upchać. Przy tych soczewkach światła drogowe są rewelacyjne. Do tego mam dodatkowo na drogowych H7 i tu bardziej niż HID korci mnie 3x XM-L. Nadało by się i na drogowe i na dzienne i jeszcze na stroboskop na okoliczność jakiegoś jelenia patrzącego w światła jak w początek białego tunelu na tamten świat.
Co do przetwornic to mogły by się nadać Valeo stosowane w Audi od 2006, startują szybko ale to D1S i zawodne są a u mnie w lampie ciasno z miejscem na zapłonnik.
Kajman
Posty: 182
Rejestracja: piątek 13 sie 2010, 12:28
Lokalizacja: Bdg

Post autor: Kajman »

XML spoko pomysł,ale schłodzenie tego, izolacja i napędzenie będzie bardziej problematyczne niż wrzucenie mocniejszego HID, ale możliwości wtedy piękne, regulacja jasności itd itp. A próbowałeś chińskich HID 75W i 100W?
ProLight
Posty: 1142
Rejestracja: wtorek 06 gru 2011, 01:16
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: ProLight »

Najlepiej z tego co tak czytam wcześniejsze wypowiedzi:

Soczewka Bi-xenon + 2 tryby w przetwornicy ;)

Jedziesz na mijania to masz normalną przysłonę, i 30% HID, włączasz drogowe, to otwiera się przesłona i przetwornica wskakuje na 100% możliwości.
Główny spammer tego Forum ;)
Kajman
Posty: 182
Rejestracja: piątek 13 sie 2010, 12:28
Lokalizacja: Bdg

Post autor: Kajman »

No taa, tylko skąd zanabyć 2 tryby w przetwornicy :P
studzin
Posty: 546
Rejestracja: sobota 17 kwie 2010, 11:45
Lokalizacja: Gdańsk/Tczew

Post autor: studzin »

Kolega ProLight niby takie ma, ale się piernik pochwalić nie chce co to, jak działa i jak przerobił.
Awatar użytkownika
skaktus
Posty: 6166
Rejestracja: środa 04 cze 2008, 18:41
Lokalizacja: OP

Post autor: skaktus »

Kajman pisze:A soczewka jeszcze w ogóle używa reflektora? Myślałem że tylko rzuca na wprost,jest przecież do przodu wysunięta, że za wiele chyba się w lustrze nie odbija...
A co by odbijało światło i kierowało w soczewkę ?

Z XML bym sobie podarował... Nie to że trzeba to zasilać to dodatkowo chłodzić.
ProLight
Posty: 1142
Rejestracja: wtorek 06 gru 2011, 01:16
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: ProLight »

Kajman Ty już masz jakieś przetwornice?

Z tego co się orientuję to Philips ma palniki D2S 50W z tym że jest na nich napisane że nie wolno stosować w pojazdach, ale można to zdrapać i nikt się nie zorientuję.

Do tego dobra soczewka Bi-xenon, przetwornica która w max/długie będzie pompować 70W w palnik, w medium żeby jeździć normalnie po drogach te 35W no i do jazdy w dzień oszczędnie dać 10W
Wydaje mi się to być najbardziej rozsądnym rozwiązaniem.
Główny spammer tego Forum ;)
studzin
Posty: 546
Rejestracja: sobota 17 kwie 2010, 11:45
Lokalizacja: Gdańsk/Tczew

Post autor: studzin »

@ ProLight weź coś napisz o Twoich przetwornicach, bo zaczynam wątpić w to co pisałeś.

Co do Philipsa to widziałem takie twory tylko u mniejszych sprzedawców, z oficjalnej strony 0: potwierdzenia, dokumentacji, oferty. W związku z tym raczej nie brał bym tych palników zbyt poważnie, bardziej jako kolejna china z napisem Philips.
BALCER
Posty: 8
Rejestracja: niedziela 21 paź 2012, 21:16
Lokalizacja: Irl

Post autor: BALCER »

...dlaczego takie ciekawe tematy zdychają? Przepraszam za "odgrzewanie kotleta" ale jestem ciekawy ciągu dalszego telenoweli :-)
Awatar użytkownika
skaktus
Posty: 6166
Rejestracja: środa 04 cze 2008, 18:41
Lokalizacja: OP

Post autor: skaktus »

Być może projekt nie wypalił lub zainteresowanie padło.

Po drugie po co komu palniki 100W w aucie ? Lustra tego nie wytrzymają - przy dzisiejszych 35W po roku jazdy na światłach lustra są matowe lub już w ogóle ich nie ma. Teraz takie giganty jak Valeo, Hella strasznie oszczędzają (celem wyższego zysku) i montują w soczewkach itp lustra napylane na plastik. Efekt jaki jest każdy widzi - Passaty z roku 2009 świecą jak obecne auta na zwykłych żarówkach a passaty z żarówkami świecą jak Punto z 97 roku. Bajer polega na tym że w Punto wystarczy przemyć wnętrze lampy + założyć dobrą żarówkę i świeci to lepiej niż większość obecnych xenonów które mają parę lat.
ILPT
Kajman
Posty: 182
Rejestracja: piątek 13 sie 2010, 12:28
Lokalizacja: Bdg

Post autor: Kajman »

Projekt czeka, zestaw leży i czeka, na razie skupiłem się na aucie do zabawy, to codzienne mam nadzieję niedługo ruszyć.
BALCER
Posty: 8
Rejestracja: niedziela 21 paź 2012, 21:16
Lokalizacja: Irl

Post autor: BALCER »

No to melduj jak się coś ruszy. :wink:
Ostatnio zmieniony wtorek 06 lis 2012, 18:16 przez BALCER, łącznie zmieniany 1 raz.
Kajman
Posty: 182
Rejestracja: piątek 13 sie 2010, 12:28
Lokalizacja: Bdg

Post autor: Kajman »

No dobra, sprawa się ciut przeciągnęła ;) Ale już jest. Wynik jest więcej niż zadowalający, nightbreaker przy tym to świeczka. Niestety nie mogłem zrobić zupełnie manualnego trybu w aparacie i wygląda to ciut jaśniej niż jest w rzeczywistości, ale niewiele. Światła mijania to standardowe, nowe hid 35 w bardzo ładnie świecącej lampie, uwielbiam jej rozkład światła. Długie to lekka modyfikacja, deklarowane 75-100 (tak dokładnie jest to opisane, lol :mrgreen: ) :

Pierwsze odpalenie:
http://www.youtube.com/watch?v=gJ-Ppzpr ... e=youtu.be

Próba 2:
http://www.youtube.com/watch?v=ol2okySN ... e=youtu.be

Próba 1:
http://www.youtube.com/watch?v=kTTck-4r ... e=youtu.be

Jestem zadowolony, bardzo dużo pobocza doświetlone, w dal super, blisko super. Znaki po odbitej nie oślepiają. Kolega poproszony o ocenę oślepiania z naprzeciwka stwierdził że generalnie jest znośnie.
BALCER
Posty: 8
Rejestracja: niedziela 21 paź 2012, 21:16
Lokalizacja: Irl

Post autor: BALCER »

Masakra... a oślepia pewnie konkretnie. :mrgreen:
Na prostej to widocznosc na jakies 300-400 metrów. Przydatne na autostradzie w nocy jak sie "zapyla" 200kmph.
ODPOWIEDZ