Ultrafire C8 - mody

Oświetlenie przednie i tylne w rowerze, zasobniki na baterie. Komfort i bezpieczeństwo nocnej jazdy.
reksio
Posty: 16
Rejestracja: piątek 27 kwie 2012, 15:56
Lokalizacja: Przeworsk

Post autor: reksio »

Wg. mnie c8 raczej średnio się nadaje na rower ponieważ wąsko świeci, no chyba że jako dodatkowa latarka żeby sobie poświecić daleko do przodu.
Ja długo zastanawiałem się pomiędzy l2p od grega i bacialarką, w końcu wybrałem bocialarke, która ma zdecydowanie lepszy rozkład światła na rower czyli szeroko i równomiernie. Moc obydwu latarek oceniłbym na podobnym poziomie z lekką przewagą na korzyść bocialarki, poza tym jest jeszcze ona mniejsza i ma programowane tryby.
kulten
Posty: 17
Rejestracja: sobota 27 paź 2012, 17:37
Lokalizacja: Poznań

Post autor: kulten »

Trochę żałuję, że na tę bocialarkę nie natknąłem się wcześniej ale gdy już wdepnąłem w c8 to postaram się ją usprawnić na tyle na ile to możliwe w granicach rozsądku oczywiście :). Gdy już dostanę wszystkie mody zrobię zdjęcia by ustrzec tudzież zachęcić innych świeżaków w tym temacie coby mieć porównanie :D.
Awatar użytkownika
Jarekk
Posty: 149
Rejestracja: poniedziałek 06 sie 2012, 09:59
Lokalizacja: Rzeszów/Lublin

Post autor: Jarekk »

Miałem okazję testować (dzięki toms_) zmodowaną C8 - ref OP, dioda XM-L T5 4B na 2.4A i bezpośrednio porównywać z Bocialarką, ale XT-E.
Jeśli chodzi o C8: za sprawą dużego reflektora spill był bardzo szeroki, spot mocny, ładnie ułożony, bez ostrego przejścia. Bocialarka natomiast ma bardzo równo i miękko rozłożony cały snop światła.
Jeśli chodzi o zasięg to oczywiście wygrywa C8. Do codziennego użytku pod względem kształtu wiązki wybrałbym C8, i to pewnie z reflektorem SMO, jednak na rower zdecydowanie polecam Bocialarkę. Ułożenie wiązki pozwala ustawić ją tak, by świeciła dość do przodu, a przy tym nie raziła za bardzo jadących z przeciwka. W przypadku C8 jest to trudniejsze: już spill trochę oślepia, więc aby temu zapobiec pasuje skierować latarkę by świeciła dość blisko przed koło, a to znów powoduje powstanie jasnej plamy.
Inaczej sprawa się ma, gdy jeździmy w odludziu, wtedy miło jest mieć dobry zasięg, choć myślę, że zasięg Bocialarki, który określiłbym na co najmniej 40m, również do normalnej jazdy bez problemu wystarcza (normalnej - pomijam jazdę po lesie między drzewami z prędkościami ponad 40km/h):mrgreen:
Jeśli chodzi o porównanie wymiarów: C8 w ręce leży dużo lepiej, ale w uchwycie rowerowym Bocialarka sprawia wrażenie trzymającej się pewniej.

Pozdrawiam.
kulten
Posty: 17
Rejestracja: sobota 27 paź 2012, 17:37
Lokalizacja: Poznań

Post autor: kulten »

Dziękuję Jarku za konstruktywne zestawienie. Czegoś takiego było mi trzeba tydzień temu hehe. Wygląda na to, że ideałem byłyby 2 bocialarki na kierze i wtedy można śmigać po lesie aż miło :) .
Polek
Posty: 104
Rejestracja: poniedziałek 30 kwie 2012, 18:21
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: Polek »

Jeśli C8 z folią świeci wąsko i słabo (tak, tak, straaaty 90% pewnie:P) to SF i Bocia świecą jak throwery - bo świecą wężej:)

Szukałem kogoś z jakąś Bocią i SF w okolicach poznania, znalazł się jedynie @Fazi (a kogoś z Bocią spotkałem przypadkowo na ulicy;)) - może coś powie na temat rozkładu z mojej C8? a ja chętnie dalej z kimś się ustawie na porównania.

a - wg mnie C8 świeci nadal za wąsko jak na szaleństwa w lesie;)
kulten
Posty: 17
Rejestracja: sobota 27 paź 2012, 17:37
Lokalizacja: Poznań

Post autor: kulten »

Można jeszcze pokombinować z dyfuzorem, folią albo szkłem. W tym linku: http://lightake.com/detail.do/sku.44.6mm_1.6mm_Replacement_Transmittance_Glass_Lens_for_Flashlight-32090
jest fajne tanie szkiełko, rozmiar nieco za duży ale można zeszlifować do 41.2 i będzie ok, chyba :) .
Polek
Posty: 104
Rejestracja: poniedziałek 30 kwie 2012, 18:21
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: Polek »

Fajne, tylko ciekawe jak z ogniskową tego cuda, poza tym, takie soczewki maja sporą wadę, na środku masz taką samą jasność jak po bokach, co jest totalnie bez sensu, mam dwie takie "przerobione zoomowki" na kask do doświetlania tam gdzie patrze (czytaj zjazdy boczne albo zwierzaki w lesie) ale na główne światło bym tego nie dał.


Off topic: jeździ ktoś tylko ze światłem na kasku? ja nie mogę i nie rozumiem jak ktokolwiek może, takie ułożenie powoduje że masz wrażenie jakby była mgła... ale może to właśnie przez skupienie w zoomie? :)
kulten
Posty: 17
Rejestracja: sobota 27 paź 2012, 17:37
Lokalizacja: Poznań

Post autor: kulten »

Ja zdecydowanie wolę mieć źródło światła na kierownicy, tak jak w aucie, tzn w aucie nie mam ich na kierownicy ale chyba wiadomo o co chodzi :P .

Ale są tacy, którzy mają też na kasku, patrz filmik od ok 3minuty: http://www.pinkbike.com/video/238118/ .
Hetman
Posty: 450
Rejestracja: czwartek 06 wrz 2012, 03:21
Lokalizacja: PL

Post autor: Hetman »

Jarekk pisze: Do codziennego użytku pod względem kształtu wiązki wybrałbym C8, i to pewnie z reflektorem SMO...
Do codziennego użytku??? Do codziennego latarka musi być w miarę kieszonkowa czyli głowica 32mm jest na granicy sensowności - jeśli ktoś ma duże kieszenie.
Polek
Posty: 104
Rejestracja: poniedziałek 30 kwie 2012, 18:21
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: Polek »

Zgadzam się co do użytku na co dzień, noszę w kieszeni kurtki "wydłużona prawie x2000" do której wchodzi 18650, i wg mnie to maks rozmiar jaki jestem w stanie nosić w kieszeni, C8 to za duży kloc na takie warunki (ale 2x C8 na kierownicy jakoś mi nie przeszkadza:)).

Poza tym SMO to dobry wybór, ale ja jakoś lubię w "cywilu" mieć zoom, mogę doświetlić coś punktem nie rozświetlając samego siebie co jednak ma miejsce przy SMO:)

Ale jako że to temat o uniwersalnej latarce, to coś małego z SMO. :)




OT: Może ktoś w Poznaniu ma inną dowolną mocną lampkę żeby sobie "pooglądać"?? :)
Awatar użytkownika
Pyra
Site Admin
Posty: 8527
Rejestracja: niedziela 02 sie 2009, 20:35
Lokalizacja: Gądki

Post autor: Pyra »

Witam
Polek pisze:Może ktoś w Poznaniu ma inną dowolną mocną lampkę żeby sobie "pooglądać"?? :)
Z Poznania nie jestem, ale kilka lampek by się znalazło...
Niestety aktualnie leżę złożony grypą, za kilka dni myślę, jednak że będę dostępny.
Luksomierz też się znajdzie.

Pozdrawiam
Izali miecz godniejszy niżli topór w boju?
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
Polek
Posty: 104
Rejestracja: poniedziałek 30 kwie 2012, 18:21
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: Polek »

Dobra propozycja, daleko nie mam, jak się wykurujesz chętnie wlecę (jeśli nie będzie -10) pooglądać i zabiorę swoje "pomysły" ze sobą. Za tydzień powinienem skończyć też kolejny mini projekt (ale fajerwerków nie będzie) :)
kulten
Posty: 17
Rejestracja: sobota 27 paź 2012, 17:37
Lokalizacja: Poznań

Post autor: kulten »

http://www.pinkbike.com/news/Things-That-Go-Tipp-In-The-Night-video-2012.html i takie coś mi się właśnie podoba :) .

[ Dodano: 2 Listopad 2012, 08:37 ]
Zagadałem sprzedawcę i może mi dostarczyć na 41.2 takie szkiełko: http://lightake.com/detail.do/sku.44.6mm_1.6mm_Replacement_Transmittance_Glass_Lens_for_Flashlight-32090

Jak wg Was rozszczepi promień światła takie cudo? Korzystnie pod kątem rowerowym?
Polek
Posty: 104
Rejestracja: poniedziałek 30 kwie 2012, 18:21
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: Polek »

Nie bardzo, bo taka soczewka da Ci prawie "równomierny" rozkład, mam trzy latarki (tzn, zoomowki, co prawda na xr-e ale fizyki nie oszukasz...) i jest szeroko ale zasięgu troche brak właśnie przez to że na całej "powierzchni" spilla masz tyle samo światła ;)

Póki masz w ręku samą latarkę wyłóż ref. folią i zobacz o czym mówię, taki właśnie rozkład jest wg mnie idealny na rower (bezstopniowe przejście od mocnego środka do słabszych brzegów, a nie równo jak przy soczewce jak powyżej/boci).
kulten
Posty: 17
Rejestracja: sobota 27 paź 2012, 17:37
Lokalizacja: Poznań

Post autor: kulten »

Dziś właśnie dotarł w końcu z usa ten ref z linka powyżej i...., jestem rozczarowany, dużego progresu nie odnotowałem. Ogólnie to żałuję, że wszedłem w c8 :( .
ODPOWIEDZ