Czołówka z Biedronki - kto kupuje ?
Może mi ktoś łopatologicznie napisać jak rozebrać tą czołówkę ?
Odlutowałem 2 kable od przełącznika biegnące do sterownika. Teraz mam w ręce korpus i za ch**erę nie mogę go rozkręcić dalej...
EDIT:
Dobra, w końcu przeanalizowałem dokładnie fotkę z 2 strony tematu i ogarnąłem
Moja miała 'wadę fabryczną' bo ten plastik osłaniający diodę się odkleił i latał sobie radośnie na wszystkie strony...
Odlutowałem 2 kable od przełącznika biegnące do sterownika. Teraz mam w ręce korpus i za ch**erę nie mogę go rozkręcić dalej...
EDIT:
Dobra, w końcu przeanalizowałem dokładnie fotkę z 2 strony tematu i ogarnąłem
Moja miała 'wadę fabryczną' bo ten plastik osłaniający diodę się odkleił i latał sobie radośnie na wszystkie strony...
- smokuxx1987
- Posty: 2113
- Rejestracja: środa 16 maja 2012, 19:04
- Lokalizacja: Krosno
Tyle że po wymianie tylko diody aku wysysa jak chce-a chce szybko.skaktus pisze: Biedne pod jakim względem ? W dobrą diodę (markową) idzie ponad 700 mA.
Dokładnie-do czego strobo w czołówce?smokuxx1987 pisze:Biedne w tym wypadku chyba miało oznaczać mało użyteczne: 100% i strobo.
Osobiście bym wolał 5-30-100%
Mogli dać choć 100% i 50%,jakąś stabilizację prądu i ciut cieplejszą diodę.
Przeczytaj jeszcze raz co piszesz i zauważ, że piszesz głupoty.Hahar pisze:Tyle że po wymianie tylko diody aku wysysa jak chce-a chce szybko.skaktus pisze: Biedne pod jakim względem ? W dobrą diodę (markową) idzie ponad 700 mA.
Dokładnie-do czego strobo w czołówce?smokuxx1987 pisze:Biedne w tym wypadku chyba miało oznaczać mało użyteczne: 100% i strobo.
Osobiście bym wolał 5-30-100%
Mogli dać choć 100% i 50%,jakąś stabilizację prądu i ciut cieplejszą diodę.
Akumulator wyssa jak chce bo taki to sterownik, co ciekawe, podobne zdarzają się w dużo bardziej markowych produktach i zachowują się tam tak samo - im bardziej naładowane akumulatory, tym większy prąd w leda, im dłużej tym słabiej świeci.
Ilość trybów to sprawa indywidualna - znam osoby które nie życzą sobie nic poza 100% więc...
Na koniec - spodziewasz się cudów po latarce za 19,99 zł. Pokaż mi inną czołówkę o takim wykonaniu, w takiej cenie, z pigułą z prawdziwego zdarzenia itd...
Przede wszystkim nie głupoty !skaktus pisze:
Przeczytaj jeszcze raz co piszesz i zauważ, że piszesz głupoty.
Akumulator wyssa jak chce bo taki to sterownik, co ciekawe, podobne zdarzają się w dużo bardziej markowych produktach i zachowują się tam tak samo - im bardziej naładowane akumulatory, tym większy prąd w leda, im dłużej tym słabiej świeci.
Ilość trybów to sprawa indywidualna - znam osoby które nie życzą sobie nic poza 100% więc...
Na koniec - spodziewasz się cudów po latarce za 19,99 zł. Pokaż mi inną czołówkę o takim wykonaniu, w takiej cenie, z pigułą z prawdziwego zdarzenia itd...
W zależności jaką diodę tam zamontujesz,prąd jest większy lub mniejszy-i to jest fakt.
Co mnie obchodzi że w innych jest tak samo-rozmawiamy o tej czołówce.
Piszesz że w twojej idzie 700mA-fajnie,ale nie masz żadnej kontroli nad czasem rozładowania pakietu aku.
Jasne można zabrać ze sobą zapasowe-ale przydał by się słabszy tryb bo światła jest więcej.
Przepraszam masz kontrolę-możesz włączyć strobo albo wyłączyć latarkę.
Jak Tobie to pasuje to ok-ja się nie czepiam,za to Ty tak.
A że nie pasowały mi tryby i czas działania na innej diodzie wymieniłem jedno i drugie.
I nie spodziewam się cudów za te pieniądze ale mogło by być lepiej-jest to fajna baza pod moda (światło z oryginalnej powoduje u mnie grymas na twarzy-z resztą nie tylko ja tak to odbieram),
Po modzie,za niewielkie pieniądze można uzyskać naprawdę fajną i funkcjonalną czołówkę.
Właśnie rozpakowałem świeżo kupioną czołówkę i muszę powiedzieć, że jak za te pieniądze super Świeci ładnie, nawet bez przeróbek Ale pewnie się pokuszę o jakiegoś moda niewielkiego. Jakość wykonania też niczego sobie, myślałem, że to dziadostwo będzie, a tu miła niespodzianka.
Solarforce L2 XM-L 8xAMC
Problem że tak jest w 99% latarek a ty tej to wytykasz jako wadę, nie patrząc że inne mają ten sam problem i narzekasz na sterownik. Jakoś nie może do Ciebie trafić że sterownik z stabilizacją itd, o dobrej wydajności kosztował by tyle co latarka.Hahar pisze:
W zależności jaką diodę tam zamontujesz,prąd jest większy lub mniejszy-i to jest fakt.
Co mnie obchodzi że w innych jest tak samo-rozmawiamy o tej czołówce.
Czyli się podziewasz cudów. Nie to że latarka tania jak barszcz lub jak ... ... z marketu to jeszcze narzekasz że mało trybów, że brak stabilizacji itd. Taka konstrukcja w wykonaniu markowego producenta kosztowała by pewnie z 100 zł.Hahar pisze: I nie spodziewam się cudów za te pieniądze ale mogło by być lepiej-
Mierz siły na zamiary i wiedz, że w tej cenie i tak dostajesz cudo.
Ostatnio zmieniony środa 24 paź 2012, 18:17 przez skaktus, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie mogłem się powstrzymać przed własnoręcznym sprawdzeniem cóż to za cudo można nabyć za 19,99 złotych no i też kupiłem.
Zacznę od tego co mnie pozytywnie zaskoczyło. Lampka świeci i to dużo lepiej niż Petzl Tikka Plus (cztery diody - teraz nazywa się to chyba Tikka 2 i kosztuje ponad 100 złotych).
Clarus wyjęty z blistra emituje 60-90 lumenów (na podstawie porównania z wieloma innymi światełkami, np. wypluwa z siebie nieco mniej światła niż moduł D26 od Grega przy prądzie pobieranym z akumulatora 0,28A @ 3,8V)
Przy napięciu 3,8V (mierzone pod obciążeniem) prąd pobierany z baterii w moim Biedronkowym Clarus'ie to 0,46A i aluminiowa część głowicy robi się ciepła.
Przy napięciu 3,3V (np. trzy akumulatorki AAA trochę już świecone) prąd to już tylko 0,27A i aluminiowa część głowicy po 10 minutach świecenia jest ledwo letnia.
Ciekawa jest soczewka i zmienna ogniskowa chociaż zaskoczył mnie kwadracik z wyraźnie widocznymi drucikami na strukturze Led'a w największym skupieniu. Sporo światełka musi ta soczewa blokować. No i niestety nawet przy najmniejszym skupieniu obszar oświetlany przez lampkę jest niewielki.
Jedyne wady jakie znalazłem:
- w zasobniku na baterie jeden z wkrętów jest zardzewiały
- klapka zamykająca głowicę jest przykręcona na dwa wkręty których gwinty prawie nie istnieją.
Generalnie za tą cenę to jestem pod wrażeniem. Tym bardziej że kiedyś kupiłem stacjonarne bateryjne lamki ledowe Clarus w Biedronce i tamte praktycznie wcale nie świeciły - miały być do baraku na działce a do dzisiaj leżą w piwnicy.
Pozdrawiam
Zacznę od tego co mnie pozytywnie zaskoczyło. Lampka świeci i to dużo lepiej niż Petzl Tikka Plus (cztery diody - teraz nazywa się to chyba Tikka 2 i kosztuje ponad 100 złotych).
Clarus wyjęty z blistra emituje 60-90 lumenów (na podstawie porównania z wieloma innymi światełkami, np. wypluwa z siebie nieco mniej światła niż moduł D26 od Grega przy prądzie pobieranym z akumulatora 0,28A @ 3,8V)
Przy napięciu 3,8V (mierzone pod obciążeniem) prąd pobierany z baterii w moim Biedronkowym Clarus'ie to 0,46A i aluminiowa część głowicy robi się ciepła.
Przy napięciu 3,3V (np. trzy akumulatorki AAA trochę już świecone) prąd to już tylko 0,27A i aluminiowa część głowicy po 10 minutach świecenia jest ledwo letnia.
Ciekawa jest soczewka i zmienna ogniskowa chociaż zaskoczył mnie kwadracik z wyraźnie widocznymi drucikami na strukturze Led'a w największym skupieniu. Sporo światełka musi ta soczewa blokować. No i niestety nawet przy najmniejszym skupieniu obszar oświetlany przez lampkę jest niewielki.
Jedyne wady jakie znalazłem:
- w zasobniku na baterie jeden z wkrętów jest zardzewiały
- klapka zamykająca głowicę jest przykręcona na dwa wkręty których gwinty prawie nie istnieją.
Generalnie za tą cenę to jestem pod wrażeniem. Tym bardziej że kiedyś kupiłem stacjonarne bateryjne lamki ledowe Clarus w Biedronce i tamte praktycznie wcale nie świeciły - miały być do baraku na działce a do dzisiaj leżą w piwnicy.
Pozdrawiam
Co ty się tych gwintów czepnąłeś? Wkręty wkręcone w plastikową tulejkę. Tam nie działają praktycznie żadne siły. Jest ok Większym problemem jest optyka, jak słusznie zauważyłeś. Do tego mechanizm zooma na oringu - wytrze się z czasem i będą luzy. W latarkach z zoomem najtańszych mam pokrętło z kulką na sprężynie i zapadkami. Piguła z ledem jeździ na gwincie. To dużo lepsze rozwiązanie.
Kupiłem swoją
Ja chcę, żeby to swieciło szerzej. Niedługo zamieszczę swojego moda
Kupiłem swoją
Ja chcę, żeby to swieciło szerzej. Niedługo zamieszczę swojego moda
SF L2 XM-L T5 4B
Armytek Wizard WR
Armytek Wizard WR
Również dziś kupiłem tą czołówkę, ostatnia sztuka była, ktoś się chyba rozmyślił bo zostawił w koszu z jakąś bielizną
Na sam początek, po uruchomieniu i próbie skupienia światła - czołówka przestała działać. Po zajrzeniu do środka - puścił przewód - od diody, kiepsko był przylutowany.
Mam w domu jedną XP-G, która leży już od dłuższego czasu, nówka, tak więc pewnie znajdzie się w tej czołówce. Ale zastanawiam się, czy nie dać też nowego drivera, takiego który dawałby max 700mA na diodę, a i dobrze by było jakby miał 3 tryby (min-med-max). Na DX znalazłem coś takiego: http://dx.com/p/16-mode-3w-3-7v-7135-ci ... utput-7612 - jakby odlutować jednego AMCka - powinno być ok jak na zasilanie z 3xAAA?
Na sam początek, po uruchomieniu i próbie skupienia światła - czołówka przestała działać. Po zajrzeniu do środka - puścił przewód - od diody, kiepsko był przylutowany.
Mam w domu jedną XP-G, która leży już od dłuższego czasu, nówka, tak więc pewnie znajdzie się w tej czołówce. Ale zastanawiam się, czy nie dać też nowego drivera, takiego który dawałby max 700mA na diodę, a i dobrze by było jakby miał 3 tryby (min-med-max). Na DX znalazłem coś takiego: http://dx.com/p/16-mode-3w-3-7v-7135-ci ... utput-7612 - jakby odlutować jednego AMCka - powinno być ok jak na zasilanie z 3xAAA?
Można po prostu walnąć gwint i dokręcić stara do piguły. Tam nie ma przecież dziury, tylko jest fragment piguły, na którym leży star na kleju (termo?) Wystarczy przewiercić, przegwintować i docisnąć stara śrubkami z jakimiś niewielkimi łbami, żeby się tam zmieściły, albo trochę pogłębić zagłębienia w starze, jak będzie problem. Tak byłoby najprofesjonalniej i chyba najlepiej, jeżeli ktoś ma w planach 700mA.
SF L2 XM-L T5 4B
Armytek Wizard WR
Armytek Wizard WR