Ładowarka z Lidla i ładowanie akumulatorów Pb - coś nie tak?
Ładowarka z Lidla i ładowanie akumulatorów Pb - coś nie tak?
Witam.
Pacjent - akumulator 70Ah, z Laguny, ma już 10 lat.
Ładowarka - impulsowy prostownik z Lidla Ultimate Speed ULG 3.8 A1.
Akumulator po podłączeniu do miernika wykazuje napięcie na poziomie 12,3 V w lagunie na dieslu nie jest w stanie zakręcić rozrusznikiem.
Po podłączeniu, prąd ładowania wynosi około 3,6 A, napięcie rośnie dość szybko, w okolicach około 13,1 V prąd ładowania spada do 2,94 A i utrzymuje się do 14 V. W momencie osiągnięcia 14 V, prąd spada do 0,78 A, ale również wówczas napięcie na akumulatorze spada do 13,1 V...
Czy takie zachowanie jest normalne ? Aktualnie po 2 godzinach ładowania mam ten sam prąd (0,78A) a napięcie około 13,41 V.
Trochę podejrzewam sam akumulator i jest wiek oraz spadki napięcia (po podłączeniu lampy dziennej pobierającej 1A, napięcie spada w tempie 0,01 V na 2-3 sekundy).
Jakieś sugestie ?
Pacjent - akumulator 70Ah, z Laguny, ma już 10 lat.
Ładowarka - impulsowy prostownik z Lidla Ultimate Speed ULG 3.8 A1.
Akumulator po podłączeniu do miernika wykazuje napięcie na poziomie 12,3 V w lagunie na dieslu nie jest w stanie zakręcić rozrusznikiem.
Po podłączeniu, prąd ładowania wynosi około 3,6 A, napięcie rośnie dość szybko, w okolicach około 13,1 V prąd ładowania spada do 2,94 A i utrzymuje się do 14 V. W momencie osiągnięcia 14 V, prąd spada do 0,78 A, ale również wówczas napięcie na akumulatorze spada do 13,1 V...
Czy takie zachowanie jest normalne ? Aktualnie po 2 godzinach ładowania mam ten sam prąd (0,78A) a napięcie około 13,41 V.
Trochę podejrzewam sam akumulator i jest wiek oraz spadki napięcia (po podłączeniu lampy dziennej pobierającej 1A, napięcie spada w tempie 0,01 V na 2-3 sekundy).
Jakieś sugestie ?
Aku już "nie przyjmuje prądu" i dlatego napięcie szybko rośnie,na co ładowarka obniża prąd i nic już z tym nie zrobisz...
Z tych 70Ah zostały pewnie ze 2 albo i mniej-płytki są już tak zasiarczone że ich powierzchnia czynna jest znikoma.
Na elektrodzie ktoś budował urządzenie do odsiarczania akumulatorów ale jak to działało i jakie efekty dało nie pamiętam.
Kiedyś próbowałem odsiarczyć aku 12Ah-3 dni zabawy i nic to nie dało.
Z tych 70Ah zostały pewnie ze 2 albo i mniej-płytki są już tak zasiarczone że ich powierzchnia czynna jest znikoma.
Na elektrodzie ktoś budował urządzenie do odsiarczania akumulatorów ale jak to działało i jakie efekty dało nie pamiętam.
Kiedyś próbowałem odsiarczyć aku 12Ah-3 dni zabawy i nic to nie dało.
Tak, aku było w dieslu. Jednak chciałem zrobić test czy prostownik podoła zadaniu. Mystery Charger ładuje akku prądem rzędu 1,3 A, wówczas napięcie wzrasta do 14,7 V, przy 5 A w początkowej fazie odrazu słychać że elektrolit zaczyna się gotować, chwilę po tym spada prąd do 1,3A i tak się utrzymuje.
Co ciekawe ładowarka z Lidla wciąż ładuje prądem 0,78A gdzie napięcie przy tym prądzie spada do 13,51 V (obecnie) i bardzo powoli rośnie. Myślałem że prąd powinien być nieco większy.
Co ciekawe ładowarka z Lidla wciąż ładuje prądem 0,78A gdzie napięcie przy tym prądzie spada do 13,51 V (obecnie) i bardzo powoli rośnie. Myślałem że prąd powinien być nieco większy.
ILPT
Możesz kupić nowy jak chcesz jeździć ale tego starego bym nie wyrzucał, świetna platforma do testów desulfatora .
Kiedyś miałem się tym bawić ale nie znalazłem wtedy odpowiednich cewek (a nie szukałem zbyt intensywnie bo nie miałem parcia na reanimację żadnego aku) i eksperyment umarł. Została mi gdzieś tylko masa schematów z netu.
Kiedyś miałem się tym bawić ale nie znalazłem wtedy odpowiednich cewek (a nie szukałem zbyt intensywnie bo nie miałem parcia na reanimację żadnego aku) i eksperyment umarł. Została mi gdzieś tylko masa schematów z netu.
Ostatnio zmieniony piątek 26 paź 2012, 09:41 przez Hetman, łącznie zmieniany 1 raz.
Nic nie musisz oddawać to taki chwyt "oszystów" bo za taki aku w skupie byś dostał ok 40-60zł a tak jesteś o tyle biedniejszyAkku niestety i tak musiałem oddać - inaczej bym nie dostał gwarancji, gdzie i tak jest to gwarancja z rocznym assistance.
Taki sam chwyt stosują firmy które wymieniaja katalizator mówią że trzeba zdać co jest nie prawdą, w skupie dostaniesz za ori kat od 200 zł w górę
Dzisiejsze ceny surowców są tak wysokie że już nawet biegaja i elektronike skupują, w niektórych miastach także i żarówki
MPP-1 / Skyline I / L2P T6 / LL P7 / RC-39@XR-E R2 1.05A / C2 HA-III@T6 2.8A / Niwalker NWK600N1/ UF WF-501B / Balder SE-2@U3 3.04A / Shadov TC500 / SF M9
Wątpię. że taka kwotę w skupie ktoś da - to po pierwsze.Nightmare pisze:Nic nie musisz oddawać to taki chwyt "oszystów" bo za taki aku w skupie byś dostał ok 40-60zł a tak jesteś o tyle biedniejszy
A po drugie żadni "oszyści", bo jest ustawa :
Dz.U. 2009 nr 79 poz. 666 - tekst aktu
Rozdział 9 Opłata depozytowa oraz obowiązki sprzedawców detalicznych baterii kwasowo-ołowiowych lub akumulatorów kwasowo-ołowiowych
Art. 53.
1.
Sprzedawca detaliczny baterii samochodowych kwasowo-ołowiowych, akumulatorów samochodowych kwasowo-ołowiowych, baterii przemysłowych kwasowo-ołowiowych lub akumulatorów przemysłowych kwasowo-ołowiowych jest obowiązany do przyjęcia zużytych baterii samochodowych kwasowo-ołowiowych, zużytych akumulatorów samochodowych kwasowo-ołowiowych, zużytych baterii przemysłowych kwasowo-ołowiowych i zużytych akumulatorów przemysłowych kwasowo-ołowiowych od użytkownika końcowego.
2.
Sprzedawca detaliczny, o którym mowa w ust. 1, jest obowiązany do umieszczenia w punkcie sprzedaży, w widocznym miejscu, informacji o:
1)
warunkach i trybie zwrotu zużytych baterii i zużytych akumulatorów, o których mowa w ust. 1, oraz możliwości zwrotu pobranej opłaty depozytowej w punkcie sprzedaży;
2)
punktach zbierania zużytych baterii i zużytych akumulatorów, o których mowa w ust. 1, zorganizowanych przez wprowadzającego baterie lub akumulatory, którego baterie lub akumulatory sprzedaje.
Art. 54.
1.
Sprzedawca detaliczny baterii samochodowych kwasowo-ołowiowych, akumulatorów samochodowych kwasowo-ołowiowych, baterii przemysłowych kwasowo-ołowiowych lub akumulatorów przemysłowych kwasowo-ołowiowych jest obowiązany do pobrania od kupującego opłaty depozytowej oraz do potwierdzenia jej pobrania, jeżeli przy sprzedaży tych baterii lub akumulatorów kupujący nie przekazał mu zużytych baterii lub zużytych akumulatorów, o których mowa w art. 53 ust. 1.
2.
Sprzedawca detaliczny, o którym mowa w ust. 1, jest obowiązany, w terminie 30 dni od dnia pobrania opłaty depozytowej, do przyjęcia zużytych baterii samochodowych kwasowo-ołowiowych, zużytych akumulatorów samochodowych kwasowo-ołowiowych, zużytych baterii przemysłowych kwasowo-ołowiowych i zużytych akumulatorów przemysłowych kwasowo-ołowiowych oraz zwrotu pobranej opłaty depozytowej i potwierdzenia jej zwrotu.
3.
Jeżeli zwrot pobranej opłaty depozytowej przez sprzedawcę detalicznego, o którym mowa w ust. 1, jest niemożliwy z powodu jego likwidacji, upadłości albo przerwy w wykonywanej działalności gospodarczej, wprowadzający baterie samochodowe kwasowo-ołowiowe, akumulatory samochodowe kwasowo-ołowiowe, baterie przemysłowe kwasowo-ołowiowe lub akumulatory przemysłowe kwasowo-ołowiowe jest obowiązany, w terminie 45 dni od dnia ich sprzedaży, do przyjęcia od kupującego zużytych baterii i zużytych akumulatorów wprowadzonych przez niego do obrotu oraz zwrotu pobranej opłaty depozytowej i potwierdzenia jej zwrotu w zorganizowanych przez niego punktach zbierania tych baterii lub akumulatorów.
4.
Potwierdzenie pobrania i zwrotu opłaty depozytowej, o której mowa w ust. 1-3, następuje na dokumencie potwierdzającym pobranie opłaty depozytowej oraz dokumencie potwierdzającym zwrot opłaty depozytowej.
5.
Sprzedawca detaliczny jest obowiązany do przechowywania dokumentu potwierdzającego pobranie opłaty depozytowej i dokumentu potwierdzającego zwrot opłaty depozytowej przez okres 5 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, którego one dotyczą.
6.
Minister właściwy do spraw środowiska określi, w drodze rozporządzenia, wzór dokumentu potwierdzającego pobranie opłaty depozytowej i dokumentu potwierdzającego zwrot opłaty depozytowej, o których mowa w ust. 4, kierując się potrzebą ujednolicenia dokumentów oraz zapewnienia prawidłowego gospodarowania wpływami z opłat depozytowych.
Art. 55.
1.
Stawka opłaty depozytowej wynosi od 30 zł do 50 zł za sztukę baterii samochodowej kwasowo-ołowiowej i akumulatora samochodowego kwasowo-ołowiowego oraz baterii przemysłowej kwasowo-ołowiowej oraz akumulatora przemysłowego kwasowo-ołowiowego.
2.
Minister właściwy do spraw środowiska w porozumieniu z ministrem właściwym do spraw gospodarki określi, w drodze rozporządzenia, stawki opłaty depozytowej, uwzględniając konieczność zróżnicowania tych opłat z uwagi na rodzaje zużytych baterii kwasowo-ołowiowych lub zużytych akumulatorów kwasowo-ołowiowych.
Art. 56.
1.
Sprzedawca detaliczny, o którym mowa w art. 54, przekazuje nieodebraną opłatę depozytową na odrębny rachunek bankowy urzędu marszałkowskiego właściwego ze względu na miejsce prowadzenia działalności, w terminie do dnia 15 marca roku następującego po roku, w którym nastąpiło pobranie opłaty.
2.
Sprzedawca detaliczny, o którym mowa w ust. 1, jest obowiązany do sporządzenia i przedłożenia marszałkowi województwa, w terminie do dnia 15 marca roku następującego po roku, w którym nastąpiło pobranie opłaty, sprawozdania o wysokości pobranej opłaty depozytowej i przekazanej nieodebranej opłaty depozytowej.
3.
Minister właściwy do spraw środowiska określi, w drodze rozporządzenia, wzór sprawozdania, o którym mowa w ust. 2, oraz sposób jego przekazywania, kierując się potrzebą ujednolicenia sprawozdań oraz ułatwieniem przekazywania tych sprawozdań marszałkowi województwa.
-
- Posty: 909
- Rejestracja: piątek 05 wrz 2008, 23:10
- Lokalizacja: POLAND
Może troszkę późno na odpowiedź. Ten prostownik i wszystkie jemu podobne. Mają taki cykl ładowania. Najpierw ładuje do napięcia 12,8V prądem ok. 3,8A (bardziej 3,6A). Potem prądem 2,8A do 14V. I wtedy przeskakuje na 0,78A aż do napięcia 14,4V lub 14,7V. Po przeskoku na te 0,78A faktycznie spada napięcie w granicach 13,3V. I wtedy następuje masakra czasowa. Przy już znacznie wyeksploatowanym akumulatorze to jeszcze jakoś obleci. Ale przy ładowaniu sprawnego akumulatora np. 45Ah to trwa ponad dobę.
Sezon prostownikowy w pełni, to i odgrzeję temat. Prostownik podobnego typu jak z Lidla, ale jednak z Biedronki - myślę, że bez znaczenia. Próbowałem naładować akumulator o napięciu 12.7V, ledwo kręcący rozrusznikiem. Podłączyłem na tryb 12V, samochód, zimowy. Prostownik wskazał najpierw aktualne napięcie 12.7V, chwilę potem rozpoczął ładowanie, wskazał 14.5V i 3/4 naładowania akumulatora. Za 5 min. był napis FULL. Odłączyłem, podłączyłem na nowo, znowu 12.7V, 5 min i FULL. Zostawiłem profilaktycznie na noc w tym wskazaniu, rano zapomniałem sprawdzić napięcie, samochód jakoś zapalił, ciężko mu było, słabo kręcił ale dał radę.
Dotychczas nie miałem podobnych cyrków z tym prostownikiem - latem i jesienią potrafił ładować po kilka godzin i widać było wyraźną poprawę pracy rozrusznika przy odpalaniu samochodu.
Czy tak jak napisaliście wcześniej, może to wynikać z bardzo małej pojemności akumulatora (w sensie, aż tak małej), że podanie na kilka chwil prądu 5A akumulator się nasyca? Ma już swoje lata, ale nigdy jeszcze nie zaniemógł... Czy może dodatkowo aktualne -15° tak bardzo utrudnia ładowanie?
Dotychczas nie miałem podobnych cyrków z tym prostownikiem - latem i jesienią potrafił ładować po kilka godzin i widać było wyraźną poprawę pracy rozrusznika przy odpalaniu samochodu.
Czy tak jak napisaliście wcześniej, może to wynikać z bardzo małej pojemności akumulatora (w sensie, aż tak małej), że podanie na kilka chwil prądu 5A akumulator się nasyca? Ma już swoje lata, ale nigdy jeszcze nie zaniemógł... Czy może dodatkowo aktualne -15° tak bardzo utrudnia ładowanie?
S2+: XM-L2 U2-1B 2.1A || XM-L2 T6-4C 2.1A || (MOD) XP-E2 Red 1.4A || 365nm Nichia UV
S2 XP-L HI 2.8A || BLF Q8 || Skilhunt H03 NW || Astrolux C8 XP-L HI 3B || KDLITKER C8.2 XHP35 HI NW || L6 XHP70 N2-3A || L2 XP-L HI V2-1A
S2 XP-L HI 2.8A || BLF Q8 || Skilhunt H03 NW || Astrolux C8 XP-L HI 3B || KDLITKER C8.2 XHP35 HI NW || L6 XHP70 N2-3A || L2 XP-L HI V2-1A
Bardzo prawdopodobne, że to już koniec żywota twojego akumulatora. Przy takich objawach będzie już tylko gorzej.
http://specjalistycznyspecjalista.blogspot.com/
POST MOŻE ZAWIERAĆ LOKOWANIE PRODUKTU
POST MOŻE ZAWIERAĆ LOKOWANIE PRODUKTU