Światła przeciwmgielne - jaką barwę zastosować ?
Światła przeciwmgielne - jaką barwę zastosować ?
Witajcie.
Sprawa niby prosta, ale chyba nie do końca.
Będę doposażał auto znajomego w światła przeciwmgielne. Gość polega na mnie, więc chcę mu zrobić wszystko na tiptop. Bajer polega na tym - jaki kolor żarówek wybrać do świateł przeciwmgielnych. Teoretycznie żarówki można zmienić, ale wiąże się to z ściąganiem przodu auta itd.
Zawsze mówiono że do mgieł żółte są najlepsze. Nigdy tak naprawdę na czymś takim nie śmigałem bardziej na poważnie, więc zapytam was - co lepsze - światło typowej żarówki, żarówka żółta czy coś może z chłodniejszych wersji tj. 4000 K ? Światła przeciwmgielne będę prawdopodobnie realizowane na xenonie + soczewka.
Użytkownik wie jak używam przeciwmgielnych - przeszkoliłem go
Sprawa niby prosta, ale chyba nie do końca.
Będę doposażał auto znajomego w światła przeciwmgielne. Gość polega na mnie, więc chcę mu zrobić wszystko na tiptop. Bajer polega na tym - jaki kolor żarówek wybrać do świateł przeciwmgielnych. Teoretycznie żarówki można zmienić, ale wiąże się to z ściąganiem przodu auta itd.
Zawsze mówiono że do mgieł żółte są najlepsze. Nigdy tak naprawdę na czymś takim nie śmigałem bardziej na poważnie, więc zapytam was - co lepsze - światło typowej żarówki, żarówka żółta czy coś może z chłodniejszych wersji tj. 4000 K ? Światła przeciwmgielne będę prawdopodobnie realizowane na xenonie + soczewka.
Użytkownik wie jak używam przeciwmgielnych - przeszkoliłem go
To prawda że im bardziej żółte tym lepiej "przebijają" się przez mgłę.
Ale myślę że nie ma co przeginać z tą żółcią, ja bym powiedział że mnie 4300K w zupełności zadawala, nie mam super tuningowego "Vizajnu" ale mam praktyczne światła na wypadek gęstej mgły, najczęściej robię tak że gaszę światła mijania (5000K-6000K) i jadę na samych PM, wtedy nie odbija mi się światło z świateł mijania od mgły i widzę gdzie jadę.
Tylko czy instalacja samochodu nie będzie wariowała przez przetwornicę?
Jako mijania mam oryginalny zestaw Xenonowy i nie ma nic.
A na PM mam "cyfrowe Hipe super" i czasami potrafią zasiać jakiś syf do instalacji.
Ale myślę że nie ma co przeginać z tą żółcią, ja bym powiedział że mnie 4300K w zupełności zadawala, nie mam super tuningowego "Vizajnu" ale mam praktyczne światła na wypadek gęstej mgły, najczęściej robię tak że gaszę światła mijania (5000K-6000K) i jadę na samych PM, wtedy nie odbija mi się światło z świateł mijania od mgły i widzę gdzie jadę.
Tylko czy instalacja samochodu nie będzie wariowała przez przetwornicę?
Jako mijania mam oryginalny zestaw Xenonowy i nie ma nic.
A na PM mam "cyfrowe Hipe super" i czasami potrafią zasiać jakiś syf do instalacji.
Główny spammer tego Forum
Najlepiej z mgłą radzą sobie światła w standardowym kolorze zwykłej żarówki, kiedyś były dostępne żarówki a nawet klosze pod tajemniczą nazwą selektywne żółte ale obecnie polskie prawo tego zabrania więc pozostają zwykłe żarówki lub hid-y w białym kolorze, co do instalacji samochodu problem może być jak jest komputer pokładowy bo przetwornicę potraktuje jak przepaloną żarówkę i będzie pokazywał błąd, samo miejsce zamontowania świateł mgłowych pomaga ich działaniu bo można powiedzieć że świecą pod mgłą.
Żółte selektywne może być w światłach przeciwmgielnych, nie może być w mijania czy długichadam-bmw pisze:Najlepiej z mgłą radzą sobie światła w standardowym kolorze zwykłej żarówki, kiedyś były dostępne żarówki a nawet klosze pod tajemniczą nazwą selektywne żółte ale obecnie polskie prawo tego zabrania więc pozostają zwykłe żarówki lub hid-y w białym kolorze, co do instalacji samochodu problem może być jak jest komputer pokładowy bo przetwornicę potraktuje jak przepaloną żarówkę i będzie pokazywał błąd, samo miejsce zamontowania świateł mgłowych pomaga ich działaniu bo można powiedzieć że świecą pod mgłą.
Aktualnie mam 4300 i powiem tyle - w porównaniu do żarówek jest ogromna różnica, jednak trzeba pamiętać żeby przeciwmgielnych nie używać w deszczu czy na mokrej drodze bo odbite światło mocno oślepia.