Jak rozpoznac termistor po jego parametrach?
- smokuxx1987
- Posty: 2113
- Rejestracja: środa 16 maja 2012, 19:04
- Lokalizacja: Krosno
Jak rozpoznac termistor po jego parametrach?
Witam.
Mam problem, a właściwie miałem.
Wymieniłem czujnik temp. w samochodzie.
Po zdemontowaniu starego ( uszkodzonego) który cały czas pokazywał temp 90 stopni zobaczyłem że czujnik składa się z plastikowej obudowy i małego termistora.
Stary czujnik pokazywał cały czas 90 stopni a nowy już dobrze pokazuje.
Mierząc rezystancje starego i nowego moge określić czy jest to termistor NTC czy PTC.
Czy są gdzieś dostępne jakieś tabelki po których mógłbym dobrać wartość nowego termistora,
dysponując tylko wartościami przy 2 temperaturach tj: 90 i jakieś 15 stopni?
Mój wygląda jak ten 2 od prawej.
Pozdrawiam.
Mam problem, a właściwie miałem.
Wymieniłem czujnik temp. w samochodzie.
Po zdemontowaniu starego ( uszkodzonego) który cały czas pokazywał temp 90 stopni zobaczyłem że czujnik składa się z plastikowej obudowy i małego termistora.
Stary czujnik pokazywał cały czas 90 stopni a nowy już dobrze pokazuje.
Mierząc rezystancje starego i nowego moge określić czy jest to termistor NTC czy PTC.
Czy są gdzieś dostępne jakieś tabelki po których mógłbym dobrać wartość nowego termistora,
dysponując tylko wartościami przy 2 temperaturach tj: 90 i jakieś 15 stopni?
Mój wygląda jak ten 2 od prawej.
Pozdrawiam.
- smokuxx1987
- Posty: 2113
- Rejestracja: środa 16 maja 2012, 19:04
- Lokalizacja: Krosno
- smokuxx1987
- Posty: 2113
- Rejestracja: środa 16 maja 2012, 19:04
- Lokalizacja: Krosno
Niestety nie jest tak wesoło. Mi kilka lat temu padł czujnik temperatury od kotła CO. Wstawiłem potencjometr, zmierzyłem oporność dla kilku temperatur i pojechałem na zakupy. Niestety sprzedawcy (na giełdzie Wolumen, więc znali się na rzeczy) nie dysponowali tabelkami z rezystancją przy różnych temperaturach, ale sprzedali chyba ze 3 różne które miały taką samą oporność przy 20 czy 25 stopniach i na szczęście jeden pasował.pier pisze:Czyli mierzysz jego rezystancję w takiej temperaturze i masz wszystko.
W każdym razie ten sam typ NTC, ta sama oporność przy temperaturze "katalogowej", ale różne charakterystyki miały.