Jak "odświeżyć" li ion
- Sid Gotama
- Posty: 148
- Rejestracja: sobota 05 gru 2009, 15:22
- Lokalizacja: podkarpacie
Jak "odświeżyć" li ion
Witam
Robiłem dzisiaj test sterownika i jakoś dziwnie szybko spadał prąd na diodzie, postanowiłem więc sprawdzić pojemności tego akumulatora i jeszcze paru innych które posiadam.
W około dwu letnich:
TrustFire (TR18650 2500 mAh 3.7V) zostało 770 mAh
UltraFire (LC18650 2400 mAh 3.7V) zostało 1180 mAh
Ładowanie/rozładowanie 1A/1A
Pozostałe pomierzę jutro.
Troszkę lipa.
W mhc9000 jest opcja odświeżania która co nieco poprawia pojemność.
Więc pomyślałem że zastosuję podobną metodę ale czy warto. Czy ktoś robił taką operację na li-ion. A może jest jakaś inna metoda, może takie odświeżanie w przypadku li-ion nie ma większego sensu?
Posiadam ładowarkę imax B8+ zasilaną xboxowym zasilaczem.
Robiłem dzisiaj test sterownika i jakoś dziwnie szybko spadał prąd na diodzie, postanowiłem więc sprawdzić pojemności tego akumulatora i jeszcze paru innych które posiadam.
W około dwu letnich:
TrustFire (TR18650 2500 mAh 3.7V) zostało 770 mAh
UltraFire (LC18650 2400 mAh 3.7V) zostało 1180 mAh
Ładowanie/rozładowanie 1A/1A
Pozostałe pomierzę jutro.
Troszkę lipa.
W mhc9000 jest opcja odświeżania która co nieco poprawia pojemność.
Więc pomyślałem że zastosuję podobną metodę ale czy warto. Czy ktoś robił taką operację na li-ion. A może jest jakaś inna metoda, może takie odświeżanie w przypadku li-ion nie ma większego sensu?
Posiadam ładowarkę imax B8+ zasilaną xboxowym zasilaczem.
Niewiele się da z nimi zrobić, pojemność już nie wzrośnie.
Trzeba pomyśleć o nowych bardziej markowych
Trzeba pomyśleć o nowych bardziej markowych
Ostatnio zmieniony poniedziałek 08 paź 2012, 10:16 przez krzycho_, łącznie zmieniany 1 raz.
elektroda.pl
Na przyszłość możesz bardziej zadbać o ogniwa, ładować je mniejszymi prądami, trzymać w odpowiednich warunkach (nie zostawiać na noc w aucie lub w południe w lecie) itd. Moje TrustFire mają 3 lata, według nalepki oryginalnie miały 2400 mA
Po 3 latach używania w latarkach na dzień dzisiejszy Mystery wykazuje pojemność na poziomie 1900 mA
Po 3 latach używania w latarkach na dzień dzisiejszy Mystery wykazuje pojemność na poziomie 1900 mA
ILPT
- Sid Gotama
- Posty: 148
- Rejestracja: sobota 05 gru 2009, 15:22
- Lokalizacja: podkarpacie
Jest szansa że albo ja coś źle ustawiłem albo ładowarka jest nie tegez.
Ładowarka to imax B8+ taką jak na załączonym zdjęciu (zdjęcie z netu)
Rodzaj akumulatorów ustawia się zmieniając napięcie V.Type (ja przynajmniej tak robię) i tak:
- Jak ustawię V.Type na 3,6V Pojawia się na wyświetlaczu LiIo
- Jak ustawię V.Type na 3,3 V mam LiFe
- Jak ustawię V.Type na 3,7V mam LiPo
Mam ustawione na LiIo gdyż takie akumulatory posiadam, ale np. na TrustFire ognistych i niebieskich jest napis 3,7V ?
Przy ładowaniu li Io i ustawieniu np. 3A prąd rośnie od 0 ale nie dochodzi do 3A zatrzymuje się na 0,3A (nie wiem jak jest w dalszej części ładowania, sprawdzę jutro)
W opcji "fast" jest nieco wyżej tzn 1,3A w początkowej fazie ładowania (ładowanie ustawione na 3A).
Nie wiem jak będzie dalej bo dopiero teraz to sprawdzam.
Ale znowu dla eneloopa AA 3A nie jest problemem. Czy niemożliwość ładowanie większym prądem to kolejny objaw padnięcia akumulatorów?
Może w moim przypadku korzystniejsze byłoby zmienić typ ogniw na takie które mają lepszą żywotność, na pewno kosztem jakiegoś innego parametru.
Akumulatorów nie eksploatuję zbyt mocno, większość czasu pełnią rolę "obciążenia roweru" a dokładniej backup do latarki na rower. No i niekiedy jak coś dłubie czy poprawiam w latarce.
Ładowarka to imax B8+ taką jak na załączonym zdjęciu (zdjęcie z netu)
Rodzaj akumulatorów ustawia się zmieniając napięcie V.Type (ja przynajmniej tak robię) i tak:
- Jak ustawię V.Type na 3,6V Pojawia się na wyświetlaczu LiIo
- Jak ustawię V.Type na 3,3 V mam LiFe
- Jak ustawię V.Type na 3,7V mam LiPo
Mam ustawione na LiIo gdyż takie akumulatory posiadam, ale np. na TrustFire ognistych i niebieskich jest napis 3,7V ?
Przy ładowaniu li Io i ustawieniu np. 3A prąd rośnie od 0 ale nie dochodzi do 3A zatrzymuje się na 0,3A (nie wiem jak jest w dalszej części ładowania, sprawdzę jutro)
W opcji "fast" jest nieco wyżej tzn 1,3A w początkowej fazie ładowania (ładowanie ustawione na 3A).
Nie wiem jak będzie dalej bo dopiero teraz to sprawdzam.
Ale znowu dla eneloopa AA 3A nie jest problemem. Czy niemożliwość ładowanie większym prądem to kolejny objaw padnięcia akumulatorów?
Może w moim przypadku korzystniejsze byłoby zmienić typ ogniw na takie które mają lepszą żywotność, na pewno kosztem jakiegoś innego parametru.
Akumulatorów nie eksploatuję zbyt mocno, większość czasu pełnią rolę "obciążenia roweru" a dokładniej backup do latarki na rower. No i niekiedy jak coś dłubie czy poprawiam w latarce.
- Załączniki
-
- imaxb8-1.jpg (84.46 KiB) Przejrzano 177 razy