Remont silnika Vectra 2.5V6

....nie pasujące gdzie indziej...
ProLight
Posty: 1142
Rejestracja: wtorek 06 gru 2011, 01:16
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: ProLight »

Padł mi silnik w samochodzie, urwał się klin w kole rozrządu (w serwisie Opla pierwszy raz słyszeli o takim przypadku)
Silnik do generalnego remontu, niestety brak funduszy na naprawy i auto będzie stało do lata.

Autko to poczciwa Vectra B 2.5 V6

Muszę się przeprosić z pociągami autobusami i rowerem... :-(
Główny spammer tego Forum ;)
wkliw
Posty: 392
Rejestracja: środa 26 lis 2008, 20:05
Lokalizacja: Mielec

Post autor: wkliw »

Może nie jest tak źle. Jedna głowica do roboty czy przeskoczyło na dolnym kole i obie?
przy odrobinie samozaparcia i posiadania podstawowych (+klucz dynamometryczny) narzędzi powinieneś dać rady samemu to zrobić. Być może opłaci się nawet kupić używane głowice i nie pchać się w regeneracje tych z "ładnie" pogiętymi zaworami.
Mag 5D sst50 / romisen RC-C8 mod xpg / romisen RC-A4 / TIROSS mod xpg + regina /wydumka 2x18650+ XM-L + ref SMO // Mag Solitaire nichia 5mm / UniqueFire UF-DT1 Mod XM-l / "coś" 2x 16340 z xre q5 i refem SMO /UltraFire WF-501B xpg + ref SMO
Awatar użytkownika
krzycho_
Posty: 2187
Rejestracja: piątek 08 maja 2009, 18:40
Lokalizacja: Poznań

Post autor: krzycho_ »

Dokładnie ,można to zrobić na używanych gratach . Zawory, tłoki i głowicę kupić z drugiej ręki.

Poczytać tutoriale lub książkę "Sam naprawiam ... " i dasz radę :) Chyba że nie masz wogóle narzędzi.
elektroda.pl
ProLight
Posty: 1142
Rejestracja: wtorek 06 gru 2011, 01:16
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: ProLight »

Dzisiaj zmieniłem dolne koło rozrządu, kupiłem używane z allegro, i próbowałem odpalić autko niestety zero kompresji.

Kupię używane graty poskładam i padnie mi po miesiącu, takiego scenariusza obawiam się najbardziej.
Główny spammer tego Forum ;)
wkliw
Posty: 392
Rejestracja: środa 26 lis 2008, 20:05
Lokalizacja: Mielec

Post autor: wkliw »

krzycho123 pisze:tłoki i głowicę kupić z drugiej ręki.
Jak na moje oko tłoki będą całe, a to że dostały strzała zaworkiem to nic im się dziać nie powinno. Ale fakt w czarnym scenariuszu mogły denka popękać.
Ja 3 lata temu składałem silnik na 2 tyg przed wyjazdem na wakacje. Wszystko zaczęło się od odkręconej śrubki trzymającej przepustnicę, niestety silnik nie dał rady jej "wypluć" przez zawór i zrobiła niezły meksyk w jednym cylindrze. Silnik poszedł na stół , szlify bloku honowanie obróbka wału zakup inej głowicy i jej regeneracja i po poskładaniu szybki docieranie (500 km w 3 dni) wymiana oleju i na wakacje 800 km w jedną stronę. Udało się objechać bez najmniejszych problemów. Tak że walcz kolego sam jeśli tylko masz czym i gdzie.

[ Dodano: 19 Wrzesień 2012, 22:31 ]
ProLight pisze:Kupię używane graty poskładam i padnie mi po miesiącu, takiego scenariusza obawiam się najbardziej

A co ma paść?
Kupisz głowicę z zaworami, wymienisz uszczelniacze (kilkanaście zł) dotrzesz zaworki i masz lepszą niż miałeś.

[ Dodano: 19 Wrzesień 2012, 22:32 ]
najważniejsze to rozebrać gada i ocenić straty wtedy można podejmować decyzję, więc klucze do ręki i zrzucać "czapki" z silnika
Mag 5D sst50 / romisen RC-C8 mod xpg / romisen RC-A4 / TIROSS mod xpg + regina /wydumka 2x18650+ XM-L + ref SMO // Mag Solitaire nichia 5mm / UniqueFire UF-DT1 Mod XM-l / "coś" 2x 16340 z xre q5 i refem SMO /UltraFire WF-501B xpg + ref SMO
ProLight
Posty: 1142
Rejestracja: wtorek 06 gru 2011, 01:16
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: ProLight »

Nie wiedziałem że znajdą się tu mechanicy ;)

Co mi da zakup nowych głowic?
Przecież nowe głowice też muszę dać do splanowania, to jak już je planować to odrazu nowe zawory?

Narzędzia mam, rozrząd robiłem sam z opisem, wyciągnąć silnik dam radę, więc z głowicami nie powinno być problemu.
Miejscówkę mam.

Z tym że potrzebuję rad co i jak.

Nie lepiej odrazu zrobić porządnie całość?

Robiłem głowice w 1.6 VB i po tygodniu musiałem robić panewki.
wkliw
Posty: 392
Rejestracja: środa 26 lis 2008, 20:05
Lokalizacja: Mielec

Post autor: wkliw »

ProLight pisze:Robiłem głowice w 1.6 VB i po tygodniu musiałem robić panewki.
Nie za bardzo widzę związek ...
ProLight pisze:Co mi da zakup nowych głowic?
Przecież nowe głowice też muszę dać do splanowania, to jak już je planować to odrazu nowe zawory?
To że jak dpoadnisze ładne sztuki w dobrej cenie to odpada Ci wymiana zaworów, a nowe do twojej głowicy troszkę kosztują. Ale po kolei:
Jeśli twoja głowica to :
-wymiana zaworów - PEWNIAK|
-zaworków nie wymienia się bez frezowania gniazd zaworowych -
- bardzo często po strzale dochodzi do wymiany kilka (lub wszystkie) prowadnice zaworów (ciężko zrobić bez procyzyjnej prasy) i rozwiertaka.
- wymiana uszczelniaczy
-planowanie
Jeśli kupisz sprawną głowicę to :
-rozpinasz zaworki dajesz do planowania
-docierasz zawory (niekoniecznie ale warto) i wymieniasz uszczelniacze
-składasz fure i jeździsz.
Mag 5D sst50 / romisen RC-C8 mod xpg / romisen RC-A4 / TIROSS mod xpg + regina /wydumka 2x18650+ XM-L + ref SMO // Mag Solitaire nichia 5mm / UniqueFire UF-DT1 Mod XM-l / "coś" 2x 16340 z xre q5 i refem SMO /UltraFire WF-501B xpg + ref SMO
Awatar użytkownika
smokuxx1987
Posty: 2113
Rejestracja: środa 16 maja 2012, 19:04
Lokalizacja: Krosno

Post autor: smokuxx1987 »

Wszystko sie da zrobić. Jest tylko kwestia opłacalności a w tym silniku to cie drogo wyjdzie.
2 głowice sprawdzić szczelność splanować. Nie wiem ile masz zaworów 12 czy 24 ale i do każdego podfrezować gniazdo.
Szukaj używanych głowić sprawdź stan zaworów. Najprościej można to zrobić wlewając do nich benzyny albo ropy to nie wyparuje tak szybko i patrzysz czy ubywa czy jest tyle samo.
A jak nie to szukaj nowego auta.
Awatar użytkownika
Bocian
Site Admin
Posty: 3159
Rejestracja: niedziela 11 lis 2007, 21:21
Lokalizacja: Wiskitki

Post autor: Bocian »

Obstawiam, ze to oplowska C25XE V6'tka 170KM (lub jakaś ciut nowsza odmiana Eko) więc zaworów 24. Fajna jednostka ale koszty remontu zapewne niemałe :roll:
Sometimes darkness can show you the light
Awatar użytkownika
smokuxx1987
Posty: 2113
Rejestracja: środa 16 maja 2012, 19:04
Lokalizacja: Krosno

Post autor: smokuxx1987 »

Osobiście wole diesele.. Silniki DITD mają np bezawaryjny rozrząd
ProLight
Posty: 1142
Rejestracja: wtorek 06 gru 2011, 01:16
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: ProLight »

Mógłbym prosić Kogoś z administracji o wydzielenie wątku?

Nie wiedziałem że tak chętnie pomożecie w takiej kwestii :oops:

Chciałbym was jeszcze trochę pomęczyć.
Wszystkie informacje są dla mnie bardzo cenne, jestem samoukiem w tej kwestii.


wkliw pisze:ProLight napisał/a:
Robiłem głowice w 1.6 VB i po tygodniu musiałem robić panewki.

Nie za bardzo widzę związek ...
Chodzi mi o to że przy V6 jest okropny dostęp, i jak już będę robił głowice to myślę że warto odrazu zrobić panewki? Tak na zapas, nie mam też stałego dostępu do warsztatu.



Jak już wjeżdżać na "kanał" to myślę o dobrym remoncie i mieć spokój na dłużej.

Na chwilę obecną zbieram kasę.

Dzięki :)
Ostatnio zmieniony czwartek 20 wrz 2012, 15:14 przez ProLight, łącznie zmieniany 1 raz.
DNF
Posty: 4606
Rejestracja: piątek 23 lis 2007, 19:07
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: DNF »

Wydzielone :)
Awatar użytkownika
Nightmare
Posty: 1263
Rejestracja: sobota 26 lut 2011, 00:14
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: Nightmare »

smokuxx1987 pisze:Silniki DITD mają np bezawaryjny rozrząd
Też mi tak mówili o silniku mazdy a jak co do czego tu nie jest tak słodko jak wszyscy zachwalają

A do autora wątku nie kupuj złomu na allegro zapisz się na forum opla i ci gwarantuje że tam znajdziesz wszystkie potrzebne części w lepszym stanie i po atrakcyjniejszych cenach
allegro to w końcu paser mafii:P

Przy okazji na takim forum możliwe że znajdziesz chętnego pasjonata który ci pomoże za niewygórowane pieniądze
MPP-1 / Skyline I / L2P T6 / LL P7 / RC-39@XR-E R2 1.05A / C2 HA-III@T6 2.8A / Niwalker NWK600N1/ UF WF-501B / Balder SE-2@U3 3.04A / Shadov TC500 / SF M9
Awatar użytkownika
Gurgul99
Posty: 77
Rejestracja: sobota 19 gru 2009, 20:56
Lokalizacja: znienacka...

Post autor: Gurgul99 »

Nie pchałbym się w remont V-ki, po pierwsze mechanicy nie chcą zbytnio grzebać w takich silnikach, po drugie koszty związane z planowaniem głowic, frezowaniem gniazd zaworowych + uszczelki + robocizna przekroczą koszt całej budy.
Silniki "V" z racji obiegowej opinii o swojej paliwożerności są tanie w obrocie częściami używanymi, goły silnik kupisz do 2000, osprzęt przełożysz i jeździsz. Sam mam V6 więc wiem o co chodzi, na całe szczęście mój silniczek lata i lata, gdybym miał w perspektywie poważną robotę przy silniku to kupiłbym używkę i robił przekładkę.

ProLight pisze:... i jak już będę robił głowice to myślę że warto odrazu zrobić panewki? Tak na zapas, nie mam też stałego dostępu do warsztatu.
Do Opla są dostępne? Bo obawiam się że będziesz musiał je dorabiać a to kolejne koszty... V-ki są traktowane po macoszemu, wszak to auto dla zamożnych co remontują w serwisach.
Awatar użytkownika
Bocian
Site Admin
Posty: 3159
Rejestracja: niedziela 11 lis 2007, 21:21
Lokalizacja: Wiskitki

Post autor: Bocian »

Kolega musi jeszcze uściślić czy chodzi o C25XE czy X25XE. Co do tego pierwszego przykładowy link z forów tematycznych (jak już ktoś radził, Allegro raczej bym omijał):
http://mazowieckiklubopla.pl/kompletny- ... -vt906.htm
Sometimes darkness can show you the light
ODPOWIEDZ