Światła przeciwmgielne - jaką barwę zastosować ?

Wszystko co świeci na czterech kółkach;)
Awatar użytkownika
skaktus
Posty: 6166
Rejestracja: środa 04 cze 2008, 18:41
Lokalizacja: OP

Światła przeciwmgielne - jaką barwę zastosować ?

Post autor: skaktus »

Witajcie.

Sprawa niby prosta, ale chyba nie do końca.

Będę doposażał auto znajomego w światła przeciwmgielne. Gość polega na mnie, więc chcę mu zrobić wszystko na tiptop. Bajer polega na tym - jaki kolor żarówek wybrać do świateł przeciwmgielnych. Teoretycznie żarówki można zmienić, ale wiąże się to z ściąganiem przodu auta itd.

Zawsze mówiono że do mgieł żółte są najlepsze. Nigdy tak naprawdę na czymś takim nie śmigałem bardziej na poważnie, więc zapytam was - co lepsze - światło typowej żarówki, żarówka żółta czy coś może z chłodniejszych wersji tj. 4000 K ? Światła przeciwmgielne będę prawdopodobnie realizowane na xenonie + soczewka.

Użytkownik wie jak używam przeciwmgielnych - przeszkoliłem go :)
ProLight
Posty: 1142
Rejestracja: wtorek 06 gru 2011, 01:16
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: ProLight »

To prawda że im bardziej żółte tym lepiej "przebijają" się przez mgłę.

Ale myślę że nie ma co przeginać z tą żółcią, ja bym powiedział że mnie 4300K w zupełności zadawala, nie mam super tuningowego "Vizajnu" ale mam praktyczne światła na wypadek gęstej mgły, najczęściej robię tak że gaszę światła mijania (5000K-6000K) i jadę na samych PM, wtedy nie odbija mi się światło z świateł mijania od mgły i widzę gdzie jadę.

Tylko czy instalacja samochodu nie będzie wariowała przez przetwornicę?

Jako mijania mam oryginalny zestaw Xenonowy i nie ma nic.
A na PM mam "cyfrowe Hipe super" i czasami potrafią zasiać jakiś syf do instalacji.
Główny spammer tego Forum ;)
adam-bmw
Posty: 9
Rejestracja: niedziela 21 paź 2012, 20:08
Lokalizacja: K-P

Post autor: adam-bmw »

Najlepiej z mgłą radzą sobie światła w standardowym kolorze zwykłej żarówki, kiedyś były dostępne żarówki a nawet klosze pod tajemniczą nazwą selektywne żółte ale obecnie polskie prawo tego zabrania więc pozostają zwykłe żarówki lub hid-y w białym kolorze, co do instalacji samochodu problem może być jak jest komputer pokładowy bo przetwornicę potraktuje jak przepaloną żarówkę i będzie pokazywał błąd, samo miejsce zamontowania świateł mgłowych pomaga ich działaniu bo można powiedzieć że świecą pod mgłą.
Awatar użytkownika
skaktus
Posty: 6166
Rejestracja: środa 04 cze 2008, 18:41
Lokalizacja: OP

Post autor: skaktus »

adam-bmw pisze:Najlepiej z mgłą radzą sobie światła w standardowym kolorze zwykłej żarówki, kiedyś były dostępne żarówki a nawet klosze pod tajemniczą nazwą selektywne żółte ale obecnie polskie prawo tego zabrania więc pozostają zwykłe żarówki lub hid-y w białym kolorze, co do instalacji samochodu problem może być jak jest komputer pokładowy bo przetwornicę potraktuje jak przepaloną żarówkę i będzie pokazywał błąd, samo miejsce zamontowania świateł mgłowych pomaga ich działaniu bo można powiedzieć że świecą pod mgłą.
Żółte selektywne może być w światłach przeciwmgielnych, nie może być w mijania czy długich ;)

Aktualnie mam 4300 i powiem tyle - w porównaniu do żarówek jest ogromna różnica, jednak trzeba pamiętać żeby przeciwmgielnych nie używać w deszczu czy na mokrej drodze bo odbite światło mocno oślepia.
adam-bmw
Posty: 9
Rejestracja: niedziela 21 paź 2012, 20:08
Lokalizacja: K-P

Post autor: adam-bmw »

No fakt do końca nie wyjaśniłem swojej myśli co do żółtych kloszy czy żarówek, jak ktoś chce mieć żółte halogeny a dokładnie żółte światło polecam żarówki Philips gold spec ja mam w szperaczu H3 o mocy 100W i naprawdę ładnie świeci w mgle, która od rana wybitnie utrudnia życie.

Obrazek
Awatar użytkownika
skaktus
Posty: 6166
Rejestracja: środa 04 cze 2008, 18:41
Lokalizacja: OP

Post autor: skaktus »

Zamiast żarówki o mocy 100W lepiej użyj palnika H3 o barwie 3000K.
ILPT
adam-bmw
Posty: 9
Rejestracja: niedziela 21 paź 2012, 20:08
Lokalizacja: K-P

Post autor: adam-bmw »

Akurat w tą obudowę nie wejdzie nic więcej niż żarówka,
Awatar użytkownika
skaktus
Posty: 6166
Rejestracja: środa 04 cze 2008, 18:41
Lokalizacja: OP

Post autor: skaktus »

Zawsze można pomyśleć o najmniejsze z możliwych przetwornic oraz zasilaniu w osobnej torbie :)
ILPT
adam-bmw
Posty: 9
Rejestracja: niedziela 21 paź 2012, 20:08
Lokalizacja: K-P

Post autor: adam-bmw »

Ten konkretny egzemplarz jest zasilany z gniazda zapalniczki w samochodzie więc żadnej modyfikacji nie przejdzie bo nigdy samochodu nie opuszcza :wink: a do do czego służy jest w pełni wystarczające w obecnej formie, a jako oświetlenie przenośne mam latarkę z hid- em.
ODPOWIEDZ