Metalohalogen PHILIPS MASTER COLOUR CDM-T 150W/942
Zbychur, Ten co podałeś wcześniej to był kompletny - rozmawiałem ze sprzedawcą i powiedział, że "dwa kable w ścianę i dwa do palnika. Ma jeszcze kilka używanych za 55PLN
To co pokazałeś teraz to sam zapłonnik - służy do odpalenia palnika. Do działania ciągłego potrzebny jest jeszcze stabilizator (balast, dławik) - jak się nie mylę.
Ra to odwzorowanie spektrum słonecznego. Ta G12 o której pisaliśmy ma Ra - 96 (super dobre) i to model 150W/942 (te 942 jest ważne). To co zlinkwałeś to pewnie model 150W/830
http://www.nimax.rs/files/File/sijalice ... e/2_22.pdf
To co pokazałeś teraz to sam zapłonnik - służy do odpalenia palnika. Do działania ciągłego potrzebny jest jeszcze stabilizator (balast, dławik) - jak się nie mylę.
Ra to odwzorowanie spektrum słonecznego. Ta G12 o której pisaliśmy ma Ra - 96 (super dobre) i to model 150W/942 (te 942 jest ważne). To co zlinkwałeś to pewnie model 150W/830
http://www.nimax.rs/files/File/sijalice ... e/2_22.pdf
Co do lampek to liczy się dokumentacja techniczna producenta, bo za nią Philips bierze mniejszą lub większą odpowiedzialność.
Lampy ceramiczne CDM-T/CDM-Td (oraz HCI-T/HCI-Ts firmy Osram) 150W są produkowane w dwóch najważniejszych kolorach: 830 i 942 *). Oczywiście do użytku nadaje się najlepiej 942. Między Rx7s-24 a G12 nie ma różnicy, jarznik jest podobny, atmosfera wewnątrz i na zewnątrz identyczna, warunki termiczne podobne.
Na oko i na to, co widać przez amatorski spektroskop nie udało mi się stwierdzić żadnej różnicy między CDM-T (G12) /942 a CDM-Td (Rx7s-24). Próbowałem, porównywałem. Nie ma różnicy nawet między CDM-T /942 a specjalną wersją CDM SA/T /942 (kilka razy droższą) - światło jest takie samo.
Nie ma się czym martwić, w obu przypadkach lampki bardzo dobrze świecą. Ogólnie to zarówno Osram HCI-T/Ts, jak i Philips CDM-T/Td w mocy 150W i barwie 942 to są najlepsze powszechnie stosowane MH na świecie pod względem jakości światła.
*) przypomnę kod barw - pierwsza cyfra określa dziesiątki CRI lub Ra8 - 9 oznacza CRI>90, 8 oznacza 80<CRI<90. Dwie pozostałe cyfry oznaczają setki kelwinów temperatury barwowej. Barwa 942 oznacza zatem CRI>90 i CCT=4200K. Bardzo dobre światło, oczy to lubią
Lampy ceramiczne CDM-T/CDM-Td (oraz HCI-T/HCI-Ts firmy Osram) 150W są produkowane w dwóch najważniejszych kolorach: 830 i 942 *). Oczywiście do użytku nadaje się najlepiej 942. Między Rx7s-24 a G12 nie ma różnicy, jarznik jest podobny, atmosfera wewnątrz i na zewnątrz identyczna, warunki termiczne podobne.
Na oko i na to, co widać przez amatorski spektroskop nie udało mi się stwierdzić żadnej różnicy między CDM-T (G12) /942 a CDM-Td (Rx7s-24). Próbowałem, porównywałem. Nie ma różnicy nawet między CDM-T /942 a specjalną wersją CDM SA/T /942 (kilka razy droższą) - światło jest takie samo.
Nie ma się czym martwić, w obu przypadkach lampki bardzo dobrze świecą. Ogólnie to zarówno Osram HCI-T/Ts, jak i Philips CDM-T/Td w mocy 150W i barwie 942 to są najlepsze powszechnie stosowane MH na świecie pod względem jakości światła.
*) przypomnę kod barw - pierwsza cyfra określa dziesiątki CRI lub Ra8 - 9 oznacza CRI>90, 8 oznacza 80<CRI<90. Dwie pozostałe cyfry oznaczają setki kelwinów temperatury barwowej. Barwa 942 oznacza zatem CRI>90 i CCT=4200K. Bardzo dobre światło, oczy to lubią
tty5150, tak juz wiem, a nawet kupiłem. Był to najtańszy gotowy do odpalenia układ. A oprawy też chyba nie najgorsze.
[ Dodano: 8 Wrzesień 2012, 07:52 ]
Jeszcze może taki mały OT, jak wygląda zużycie prądu przy tej 150W już po rozruchu kiedy świeci sobie już pięknie i spokojnie. Czy to jest te 150W czy może już mniej, bo na sam rozruch to pewno skaczą cyferki tylko jak to wygląda w czasie stałej pracy, jak to wygląda po względem ekonomicznym?
[ Dodano: 8 Wrzesień 2012, 07:52 ]
Jeszcze może taki mały OT, jak wygląda zużycie prądu przy tej 150W już po rozruchu kiedy świeci sobie już pięknie i spokojnie. Czy to jest te 150W czy może już mniej, bo na sam rozruch to pewno skaczą cyferki tylko jak to wygląda w czasie stałej pracy, jak to wygląda po względem ekonomicznym?
Podczas startu moc jest mniejsza, ale natężenie prądu płynącego przez lampę - większe.
część moich prac związanych z rozpoznaniem tego zjawiska jest tu
http://www.lighting-gallery.pl/viewtopi ... =53&t=3790
Straty mocy w stateczniku nie przekraczają 12W, przy pełnej mocy układ zapłonowy z dołączoną lampą pobiera około 165W. Tutaj mała uwaga - przy pomiarze mocy nie można się sugerować napięciem i natężeniem (z racji na nieskompensowanie układu, statecznik powoduje przesunięcie w fazie) ale moc mierzyć watomierzem. Ten błąd zrobiłem w pierwszych pomiarach, niestety nie dysponuję watomierzem i chciałem to przeliczyć ze wskazania mierników napięcia i prądu (w obu przypadkach true RMS). Niestety tak nie można, po to watomierz ma specjalnie skonstruowane cewki, by mierzyć moc rzeczywistą, czynną. Mam już następne wyniki pomiarów robione watomierzem ale nie miałem czasu usiąść do Qtiplota by zrobić porządne wykresy.
część moich prac związanych z rozpoznaniem tego zjawiska jest tu
http://www.lighting-gallery.pl/viewtopi ... =53&t=3790
Straty mocy w stateczniku nie przekraczają 12W, przy pełnej mocy układ zapłonowy z dołączoną lampą pobiera około 165W. Tutaj mała uwaga - przy pomiarze mocy nie można się sugerować napięciem i natężeniem (z racji na nieskompensowanie układu, statecznik powoduje przesunięcie w fazie) ale moc mierzyć watomierzem. Ten błąd zrobiłem w pierwszych pomiarach, niestety nie dysponuję watomierzem i chciałem to przeliczyć ze wskazania mierników napięcia i prądu (w obu przypadkach true RMS). Niestety tak nie można, po to watomierz ma specjalnie skonstruowane cewki, by mierzyć moc rzeczywistą, czynną. Mam już następne wyniki pomiarów robione watomierzem ale nie miałem czasu usiąść do Qtiplota by zrobić porządne wykresy.
Dzięki, staram się jak mogę.
Negocjacje mają to do siebie, że rozsądnie prowadzone dają w efekcie dobry, wypracowany kompromis .
Heh, niejedną osobę "zaraziłem" wirusem dobrego światła, wiem coś na ten temat. Dobre światło ..... uzależnia. Nie rób tego błędu co ja, pomyśl o sensownej oprawie, która oprócz tego, że wsadzisz tam MH, to jeszcze będzie to dobrze wyglądało.
Negocjacje mają to do siebie, że rozsądnie prowadzone dają w efekcie dobry, wypracowany kompromis .
Heh, niejedną osobę "zaraziłem" wirusem dobrego światła, wiem coś na ten temat. Dobre światło ..... uzależnia. Nie rób tego błędu co ja, pomyśl o sensownej oprawie, która oprócz tego, że wsadzisz tam MH, to jeszcze będzie to dobrze wyglądało.
Ostatnio zmieniony niedziela 09 wrz 2012, 09:59 przez amisiek, łącznie zmieniany 1 raz.
Sporo. Co najmniej 4 tys h. Świeć i się nie przejmuj. Nie ma dużo naświecone, możę po prostu ktoś ją wkręcił by sprawdzić i poświecił z 50-100h. W sumie to maleńki ułamek trwałości lampy.
Całkiem zużyta lampa wygląda z deka inaczej:
Na zdjęciach - CDM-T 70W /830 która kwalifikowała się do natychmiastowej wymiany. Co też nastąpiło.
Całkiem zużyta lampa wygląda z deka inaczej:
Na zdjęciach - CDM-T 70W /830 która kwalifikowała się do natychmiastowej wymiany. Co też nastąpiło.
http://allegro.pl/metalohalogen-150w-i2622560241.htmlneutrinus pisze:super, a mógłbym jakiś namiar prosić na nie? Filtrowałem allegro (nie znalazłem), może to jakoś krzywo robię ?Darecki pisze: JUż są .....
Dziekuję.Darecki pisze:http://allegro.pl/metalohalogen-150w-i2622560241.html
Dla potomnych adres sprzedawcy:
http://allegro.pl/listing/user.php?us_id=10573959