XML-T6

Oświetlenie przednie i tylne w rowerze, zasobniki na baterie. Komfort i bezpieczeństwo nocnej jazdy.
sylwester_kram
Posty: 9
Rejestracja: środa 17 lut 2010, 11:30
Lokalizacja: zielona góra

Post autor: sylwester_kram »

Hmm to skoro nie ma przetwornika A/C to jak zrealizowali oni pomiar napięcia? Bo w przypadku gdy napięcie spadnie poniżej 6V włącznik podświetlany jest na czerwono ( w przypadku wyższego napięcia na zielono).

Ahh te PICe, szkoda że tam tiny13 nie siedzi to bym już coś sobie podłubał...
Awatar użytkownika
greg
Posty: 3535
Rejestracja: środa 08 paź 2008, 00:16
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: greg »

sylwester_kram pisze:Hmm to skoro nie ma przetwornika A/C to jak zrealizowali oni pomiar napięcia? Bo w przypadku gdy napięcie spadnie poniżej 6V włącznik podświetlany jest na czerwono ( w przypadku wyższego napięcia na zielono).
Analogowo? :)
mkorbel
Posty: 208
Rejestracja: czwartek 19 lis 2009, 18:18
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: mkorbel »

Dopiero dzisiaj miałem możliwość sprawdzenia działania niemodyfikowanej lampki w terenie (wąskie ścieżki w ciemnym lesie),
od biedy można używać, ale potwierdza się to co napisał Greg:
Główna wiązka jest zbyt skupiona - każdy drobny skręt mocno oświetlał teren poza ścieżką, na plus mogę powiedzieć, że dla długich prostych było idealnie.
Poprawienie optyki i wymiana XML spowoduje, że zwiększenie szerokości głównej wiązki bez zmniejszenia ilości światła.
Drugim minusem są tryby, obecne trzy tryby to zdecydowanie zbyt mało,
brakuje czegoś w rodzaju 5/10/30/60/strobe(fast/slow - wedle uznania), oraz MAX (ustawianie od 2A do 3A) przy naciśnięciu i przytrzymaniu.

Greg, jak postępują prace przy Twojej modyfikacji, czy będziesz sprzedawał sam driver ?
Pozdrawiam,
Michał
Awatar użytkownika
Ravir
Posty: 71
Rejestracja: poniedziałek 20 wrz 2010, 19:42
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: Ravir »

Znajomy - WBREW :mrgreen: - moim radom kupił tą lampkę : mierząc prąd wyszło w jego egzemplażu 1.4 Ampera. Świeci wąsko, daleko i KRZYWO :mrgreen: w kumpla egzemplarzu dioda jest źle ustawiona i reflektor ma dziwne pofałdowania. Sterowanie niewygodne, stroboskop zaś znakomicie się sprawdza : kumpel dla jaj zamontował ją na swojej replice ASG M240 SAW (MiniMi) i nocą zdobywaliśmy pomieszczenia - rewelacja. Idealnie nadaje się jako bardzo tani zamiennik dla HID'owych rozwiązań Polarion'a dla broni ostrej :twisted:

Ogólnie mówiąc straszny shit - czy Wy na prawdę rozważacie wpakowanie w to "coś" 290 zł ? SERIO?

Porównałem tą lampkę z Dereelight CL1Hv4 XM-L T6 SMO i ta sama Deree z Gregową głowicą XM-L T5 OP oraz z Gregowym Solarem XM-L T2 - dramat, zarówno Deree jak i Solar biły na głowę tą lampkę. O dziwo - oryginalna głowica Deree SMO świeciła LEPIEJ - zarówno dalej jak i lepiej doświetlała boki. :mrgreen: O modułach z refem OP nie wspominam - tu mamy przepaść.

Osobiście szkoda mi było wydać 290 zeta na przeróbkę takiego shitu - wolał bym kupić SolarForece + ładowarkę i starczyło by mi na 4 porządne akumulatory, na których spokojnie będzie działać 5 godzin z pełną mocą. Wagowo Solar + 4 akusy wyjdzie podobnie. A o wygodzie i jakości nie mówię. Jak dla mnie zostawić to "coś" tak jak jest.
mkorbel
Posty: 208
Rejestracja: czwartek 19 lis 2009, 18:18
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: mkorbel »

Z mojego punktu widzenia jest to całkiem sympatyczna lampka, którą zamierzam tylko trochę zmienić.
Cena 290zł o której mówi kolega Greg dotyczy przerobionego kompletu, a nie dodanie do początkowych 45$
Przykładowo soczewka LEDIL EVA-D kosztuje 7.37zł, a XM-L na miedzianym MCPCB 33.09,
razem 40.45zł i tyle zamierzam wpakować w pierwszym kroku.
Pozdrawiam,
Michał
Awatar użytkownika
Ravir
Posty: 71
Rejestracja: poniedziałek 20 wrz 2010, 19:42
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: Ravir »

Nawet zakładając, że 290 zł to cena za komplet i tak się wg mnie nie opłaca, wolał bym kupić Gregowego Solara, za 290 zł mamy latarkę, 4 akumulatory, które sumarycznie poświecą dłużej, uchwyt rowerowy i ładowarkę.
Dodatkowo mamy latarkę, która po za roweram doskonale sprawdzi się na co dzień.
Obawiam się, że akumulatory też będą do wymiany - bo oryginalne nie są za dobre - przynajmniej te u znajomego.
mkorbel
Posty: 208
Rejestracja: czwartek 19 lis 2009, 18:18
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: mkorbel »

Zrobiłem pierwsze testy zmieniający tylko oryginalny reflektor na LEDIL EVA-D, w tych samych warunkach.
Jest dużo lepiej, można spokojnie jechać i omijanie przeszkód, czy też zakręty nie są problemem, zasięg jest trochę mniejszy ale w granicach przyzwoitości.
Samo mocowanie soczewki zrobiłem w banalny sposób, do zestawu dodane są dwa oring, mniejszy, który uzywam do mocowania do kierownicy, oraz większy grubszy,
ten ostatni po obcięciu do odpowiedniej długości idealnie pasuje pomiędzy szybkę i soczewkę. Docelowo trzeba będzie zastosować tulejkę, która pozwoli na pozbycie się szybki.
W następnym etapię podmianę XM-L T6 z DX na inną T6 z pewnego dostawcy, a potem zobaczę czy warto zastosować inne soczewki z serii LEDIL EVA.
Pozdrawiam,
Michał
Awatar użytkownika
Sid Gotama
Posty: 148
Rejestracja: sobota 05 gru 2009, 15:22
Lokalizacja: podkarpacie

Post autor: Sid Gotama »

Czy w temacie coś się jeszcze dzieje(projekty zostały skończone), czy umarł z jakiegoś powodu.

Trochę czasu minęło, więc może pojawiły się jakieś dobre drivery lub optyka pasująca do tej lampki.
Awatar użytkownika
extreme_ilumin
Posty: 90
Rejestracja: czwartek 03 maja 2012, 17:34
Lokalizacja: BB

Post autor: extreme_ilumin »

greg pisze:Około 290 zł za gotowy, kompletny zestaw oświetlenia na bazie tej lampy po gruntownej modyfikacji elektroniki, optyki i termiki. Prace nad oprogramowaniem sterownika z kontrolą temperatury są w toku (testuję prototyp), więc realnie gotowy sprzęt będę miał w ciągu około 2 tygodni.
Witam i z niecierpliwością oczekuje na finałowy produkt i proszę o info jak się objawi na forum.
maciekkkz
Posty: 9
Rejestracja: piątek 04 lis 2011, 14:12
Lokalizacja: Łódź

Post autor: maciekkkz »

Z tego co się orientuję, to greg stworzył już latarkę z kontrolą temperatury i jest ona w sprzedaży. Poczytaj: http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?t=7050
Awatar użytkownika
Sid Gotama
Posty: 148
Rejestracja: sobota 05 gru 2009, 15:22
Lokalizacja: podkarpacie

Post autor: Sid Gotama »

maciekkkz pisze:Z tego co się orientuję, to greg stworzył już latarkę z kontrolą temperatury i jest ona w sprzedaży. Poczytaj: http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?t=7050
Ale ten temat jest o nieco innej lampce.

Cytat z pierwszego posta:
>mkorbel
Dzisiaj otrzymałem z DX zestaw na XM-L ładnie zapakowane, elementy takie jak w DX: ładowarka, pakiet LiIon, uchwyt na głowę, dwie gumki no i sama latarka.
Wszystko w pudełku z zamknięciem magnetycznym - idealne na prezent za niecałe 45$ około 130zł...


I przeróbka miała dotyczyć konstrukcji z pierwszego postu. http://www.dealextreme.com/p/t6-waterpr ... -set-82510

Czy może coś przeoczyłem?
Awatar użytkownika
skaktus
Posty: 6166
Rejestracja: środa 04 cze 2008, 18:41
Lokalizacja: OP

Post autor: skaktus »

A jest sens przerabiać ? Bo może się okazać że koszta będą znacznie wyższe niż zakup odpowiedniej lampki.
ILPT
Awatar użytkownika
Sid Gotama
Posty: 148
Rejestracja: sobota 05 gru 2009, 15:22
Lokalizacja: podkarpacie

Post autor: Sid Gotama »

skaktus pisze:A jest sens przerabiać ? Bo może się okazać że koszta będą znacznie wyższe niż zakup odpowiedniej lampki.
Jak dla mnie jest.
Chciałbym lampkę którą będę mógł zamontować na widelcu (tak jak dawniej były montowane) plus rozkład światła na ulicę. Taki bym ja coś widział i nie oślepiał nikogo z przeciwka.
Ta lampka mogła by się nadać jako baza.

Na Dx znalazłem nieco mniejszą wersję więc może się pobawię. Światła nie potrzebuję dużo,wystarczy by było 200 prawdziwych lumenów. Driver sobie jakiś dobiorę ale pozostaje problem optyki. Niestety nie mam pojęcia skąd i jaką.
Pozostaje budowa na zasadzie prób i błędów a to faktycznie może kosztować.
mkorbel
Posty: 208
Rejestracja: czwartek 19 lis 2009, 18:18
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: mkorbel »

Tak jak pisałem w listopadzie 2011: "Zmieniłem oryginalny reflektor na LEDIL EVA-D,...",
a potem używałem w jeździłem po lesie zimową porą (trójmiejski park krajobrazowy).
Nie zastosowałem XML-T6 z pewnego dostawcy, a i driver jest oryginalny :)
Do moich celów czyli do 25km/h na leśnych ścieżkach jest OK, zaobserwowane słabości:
- słabe przełączanie LOW/HIGH/FLASH/OFF, ale większość lampek tak ma,
- trzeba pamiętać o odłaczeniu pakietu, przy ładowaniu np. raz w tygodniu może się rozładować,
- słaba jakość ledów od podświetlenia (zielona) i low power (czerwona),
-uciążliwość założenia/zdjęcia jeżeli musimy zostawić w miejscu publicznym.
Najważniejsza zaleta to długotrwałość pracy - są tam 4 LiJon, obciążane nie na MAX.
Pozdrawiam,
Michał
ODPOWIEDZ