Modyfikacja Shadow JM05 clone
Modyfikacja Shadow JM05 clone
Witam
Do przeróbki trafiła kolejla latarka: clone shadow jm05. Sugerując się modami kolegi Kajman, postanowiłem zaryzykować i zakupić tanią latarkę i zrobić mocniejszą modyfikację.
Latarka dobrze wykonana z minimalnymi ubytkami powłoki w jednym miejscu na radiatorze. Ref wkręcany, gładki z malutką plamką przy szybce (prawie nie widać). Gwinty starannie wykonane pokryte powłoką. Styk elektryczny jest przez miedziowane czoła. Głowica i radiator solidny. Szeroki styk gwintu z pigułą.
Tyle dobrych rzeczy.
Driver bez stabilizacji prądu. Zasilony ze starego ogniwa 18650 - 2A. Z King Kong 26650 - 4,2A.
Włącznik ma napis 1.5A (wystarczy).
Dioda XM-L na starze 20mm wklejona na czymś gumowatym grubości 1mm (obficie nalane). Wydłubywania i czyszczenia sporo.
Zakupiłem w Mrelektronik moduł jednodiodowy XM-L U2, selekcjonowany Vf=3,07V.
Moduł 21mm okrągły, pasuje w miejsce star 20mm sześciokątny. Dodatkowo styka się bokami z pigułą.
Driver z KAI z dołożonymi "na kanapkę" 8 + 2 AMC. Kanapkowanie wykonałem transformatorówką (innej nie mam).
Moduł osadzony na paście Zalman STG2 i dokręcony śrubkami.
Przekazywanie ciepła bardzo dobre. Przypiekłem sobie palce trzymając pigułę za gwint podczas lutowania przewodów od drivera. Lutuje się opornie, duży odbiór ciepła.
Driver lutowany do pierścienia mosiężnego wciskanego ciasno w pigułę. Włącznik forward zakupiony u Grega. Trzeba było przelutować sprężynkę. Reszta pasuje idealnie.
Prąd pomierzony na "dupce" to 3,68A w trybie High.
Świeci intensywnie, skupienie bardzo dobre.
Głowica nagrzewa się szybko. Po 5 min. robi się gorąca, ale nie parzy.
Zdjęcia jak przestanie padać.
Do przeróbki trafiła kolejla latarka: clone shadow jm05. Sugerując się modami kolegi Kajman, postanowiłem zaryzykować i zakupić tanią latarkę i zrobić mocniejszą modyfikację.
Latarka dobrze wykonana z minimalnymi ubytkami powłoki w jednym miejscu na radiatorze. Ref wkręcany, gładki z malutką plamką przy szybce (prawie nie widać). Gwinty starannie wykonane pokryte powłoką. Styk elektryczny jest przez miedziowane czoła. Głowica i radiator solidny. Szeroki styk gwintu z pigułą.
Tyle dobrych rzeczy.
Driver bez stabilizacji prądu. Zasilony ze starego ogniwa 18650 - 2A. Z King Kong 26650 - 4,2A.
Włącznik ma napis 1.5A (wystarczy).
Dioda XM-L na starze 20mm wklejona na czymś gumowatym grubości 1mm (obficie nalane). Wydłubywania i czyszczenia sporo.
Zakupiłem w Mrelektronik moduł jednodiodowy XM-L U2, selekcjonowany Vf=3,07V.
Moduł 21mm okrągły, pasuje w miejsce star 20mm sześciokątny. Dodatkowo styka się bokami z pigułą.
Driver z KAI z dołożonymi "na kanapkę" 8 + 2 AMC. Kanapkowanie wykonałem transformatorówką (innej nie mam).
Moduł osadzony na paście Zalman STG2 i dokręcony śrubkami.
Przekazywanie ciepła bardzo dobre. Przypiekłem sobie palce trzymając pigułę za gwint podczas lutowania przewodów od drivera. Lutuje się opornie, duży odbiór ciepła.
Driver lutowany do pierścienia mosiężnego wciskanego ciasno w pigułę. Włącznik forward zakupiony u Grega. Trzeba było przelutować sprężynkę. Reszta pasuje idealnie.
Prąd pomierzony na "dupce" to 3,68A w trybie High.
Świeci intensywnie, skupienie bardzo dobre.
Głowica nagrzewa się szybko. Po 5 min. robi się gorąca, ale nie parzy.
Zdjęcia jak przestanie padać.
Dariusz70
darek.l(małpa)interia.pl
darek.l(małpa)interia.pl
Barwa wygląda na 6500K. (porównawczo do innych latarek)
Poprosiłem o selekcjonowanie niskiego Vf. Zapytać się, czy jest możliwość selekcji pod względem barwy światła.
Poprosiłem o selekcjonowanie niskiego Vf. Zapytać się, czy jest możliwość selekcji pod względem barwy światła.
Ostatnio zmieniony poniedziałek 13 sie 2012, 09:58 przez Dariusz70, łącznie zmieniany 1 raz.
Dariusz70
darek.l(małpa)interia.pl
darek.l(małpa)interia.pl
Bocian dokładnie tak robiłem. Inaczej się nie da. Pierwsze doświadczenia z podłożami z MR miałem z modułami Light engine. LE20XPG w ogóle nie chciał się lutować (he, he prawie zepsułem) Wrócił do polutowana do Mrelektronik. "Kłania się" porządna stacja lutownicza z tygielkiem do podgrzewania.
Myślę, że przy takim odprowadzeniu ciepła dioda pożyje dłużej przy 3,7A niż w niejednej latarce przy 3A. Różnicę w ilości światła widać wyraźnie.
Myślę, że przy takim odprowadzeniu ciepła dioda pożyje dłużej przy 3,7A niż w niejednej latarce przy 3A. Różnicę w ilości światła widać wyraźnie.
Dariusz70
darek.l(małpa)interia.pl
darek.l(małpa)interia.pl
Zdjęcia z końca mojej działki. Odległość do drzew 50m - 55m.
Iso200, 2s, f3,5 balans bieli światło dzienne.
Chmury nad Chochołowem. Dzięki wysokiej wilgotności niezłe efekty optyczne.
Dzięki mocowaniu modułu z diodą na śrubkach, można minimalnie cofnąć pigułę z diodą względem refa i poprawić skupienie.
Iso200, 2s, f3,5 balans bieli światło dzienne.
Chmury nad Chochołowem. Dzięki wysokiej wilgotności niezłe efekty optyczne.
Dzięki mocowaniu modułu z diodą na śrubkach, można minimalnie cofnąć pigułę z diodą względem refa i poprawić skupienie.
Dariusz70
darek.l(małpa)interia.pl
darek.l(małpa)interia.pl
Witam
Jako iż era latarek 186650 dla mnie dobiega końca (moja ulubiona C8 - ma jeszcze resztki gwintu)
Kupiłem z DX http://www.dealextreme.com/p/new-260-cree-xm-l-t6-5-mode-1000lm-white-led-flashlight-w-strap-1-x-18650-1-x-26650-121481?item=14 30-07-2012 / dostałem 13-08-2012 NEW-260 Cree XM-L z wątku...
Mój egzemplarz
Ogólne jestem zadowolony bo jest to dobra baza do modyfikacji na 26650 , jednak nie ma róży bez kolców
1) Przełącznik
Azjatycy inżynierowie zapomnieli co nieco polutować choć można wyciągnąć wniosek że to nie przypadek a wystarczające rozwiązanie
2) Piguła
Pod diodą 1 mm AL (Znowu smażarka )Po lewej moje zmiany po prawej orginał , czerwony flamaster poszedł w ruch
Orginalna piguła ma gwint 23,7*1,5 obsada w głowicy 24,5 *15 a więc jest LUZ -0,8 a to już jest wielka szpara nawet dla pasty ... "LATA sobie w glowicy"
Piguła jest wyprasowywana i obrabiana niestety noż byl "zajechany" i gwint nie trzyma dodatkowo wymiarów związanych z " proporcjami gwintu "
Miejmy nadzieję że to tylko moja sztuka jest felerna
3) Gumki
Oringi są wyrobami oringo-podobnymi większosci wystarczą ...
za 8 oringów 27*1,5 zapłaciłem 2zl
Kolor gumki wyłącznika zielony GID w dodatku kruszy się pigment i zostaje na palcach
do wymiany niestety gumka 15mm w planie roztoczenie na 16 mm czarna gumka
GiD jak bedę chciał żeby coś świeciło to ...
http://duas.republika.pl/Swiate%C5%82ka/swietlik.jpg
Pomimo "problemów" jest to bardzo fajna latarka u mnie nastepca Świet-l-nej Ultrafire C8
Pozdrawiam
Jako iż era latarek 186650 dla mnie dobiega końca (moja ulubiona C8 - ma jeszcze resztki gwintu)
Kupiłem z DX http://www.dealextreme.com/p/new-260-cree-xm-l-t6-5-mode-1000lm-white-led-flashlight-w-strap-1-x-18650-1-x-26650-121481?item=14 30-07-2012 / dostałem 13-08-2012 NEW-260 Cree XM-L z wątku...
Mój egzemplarz
Ogólne jestem zadowolony bo jest to dobra baza do modyfikacji na 26650 , jednak nie ma róży bez kolców
1) Przełącznik
Azjatycy inżynierowie zapomnieli co nieco polutować choć można wyciągnąć wniosek że to nie przypadek a wystarczające rozwiązanie
2) Piguła
Pod diodą 1 mm AL (Znowu smażarka )Po lewej moje zmiany po prawej orginał , czerwony flamaster poszedł w ruch
Orginalna piguła ma gwint 23,7*1,5 obsada w głowicy 24,5 *15 a więc jest LUZ -0,8 a to już jest wielka szpara nawet dla pasty ... "LATA sobie w glowicy"
Piguła jest wyprasowywana i obrabiana niestety noż byl "zajechany" i gwint nie trzyma dodatkowo wymiarów związanych z " proporcjami gwintu "
Miejmy nadzieję że to tylko moja sztuka jest felerna
3) Gumki
Oringi są wyrobami oringo-podobnymi większosci wystarczą ...
za 8 oringów 27*1,5 zapłaciłem 2zl
Kolor gumki wyłącznika zielony GID w dodatku kruszy się pigment i zostaje na palcach
do wymiany niestety gumka 15mm w planie roztoczenie na 16 mm czarna gumka
GiD jak bedę chciał żeby coś świeciło to ...
http://duas.republika.pl/Swiate%C5%82ka/swietlik.jpg
Pomimo "problemów" jest to bardzo fajna latarka u mnie nastepca Świet-l-nej Ultrafire C8
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony piątek 17 sie 2012, 19:26 przez Saud, łącznie zmieniany 3 razy.
Dziwną masz tą swoją pigułę. Moja ma 2mm grubości i spasowane gwinty. Z pastą wkręca się bardzo ciasno.
Myślę, że masz jednak jakąś wybrakowaną lub zakup tanich klonów to loteria.
Włącznik i tak trzeba wymienić.
Włącznik od Grega forward wytrzymuje ponad 4A. (fachowa opinia Grega).
Edit:
Kolega Kisi zadał mi pytanie dotyczące barwy światła. Trochę inaczej to wygląda.
Porównałem wykres z barwami światła. W trybie 30% ma powyżej 6500K, przy 3,7A (100%) barwa w okolicach 7000K. Jest to zapewne związane z niskim Vf i sporym prądem jaki dostaje dioda. Kolor biały bez niebieszczenia.
Myślę, że masz jednak jakąś wybrakowaną lub zakup tanich klonów to loteria.
Włącznik i tak trzeba wymienić.
Włącznik od Grega forward wytrzymuje ponad 4A. (fachowa opinia Grega).
Edit:
Kolega Kisi zadał mi pytanie dotyczące barwy światła. Trochę inaczej to wygląda.
Porównałem wykres z barwami światła. W trybie 30% ma powyżej 6500K, przy 3,7A (100%) barwa w okolicach 7000K. Jest to zapewne związane z niskim Vf i sporym prądem jaki dostaje dioda. Kolor biały bez niebieszczenia.
Dariusz70
darek.l(małpa)interia.pl
darek.l(małpa)interia.pl
Piguła z mojej latarki wygląda tak .,.
Gwint może się zdarzyć ... ale Cienka blacha pod LED szczególnie ze piguła to "wygniotka ze sztancy"
Lutowanie drivera do piguły to dopiero problem 32 gr CU (orginal 3,4 gr) zanim bym ją zagrzał izolacja na kablach od diody by się zdezintegrowala
Problem rozwiazałem zdjęcie po prawej
Gwint może się zdarzyć ... ale Cienka blacha pod LED szczególnie ze piguła to "wygniotka ze sztancy"
Lutowanie drivera do piguły to dopiero problem 32 gr CU (orginal 3,4 gr) zanim bym ją zagrzał izolacja na kablach od diody by się zdezintegrowala
Problem rozwiazałem zdjęcie po prawej
Trafiłeś felerną wersję . Moja ma pigułę toczoną z wciskanym mosiężnym pierścieniem pod driver. Jedyne co zrobiłem to wyrównałem ślady po tokarce w miejscu styku z MCPCB.
Sam toczyłeś pigułę? Precyzyjna robota.
Może jako bazę do przeróbek zastosować coś takiego? Wygląda na precyzyjnie wykonane.
Sam toczyłeś pigułę? Precyzyjna robota.
Może jako bazę do przeróbek zastosować coś takiego? Wygląda na precyzyjnie wykonane.
Dariusz70
darek.l(małpa)interia.pl
darek.l(małpa)interia.pl
Witam
Nie zdecydowałem się na zakup klona Shadow JM05 ze względu na jakość jego wykonania (chybił-trafił). Właśnie takie cudo zamówiłem OEM E2:
http://www.cnqualitygoods.com/goods.php?id=1675
Ta wersja OEM E3 jest też niczego sobie:
http://www.cnqualitygoods.com/goods.php?id=1713
Całość prac nad MOD-em powierzam gregowi
Co z tego wyjdzie zobaczymy.
Tomek
Nie zdecydowałem się na zakup klona Shadow JM05 ze względu na jakość jego wykonania (chybił-trafił). Właśnie takie cudo zamówiłem OEM E2:
http://www.cnqualitygoods.com/goods.php?id=1675
Ta wersja OEM E3 jest też niczego sobie:
http://www.cnqualitygoods.com/goods.php?id=1713
Całość prac nad MOD-em powierzam gregowi
Co z tego wyjdzie zobaczymy.
Tomek
Ostatnio zmieniony niedziela 02 wrz 2012, 09:32 przez tomeksz68, łącznie zmieniany 2 razy.
Pojawiła się nowość na CN quality goods. Flashlight Host Kit with Extension Body. Wersja OEM z przedłużką, trochę droższa. Wygląda na naprawdę dobrze wykonane.
Edit:
Tmeksz68 był szybszy.
Edit:
Tmeksz68 był szybszy.
Dariusz70
darek.l(małpa)interia.pl
darek.l(małpa)interia.pl
Tak też może być, tylko trzeba dołożyć kolejne 12$ do ceny poprzedniczki. Długość i tym samym masa też będzie tu większa (146mm a tu 160mm to kolejne 14mm). Średnica odbłyśnika troszkę mniejsza niż w OM2. Ale sam design fajny. Wygląda na zgrabniejszą.
Oczywiście nie zmienia to faktu, że w obu modelach OM2 i OM3 patrząc na fotki wrażenie dokładności i solidności wykonania jest naprawdę imponujące
Oczywiście nie zmienia to faktu, że w obu modelach OM2 i OM3 patrząc na fotki wrażenie dokładności i solidności wykonania jest naprawdę imponujące
Sprężyna drivera niszczy łepek akumulatora trzeba było zaradzić ...
Bardzo ważna obserwacja w tej konfiguracji przy skręcaniu nie występuje od razu nacisk na akumulator , gwint mniej się zużywa mniejsze prawdopodobienstwo złego skręcenia ...
Aku nie pasował do latarki brak centryczności pierścienia z mosiadzu za szybko wycofany noż widać na małym zdjęciu Rozwiertak poszedł w ruch 10 sekund wystarczyło ...
Gumka czarna nie pasuje 15 - 16mm
Dodatkowo kołnierz gumki jest za gruby bez skalpela się nie obędzie
świetlik na zatyczce jest w poprzednich postach fajny bajer mały nakład pracy ...
Te wszystkie świecace oringi to TYLKO CIEKAWOSTKI ... no chyba że handlujesz nimi
Proste > Praktyczne > Długo świecące ...
Jeden obraz wart tysiąca słow Ledy 0D
Latarkę POLECAM
Wady brak pierścieni z nierdzewy