Rower elektryczny - alternatywny środek transportu ;)
Rower elektryczny - alternatywny środek transportu ;)
Hejka, skoro i tak większość z Was wozi w rowerze po 20Ah zasilania dla lampek...
Wiem, że większość osób nie wie, że takie coś istnieje, ale na pewno chętnie się dowie.
Można bardzo łatwo przerobić sobie swój rower na napęd elektryczny. Dokładamy silnik, akumulatory i baterie i jazda. Parametry/osiągi/zasięg jest zależny od wybranych elementów, użytych sposobów i zastosowanych rozwiązań, ale ogólnie. Rower ma normalną manetkę jak w motocyklu lub skuterze (choć wygodniejsza jest tzw "kciukowa").
Zalety:
- prostota wykonania w jedno popołudnie
- ogromna mobilność takiego roweru
- dynamika jazdy - nawet do 70km/h (zależy od zastosowanych elementów)
- zasięg nawet do 50km (zależy od wybranych akumulatorów)
- tylko ~1zł/100km jazdy
Zaletą budowy własnego roweru elektrycznego względem zakupu już gotowego jest:
- możliwość jazdy na samym silniku (tak jak na motocyklu)
- mamy całkowity wpływ na finalne osiągi
- cena nawet 3x niższa przy takich samych parametrach jazdy.
Polecam szczególnie do załatwiania spraw na mieście i do dojazdów do pracy - przy 6zł/l benzyny i ropy - taki rower potrafi cały zwrócić się w pół roku.
Jako przykład:
Prędkość maksymalna - 65km/h
Zasięg przy pełnej prędkości ~35km (z aku 15Ah)
Zasięg przy prędkości ~30km bez pedałowania: 70km (z aku 15Ah)
Zasięg ze wspomaganiem pedałowania - ~150 km przy 30km/h (z aku 15Ah)
Zasilanie: 60V 15Ah LiPo 16s3p
Polecam się zainteresować tematem, bo warto
Wiem, że większość osób nie wie, że takie coś istnieje, ale na pewno chętnie się dowie.
Można bardzo łatwo przerobić sobie swój rower na napęd elektryczny. Dokładamy silnik, akumulatory i baterie i jazda. Parametry/osiągi/zasięg jest zależny od wybranych elementów, użytych sposobów i zastosowanych rozwiązań, ale ogólnie. Rower ma normalną manetkę jak w motocyklu lub skuterze (choć wygodniejsza jest tzw "kciukowa").
Zalety:
- prostota wykonania w jedno popołudnie
- ogromna mobilność takiego roweru
- dynamika jazdy - nawet do 70km/h (zależy od zastosowanych elementów)
- zasięg nawet do 50km (zależy od wybranych akumulatorów)
- tylko ~1zł/100km jazdy
Zaletą budowy własnego roweru elektrycznego względem zakupu już gotowego jest:
- możliwość jazdy na samym silniku (tak jak na motocyklu)
- mamy całkowity wpływ na finalne osiągi
- cena nawet 3x niższa przy takich samych parametrach jazdy.
Polecam szczególnie do załatwiania spraw na mieście i do dojazdów do pracy - przy 6zł/l benzyny i ropy - taki rower potrafi cały zwrócić się w pół roku.
Jako przykład:
Prędkość maksymalna - 65km/h
Zasięg przy pełnej prędkości ~35km (z aku 15Ah)
Zasięg przy prędkości ~30km bez pedałowania: 70km (z aku 15Ah)
Zasięg ze wspomaganiem pedałowania - ~150 km przy 30km/h (z aku 15Ah)
Zasilanie: 60V 15Ah LiPo 16s3p
Polecam się zainteresować tematem, bo warto
Ostatnio zmieniony środa 05 mar 2014, 12:40 przez tisher, łącznie zmieniany 3 razy.
Normalnie, Accucell 8 z balanserem.
Rozpinam pakiet z 16s1p na 4s4p i wszystko ładuję równolegle. No prościej się już nie da
Rozpinam pakiet z 16s1p na 4s4p i wszystko ładuję równolegle. No prościej się już nie da
Ostatnio zmieniony piątek 06 lip 2012, 16:40 przez tisher, łącznie zmieniany 1 raz.
Kolego, 4 pakiety kosztowały 270zł + przesyłka (jak się kupuje w kilka osób to wysyłka jest tania)
LINK do sklepu
Zresztą zawsze można użyć aku żelowe albo 18650, są za parę zł/szt na allegro.
LINK do sklepu
Zresztą zawsze można użyć aku żelowe albo 18650, są za parę zł/szt na allegro.
silnik http://nexun.pl/sklep/silniki-elektrycz ... -10x6.html
sterownik 1500W 60V http://nexun.pl/sklep/38-sterowniki-kontrolery
baterie - 4x 14.4V/5Ah (w sumie 60V 5Ah) - ~270zł (link)
ładowarka - ~65zł (link)
wolnobieg 9 rzędowy nakręcany, bezpieczniki, przewody, sakwa - 100zł
sterownik 1500W 60V http://nexun.pl/sklep/38-sterowniki-kontrolery
baterie - 4x 14.4V/5Ah (w sumie 60V 5Ah) - ~270zł (link)
ładowarka - ~65zł (link)
wolnobieg 9 rzędowy nakręcany, bezpieczniki, przewody, sakwa - 100zł
Ostatnio zmieniony środa 05 mar 2014, 12:24 przez tisher, łącznie zmieniany 1 raz.
DNF
Po prostu na stałe mam 5Ah bo to mi wystarcza na dojazdy do pracy i powroty i jeszcze na masę spraw, które codziennie muszę służbowo załatwiać na mieście.
Upek.
Ja nie piszę ile Ty zapłacisz, tylko ile ja zapłaciłem, kurs się zmienia to i ceny się trochę zmieniają.
W lutym-marcu miałem kurs ~3.15 i cenę 21$/szt (->>>>>>> http://rc-buddy.com/buddyprice.php ) więc wyszło mi jakieś 270 + przesyłka, którą jak wspominałem najlepiej rozdzielić na wspólny zakup ze znajomym. Zresztą co za różnica 50zł w tą czy w tamtą stronę - i tak 300% taniej niż u nas.
Dolar teraz dość drogi, to oczywiste, ale kto by się chciał zainteresować to widzi, że kurs spada codziennie.
Aha, i chyba nigdy nie kupowałeś w tym sklepie.? Tak więc podpowiem - sam deklarujesz wartość przesyłki co zmniejsza ryzyko należności celnych znacznie (1 na 10 w moim przypadku).
cudny:
tak, maksymalnie 62-65km/h
do 55km/h rozpędza się w 5-6 sek (szybciej, niż większość skuterów) ale takim sprzętem szybko się nie jeździ bo strach już, a poza tym im wolniej jedziesz tym dalej zajedziesz (opory powietrza i takie tam)
Po prostu na stałe mam 5Ah bo to mi wystarcza na dojazdy do pracy i powroty i jeszcze na masę spraw, które codziennie muszę służbowo załatwiać na mieście.
Upek.
Ja nie piszę ile Ty zapłacisz, tylko ile ja zapłaciłem, kurs się zmienia to i ceny się trochę zmieniają.
W lutym-marcu miałem kurs ~3.15 i cenę 21$/szt (->>>>>>> http://rc-buddy.com/buddyprice.php ) więc wyszło mi jakieś 270 + przesyłka, którą jak wspominałem najlepiej rozdzielić na wspólny zakup ze znajomym. Zresztą co za różnica 50zł w tą czy w tamtą stronę - i tak 300% taniej niż u nas.
Dolar teraz dość drogi, to oczywiste, ale kto by się chciał zainteresować to widzi, że kurs spada codziennie.
Aha, i chyba nigdy nie kupowałeś w tym sklepie.? Tak więc podpowiem - sam deklarujesz wartość przesyłki co zmniejsza ryzyko należności celnych znacznie (1 na 10 w moim przypadku).
cudny:
tak, maksymalnie 62-65km/h
do 55km/h rozpędza się w 5-6 sek (szybciej, niż większość skuterów) ale takim sprzętem szybko się nie jeździ bo strach już, a poza tym im wolniej jedziesz tym dalej zajedziesz (opory powietrza i takie tam)
Ostatnio zmieniony piątek 06 lip 2012, 16:41 przez tisher, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 91
- Rejestracja: środa 14 mar 2012, 21:20
- Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
Udowadniać czegoś tam nie ma potrzeby. Będziesz kalkulować projekt wybierając odpowiednie komponenty to użyjesz noty z danymi technicznymi, są wykresy RPM/Volty, średnice kół itp itd. Nie ma żadnej niewiadomej. Można przewidzieć z dokładnością bardzo dużą w jakich warunkach jak się pojedzie. Sprzedawca konkretnego silnika z powyższego projektu ładnie opisuje parametry pracy w przedziale 36-80km/h.
A to, że nie chce się zerknąć, no cóż
Poza tym nikt przy zdrowych zmysłach nie będzie robić fotki licznika trzymając jedną ręką kierownicę przy takiej szybkości. Nie dość, że to niebezpieczne, to jeszcze, z tego co widzę 'licznik zapewne będzie rozstrojony'...
A to, że nie chce się zerknąć, no cóż
Poza tym nikt przy zdrowych zmysłach nie będzie robić fotki licznika trzymając jedną ręką kierownicę przy takiej szybkości. Nie dość, że to niebezpieczne, to jeszcze, z tego co widzę 'licznik zapewne będzie rozstrojony'...
Wiecie dlaczego nie wierzę? Bo fotka licznika jest zrobiona gdy rower stoi w miejscu. Ma zapewne podniesione koło tylne. Skoro maksymalna prędkość wynosi 65km/h i to ta prędkość widnieje na liczniku, w momencie gdy rower stoi w miejscu, to przy obciążeniu spadnie do maaaksymalnie 35km/h. Takie jest moje zdanie. Nie mówię, że mam rację, ale "tak mi się wydaje" Gdybyś zmierzył prędkość koła skutera, który normalnie pod obciążeniem ciągnie te 50km/h to by wyszło 90km/h Tylko, że skutery mają zapewne pomiar prędkości na przednim kole.
Solarforce L2 XM-L 8xAMC