Wymiana diody i przełącznika w Solarforce L2

gdzie i jak kupować oraz nasze o tym opinie
psp360
Posty: 54
Rejestracja: piątek 22 paź 2010, 18:07
Lokalizacja: O-ka

Wymiana diody i przełącznika w Solarforce L2

Post autor: psp360 »

Witam,
Mam problem z moją latarką Solarforce L2, zepsuł się przełącznik a i dioda nie spełnia moich oczekiwań (mc-E)

Co do diody, szukam diody na płytce lub drop-in do 10 dolarów, ale im taniej tym lepiej.
Ma świecić na biało/lekko niebiesko, szeroko, jasno(jak na taką cenę), kompromis pomiędzy zasięgiem a ładnym promieniem. zastosowanie to rower

Chciałbym mieć w niej najlepiej 3 tryby, słaby, średni i mocny, nie potrzebuje żadnych mrygaczy czy sos-ów. Przełącznik również tani.

Nie wiem jak tam teraz jest, ale jak nadal w DX jest free wysyłka do PL to może stamtąd, albo jak w innych sklepach też tak jest, to bez różnicy.

Z góry dziękuje i pozdrawiam :wink:
Maruda
Posty: 141
Rejestracja: środa 02 lis 2011, 12:32
Lokalizacja: Józefów

Post autor: Maruda »

Wysyłka do PL jest darmowa. Tylko czekanie na dostawę jest loterią. Jedne przedmioty przychodzą szybko, na inne trzeba długo czekać.
Awatar użytkownika
skaktus
Posty: 6166
Rejestracja: środa 04 cze 2008, 18:41
Lokalizacja: OP

Post autor: skaktus »

Być może MCE nie spełnia twoich oczekiwań z tego powodu że dioda jest słabo chłodzona (dość częste w dropach) i po prostu przegrzewa się ?
ILPT
psp360
Posty: 54
Rejestracja: piątek 22 paź 2010, 18:07
Lokalizacja: O-ka

Post autor: psp360 »

Popełniłem mały błąd, potrzebuje diody i drivera o trzech trybach, bo latarka chodzi więc przełącznik jest chyba dobry, ale tryby mi znikły.
Jakoś miałem dziwnie u mnie, albo latarka świeciła ładnie, ale krótko, albo troche dalej ale z kółkiem na środku. Do tego chcę czegoś ciut bielszego. teraz to całkiem jest spaprana sprawa z tym, kiedyś latarka przestała świecić całkiem, więc tak sobie poprawiałem wszystkie luty, bo co miałem do stracenia, no i dioda mi się przesuneła, chciałem to naprawić, ale na pewno nie jest tak jak w orginale.
Więc chyba najprościej kupić nową płytkę z diodą lub dropa.
DNF
Posty: 4606
Rejestracja: piątek 23 lis 2007, 19:07
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: DNF »

Pokaż jaki masz włącznik, tzn wykręć go i daj foto tutaj. Może uda się dopasować lepszy :)
Z tego co piszesz, to przeszkadzają Ci 4chipy, które dają efekt donut czyli dziury w środku.
Dlatego warto pomyśleć nad XML, do tego reflektor OP i jako dopełnienie całości driver na 8AMC z ustawionymi 3 trybami.
Jeśli nie boisz się lutownicy, to sobie poradzisz ze wszystkim. Dodatkowo, obowiązkowo będziesz musiał ulepszyć odprowadzenie ciepła,
poprzez wstawienie spasowanych blaszek miedzianych przesmarowanych pastą termo.
To da Ci lampkę w 100% taką jak potrzebujesz, której żywotność będzie długa.
Teraz tryby zniknęły Ci właśnie przez przegrzanie piguły.
Pozdrawiam
DNF
Awatar użytkownika
Zbychur
Posty: 3677
Rejestracja: poniedziałek 19 gru 2011, 21:14
Lokalizacja: Drogomyśl

Post autor: Zbychur »

To, że nie ma trybów, może być spowodowane jakimś przebiciem z przewodu minusowego, idącego do diody, na masę. Sprawdź czy aby z tego przewodu jakiś choćby mały jeden drucik nie dotyka obudowy latarki lub zewnętrznego pierścienia na driverze. Mnie się właśnie zdarzyło, że jeden włosek odstając dotykał refa.
psp360
Posty: 54
Rejestracja: piątek 22 paź 2010, 18:07
Lokalizacja: O-ka

Post autor: psp360 »

Nic takiego nie zauważyłem, i tak nie pasowało mi to że było tyle trybów, najlepiej to by pasowały mi dwa/trzy, a tam mialem jeszcze te mryganie i sos.
Chcę nową diodę, ale nie może być słabsza niż stara, aby nie miała tej dziury na środku i była trochę bielsza od MCE. Najlepiej jakbym nie musiał nic lutować, bo mam tylko taką dużą, a boje się że spapram robotę itp.

Więc tak, czy przełącznik ma coś wspólnego z trybami ? jeżeli nie, to chyba jest sprawny skoro jeden tryb działa ?

Co jakbym kupił :
http://www.dealextreme.com/p/xmlawt-100 ... 89?item=14
+
http://www.dealextreme.com/p/2-8-4-2v-3 ... 27?item=18
?
Awatar użytkownika
Zbychur
Posty: 3677
Rejestracja: poniedziałek 19 gru 2011, 21:14
Lokalizacja: Drogomyśl

Post autor: Zbychur »

Moim zdaniem za XM-L nie wiele więcej zapłacisz np. u Ledima i bez czekania, a ten driver to taki trochę cieniutki, 1.2 A to bardziej do XP-G by pasował. Do XM-L to tak np. 2.8A, gdzie sam konfigurujesz tryby. No i bez lutowania to się chyba nie obejdzie, no chyba że cały moduł zakupisz.
psp360
Posty: 54
Rejestracja: piątek 22 paź 2010, 18:07
Lokalizacja: O-ka

Post autor: psp360 »

tzn driver do płytki z diodą przylutuje, chodziło mi o lutowanie samej diody do podstawki.
Widzę że driverów u Ledima nie ma, więc wybiorę tam gdzie będzie taniej.
W takim razie zaproponujcie jakiś driver, jeżeli ta dioda co dałem linka może być ;)

PS: XMLAWT czy XM-LT60 ?
Która jest jednak bardziej biała niż niebieska ?
Awatar użytkownika
greg
Posty: 3535
Rejestracja: środa 08 paź 2008, 00:16
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: greg »

psp360 pisze: PS: XMLAWT czy XM-LT60 ?
Która jest jednak bardziej biała niż niebieska ?
A co to właściwie ma oznaczać? Nie są to z całą pewnością oznaczenia binów, tylko jakiś chiński bełkot marketingowy, za przeproszeniem. Pan Chińczyk spisał coś z dokumentu "XLAMP XM-L LED BINNING & LABELING" i jest cool.

XMLA = XM-L
WT = White
T6 = Min. Luminous Flux @ 700 mA 280lm

barwa (tint) nieznana
psp360
Posty: 54
Rejestracja: piątek 22 paź 2010, 18:07
Lokalizacja: O-ka

Post autor: psp360 »

Ja tam nie wiem, po prostu spisałem oznaczenia z DX :)
Czyli jedyną różnicą jest podstawka - aluminium vs miedź ?
Awatar użytkownika
Zbychur
Posty: 3677
Rejestracja: poniedziałek 19 gru 2011, 21:14
Lokalizacja: Drogomyśl

Post autor: Zbychur »

Powiem Ci tak, jeśli kupuje diodę to robię to w kraju. Najczęściej to czekam na jakieś okazje w światełkowym sklepiku. Chodzi o to, że jest większa szansa u nas w kraju, że dostaniesz to co zamówisz i szybciej dojdzie.
Jeśli chcesz białą barwę z niebieskim akcentem to XM-L T6 U2

Jeżeli idzie o sterownik w miarę tanio to
tu
Musisz tylko zapewnić mu dobre odprowadzenie ciepła. Możesz w nim lutowanymi zworkami uztawić tryby wg tabeli.

Lub poprostu pogadaj z np. z Gregiem bo on ma doświadczenie w solarforce

Wyjdzie nie co drożej niż na DX ale uwierz mi, że warto.

[ Dodano: 17 Czerwiec 2012, 21:17 ]
Zapomniałem dodać, że diodę kupujesz już z podłożem.
psp360
Posty: 54
Rejestracja: piątek 22 paź 2010, 18:07
Lokalizacja: O-ka

Post autor: psp360 »

W takim razie wezmę ten sterownik, skoro mówisz, że warto.
A powiedz, co do tego odprowadzania ciepła, mam ździebko pasty termoprzewodzącej ale nie wiem co i jak, myślałem, że wystarczy dać pasty pod płytkę(podstawkę/podłoże) z diodą.
DNF
Posty: 4606
Rejestracja: piątek 23 lis 2007, 19:07
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: DNF »

Potrzeba jeszcze przenieść ciepło z całego dropa na obudowę. Robi to się poprzez spasowanie blaszki najlepiej miedzianej, pomiędzy dropa a obudowę latarki.
Pozdrawiam
DNF
Awatar użytkownika
Zbychur
Posty: 3677
Rejestracja: poniedziałek 19 gru 2011, 21:14
Lokalizacja: Drogomyśl

Post autor: Zbychur »

Co do samej latarki SF L2 to Ci za bardzo nie pomogę no nie miałem takiej w rękach, więc nie wiem jak to tam dokładnie wygląda. O to musisz już zapytać doświadczonych moderów.

Edit.

No proszę, spóźniłem się minutę
ODPOWIEDZ