Ciekawe czy jak wpakuje się go w korpus latarki czy nie będzie za wcześnie włączać się zabezpieczenie termo?
Jak by można poprawić odprowadzenie ciepła? Ciężko będzie ulokować toto w okrągłej lampce ale też o takim myślę do Trustfire X6
TrustFire TR-J10 SST-90
-
- Posty: 41
- Rejestracja: środa 09 mar 2011, 21:49
- Lokalizacja: Bochnia
Niestety, klej jak to klej, spełnia swoje zadanie jak go jest "tyle co nic". Gruba warstwa, nie ma uzasadnienia, wyjściem jest dopasowanie elementu z alu lub miedzi i wtedy na pastę lub klej, do strategicznych termicznie punktów.kamil22021990 pisze:A jak by tak całość zalać jakimś klejem termoprzewodzącym ale elektrycznie nie przewodzącym ?
Zwróć uwagę, że np. zasilacze impulsowe, maja chłodzone tylko elementy wykonawcze, diody oraz czasem trafa, reszta elementów ma swobodny dostęp do otoczenia...
Pozdrawiam
Izali miecz godniejszy niżli topór w boju?
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
-
- Posty: 41
- Rejestracja: środa 09 mar 2011, 21:49
- Lokalizacja: Bochnia
Odświeżając trochę temat , zamontowałem już ten driver MR2009Vxx
Driver został ustawiony na 9A jak twierdzi sprzedawca , sam pomiaru nie robiłem ponieważ skala w moim analogowym amperomierzu kończy się na 7A.
Początkowo pojawił się duży problem aby wyciągnąć stary driver.
W moim przypadku nie obyło się bez użycia szlifierki aby zeszlifować wystający rant, aby dopiero wyciągnąć driver.
Po wyciągnięciu okazało się ze jest tam jeszcze mniej miejsca niż się spodziewałem, ale jakoś udało mi się upchnąć tam ten driver troszkę wystaje co widać na poniższym zdjęciu
Ale ogólnie latarkę skręciłem do kupy i wszystko jest dość stabilne nic nie przerywa podczas wstrząsów.
Teraz zdjęcie w terenie z driverem 9A
od lewej stary driver od prawej MR2009Vxx 9A
Zdjęcia były robione przy tych samych ustawieniach aparatu z wyjątkiem balansu bieli ( tak mi sie wydaje bo jest troszkę inna kolorystyka)
Latarka niezwykle szybko się nagrzewa, po 5 min miała temperaturę 60*C , natomiast po 7min temp. doszła do 71* po czym z obawy o latarkę na tym zakończyłem te wygrzewanie. Przy tej temp. nie da się utrzymać latarki w ręce za głowice
Driver został ustawiony na 9A jak twierdzi sprzedawca , sam pomiaru nie robiłem ponieważ skala w moim analogowym amperomierzu kończy się na 7A.
Początkowo pojawił się duży problem aby wyciągnąć stary driver.
W moim przypadku nie obyło się bez użycia szlifierki aby zeszlifować wystający rant, aby dopiero wyciągnąć driver.
Po wyciągnięciu okazało się ze jest tam jeszcze mniej miejsca niż się spodziewałem, ale jakoś udało mi się upchnąć tam ten driver troszkę wystaje co widać na poniższym zdjęciu
Ale ogólnie latarkę skręciłem do kupy i wszystko jest dość stabilne nic nie przerywa podczas wstrząsów.
Teraz zdjęcie w terenie z driverem 9A
od lewej stary driver od prawej MR2009Vxx 9A
Zdjęcia były robione przy tych samych ustawieniach aparatu z wyjątkiem balansu bieli ( tak mi sie wydaje bo jest troszkę inna kolorystyka)
Latarka niezwykle szybko się nagrzewa, po 5 min miała temperaturę 60*C , natomiast po 7min temp. doszła do 71* po czym z obawy o latarkę na tym zakończyłem te wygrzewanie. Przy tej temp. nie da się utrzymać latarki w ręce za głowice
-
- Posty: 41
- Rejestracja: środa 09 mar 2011, 21:49
- Lokalizacja: Bochnia
Zrobiłem jeszcze test na czas pracy na akumulatorach które mam w zestawie TrustFire 25500 4000mah x 2sztuki. Test przeprowadziłem jadąc na rowerze aby latarka się nie przegrzewała. Temp nie przekraczała 40*C , a czas świecenia wynosi 15min po czym latarka zaczyna migotać bardzo szybko (ok. f=50hz) ponieważ przy wyczerpanych aku pobór prądu z ogniw dochodzi do około 6,5A a wtedy napięcie na aku spada poniżej 5,5V i driver się wyłącza. A odnośnie pytania o zabezpieczenie termiczne, to w ogóle się nie włączyło