Grega modyfikacja Solarforce L2P, moduł XM-L U2 1C, T5 4B

co i jak zrobiłem...
krzysiek33
Posty: 215
Rejestracja: środa 19 sty 2011, 22:30
Lokalizacja: łódź

Post autor: krzysiek33 »

greg pisze: O to Ci chodziło?
.
Tak. thx
Octavia 1.9 tdi 90KM. Przebieg- pół miliona kilometrów i żadnych objawów starości.
Awatar użytkownika
micra
Posty: 16
Rejestracja: czwartek 08 gru 2011, 06:20
Lokalizacja: Lublin

Post autor: micra »

Uzupełnię swoje wypowiedzi po 2 tygodniach użytkowania (mam T5 15-50-100 bez strobo, z pamięcią, z kontrolą temperatury):
- 15 - na ścieżki/drogi oświetlone - zdecydowanie za dużo, tzn. fajnie jest, ale ludzi oślepiam - brałbym w drugiej 5 lub 10;
- 50 - nie wiele się różni od 100 - obniżyłbym do 40 lub nawet 30;
- 100 - bez komentarza.

Właśnie wróciłem z przejażdżki rowerowej z czego jedna trzecia po lesie - kręte ścieżki (ale znane) - mógłbym przejechać na 15, przejechałem na 50, ale spokojnie mogłoby być to 40 lub 30 i to jest tylko i wyłącznie moje subiektywne odczucie.

Po mieszkaniu chodzę z 15, stawiając ją na "dupce" mogę czytać książkę dzięki światłu odbitemu od sufitu. Kierując ją na powierzchnie inne nie widać mocy - nie ma to jak światło odbite od bieli sufitu. Kierując bezpośrednio na książkę/zegarek - nie da się odczytać (na rowerze trzeba mieć np. czołówkę).

Jedyne co mnie nurtuje to jak by się zachowywała latarka bez pamięci trybu. Wiem, że są mocniejsze - dla mnie jest wystarczająca jako EDC i na rower - oba zadania spełnia z nawiązką. [/list]
UMP - mapa dla wszystkich
http://mapa.ump.waw.pl
krzysiek33
Posty: 215
Rejestracja: środa 19 sty 2011, 22:30
Lokalizacja: łódź

Post autor: krzysiek33 »

u mnie pojawił się problem. Otóż włączyłem latarkę i okazało się, że nie mogę zmienić trybu. Odkręciłem dupkę, wyjąłem ogniwo, a za ogniwem wypadła sprężynka z krążkiem miedzianym(mała , ta od strony +) i koniec, na razie jestem bez światełka. Grzegorz, czy mam Ci odesłać sprzęt, czy może znajdzie się ktoś w Łodzi, kto mi to polutuje? Mogę wysłać to do Wrocławia już jutro, bo chciałbym mieć ją w piątek, czy to możliwe o ile poczta się spisze? Ja niestety nie mam czym i nie za bardzo się na tym znam i nie chcę czegoś uszkodzić- coś dużo tego "nie" ;)
Octavia 1.9 tdi 90KM. Przebieg- pół miliona kilometrów i żadnych objawów starości.
Awatar użytkownika
greg
Posty: 3535
Rejestracja: środa 08 paź 2008, 00:16
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: greg »

Zapraszam na PW. Naprawa w ramach gwarancji, rzecz jasna. Samemu proszę nie "dłubać".
Sterownik extended v3.5 HE <klik>
Instrukcje sterowników w PDF <klik>

kontakt: info(at)krypton(dot)pl
(podstawić @ i . w stosowne miejsca)
eeo
Posty: 56
Rejestracja: środa 23 mar 2011, 12:55
Lokalizacja: Poznań

Post autor: eeo »

Też byłem ciekaw, ile latarka powinna dawać lumenów w poszczególnych trybach - użyłem kalkulatora na stronie CREE i przemnożyłem przez sprawność (driver 90%, inne 95%), wyszły takie wartości:

dla XM-L T5:
5,35% - 49 lumenów
10,0% - 92 lumeny
35,7% - 308 lumenów
60,7% - 484 lumeny
100% - 694 lumeny

dla XM-L T6:
5,35% - 53 lumeny
10,0% - 99 lumenów
35,7% - 331 lumenów
60,7% - 521 lumenów
100% - 747 lumenów

chociaż nie jestem pewien, czy sprawność drivera trzeba tu odejmować, bo ma znaczenie tylko dla czasu świecenia (?)
Greg kiedyś pisał, że realnie z latarki XM-L T6 wydostaje się ok. 750 lm, więc by mniej więcej pasowało.
Awatar użytkownika
greg
Posty: 3535
Rejestracja: środa 08 paź 2008, 00:16
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: greg »

Sprawność sterownika nie ma żadnego wpływu na strumień świetlny. Ma wpływ na całkowity czas pracy (świecenia).
eeo
Posty: 56
Rejestracja: środa 23 mar 2011, 12:55
Lokalizacja: Poznań

Post autor: eeo »

Czyli dobrze mi się zdawało... optyka i temperatura są istotne. Zatem te wartości będą trochę większe. Biorąc pod uwagę, że w wysokich trybach bardziej się grzeje, tak bym oszacował jasność trybów dla wersji T6:
5% - ok. 60 lm
10% - ok. 110 lm
35% - ok. 350 lm
60% - ok. 540 lm
100% - ok. 750 lm

Oczywiście to teoretyczne rozważania, nie sprawdzałem eksperymentalnie. Może to pomoże osobom rozważającym zakup latarki...
Awatar użytkownika
greg
Posty: 3535
Rejestracja: środa 08 paź 2008, 00:16
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: greg »

krzysiek33 pisze:u mnie pojawił się problem. Otóż włączyłem latarkę i okazało się, że nie mogę zmienić trybu. Odkręciłem dupkę, wyjąłem ogniwo, a za ogniwem wypadła sprężynka z krążkiem miedzianym
Skoro tutaj poruszyłeś ten temat, to tutaj Ci odpowiem. Jak widzę, latarka jest nieźle poobijana, więc zaliczyła albo kilka upadków, albo jedną większą kolizję w "Matką Ziemią" :)

Mała sprężyna drivera mogła nie podołać przeciążeniom (uderzenie ogniwa w driver) i puściła na lucie PCB-sprężynka. Może nie odpadła natychmiast po uderzeniu, ale z pewnością jest to powód awarii. Miejsce lutowania jest fizycznie oderwane.

Oczywiście, wszystko jest do naprawienia, ale jak widzę, "samo" się to nie stało.
wojtasss75
Posty: 49
Rejestracja: czwartek 01 paź 2009, 17:55
Lokalizacja: Kętrzyn

Post autor: wojtasss75 »

Dostałem dzisiaj dwie L2P od Grega.W porównaniu do moich Ultrafire wyglądają na przecyzyjniej wykonane.Powłoka Ha III i gwinty Super.Poświeciłem sobie w pokoju przy swietle dziennym porównując do C2 z XP-g 1,5 A i powiem że różnica jest spora.Zaraz się ściemni to poświecę na zewnątrz.W tym czasie popróbuje zmienić gumke przy włączniku na zieloną świecącą.Czy nie stracę gwarancji ;)
Awatar użytkownika
greg
Posty: 3535
Rejestracja: środa 08 paź 2008, 00:16
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: greg »

Z wymianą gumki należy postępować ostrożnie i odpowiednio całość zmontować.

Pierścień dociskający włącznik jest zabezpieczony preparatem do gwintów Loctite. Przy demontażu i ponownym montażu należy go ponownie zabezpieczyć.

Wyjaśnienie dlaczego w krótkim FAQ na forum.
Awatar użytkownika
Pyra
Site Admin
Posty: 8527
Rejestracja: niedziela 02 sie 2009, 20:35
Lokalizacja: Gądki

Post autor: Pyra »

Witam
cudny pisze:... odmowa naprawy gwarancyjnej :mrgreen:
A możesz podać przykład firmy, która naprawia na gwarancji uszkodzenia mechaniczne? ;)
Izali miecz godniejszy niżli topór w boju?
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
Awatar użytkownika
donpablox
Posty: 99
Rejestracja: niedziela 29 lis 2009, 22:53
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: donpablox »

Pyra pisze:A możesz podać przykład firmy, która naprawia na gwarancji uszkodzenia mechaniczne?
_________________
ciąg dalszy offtop :) Leatherman
booobek
Posty: 1
Rejestracja: wtorek 08 maja 2012, 23:14
Lokalizacja: Syców

Post autor: booobek »

Witam! Od wczoraj jestem posiadaczem L2P od Grega. Tak jak wszyscy (a przynajmniej większość) jestem mile zaskoczony jakością wykonania latarki. Co do samego światła - jest naprawdę jasna, aż nie chciało się wracać z lasu do domu. Wybrałem opcję z gładkim reflektorem SMO i uważam że to dobry wybór - wiązka ma duży zasięg, a boki i tak są dobrze oświetlone. Latarka jak najbardziej warta tych pieniędzy. Dzięki Greg. Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Pyra
Site Admin
Posty: 8527
Rejestracja: niedziela 02 sie 2009, 20:35
Lokalizacja: Gądki

Post autor: Pyra »

donpablox pisze:
Pyra pisze:A możesz podać przykład firmy, która naprawia na gwarancji uszkodzenia mechaniczne?
_________________
ciąg dalszy offtop :) Leatherman
A jak to świeci? ;)
King Tony też, ale nie o te produkty chodziło...
Izali miecz godniejszy niżli topór w boju?
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
otello
Posty: 2
Rejestracja: wtorek 15 maja 2012, 12:18
Lokalizacja: Toruń

Post autor: otello »

Witam Wszystkich

Ja tu nowy więc czytanie wszystkiego trochę zajęło. Ale uff.. w końcu doczytałem wszystko do końca. ;)
Miałem chęć kupienia nowego "dziecka" od MacTronica ale na szczęście Bozia dała rozum i fora tematyczne więc trafiłem w końcu tutaj. Mam już spercyzowany obraz konfiguracji L2P od grega ale jeszcze nurtuje mnie kwestia uchwycenia jej w uchwycie na rowerze.
Macie może jakieś fotki? Czy używacie takiego BC-1 czy też tego do Led Lensera?

Pozdrawiam
Cezar
ODPOWIEDZ